Scorito Giro 2024

1 2 ... 52 ... 133 134
encanto
dr klaas
#1274
KutCav idd vendrame en dekker  tegen de vlakte en mijn scorito was naar de vaantjes. Etappe 1...

Zo simpel gaat het wel zijn denk ik hoor Klaas. 

MVP kreeg ook precies het goede parkoers en dat muurtje is er op het laatste moment ingelegd om er zeker van te zijn dat poga (en niet WVA) zou winnen denk ik. Of althans sowieso een van die twee.

etappe 2 wordt spannend ja. Hierna zullen degene met veel teamgenoten van Poga kunnen zeggen: zie je wel, verstandig; of degene met net de juiste aanvaller...je team daarop aan passen is lastig. Dus enige verstandige/logische  is: niet te veel teamgenoten van Poga en niet te weinig klimmende aanvallers meenemen. Maar welke..ja dat is het spelletje.

stefbeukers

Gezien het relatief magere veld qua klassementsmannen en de zekerheid van Pogi, neig ik naar 4 x UAE. 

Keuze is dan Molano en 2 x 1.5, die sec mee gaan voor de teampunten. Of Molano en 2 van de drie (Majka, Großschartner en Bjerg), die bovenop teampunten ook nog zelf iets bij elkaar kunnen rijden.

Hoe groot achten jullie de kans dat die drie zelf punten gaan pakken?

Majka of Großschartner zal de laatste man voor Pogi zijn in de bergen, maar rijden ze dan zelf ook nog top 20?

Mogen Bjerg en Großschartner vol gaan in de tijdritten?

Mag Majka proberen om de tridente compleet te maken door in elke grote ronde een etappe te pakken?

Jose de Kauwer
RappeEddy
#1264
Mijn team staat nu redelijk vast AK: 8 (geen UAE teamgenoot) Sprint: 9 (incl. Molano) Overig: She...

Heb je ook mensen voor de overgangsritten? Of een bewuste keuze om daar niet op te gokken? 

Pinot Grigio
Ragnar Lolbroek
#1270
Ben jij stiekem Charlie Sheen?😅

Nee ja ik krijg deze vraag veel maar ik ben de echte Thibaut Pinot. Dit is allemaal via google translate. Die franse snappen deze humor niet dus vandaar dat ik het op het nederlandse forum doe. 

Racemuis

Mijn team staat in principe. Nog een groepje wat twijfel brengt en wel het volgende (ben benieuwd naar jullie visie);

Ewan, Mayka en Dunbar, of

Pithie, Ringel S, Lopez/ Rubio

 

Ewan verwacht ik dat zijn 1,5M wel waard zal zijn. Bij 3 of 4x top 10 en een enkele keer daarnaast nog top 20 en je hebt snel 200 punten. Bij Pithie weet ik dat nog niet, maar die kan aan de andere kant ook makkelijk het dubbel aantal punten halen van Ewan.

Mayke en Ringel S hebben natuurlijk beide teampunten. Ik verwacht echter dat Mayka er langer aan blijft waardoor hij zelf in de bergen eerder top 20 rijdt en dus zelf ook punten pakt. Die 500k extra tov ringel S zijn dan snel terug verdiend.

Dunbar heb ik op zich wel aardig vertrouwen in (G laat ook nooit iets zien voor de Giro) obv vorig jaar.  Maar een Lopez of Rubio bieden denk ik wel iets meer zekerheid. Rubio is denk ik de veiligste keuze, maar ook met een lager plafond.

 

Dus eigenlijk: Ewan < Pithie, maar Mayka > Ringel S en Dunbar??

 

Iemand zin om zijn visie te delen?

GoldenWallie
stefbeukers
#1277
Gezien het relatief magere veld qua klassementsmannen en de zekerheid van Pogi, neig ik naar 4 x UAE...

Ga je de 4 UAE wel elke etappe opstellen? Anders haal je het maximale er bij lange na niet uit. Door het "magere" veld aan klassementsmannen is de kans juist groter dat figuren zoals Bardet en Connor nu wel een keertje in de top eindigen. Het zijn natuurlijk twee figuren die altijd wat tegenkomen :)

albert n
Appelflap64
#1271
Welke 750k renner gaat de meeste punten pakken verwachten jullie? Heb nog 750k over en zoek eigenlij...

Je kunt ook 250k laten staan en voor een italiaantje gaan. Daar zitten een paar leuke tussen.

stefbeukers
GoldenWallie
#1281
Ga je de 4 UAE wel elke etappe opstellen? Anders haal je het maximale er bij lange na niet uit. Door...

