Scorito Giro 2024

1 2 ... 51 ... 160 161
dephazz

Etappe 2 kan vrij belangrijk worden, omdat de eerstvolgende etappe waar grotere verschillen worden gemaakt mogelijk pas etappe 7 is.

Etappe 2 is 161km lang en telt ca. 2300 hoogtemeters. De eerste 100km zijn relatief vlak, maar daarna komt er driemaal ca. 5km aan 5% klimwerk, gevolgd door de Oropa van 12km aan 6% met finish bergop.

Scenario 1

Vanwege het lange vlakke stuk is het lastig voor vluchters om weg te blijven. Groep wordt ingerekend en GC-mannen maken zich klaar voor Oropa. Pogi wint met tientallen seconden voorsprong.

Scenario 2

Idem aan 1, maar Pogi gunt iemand anders de roze trui. De berg is niet steil genoeg om grote verschillen te maken. Daarnaast spaart hij energie, zoals eerder aangekondigd.

Scenario 3

Break blijft weg, omdat het een grote groep betreft met zowel hardrijders als klimmers. De groep dunt uit en een klimmer zonder klassementambities wint.

Scenario 4

...

Thoughts?

Giro555
Wicked Wout
#1232
Er is al wat commentaar gekomen op het aantal aanvallers. Dat kan op zich goed uitpakken. Ik denk we...

Jij zegt Arensman en Uitdiebroek erin voor Thomas en een andere dure?

Simon gieraerts

.

Laatst gewijzigd
Wielrenfan3
Simon gieraerts
#1253
.

Meest gehate persoon op Wielerflits. Hoe groot is die plaat voor je kop?!

Burn
Frits
#1250
Vendrame is in principe geen sprinter 

Maar weet Vendrame dat zelf ook? 

Willempie94
Frits
#1247
Kunnen we weer terug naar de regel, geen teams posten voor de deadline en geen patat-of-friet-vragen...

Dat heeft nog niet echt heel goed gewerkt hier is mijn ervaring haha

Wicked Wout
Giro555
#1252
Jij zegt Arensman en Uitdiebroek erin voor Thomas en een andere dure?

Een glazen bol heb ik helaas ook niet. Persoonlijk verwacht ik wat minder van O'connor. Maar tis niet dat ik de gouden bekers aaneen rijg. Meestal zit ik rond een 'duimpje'

Willempie94

Verwachten jullie van de Visma's eerder Valter of Tratnik voor ritzeges zullen gaan? Twijfel of ik 1 van deze 2 er in ruil voor Zana. 

havana

Op basis waarvan wordt Vendrame zo vaak genoemd? Op basis van PCS zie ik het (nog) niet?

Heb hem in mijn team, maar is een twijfelpunt. 

edit: vorig jaar een minder Girojaar zie ik nu. Jaren daarvoor steeds 160-200 pt.

Toch twijfel: Vendrame of A. Paret-peintre

Laatst gewijzigd
Harderijder

Ik denk vooral omdat hij vooral in de heuvelsprint als ontsnapping mee kan komen. Vorige jaren beter gepresteerd dan zijn waarde nu doet vermoeden.

Hay
havana
#1259
Op basis waarvan wordt Vendrame zo vaak genoemd? Op basis van PCS zie ik het (nog) niet? Heb hem in...

Vendrame kwam vorig jaar hard ten val en gaf uiteindelijk op. Tot dan sprintte hij wel mee. Punten van vorig jaar zijn dus enigzins vertekend.

DaLuca23
Hay
#1261
Vendrame kwam vorig jaar hard ten val en gaf uiteindelijk op. Tot dan sprintte hij wel mee. Punten v...

Werd toen inderdaad door de Cav Express Bowlingbal de hekken in gekegeld. Ben benieuwd wat die deze Giro weer kan.

lochem

Andresen de lead out. Omdat DSM, denk ik, liever Jacobsen ritten ziet winnen. Maar ja, weinig vlakke etappes......

RappeEddy

Mijn team staat nu redelijk vast

AK: 8 (geen UAE teamgenoot)

Sprint: 9 (incl. Molano)

Overig: Sheffield, Pigan, Pelli

Laatst gewijzigd
Ecko
Sjasfriet
#1244
Waarom is dat niet slim? Ga je bijvoorbeeld elke bergetappe "molano en grootscharter" (als voorbeel...

Het is ook een idiote regel, die teampunten. Het stimuleert laf en defensief spelen.
Je dagelijkse etappeselectie opvullen met renners waarvan je denkt dat hun kopman goed gaat presteren en/of in een truitje rijdt? Nou, knao gezien hoor, hulde voor je inzicht! 
Voor een echte wielerkenner zou het toch veel leuker moeten zijn om te voorspellen welke renners (ipv welke kopman) je die dag verwacht? 
'Zo zijn de regels', wordt er dan meteen geroepen. Ja, ik weet het. Maar meneer Scorito, schaf die regel nou eens af en het spel wordt er veel gevarieerder en nog attractiever door. 
(Zo, mijn jaarlijkse klacht is er weer uit.)

