Scorito Giro 2024

1 2 ... 57 ... 134 135
John Bon

Ploeg erin geklikt. Hard gekeken naar kost vs opbrengst.
Heb ik voor elk type rit de renners die ik wil. 

Heb ik nu 4.000.000 budget over met 2/3 topspurters, 'k heb 4 klassementsrenners die ik in top 6/7 verwacht en wat goeie vluchters.

Tijd nu om wat van mijn "Darlings" te killen en te upgraden waar het logisch is. 

We zijn er bijna, wat een luxe. 

BigMig

Zo'n gast als Caruso vorig jaar (kandidaat voor een echt goed klassement, maar wat onder de radar gebleven van tevoren) zie ik dit jaar niet echt. Alles wat enigszins klassement kan rijden is stevig geprijsd of heeft geen vorm getoond dit jaar. Of zie ik iemand over het hoofd (zonder per se namen te noemen)?

arviidd

Nou nu roept Gana ook nog eens dat hij waar het kan mee gaat sprinten. Heeft er op geoefend op de baan.

LinksafBijDeMolen
Reus
#1379
Daar begin ik ook nooit meer aan. Bissegger Kopenhagen, wat was dat knullig zeg met die helm.

De ploegentijdrit in de regen van de vuelta vorig jaar was ook zo'n mooi voorbeeld, waar sommigen volgens mij wel 5 jumbo's in hun team hadden.

Sjasfriet
LinksafBijDeMolen
#1404
De ploegentijdrit in de regen van de vuelta vorig jaar was ook zo'n mooi voorbeeld, waar sommigen vo...

Daar doelde ik ook op in mn vorige post betreffende ploegmaten. (Natuurlijk had ik dan net Kuss niet genomen en dan had ik ook nog eens de ganse quickstep ploeg mee omdat die die tijdrit wel zouden winnen). Kwam ik daar uiteindelijk op 40% te staan op t einde. Wat een ellende was dat zeg...

Molano wil ik nog meenemen en naast sprintritjes zelfs in etappe 1 opstellen, maar daar houd het voor mij dan wel mee op.

Laatst gewijzigd
lochem

Kan iemand onderbouwen waarom Jakobsen, waarom Andresen, waarom van Poppel ? Of waarom niet ?

Peleton
DennisdeMenniss
#1390
Aanvaller.. zoek je een linksbuiten, rechtsbuiten of een spits? Misschien dat je in Topcoach NL kunt...

Ik heb het ook niet verzonnen. Zo noemt scorito het

 

dawizz

Heb nog een laatste twijfel, althans ik hoop dat het de laatste gaat zijn. Heb Lopez eruit gehaald voor Lutsenko en daarmee ringel-s kunnen upgraden naar Majka. Is dit in jullie ogen een verstandige wissel of niet?

Voor Lopez spreekt dat hij meer kandidaat is voor de bergtrui in mijn ogen dan Lutsenko en voor ringel-s dat hij een betere tijdrit heeft dan Majka. 

Lutsenko op zijn beurt is er niet voor niets last minute bijgehaald. Zijn vorm is goed en hij gaat volgens de ploeg veel aanvallen omdat Astana de punten nodig heeft voor de UCI ranglijst. Majka is waarschijnlijk de laatste adjudant van Pogacar in de bergen en zal zodoende naast teampunten ook individueel waarschijnlijk punten scoren in de bergetappes. 

Wat kunnen jullie me aanraden? Graag met redenatie reageren, of anders niet reageren 😘

Fallguy
arviidd
#1403
Nou nu roept Gana ook nog eens dat hij waar het kan mee gaat sprinten. Heeft er op geoefend op de ba...

Ik geloof er eerlijk gezegd ham&eggs van.

Vorig jaar sprintte hij mee in een C sprintersveld in de vuelta en dit jaar moet hij en knechten en gaat hij alles op alles zetten voor de o.s. en dus geen risico's nemen in de chaos tegen een enorm sprintersveld waar hij ook nog nauwelijks kans maakt op een serieuze podiumplek.

John Bon
lochem
#1406
Kan iemand onderbouwen waarom Jakobsen, waarom Andresen, waarom van Poppel ? Of waarom niet ?

Jakobsen
+ potentieel 1 van de snelste op vlakke sprint
- hoeveel keer zal hij erbij zijn en zijn uitslagen zijn nt goed vs zijn kost

Andresen
+ Goedkoop en ploegleider heeft al gezegd dat hij niet zal moetenwachten op Jakobsen
- Is niet de nummer 1 optie en hoeveel waarde kunnen we hechten aan zeges in Turkije?

Van Poppel
+ Sterk en kan goed positioneren
- Starten als kopman is helemaal iets anders dan als sprintaantrekker en dan "per ongeluk" wat doorduwen.