Het is inderdaad wel het idee om ze alle vier, elke etappe op te stellen. En O'Connor en Bardet staan er ook in ;-)

ZK

Alle 4 elke etappe opstellen, dan loop je echt heel veel punten mis in je dagopstellingen tov teams met een betere balans. Dan heb je maar 5 sprinters etc...

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz
ZK
#1284
Alle 4 elke etappe opstellen, dan loop je echt heel veel punten mis in je dagopstellingen tov teams...

Maar hoe vaak komt het niet voor dat er ook maar vijf van je sprinters in de punten rijden en de overige een hatelijke 0 neerzetten?

stefbeukers
ZK
#1284
Alle 4 elke etappe opstellen, dan loop je echt heel veel punten mis in je dagopstellingen tov teams...

Ja dat vraag ik mij dus af...

Zowel bij de klassementsmannen als bij de sprinters zijn er een paar echte grote kanshebbers en een heel veld met B-, C- en D-garnituur. Maar zie daar maar eens de juiste mannen in te vinden...

En door met 4x UAE te werken heb ik wel 5 echte klassementsmannen en kunnen zowel Merlier, Milan als Kooij mee...

ditisdavid
Valvuillerdemoz
#1285
Maar hoe vaak komt het niet voor dat er ook maar vijf van je sprinters in de punten rijden en de ove...

Hoe groot is de kans dat jij telkens al je 5 sprinters in de punten hebt terwijl de teams met 7 sprinters er ook telkens 5 hebben?

Gruttepi3r
ZK
#1284
Alle 4 elke etappe opstellen, dan loop je echt heel veel punten mis in je dagopstellingen tov teams...

Dat hoeft natuurlijk niet, pech moet je wel bespaart blijven. Alleen kan je dan flink besparen. Als je dan milan/kooi/merlier/groves/bauhaus erin kan fietsen heb je mannen waarvan je verwacht dat ze vaak hoog eindigen. Heel leuk om 9 sprinters te hebben, maar daar zitten de anilowskis, vandrama's, andersens, ewans en Fiorellies ook tussen. Die gaan vaker buiten de top 20 eindigen en top 10 is al helemaal lastig. Dus zit best wat in die tacktiek. Vlakke sprintes Merlier kopman en pittigere etappes milan/kooi/groves.

Zelfde kan je doen met het AK. Als Poga iets overkomt is de giro natuurlijk wel voorbij xD en je zal minimaal 6x500k mannen moeten hebben.

dephazz
ProScoritoManager
#1267
Scenario 1, maar dan met minuten. Ik geloof idd ook dat Pogi zo efficiënt mogelijk zal willen w...

Dank voor je reactie. Wel fijn om eens iets meer analyse te horen (ipv van 50 pagina's onzekerheid aan teampjes droppen). Ik kan je analyse goed volgen, waarom kapot gaan in week 3 wanneer je de voorsprong nu al kan pakken...

In Velo las ik echter dat de ploegleider van UAE Pogacar "conservatief" wil laten rijden aan de start van de Giro. (Om daarna direct te vermelden dat hij niet altijd naar hem luistert 😄). 

Extra verplichtingen van de roze trui ihkv interviews en dopingcontrole zijn ook niet altijd prettig, liever lig je dan op de massagetafel.  

En zoals eerder gezegd is de Oropa niet zo steil, waardoor verschillen minder makkelijk te maken zijn. Ik gok / verwacht dat iemand zonder klassementambities wel laten gaan.

De Oropa ligt overigens in de geboortestreek van twee aan de Giro deelnemende Italianen...

 

yoeri

Pff, had een ellenlange tekst getypt. Even ander tabblad open, weg tekst. Fijne website geworden.

 

Dat terzijde, doe ik weer een poging.

 

Ieder jaar loop ik er tegenaan dat ik op het begin enkele leuke (minder gekozen) renners erin klik die ik er vervolgens niet meer uit krijg omdat ik bang ben hierdoor de boot te missen. Dit keer geldt dat vooral voor Narvaez (die op dit moment voor mij 1 miljoen kost). Was enorm goed in vorm, maar met stalorders en zijn val begin ik toch te twijfelen over zijn vorm. Als die behouden is zie ik hem naast Pogi als kanshebber nummer 1 voor de eerste etappe. Lijkt echt weer een stap te hebben gezet.

