Ik zie dat ik op een soortgelijke verdeling uitkom. Maar dan + rubio. Qua budget kom ik ook niet uit met extra ak mannen tenzij ik enorm ga bezuinigen op sprinters. ( Nu 4 dure en 2,5e goedkope sprinter. Wat zou deze giro in jouw ogen de ideale verdeling ak mannen sprinters/vrijbuiters zijn?
Er is al wat commentaar gekomen op het aantal aanvallers. Dat kan op zich goed uitpakken. Ik denk wel dat je wat gaat missen aan JK punten. Die moeten die andere renners dus ergens goedmaken.
Dank allen voor het uitduiden van de jonge broekuit. Ik hou hem voor nu nog even in mijn cluppie. De eventuele vervangers zouden DFM en O'Connor zijn. Caruso laat ik voor het eerst thuis, ik denk dat hij zijn jonge team genoot gaat ondersteunen. Uiteraard zijn er nog andere AK mannen, naast degenen die ik al heb gekozen, maar die acht ik echt een downgrade, en dat is budgettair niet nodig.
Oké ik deel mijn voorlopige selectie ook maar eens, ben niet tevreden met die dekselse Ewan, maar heeft wel een hele sprinttrein. Ik kan Alaphilippe eventueel downgraden voor Hirt of RingelS voor Novak. En vind Uijtdebroeks een twijfelgeval, maar geldt ook voor Arensman. Plapp ook nog een groot twijfelgeval, maar kan wel voor JK gaan.
AK: Pogi, Thomas, Uijtdebroeks, Bardet, O'Connor, Tiberi, Plapp
Klim/Aanval: Alaphilippe, Storer, RingelS
Sprint: Milan, Kooij, Molano, Pithie, Ewan, Hofstetter, van Poppel, Andresen (8 sprinters niet beetje overkill)
Overig: Pellizzari, Vansevenant
Wat vinden jullie van de verhoudingen?
Waarom is dat niet slim?
Ga je bijvoorbeeld elke bergetappe "molano en grootscharter" (als voorbeeld) opstellen voor 8 of 14 punten de man? Als pogi de etappe wint (24 punten) is het wel interessant, maar dan moet pogimans en de roze en een andere trui hebben.
Als je maximaal rendement wil uit die teampunten moet je echt consequent elke rit die renners gaan opstellen ten koste van andere potentiële puntenpakkers.
In een sprintetappe kan ik er ergens nog inkomen omdat 7 goeie sprinters (incl molano) en pogi + grootscharter wel voldoende kan zijn, maar in bergetappes wil je mi toch 1 of 2 vluchters opstellen en een goeie brok aan klassementsmannen. Indien je daar bvb molano en grob opstelt zijn dat quasi gegarandeerd 2* 0 eigen punten.
Ik heb het eenmaal geprobeerd op die manier zn het was mijn slechtste resultaat tot nog toe ... Nooit meer :p
Iets wat waarschijnlijk weinig weten, maar ik ben wel benieuwd naar jullie kijk. Zouden jullie Vendrame meenemen als aanvaller of sprinter? Ik neig naar sprinter en mocht hij aangeven te willen sprinten van te voren, dan kan je 'm altijd erin zitten + bij heuveltitten kan hij zowel in de gereduceerde sprint meedoen als de vlucht. Verder heb ik wel al 8 man (7 + knecht) voor de sprint. Mijn vraag luidt dus: verdame mee of dan beter een andere (echte) aanvaller?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.