Is mijn mening

Nederlandsche

Ganna wel of niet meenemen, Hofstetter wel of niet meenemen, ik zit gigantisch in dubio om Ganna als pure tijdrijder er niet uit te klikken en Hofstetter te upgraden naar een Kanter (voor meer pure sprinters en sprinterkopmannen) in mijn team. Was jullie mening?

Zadelpen

Mijn ipad kan het forum niet meer aan. Hopelijk binnenkort een nieuwe.

Fallguy
dawizz
#1408
Heb nog een laatste twijfel, althans ik hoop dat het de laatste gaat zijn. Heb Lopez eruit gehaald v...

Lastig, volgens mij is de uae tactiek doorgaans meer(los van tour met Yates) dat alle helpers zich helemaal op rijden en pogi ver van de meet succesvol demareert waardoor weinig ploeggenoten kort eindigen.. visma lab had doorgaans de tactiek dieper in de finale nog helpers te hebben waardoor een kuss of Kelderman kort kon eindigen. Wellicht dat Majka wel een keer mee kan als pogi ver los staat om z'n trilogie compleet te maken, maar voor dagsuccesjes heb je wellicht meer kans met lutsenko. En ik kan er compleet naast zitten maar ik zou niet weten waarom gross zichzelf uit elkaar gaat trekken om max 8e te worden in een tijdrit als hij de dagen erna weer volle bak moet knechten.

Laatst gewijzigd
John Bon

De vraag van Ganna voor mij is vrij simpel eigenlijk:

Hoe hoog schat je de kans in dat hij 1 TT wint? 
Zie je hem fav. voor bv die tweede dan zou ik zeggen neem hem mee, maak hem kopman

Denk je dat hij een pak slaag zal krijgen in de 1e TT en msch ook in de tweede van Pogi? 
Thuislaten.

Daar komt het voor mij op neer. 

dawizz

Dank Fallguy, voor je goede inzichten, dat werpt weer wat meer licht op de zaak.

Fallguy
dawizz
#1415
Dank Fallguy, voor je goede inzichten, dat werpt weer wat meer licht op de zaak.

Your welcome!

Ben overigens zelf ook nog verre van klaar met de puzzel oa ook rondom juanPe en lutsenko. het gaat echt gokken en hopen worden vrees ik.

Squender

Ben ik te optimistisch als ik denk dat Merlier 3 keer mee kan sprinten in week 1? 2 keer moet toch sowieso wel lukken?

BigMig

Haha over die dekselse Lutsenko zat ik ook net na te denken. Zo onvoorspelbaar als het maar kan, en het lijkt erop alsof ze hem bij Astana op het laatste moment nog even in het team voor de Giro gestopt hebben omdat hij toevallig vorm liet zien (oftewel: niet de optimale voorbereiding). Maar in dit veld kan hij ook zo 6e in het klassement worden als het mee zit.

BigMig
Squender
#1417
Ben ik te optimistisch als ik denk dat Merlier 3 keer mee kan sprinten in week 1? 2 keer moet toch s...

Ik zou er van niet van staan te kijken. Maar is hij 4,5 miljoen waard?

Fallguy

@Bigmig of 26e en 1x 13e in een daguitslag.

Of 5x top 10 en 6e in het ak of alles er tussenin inderdaad

Laatst gewijzigd
Squender
BigMig
#1419
Ik zou er van niet van staan te kijken. Maar is hij 4,5 miljoen waard?

Als hij 2 of 3 keer wint in week 1, en wellicht ook de paarse trui aan mag trekken wel :)

Fallguy
BigMig
#1419
Ik zou er van niet van staan te kijken. Maar is hij 4,5 miljoen waard?

Heeft wel een goed ploegje mee om hem over een heuvel te loodsen. Ik heb er overigens geen moment aan getwijfeld.. Mede omdat ik verwacht dat hij vanwege z'n hoge prijs niet veel gekozen gaat worden en dat veel mensen voor de combi kooij Milan Pithie gaan en wat prijzigere B sprinters. Ik gok dit jaar op de 3 duurdere boys Molano en 4 C/D sprinters

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Is Chaves de kopman bij EF?

Matjieu

En zo heb ik opeens de 6 duurste renners in mn ploeg staan. 
Daarnaast ook nog Bardet en O'Connor, Tiberi en Pithie. Aangevuld met goedkopere renners, maar wel renners waar ik opzich vertrouwen in heb.

Daardoor wel Molano en Großschartner moeten offeren waarvoor ik nog even de rekensom moet gaan maken of dit slim is.

Twijfel hoe Molano zonder pogacar geprijsd zou zijn (1.5?) en of ik hem dan had genomen. Vervolgens of de team punten van pogacar daar dan tegenop wegen. Wat denken jullie? 

Wicked Wout
arviidd
#1403
Nou nu roept Gana ook nog eens dat hij waar het kan mee gaat sprinten. Heeft er op geoefend op de ba...

Sterker nog. Hij wil proberen in rit 1 voor het roze te gaan

1 2 ... 57 ... 134 135

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.