 

Op dit moment heb ik 750k over. Een ander ding is dat ik op dit moment twee UAE's extra heb. Dat terwijl ik nooit renners meeneem voor teampunten (behalve A Yates vorig jaar) tenzij zij zelf (zoals A Yates) ook hoge ogen kunnen gooien. Ik vind dat geen leuke manier om het spel te spelen, maar met zo'n duidelijke favoriet op ieder terrein wachtte ik dat in eerste instantie broodnodig dit jaar. Toch ben ik nu voornemens om beide Arabs op de schopstoel te zetten. Gross kan wel wat, maar vorm heeft ie totaal niet zo lijkt het. Rui Oliveira lijkt op dit moment beter in vorm dan Molano. Ik zou hem dan ook uitspelen in de sprints, maar iedereen incluis Pogi roept hard dat Molano uitgespeeld wordt. Dan is het onverstandig lijkt mij om Rui mee te nemen.

 

Ik heb enkele renners die ik graag toe wil voegen, maar die qua budget lastig zijn. Ik heb op het moment wel 750k over. Dit zijn voornamelijk Arensman (ingewisseld voor Thomas) en Molano. Arensman geen geweldige vorm, maar groeit in een ronde en deelnemersveld is niet super dus kan vrij hoog scoren (ook jongerentrui). Molano sprint (als niet Rui) en waarschijnlijk teampunten in vlakke etappe voor Pogi.

 

Verder heb ik een dijk renners die ik zou willen toevoegen die ik nu niet heb vanwege het aantal renners dat je mag. Dit zijn dus koopjes waarvan ik veel verwacht en waarom. Pellizzari, Storer, V. Paret, Sheffield, Tratnik, Ewan, Vernon, Mayrhofer, Lamperti, Aniolkowski, Mihkels.

Pellizzari is enorm goed in vorm en aanvallende renner. Eventueel roze na 2e dag? Storer lijkt zijn vorm weer terug te vinden en schuwt de aanval ook niet, 2e rit? V. Paret intrinsiek zeer goede klimmer, maar met kopman krijgt hij dan kansen? Betwijfel het. Sheffield, vorm is oké. Tijdritten pakt hij sowieso punten, dus zekerheid met de slechter tijdrijdende klassementsrenners deze ronde. Dus opstellen zal je hem, maar neem normaal geen tijdrijders mee. Hoewel hij meer dan dat kan, mag hij dat ook en wanneer doet hij het. Altijd lastig met opstellen. Ditzelfde geldt voor Tratnik, maar minder zekerheid bij de tijdrit. Ewan al jaren lang in mijn team en altijd weer valpartijen, afstappen, niet meesprinten, laten lopen. Maar zou toch altijd dat koopje kunnen blijven is ook een van de betere sprinters als het gaat om een steile pukkel overleven. Zie Budapest(?) waar hij 2e achter MvdP reed voor hij (jazeker) op zijn plaat ging 10 meter voor de finish. Kan een flinke puntenpakker zijn of flink veel frustratie zoals de laatste jaren steevast. Vernon wil zich richten op de tijdritten, gaat hij sprinten of wordt dat Hoffstetter of beide? Lastig in te schatten, goed berg over dus lan veel opleveren. Maar minder zekerheid. Mayrhofer zelfde verhaal zonder TT, Dainese in de ploeg die uit vorm lijkt. Verwacht dat Mayrhofer weleens kopman kan zijn in praktijk voor ook de normale sprints. Lamperti voor als Merlier eraf ligt (die ik niet heb overigens, wel een andere DCQ voor het geval dat). Aniolkowski lijkt sprinter van dienst, dus zekerheid op wat puntjes. Voor mij de leukste dark horde is Mihkels. Die jongen is zo goed en heeft ook erg veel inhoud en dat al op deze leeftijd. Mocht onze Eritreeër tegenvallen dan wordt dit een waar puntenkanon. Ik denk persoonlijk dat hij meer kans maakt dan zijn kopman. Veel vragen dus en veel onzekerheden. Iemand die het leuk vindt hierop te reageren?

 

De gedachte waarmee ik speel is als volgt: Gross, Rui en Narvaez (+750k) eruit Arensman, Pellizzari en Aniol/Mihkels erin.

Gross eruit (+750k), Molano erin

Gross, Rui, Narvaez en Lopez (+750k) eruit, Arensman, Ewan, Pellizzari, Aniolkowski/Mihkels erin

Of Arensman, Vernon, Narvaez en Sheffield.

 

Ik hoor graag wat jullie denken over mijn hersenspinsels.

