Scorito Giro 2024

1 2 ... 56 ... 134 135
Ton Pelo

De laatste podcast van Scorito bracht niet echt verrassingen meer. Enige kwestie waar ik nu nog mee loop te hannessen is Ganna. Op die plek heb ik nu Sheffield staan. Mogelijke opties zijn nog:

Sheffield + Juanpe Lopez/Rubio -> Ganna + Lipowitz

Sheffield + Bauhaus -> Ganna + Lonardi en 750K ergens anders te investeren. 

Verder erg tevreden over m'n team, voelt goed om niet op het laatste moment nog van alles te willen wisselen.

Daan De Jager

Wie helpt me voor me aller laatste keuze Juan lopez of Eddie dunbar ? Heb meer vertrouwen in lopez na zijn overwinning laatst maar in grote rondes is het niet veel de laatste tijd , en Dunbar is het hele jaar al niks maarja toch vorig jaar 7e

Baskeee

10 GC/Klimmers (waaronder gokje Lipowitz en twee stage hunters/blauwe trui)

1 tijdrijder en wellicht sprinter

1 UAE helper + TT'er

8 Sprinters+

 

Let's go!

Reus
LinksafBijDeMolen
#1371
Het is niet de tactiek die ik handhaaf, maar flink inzetten op een waarschijnlijk scenario kan natuu...

Daar begin ik ook nooit meer aan. Bissegger Kopenhagen, wat was dat knullig zeg met die helm.

arviidd
BigMig
#1364
Haha ik maak me helemaal druk joh. Echter geniet ik meer van de inhoudelijke reacties hier op dit fo...

Ik denk dat wij het redelijk met elkaar eens zijn. Ik bracht de vraag bewust op deze manier omdat ik het zelf ook zinloos vind om te vragen help mij bij de laatste optie die of die zonder context. Maar in sommige gevallen zijn de of/of vragen wel gewoon interessant en ik bedacht deze twee opties en dacht ik gooi hem op. Niet persee voor in mijn team dus dan is mijn verdere team ook niet interessant. Ik had er zelf ook wat afwegingen bij kunnen zetten ja daar heb je gelijk in, maar in dit geval ben ik juist benieuwd naar de mening van een ander. 

Het voelt nu een beetje als of je mij een les wilt leren die ik niet nodig heb. Dan heb ik meer aan een les zinsbouw of mooie verhalen kunnen bedenken zoals Pinot haha.

 

Maar prima ik begrijp je reactie en case closed.

Reus
hjtimmer
#1273
Volgens Dumoulin (in in het wiel podcast ) gaat er nauwelijks geprint worden gezien een aantal zware...

Dat viel mij ook op. De analisten roepen altijd wel snel dat er weinig sprints zijn. Was vorig jaar in Carré bij de AD podcast en die gasten waren ook overtuigd dat er weinig gesprint ging worden. 

in de praktijk zie je toch meer controle dan van tevoren gedacht. Zeker nu er zoveel ploegen moet goede sprinters zijn. En zeker als een Milan de eerste twee sprintritten gelijk wint. Jakobsen is er zelfs vrij zeker van dat er in etappe 6 gesprint gaat worden....

arviidd

Lipowitz word meer en meer FOMO.  Eerst pak je hem omdat het een leuk gokje is voor 500k. Dan zie je toch andere leuke picks voor 500k, maar durf je hem er niet meer uit  te halen want je zou maar 1 van de weinige zijn die hem niet heeft voor 500k terwijl hij punten binnen harkt.

Spank

Team staat als een huis, heb 1 enorme twijfel O'Conner of Bardet. Benieuwd naar jullie mening!

ProScoritoManager
arviidd
#1382
Lipowitz word meer en meer FOMO.  Eerst pak je hem omdat het een leuk gokje is voor 500k. Dan z...

Heel herkenbaar. Z'n ploeg communiceert heel duidelijk dat hij knecht is. Het is z'n eerste grote ronde. M'n team heeft meer behoefte aan een duidelijke aanvaller met vrije rol, ik denk aan een piganzoli/carr.

Maar toch knaagt het. Hij was ook niet een beetje goed hè in Romandië! Je zal maar net die kneus zijn die hem thuis laat terwijl alle voortekenen van een superronde er waren. 

