Ik heb zowel Arensman als Uijtdebroeks. Ik verwacht bergop toch wel veel van hem, zal normaal gesproken met de beste 5 omhoog kunnen. Doordat hij in tijdritten tijd verliest zal hij dit in bergetappes goed willen maken. Die gaat in jeugdigheid nog weleens proberen Pogacar te volgen (en dit niet kunnen natuurlijk) maar daardoor voor andere favorieten eindigen.
Bij een ander team was dat gebrek aan ondersteuning in de Vuelta geen probleem voor een aantal top 20 plekken en behoorlijk wat scorito-punten. Zijn jeugdigheid is net zo goed een voor- als een nadeel want punten voor het jongerenklassement en op zijn tijdrit is getraind. Sommige renners maken ook net even een stapje als ze zich aansluiten bij Visma-LAB.
Ik ben er wel uit, met één groot twijfelgeval en dat is de jonge broekuit. Hij staat er nu wel in, maar ik verwacht eigenlijk toch dat een paar anderen hoger zullen eindigen in het AK. Echter die komen geen van allen in aanmerking voor het JK, en ik kom maar niet uit de rekensom bij de eindafrekening.
hoe zien jullie dat?
Wat betreft de ITT van Uijtdebroeks in Vuelta '23 (26km):
Langzamer dan:
Thomas: 35 seconden
Tiberi: 45 seconden
Sneller dan:
Caruso: 10 seconden
Bardet: 63 seconden
Daarnaast zal zijn ITT verbeterd zijn. Hij zal hooguit 1,30 minuut verliezen in de vlakke tijdrit ten opzichte van Tiberi/Arensman. De andere tijdrit hooguit 1 minuut. Met 2,5 minuut verlies tov andere favorieten zie ik hem nog zeker top 5 eindigen en met geluk zelfs top 3.
Laten we zeggen dat hij 3e wordt inhet JK en dat hij die plek vanaf dag 1 heeft. Dan levert dat hem 93 punten op (21×3 + 30). Dat zal een Caruso dus ergens anders in de uitslagen op hem goed moeten maken.
Tussen die 2 gaat dat denk ik uitvallen in het voordeel van Cian. Maar in de vergelijking met Bardet, als je dus ook nog 500k overhoudt voor een upgrade elders, ben ik daar niet zo zeker van.
In principe geven dat soort berekeningen wel wat richting maar het hoeft niet per definitie een of/of te zijn. Het is natuurlijk goed mogelijk om een selectie te hebben met zowel Bardet als Uijtdebroeks.
In dit deelnemers veld heb je imo iemand nodig die heel constant presteert aangezien er veel twijfelrenners zijn. Laten we de uitslagen er even bijnemen sinds vorig jaar in rondjes van een week of langer.
Cian
9,9,dns,6,7,8,5,7,dnf
Arensman:
30,24,22,33,6,49,dnf,5,6,27
Ik zeg niet dat Cian de betere keuze is, andere wedstrijden, andere opbouw, opdrachten ect... maar toch niet vreemd dat met deze uitslagen er mensen zijn die liever Cian nemen dan Arensman?
edit: imo heeft Cian trouwens een hoger plafond. Arensman lijkt me steeds meer een renner die weinig doorgroei nog zal maken. Maar dat is maar een op niks gebouwde mening :D
Dat moet je hem wel elke etappe opstellen voor 3 punten, dit zul je in de praktijk wellicht max. 8-9 keer doen zolang je een andere renner hebt met meer bonuspunten of een renner die in de etappe redelijkerwijs top 20 kan rijden.
Eindelijk besloten Pithie thuis te laten, lees ik dit op de site van FDJ: He will be surrounded by a close-knit group that will enable him to express himself to the full on the sprint finishes, as well as on certain hilly stages where his versatile profile will be a major asset.
Terug naar de tekentafel!
@Ton, etappe 6 kan zomaar uitdraaien op een sprintetappe. Als ploegen met een sterke sprinter/puncheur gaan controleren.. imo geen 100% zekere etappe voor de aanvallers. Etappe 12 zal wel voor de aanval zijn. Denk aan types zoals een Bagioli, Flipje, Valter, Narvaez, Girmay, Hermans, Costiou, Clarke, Bais etc. etc. en niet te vergeten de volledige Astana squad😂
Ging te hard door beulswerk van eerst team Van gils en vervolgens veel UAE... werden er veel gelost, had nooit in die eerste groep kunnen zitten op deze manier.. Volgend jaar nog minder sprinters aan de start
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.