Kip

Bij twijfel: go italian!

& oude garde levert altijd: Thomas, pozzo & caruso

ZK
Gruttepi3r
#1288
Dat hoeft natuurlijk niet, pech moet je wel bespaart blijven. Alleen kan je dan flink besparen. Als...

Maar met de toppers uit AK heb je toch ook nog wel andere opvullers die 8 punten opleveren? Bijv een Thomas? Dus ook bij een tactiek met alleen 5 topsprinters zou pogi+2 genoeg moeten zijn. 4 uae-ers is altijd teveel.

Frits

Niet heel veel vertrouwen in Cian dus vanuit z'n eigen ploeg. "Afgaande op de Tirreno kan Cian in de Giro meedoen voor de top 10. Maar afgaande op de Ronde van Catalonië wordt dat een moelijk verhaal."

Het had daar wel maagproblemen maar zijn die inmiddels al opgelost? Het is er klaar voor, staat er. 

https://sporza.be/nl/2024/04/28/dilemma-s-en-vraagstukken-voor-de-giro-welke-paret-peintre-hoe-goed-is-uijtdebroeks-italiaanse-revelatie-in-top-5~1714332348463/

ZK
yoeri
#1290
Pff, had een ellenlange tekst getypt. Even ander tabblad open, weg tekst. Fijne website geworden. &...

Het is alsnog gelukt om weer een ellenlange tekst te typen, chapeau!

Rui oliviera zal niet de sprinter zijn, dus zou hem daar niet voor meenemen. Heeft wel redelijke resultaten dit jaar, maar kijk ook even naar het deelnemersveld, wie finishen er achter hem? 

De lijst met potentiële pareltjes is inderdaad weer groot, het budget helaas te hoog om er veel van mee te nemen. Als je een uae-er meeneemt voor bergetappes, dan eerder majka dan gross. 

Ton Pelo
yoeri
#1290
Pff, had een ellenlange tekst getypt. Even ander tabblad open, weg tekst. Fijne website geworden. &...

Betreft Mayrhofer kwam eerder voorbij dat Dainese toch echt wel de kopman is en Mayrhofer onderdeel van de sprinttrein. Het zal vast een keer gebeuren dat hij er niet meer bij zit, maar wanneer is lastig te voorspellen. Daarnaast hebben ze ook nog eens Trentin die in dat geval kan sprinten. Voor mij te veel scenario's dat Mayrhofer niet aan sprinten toe komt.

ProScoritoManager
dephazz
#1289
Dank voor je reactie. Wel fijn om eens iets meer analyse te horen (ipv van 50 pagina's onzekerheid a...

Ik verwacht ook wel dat uae de roze trui ergens na de eerste week zal willen kwijt spelen aan een vluchter om de druk van de roze trui te verminderen. Maar dat verandert niks aan het feit dat Pogi érgens het verschil tov de andere AK mannen zal moeten maken. De Giro winnen zonder ook maar een enkele inspanning te leveren is zelfs hem niet gegund. En dan kom ik weer terug op mijn conclusie dat je dat verschil beter eerder dan later maakt. En dat die Oropa minder geschikt is om grote verschillen te maken zal vast opgaan voor gewone stervelingen, voor Pogi gelden andere (/geen) wetten ;) en ook dan nog maakt het voor scorito geen verschil of ie wint met een halve minuut of met 2. 

Dan nog even een toevoeging aan de 5 sprinters + 4 uae's tactiek... hoe ga je in hemelsnaam de meubelen redden als Pogi halverwege de roze trui aan een vluchter gunt? 

Giro555
yoeri
#1290
Pff, had een ellenlange tekst getypt. Even ander tabblad open, weg tekst. Fijne website geworden. &...

Dat is een best stuk! Wat denken jullie van Hirt? Ook maar 500k, kan misschien paar keer 10pnt van Merlier meepikken en is denk kopman?

ProScoritoManager
Giro555
#1297
Dat is een best stuk! Wat denken jullie van Hirt? Ook maar 500k, kan misschien paar keer 10pnt van M...

Ik zou Hirt idd ook meenemen als mooie opvulling van mijn sprintploeg...

KissMyAce2.0

Ik neem Jan Hirt alleen al mee vanwege zijn naam.

Fantastische naam gewoon JAN HIRT

tol100

Ik zit echt te twijfelen over Ganna kan zomaar 250 + punten op leveren maar kan ook  maar 100 punten halen

1 2 ... 52 ... 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.