Nederlandsche
Spank
#1383
Team staat als een huis, heb 1 enorme twijfel O'Conner of Bardet. Benieuwd naar jullie mening!

Beiden

kwarc
Spank
#1383
Team staat als een huis, heb 1 enorme twijfel O'Conner of Bardet. Benieuwd naar jullie mening!

De tijdrit van O'Connor is echt stukken beter, en het team draait goed. Dus als je Moet kiezen, O'Connor. Maar zou beiden nemen.

Nederlandsche

Ik zit nog zwaar met Alaphilippe in mijn maag, als hij etappe 1 niet presteert kan dan is het al een miskoop. Met zijn jonge teamgenoot Mauri in mijn team zit ik al met een goedkope Alaphilippe en met APP ook een andere puncheur, zijn die twee al voldoende en kan ik hem niet beter omwisselen voor een pure klimmer die gaat aanvallen? En wie dan? Lutsenko? Ik zie in de 750k picks ook leuke keuzes staan die ik nu moet laten glippen omdat ik er Hofstetter en Storer al in heb staan. Maar om Mauri nou te vervangen voor Zana & Valter. Iemand die ook in dubio is om zijn verdeling en zijn 500k-1mil mannen? PB staat uiteraard altijd open ;)

Peleton

Hallo, 

Ik doe voor het eerst mee met de giro op scorito. Ik heb nu dit team gemaakt. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje sterk is? of mis ik kwaliteit op bepaalde vlakken.

klassement: Pogy, Arensman, Bardet, O'connor, Tiberi, Lopez.

Klimmer: Rubio, APP, Lutsenko, Storer, Hirt,

TT: Ganna

Sprinter: Milan, Kooij, Bauhaus, Molano, Pithie

Knecht: RingelS, Poppel, Andresen 

Ik zie op scorito dat ik geen 'aanvaller' heb. maar ik weet niet hoe hier op te selecteren? kan iemand mij hier een goed voorbeeld van geven? 

 

Tips zijn welkom :)

DennisdeMenniss

Kan stiekem wel genieten van de mensen die gewoon 4 UAE renners meenemen.. Uiteindelijk is het een spelletje en wil je winnen. Dan moet je gewoon wat anders doen dan de rest. Als Pogi na het weekend de roze trui niet heeft brand je finaal af, pakt hij hem wel zit je tm rit 7 gebeiteld. Waarschijnlijk zijn dat ook de mensen die in geval van scenario 1 dan de rest van de Giro, net als een niet nader te noemen persoon, elke namiddag een flesje wijn open trekken en een boek gaan zitten lezen ipv de koers kijken. 😂

DennisdeMenniss
Peleton
#1388
Hallo,  Ik doe voor het eerst mee met de giro op scorito. Ik heb nu dit team gemaakt. Kan iema...

Aanvaller.. zoek je een linksbuiten, rechtsbuiten of een spits? Misschien dat je in Topcoach NL kunt selecteren op aanvaller. 😁

Niballie
Peleton
#1388
Hallo,  Ik doe voor het eerst mee met de giro op scorito. Ik heb nu dit team gemaakt. Kan iema...

Aanvallers zijn simpelweg de renners die niet winnen vanuit de groep van de klassementsmannen of vanuit de massasprint. Dus klimmers die niet voor het klassement gaan of heuvelrenners vallen daaronder. En alles wat daar tussenzit. Een belangrijke categorie zijn die klimmers die het wel proberen in de groep van de klassementsrenners, maar toch tijd verliezen en dus later in de Giro vooruit gaan rijden om tijd terug te pakken.

floda

Bauhaus heeft er van begin af aan in gestaan bij mij, maar op zoek naar wat geld voor ak renners toch eens gaan kijken naar laatste 2 jaren hoe hij klimt. Dan zie je toch dat hij in zware sprints echt goed is maar wel in tireno van dit jaar en in de tour van vorig jaar (en beide keren wel in vorm met andere goed uitslagen) toch 2x niet aan sprinten toekomt als er wat langere beklimmingen in zitten. Is misschien toch wel merlier light. Kortom toch een beetje op de wip

ditisdavid

Geloof er echt niet in dat we gaan sprinten in etappe 6. Het klimmetje op een kleine 5 kilometer van de meet is een net iets zwaardere versie van de Eyserbosweg, dus het zou wel heel erg moeten stilvallen in de laatste 4 kilometer willen er nog sprinters aan bod komen. Misschien zou Pithie daar nog iets kunnen uitrichten maar ook voor hem wordt het niet makkelijk.

martijncr
Peleton
#1388
Hallo,  Ik doe voor het eerst mee met de giro op scorito. Ik heb nu dit team gemaakt. Kan iema...

