Scorito Giro 2024

1 2 ... 55 ... 134 135
ZK
Wicked Wout
#1325
Ik ben door mijn gratis artikelen heen op CyclingNews. Wat is de strekking van het interview?

Tip: Je kunt artikelen van cyclingnews in incognitomodus onbeperkt blijven lezen

arviidd
BigMig
#1349
Waarom doe je het normaal niet en nu wel? Dit zijn 2 combinaties van verschillende typen renners, du...

Je hoeft mijn team niet in elkaar te zetten? Ik probeer alleen een discussie te starten naar wat andere van deze renners vinden. Deze letterlijke optie overweeg ik niet eens. Het zijn wel twee intressante opties voor de zelfde prijs. Maak je dus niet zo druk om mijn vraag, maar geef antwoord of negeer het.

Wicked Wout
ZK
#1351
Tip: Je kunt artikelen van cyclingnews in incognitomodus onbeperkt blijven lezen

Oh top, thanks

Behatzailea
Gnoe
#1350
Ik las het inderdaad ook, dit is wel echt nieuws waar ik niet op zat te wachten en me weer laat twij...

Pff, nu moet ik Ganna er weer in fietsen.

Jeroen Van den corput

Ik merk dat ik weinig renners heb die truipunten verdienen. Echter buiten de roze trui om is er ook veel onzekerheid wie de jongere en sprinttrui gaan dragen de eerste week. Daarom laat ik me niet te veel leiden hierdoor en heb dus bijvoorbeeld geen lidl renner voor trui punten en ook geen jumbo als clan of kooij een trui zou dragen. Hoe denken jullie hierover? 

Jose de Kauwer

Lutsenko + hofstetter of Storer + Lonardi 

Jeroen Van den corput
Jose de Kauwer
#1356
Lutsenko + hofstetter of Storer + Lonardi 

Lutsenko + hofstetter zou kunnen 

Remco Van den Akker

Heeft niemand vertrouwen in Girmay? Zijn ploeg heeft aangegeven dat hij zich zowel op de lastigere aankomsten richt alswel op de vlakke spurts en zijn uitslagen zijn toch ook niet zo slecht dit jaar.

Laatst gewijzigd
LinksafBijDeMolen
Remco Van den Akker
#1358
Heeft niemand vertrouwen in Girmay? Zijn ploeg heeft aangegeven dat hij zich zowel op de lastigere a...

Nee voor die prijs is hij mij te onzeker

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
Remco Van den Akker
#1358
Heeft niemand vertrouwen in Girmay? Zijn ploeg heeft aangegeven dat hij zich zowel op de lastigere a...

Nogal overdreven duur voor een gokje.

Valvuillerdemoz

'Sprinten van de buren' .  Die uitdrukking ken ik even niet. Wat voor soort sprint is dat?

Verderop zegt Ganna dus dat als hij een kans krijgt om te sprinten hij dat zal doen. Dus als hij op het einde van de etappe toevallig nog ergens voorin zit en hij heeft nog de  benen om te sprinten, dan zal hij het doen. Maar eigenlijk ziet hij weinig kans op succes voor zichzelf daarbij. Is dat dan misschien ' sprinten van de buren '  Dat je eigenlijk best kansloos bent maar toch maar wat probeert?

Maurinho

Zana/Tratnik/Valter, welke van deze 3?

ElmoOpdefiets

Wat yoeri ook al zei, zou Mihkels punten kunnen pakken of moet die alleen maar werken voor Girmay?

BigMig
arviidd
#1352
Je hoeft mijn team niet in elkaar te zetten? Ik probeer alleen een discussie te starten naar wat and...

