Scorito Giro 2024

1 2 ... 53 ... 133 134
Ton Pelo

Hirt staat er hier ook in. Niet eens nagedacht over de eventuele punten van Merlier. Al verwacht ik hem ook niet snel op te stellen in de sprintetappes. 

KV
tol100
#1300
Ik zit echt te twijfelen over Ganna kan zomaar 250 + punten op leveren maar kan ook  maar 100 p...

of 75

Hay
Giro555
#1297
Dat is een best stuk! Wat denken jullie van Hirt? Ook maar 500k, kan misschien paar keer 10pnt van M...

Hirt lijkt me een van de goede opties voor 500K maar dan op basis van zijn klimkwaliteiten en eventueel GC. Teampunten voor Merlier zijn toch wel tricky, dan moet je hem elke sprintetappe opstellen met wellicht b.v. 25-30 % kans op winst voor Merlier, wat feitelijk neer zal komen op enkele punten (en een plaats in de dagopstelling).

hetismewat

Mijn team is compleet topzwaar, met 4x 500k en 2x 750k mannen en toch voelt 't best lekker.

NielsH97

Twijfels of Uijtedebroeks wel zo'n goede keuze is.. Hoe meer je erover nadenkt hoe lastiger. Hij zal met moeite de 350 punten gaan halen, maar wie dan wel?

Eddix

Ik heb O'Connor nog geen moment in mijn team gehad, maar krijg langzaamaan toch steeds meer FOMO bij hem. Ploeg lijkt sterk te zijn en in vorm, O'Connor zelf 'heeft er volgens mij wel zin in'. Maar toch...

Nasi zou je even kort in één zin de twijfel weer even de kop in kunnen drukken?

martijncr
NielsH97
#1305
Twijfels of Uijtedebroeks wel zo'n goede keuze is.. Hoe meer je erover nadenkt hoe lastiger. Hij zal...

Heb het idee dat we vaak met dezelfde gedachten zitten te worstelen Niels :) Ik probeer mijzelf te overtuigen dat áls de keuze goed uitpakt, je met jongerentrui en GC gewoon een hele belangrijke renner hebt. Bij DFM en Caruso (zelfde prijs) heb je evengoed veel onzekerheid gezien respectiefelijk de knie en gecommuniceerde teampositie. Maarja, kans is ook levensgroot dat een Pellizari, VPP, APP, Lipowitz of Plapp een plek onder of boven hem eindigt in GC voor 500k - 1mln. Hoe langer je erover nadenkt, hoe lastiger haha

Scoritop
NielsH97
#1305
Twijfels of Uijtedebroeks wel zo'n goede keuze is.. Hoe meer je erover nadenkt hoe lastiger. Hij zal...

Mooi dat je een paar pagina's terug nog iets zei in de trant van: "Cian niet nemen is de grootste fout van velen" en nu zelf twijfelen haha. Ook ik twijfel over sommige die ik er heel lang in had of nu opeens op de radar komen. 

Iemand nog een tijdrijderende AK man die ik voor maximaal 2M kan oppikken? 

Eddix
Scoritop
#1308
Mooi dat je een paar pagina's terug nog iets zei in de trant van: "Cian niet nemen is de grootste fo...

Foss?

Frits

Hoe dichter bij de deadline, hoe meer de twijfel toeneemt. En dan is het zandstrooien nog niet eens begonnen. 

zomaareens

Kanter voor de sprints? of ballerini?

albert n
Racemuis
#1280
Mijn team staat in principe. Nog een groepje wat twijfel brengt en wel het volgende (ben benieuwd na...

ik heb de 2e met Rubio en genoeg sprinters zodat ik bij valpartijen, die ik zeker verwacht met dit sprintersaanbod, makkelijk kan opvullen als te tenminste een paar extra uae meeneemt

Aanklampen
zomaareens
#1311
Kanter voor de sprints? of ballerini?

Normaal Kanter, maar snelheidsverschil is tussen beiden niet zo groot. Als Ballerini Kanter in de laatste km kwijtraakt kan het zo maar zijn dat hij zelf sprint. Geldt overigens voor meerdere lead-outs... Probleem bij deze 2 is MI ook dat ze ongeveer evengoed klimmen, niet echt dat 1 veel beter klimt (IMHO)

bonsai7

hoor graag opinies over mn team nu dat alle wijzigingen er doorheen zijn:

sprinters: Milan,  Kooij, Dainese,(pithy),Ewan, van poppel
aanvallers/heuvel/berg:   Carr,bagioli, trentin, alaphilippe, Storer, lutsenko A. paretpeintre, Rubio, JP Lopez
AK: Pogi , G, Arendsman, uijtenbroeks, Oconnor

hoor graag opinies of mensen die nog over de laatste 500k willen sparren  

Eddix
bonsai7
#1314
hoor graag opinies over mn team nu dat alle wijzigingen er doorheen zijn:sprinters: Milan,  Koo...