De stempels (knecht, klimmer, aanvaller etc.) zijn vaak wat interpreteerbaar en zou ik me niet teveel van aantrekken. Plapp gaat bijv aanvallen maar staat als klassementsman, Vansevenant is een knecht volgens Scorito maar gaat veel aanvallen. Dus echt op die 'labeltjes' varen zou ik niet doen. 

Jeroen Van den corput
floda
#1392
Bauhaus heeft er van begin af aan in gestaan bij mij, maar op zoek naar wat geld voor ak renners toc...

Ik denk ook dat er best wat goedkopere opties zijn voor sprinters die ook een heuvel over kunnen. Lijkt me niet dat bauhaus structureel top 5 gaat sprinten. Gezien zijn prijs zou hij dat wel moeten gaan doen. Maar je weet nooit natuurlijk. 

John Bon
floda
#1392
Bauhaus heeft er van begin af aan in gestaan bij mij, maar op zoek naar wat geld voor ak renners toc...

is Bauhaus niet het type van sprinter die heel sterk kan sprinten op een zware omloop maar daarom niet noodzakelijk goed kan klimmen. 

arviidd

Na het lezen van dit: "Toch ben ik één van de weinige renners die een hele ploeg om zich heen gebouwd heeft, daar veel teams voor een duo-aanpak kiezen. Voor mij voelt het als een hele eer.’

Pithie staat te boek als een goede klimmer, wat hem een mogelijk voordeel kan geven tegenover de andere spurters. 'Als we een kans zien, dan willen we dat ten volste gebruiken. Er zullen nog teams zijn met dat idee. Ik voel me geen pure sprinter, dus de kansen om het zwaarder te maken moeten we proberen te benutten. De eerste etappe is dan weer te zwaar, denk ik. Ik ga het proberen, maar met die klim zo dicht op de finish is het lastig. Ik zal er denk ik niet meer bijzijn.’ ".

maakt Pithie nog interessanter dan hij al was.

TimTornTeut
arviidd
#1397
Na het lezen van dit: "Toch ben ik één van de weinige renners die een hele ploeg om zi...

Dit is inderdaad interessant, toch las ik in het interview ook wel wat twijfels over z'n eigen fysiek. 

Hay
Peleton
#1388
Hallo,  Ik doe voor het eerst mee met de giro op scorito. Ik heb nu dit team gemaakt. Kan iema...

Let niet te veel op de kwalificaties die Scorito aan de renners geeft. Storer, Hirt en wellicht ook Lutsenko en Rubio zou je ook als aanvaller kunnen kwalificeren. En van Poppel als sprinter. AK renners kunnen ook aanvallers worden als ze b.v. een slechte dag hebben gehad.

DennisdeMenniss

Selectie zo goed als rond, we gaan het dit jaar eens anders aanpakken. We nemen 4 UAE renners mee ervanuit gaande dat Pogi de hele Giro in het roze, blauw en paars rijdt. Arensman/Tiberi/Uijtebroeks/Pignanzoli/Pellizari voor de jongere trui en Pozzo voor de grijze trui. Daarnaast gaat Vendrame er elke etappe in voor het intergiro klassement en zodat ik zeker weet dat hij in mn team zit als hij punten pakt. Door keuzestress zowel de Bais als PP brothers mee in het team zodat ik zeker weet dat de goede mee gaat. Om het kijken nog leuker te maken, Ewan, start ie wel of start ie niet. Verder aangevuld met wat tweede rangs sprinters en klassementsmannen zoals Kooij, Milan, Thomas en Bardet. Als dat geen gouden bekertje wordt.. Oh jah, morgen komt het boek "De dag dat wielrennen weer leuk werd binnen". Man wat ik weer zin in de Giro 😁

1 2 ... 56 ... 134 135

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.