Haha ik maak me helemaal druk joh. Echter geniet ik meer van de inhoudelijke reacties hier op dit forum (naast natuurlijk de volkspoëzie zoals we die vanmorgen bij Pinot Grigio voorbij zagen komen) en dan vind ik het jammer als een aanzienlijk deel van de pagina's gevuld wordt met van die of/of vragen waar niet echt veel zinnigs over te zeggen is. En je spreekt jezelf een beetje tegen, omdat je hier zegt dat je een discussie probeert te starten en deze of/of optie niet eens overweegt, terwijl je in je vorige post letterlijk noemt dat je toch een of/of vraag erin wil gooien (wat je dus normaal niet doet), zonder er verder op in te gaan. Daarnaast geef ik dus ook juist antwoord op je vraag, namelijk dat ik er moeilijk iets over kan zeggen zonder context. Ik reageerde dus niet zo zeer om je post af te keuren of iets dergelijks, ik probeerde maar aan te geven dat zulke vragen vrij zinloos zijn. Als jij over deze renners een discussie op gang wil brengen, noem er dan bijvoorbeeld een voor jou relevante invalshoek bij. Waarom overweeg jij deze renners wel of niet? En wat wil je dan eventueel van mij horen over deze renners. Zie mijn reactie dus zeker als uitnodiging om juist die discussie aan te gaan, maar dan met extra informatie van jouw kant erbij.

 

Edit: de vraag (en zo zijn er veel meer) is dus A of B. Daarop kan ik bijvoorbeeld antwoorden: A. Dit heeft weinig zin, want de discussie gaat niet zozeer om A of B, maar waarom het dan juist A en niet B zou moeten zijn. 

Laatst gewijzigd
Tommytom

Ik heb er lang over nagedacht, maar ik ga voor een radicaal andere tactiek dit keer.

Omdat er zóveel sprinters meedoen, waarbij achter Milan, Kooij en Merlier wel 15 kandidaten zijn voor een top-20 plaats, verwacht ik dat de uitslag in de sprintritten een behoorlijke mix zal zijn. De variatie in de uitslag van de B,C en D sprinters is naar mijn verwachting groot, waardoor ik kies voor vooral goedkope sprinters (zoals Kanter, Aniolkowski, Andresen en Mihkels) naast Milan en Kooij.


De sprintritten vul ik op met minimaal twee UAE renners en ik selecteer drie goedkope renners voor vluchtetappes (Storer, Hirt, Lipowitz).

Dit zorgt ervoor dat ik budget heb om vrijwel álle klassementmannen mee te nemen. Die etappes zijn voorspelbaarder (al zullen ze denk ik heel vaak naar vluchters gaan). 

in de sprintetappes valt het niet hebben van Bauhaus, Dainese, Girmay, Ewan of Gaviria mijn inziens goed op te vangen, juist vooral omdat er zoveel sprinters mee zijn.

Ton Pelo
Valvuillerdemoz
#1361
'Sprinten van de buren' .  Die uitdrukking ken ik even niet. Wat voor soort sprint is dat? Ver...

Informatie over sprinten afkomstig van de buren (IDL).

encanto

Ik zit momenteel met 8 sprinters. Dat oogt voor de sprintetappes wel heel lekker, maar lever dan wel echt in op klassement/klimmers. Daar heb ik er maar één stuk of 9, dus als er eentje faalt (wat altijd gebeurt) dan ben ik de lul.

Heb namelijk als opvullers nu :

barta/sheffield (zekere tijdritpunt)
velasco (heuvels)

En dan storer en pellizari maar dat zijn eigenlijk klimmer 8/9 van mijn team. 

Heb nu 6 dure klassementrenners maar dan lijkt dus de balans weg. 

kortom, voelt niet helemaal lekker nu... is dan 7 sprinters een betere optie??🤔

Behatzailea
Valvuillerdemoz
#1361
'Sprinten van de buren' .  Die uitdrukking ken ik even niet. Wat voor soort sprint is dat? Ver...

Eigenlijk denk ik dat Ganna er áltijd bij is wanneer er een "lastige" sprint is. Al is het alleen maar omdat hij zijn kopman(nen) er doorheen loost. OK misschien niet áltijd, maar vaker dan de "sprinters die een heuvel over kunnen". Ik ben om en Ganna gaat mee. (In elk geval tot 18 uur).