Dat zijn wel veel aanvallers/klimmers... Ik denk dat je met 4 'dedicated' GC renners wel een magere bezetting hebt. Het is maar de vraag of bv Rubio en Lopez hoog blijven staan in het klassement, daarnaast ook "maar" 6 sprinters en geen UAE renners om mee op te vullen.. Ik zou toch nog maar even wat 'nieuwe' wijzigingen doorvoeren, maar dat ben ik. Lekker op de aanval spelen kan wel heel leuk zijn, maar verwacht geen topscore in dat geval.

Tijn Hoffman
bonsai7
#1314
hoor graag opinies over mn team nu dat alle wijzigingen er doorheen zijn:sprinters: Milan,  Koo...

Ik zou nog wat aanvallers erbij doen! 

Zie nu niet genoeg renners voor de overgangsetappes. Misschien een Quinten Hermans?

Barrygoal
Tijn Hoffman
#1316
Ik zou nog wat aanvallers erbij doen!  Zie nu niet genoeg renners voor de overgangsetappes. Mi...

hahahaha, en een GC man minder ook ;)

Voorwiel

Wat een genot weer dat gepuzzel. Leuker dan de drie weken zelf bijna... Ik merk dat ik al 40 verschillende renners in m'n team heb gehad en dat ik elke keer wel weer content ben. Denk dat dit 'm wordt:

 

Klassement:

Pog, G, Arensman, Uitjebroek, Bardet, Tiberi

Klimmen:

Hirt, Storer, Lipowitz

Sprint:

Milan, Kooij, Molano, Ewan, Kanter, v Poppel, Biermans, Andresen 

TT: Sheffield

UAE: Ringel S

 

Heb nu nog 1,5 miljoen over en 1 plek. Hoe kan ik die het beste investeren? En feedback is altijd welkom.

 

Aanklampen
bonsai7
#1314
hoor graag opinies over mn team nu dat alle wijzigingen er doorheen zijn:sprinters: Milan,  Koo...

Zou ook Mayrhofer erbij pakken zodat je in ieder geval de juiste Tudor man in elke etappe in jouw selectie hebt zitten.

ProScoritoManager
NielsH97
#1305
Twijfels of Uijtedebroeks wel zo'n goede keuze is.. Hoe meer je erover nadenkt hoe lastiger. Hij zal...

Ik denk dat dit een heel goed voorbeeld is om aan te tonen dat de 100 punten per miljoen regel niet heilig is. Thomas vind ik er ook zo een. Heb eerder zelf ook lopen redeneren dat hij best-case aan de 500 punten gaat komen en dat ik hem daardoor niet meeneem. Maar nu heb ik hem er toch gewoon in staan. Reden? Je moet een balans hebben tussen je massa puntenpakkers en je efficiënte puntenpakkers, oftewel de pareltjes van 500k - 1,5M die tot wel 400 punten per 1M pakken. 

Even heel overdreven en simplistisch geredeneerd: maar als je zo'n enorme kenner bent dat je alle 500k pareltjes weet te identificeren en die scoren allemaal 400 punten per 1M, heb je aan het eind van de rit (20 x 200) 4000 punten. Iemand die met duurdere renners 'gewoon' op de 100 per miljoen uitkomt zal met dit budget op 4700 punten uitkomen. Dan kun je prat gaan op je wielerkennis en je inside knowledge over alle onbekende pareltjes, maar eind van de rit scoor je een stuk minder dan iemand die voor de gevestigde namen is gegaan die niet 'overperformen'. 

ivo001
bonsai7
#1314
hoor graag opinies over mn team nu dat alle wijzigingen er doorheen zijn:sprinters: Milan,  Koo...

Je team is anders dan die van mij. Succes ermee.

yoeri

@Tol100; ik verwacht niet dat Ganna zich veel meer gaat laten zien dan in de tijdritten. Hoewel hij met een kleinere groep best vaak kort zou kunnen eindigen.

@Giro555; ik heb al een teamgenoot van hem, die op meerdere vlakken goed kan scoren. Waardoor die nipt mijn voorkeur heeft.

 

@Ton Pelo; dat wordt inderdaad gecommuniceerd. Maar als Dainese achteruit rijdt dan zal er vast toch iets veranderen. Zie die kan best aanwezig.

 

@ZK; klopt denk ook dat het zeker is dat het Molano wordt, maar baal er budgettair van. Hahaha

bonsai7
Eddix
#1315
Dat zijn wel veel aanvallers/klimmers... Ik denk dat je met 4 'dedicated' GC renners wel een magere...

zou je dan over de boeg molano of majka voor team punten moeten gaan of een mindere en wel duurdere ak man zoals tiberi of bardet of dubar doen?

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

Mooi interview met Dunbar: https://www.cyclingnews.com/features/sometimes-i-need-to-back-myself-more-eddie-dunbar-travels-familiar-road-to-giro-ditalia/

Ik geloof er nog wel in voor anderhalf miljoen, zeker omdat veel mensen hem niet meenemen. Die gast heeft een goede kop.

Wicked Wout
HaagseHaas
#1324
Mooi interview met Dunbar: https://www.cyclingnews.com/features/sometimes-i-need-to-back-myself-more...

Ik ben door mijn gratis artikelen heen op CyclingNews. Wat is de strekking van het interview?

1 2 ... 53 ... 133 134

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.