Aanklampen
Ecko
#1265
Het is ook een idiote regel, die teampunten. Het stimuleert laf en defensief spelen. Je dagelijkse e...

Helemaal mee oneens. Teampunten betekent een extra aspect waardoor je meer variatie in teams krijgt. Daarnaast is teamgenoten niet  laf maar ook risicovol aangezien je daarmee ook geconfronteerd kan worden met 'waardeloze' teamgenoten die zelf geen punten halen als de kopman (bijv Evenepoel) uitvalt. Dat had Mener Scorito volgens mij vorig jaar.. waardeloze knechten die zelf 0,0 punten rijden..

 

Hoe meer aspecten een rol spelen, hoe meer variatie je krijgt in teams. Nu worden types als Maijka, RingelS, Molano, Bjerg, Novak en Rui meer gekozen...

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
dephazz
#1251
Etappe 2 kan vrij belangrijk worden, omdat de eerstvolgende etappe waar grotere verschillen worden g...

Scenario 1, maar dan met minuten. Ik geloof idd ook dat Pogi zo efficiënt mogelijk zal willen winnen om daardoor zo uitgerust mogelijk aan de tourstart kan verschijnen. Maar dat doe je dan toch juist door in het begin van de giro al alle concurrenten met nog een flintertje illusie te laten zien wie de baas is? Oftewel eerste bergrit voluit, dan nog een keertje knallen in de tijdrit en daarna 2 weken op de cruise control naar Rome. 

In ieder ander scenario zal hij dichter op de tourstart een zware inspanning moeten leveren, wat mij onlogisch lijkt als je daar zo uitgerust mogelijk aan de start wilt staan. 

Pinot Grigio

Goeie fucking morgen zeg,

 

Gister met dat warme weer gelijkkkk n fles witte wijn opengetrokken.. jullie kunnen wel raden welke. 

Paar flessen verder stond ik met mn fietshelm op ineens in het cafe daar nog n mokkel aan de haak geslagen die vervolgens met mn fietspomp aan de haal ging. Dan snappen jullie wel hoe of wat. 

Goed toe maar denkte heeft dat vrouwke heel men selectie over hoop gehaald in mn slaap. Ineens Laurens ten Dam, Bouke mollema en Joop Zoetemelk in mn team. 

Helemaaaalllll over de rooie natuurlijk maar goed schade is hersteld maar nogaltijd die lelike daktol van n Thomas in mn team.

Advies ter vervanging is welkom

ps. zit nogsteeds kets bezopen achter mn bureauke 

 

Groetjes the one and only

ditisdavid

Deze discussie is al vaak zat gevoerd, maar:

1) Zonder teampunten is Scorito één van de 527 andere spellen waarbij je op basis van een budget een ploeg samenstelt

2) In de meeste grote rondes is het minder voorspelbaar waar de teampunten heen gaan. Nu niet, maar de prijzen zijn daar ook op aangepast waardoor je op andere terreinen inlevert door flink op de teampunten in te zetten

Ragnar Lolbroek
Pinot Grigio
#1268
Goeie fucking morgen zeg,   Gister met dat warme weer gelijkkkk n fles witte wijn opengetrokk...

Ben jij stiekem Charlie Sheen?😅

Appelflap64

Welke 750k renner gaat de meeste punten pakken verwachten jullie? Heb nog 750k over en zoek eigenlijk nog een aanvaller. Storer heb ik al. Alvast bedankt! 

GoldenWallie
Appelflap64
#1271
Welke 750k renner gaat de meeste punten pakken verwachten jullie? Heb nog 750k over en zoek eigenlij...

VPP ;)

hjtimmer

Volgens Dumoulin (in in het wiel podcast ) gaat er nauwelijks geprint worden gezien een aantal zware finales in de vlakke ritten hier gaan mensen uit van 8 sprints...?  Interessant verschil!?

dr klaas
DaLuca23
#1262
Werd toen inderdaad door de Cav Express Bowlingbal de hekken in gekegeld. Ben benieuwd wat die deze...

KutCav idd vendrame en dekker  tegen de vlakte en mijn scorito was naar de vaantjes.

Etappe 1 gaat Pogi winnen ja, maar waarom geen vlucht ? Gaat UAE controleren omdat ze betaald zijn door de organisatie, Pogi moet in roze.  

Etappe 2 naar de vlucht is zeker een optie.

John Bon
dr klaas
#1274
KutCav idd vendrame en dekker  tegen de vlakte en mijn scorito was naar de vaantjes. Etappe 1...

Hoeveel keer heb jij al een rit 1 zien naar de vluchters gaan? 
De belangen en de kans om een eerste roze trui te pakken is zo groot dat er genoeg teams zullen geintresseerd zijn. 

1 2 ... 51 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.