BarryE1
Jeroen Van den corput
#1355
Ik merk dat ik weinig renners heb die truipunten verdienen. Echter buiten de roze trui om is er ook...

Hoe weet je dan bij voorbaat dat je weinig renners hebt die truipunten verdienen? Mocht je dat bij voorbaat al weten dan moet je wellicht even terug naar de tekentafel ;).


Met een gemixt team heb je per definitie al een redelijke kans dat een trui in jouw team valt. Sommige teams hebben kanshebbers en daardoor meer kans op een trui. Dan nog is het natuurlijk zaak om renners te selecteren die kans hebben om zelf punten te pakken én een kans hebben om een graantje mee te pikken. Dat laatste is natuurlijk ook nooit een gegeven dus het blijft altijd bij de kans op. 

BarryE1

Even die UAE-truipunten-opvullers kwestie he. Dan ga je er dus vanuit dat Pogacar in dat geval sowieso de roze trui en/of de bergtrui en/of de kans op een overwinning heeft? Dat zijn een hoop variabelen. Tuurlijk, de kans is groot maar houden jullie ook rekening met een scenario dat Pogacar etappe 1 niet wint? Hij is de favoriet maar de kans dat hij wint is uiteraard geen 100%. Is het 90%? 80%? Is het vervolgens een gegeven dat Pogacar etappe 2 ook wel even wint en de roze trui daarmee behoudt? Of is er ook een kans dat etappe 2 naar de vlucht gaat? Zomaar even wat vragen om mensen aan het denken te zetten. Het lijkt heel aanlokkelijk en de kans is uiteraard ook groot maar ik merk dat mensen vooral rekening lijken te houden met de upside van het hele verhaal en niet met de downside. 

LinksafBijDeMolen
BarryE1
#1370
Even die UAE-truipunten-opvullers kwestie he. Dan ga je er dus vanuit dat Pogacar in dat geval sowie...

Het is niet de tactiek die ik handhaaf, maar flink inzetten op een waarschijnlijk scenario kan natuurlijk een hele goede keuze zijn. Dat het spel gelijk klaar is wanneer dit scenario zich niet ontvouwt houdt mij tegen. 

Ragnar Lolbroek

Ik heb nu onderstaande sprint ploeg. 

Milan, Kooij, Molano, Pithie, Van Poppel, Kanter, Vendrame (ook aanval), Vernon ( ook tijdrit, maar Hofstetter), Andresen. 

Ik overweeg om Pithie te ruilen voor Großschartner. Heb al 10 "klimmers". Nadeel is wel dat ik wel wat sprinters heb die mogelijk niet overal sprinten (Vendrame, Vernon). Wat denken jullie?

Behatzailea
Ragnar Lolbroek
#1372
Ik heb nu onderstaande sprint ploeg.  Milan, Kooij, Molano, Pithie, Van Poppel, Kanter, Vendra...

Als je al 10 klimmers hebt, heb je RingelS niet meer nodig. Of je stelt 'm nooit op, of je stelt 'm op en je gebankte klimmer pakt meer punten dan hij aan truipunten krijgt. Denk ik dan.

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Zelf zit ik nu toch weer aan Cian te denken. Zijn tijdrit is natuurlijk slechter en misschien juist daarom zal hij meer aanvallen. Of zien jullie dat anders? 

Jeroen Van den corput
BarryE1
#1369
Hoe weet je dan bij voorbaat dat je weinig renners hebt die truipunten verdienen? Mocht je dat bij v...

Je hebt voor die beide truien eigenlijk maar en paar potentiële teams. Jumbo, Bahrein, lidl, ineos. Ik acht nu mijn kans groter met renners waar ik veel vertrouwen in heb zonder kans op truipunten. Dan bijvoorbeeld valter, bagioli of tratnik. Dus ga niet terug naar de tekentafel maar ben benieuwd wie zijn team vol zet met duo's 

1 2 ... 55 ... 134 135

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.