Dank! Denk inderdaad ook dat ik het laat staan zoals het nu is met Storer in mijn team.
Helemaal nu ik lees dat Valter echt een dienende rol op zich neemt om samen met Gesink Cian bij te staan op de klimmetjes. Verwacht daarom weinig punten van Valter zelf en de teampunten die Cian mogelijk opbrengt kan ik beter opvangen met eigen punten van Storer.
Nieuwe dag, nieuwe twijfels!
Vandaag begin ik ineens te twijfelen aan Bauhaus en het hebben van geen Storer, Woods, Pellizzari en VPP. Verwacht zelf het een en aNder van Fortunato en die wil ik er dus niet uithalen. Andere vraag voor mij is dan, hoe interessant is Bauhaus? Wat verwachten jullie van hem?
Btw wel besloten om Uijtdebroeks erin te houden na een dagje twijfelen. Doordat velen van jullie hem niet kiezen kan dat ook een schot in de roos zijn.
Woods: valt vaker uit in grote rondes.
Pellizzari: Eerste grote ronde, wat kun je verwachten..
VPP: stalorders? Ik denk dat O'Connor top 3 gaat rijden en dan krijgt hij waar mogelijk alle hulp.
Storer: Eigenlijk een zekerheidje voor de vlucht en bergtrui. (te hoge pickrate?)
Welke klimmende vluchter/bergtrui verwachten jullie nog die ik hier vergeet?
Ik ben zelf altijd erg voorzichtig met jonge hypes. Zoals nu de jonge Italianen en Lipowitz. Tuurlijk kunnen ze leuk fietsen, maar een grote ronde van drie weken is echt wat anders. Je ziet regelmatig dat jonge renners nog vrij anoniem rondrijden. Zo had ik APP in 2020 in de Giro als jonge renner en hoewel hij volgens mij wel top 20 eindigde leverde hij mij echt niks op.
Over de PP gesproken, VPP krijgt volgens mij ruimte om aan te vallen en zijn eigen dingen te doen. Dacht dat ik ergens had gelezen dat APP de voornaamste helper zou zijn van O'Connor.
Woods gaf aan echt wel flink last gehad te hebben van een lang ziekteverloop (wat precies is me niet helemaal duidelijk). Hij wil in de ronde groeien en later voor een etappe gaan. Grote kans dus dat die enkele dagen uitkiest en de rest onzichtbaar is.
Qua andere interessante klimmende vluchters zou ik Carr en Vansevenant nog noemen.
Geen moment getwijfeld over Molano, maar vanwege de FOMO bij Pithie begint dus plots de twijfel toe te slaan. Resultaten in het voorjaar zijn niet denderend en in de vorige grote rondes loopt het ook niet over qua top-10 uitslagen... Grote vraag gaat dan ook zijn, gaan de teampunten dit goedmaken t.o.v bijvoorbeeld een Pithie die iets beter in vorm is, meer potentie heeft en een waar team omzich heen heeft.
Hoe zien jullie dit?
Ik maak mezelf maar wijs dat Molano een goede keus is door te kijken naar uitslag van Brugge de Panne. Daar eindigt hij als derde van de in de Giro aanwezige sprinters. Ook voor onder andere Pithie. Altijd bang om de laatste dag wijzigingen door te voeren waar ik spijt van krijg.
Die mensen die zeggen dat Ewan een volle trein mee krijgt, tja... die hebben gelijk. Maar vergeten die mensen niet ook de beelden van vorig jaar dat de trein moest 'wachten' op teruggevallen Ewan, die, zonder enige vorm van dankbaarheid, een paar kilometer later alsnog in de remmen kneep?
Ewan blijft een sterke sprinter, maar ook voor 1,5mil is het onzeker wanneer hij gaat vlammen, komt vaak iets tegen, en rijdt lang niet altijd uit. Dat hij een lekkere sprinttrein heeft doet daar niks aan af.
Ragnar komt uit zijn Drakar gekropen met een vraag.
Lutsenko&Vernon vs Hirt&Ganna.
Lutsenko: redelijk in vorm en kan in dit veld zo maar top 10 rijden. In de Tour lukte het al eens in een sterker veld. Maar het is Lutsenko dus het kan Even goed een draak worden.
Vernon: gaat volgens de ploeg sprintkansen krijgen en heeft een goede tijdrit. Gaat dat wel iedere sprint zijn, want Hofstetter rijdt daar ook nog in die ploeg?
Hirt: geen AK man in de ploeg, moet in de bergritten (zeker 3e week) dus met niemand rekening houden. Reed op die manier al top10 in de Giro.
Ganna: TT kopman. Geeft aan te gaan sprinten als hij de kans ziet/krijgt. Je weet echter nooit op voorhand wanneer hij die kansen gaat zien. Kan even goed maar 1 kans zijn.
Ragnar stelde een of-of vraag en vlucht nu dus snel terug naar zijn Drakar.😅 Hij wacht daar geduldig op een antwoord .
Uit die prijsklasse vind ik het beide no brainers t.o.v. hun directe conculega's. O'connor zit in het team met de flow en rijdt zeer constant. Bardet heeft vorm laten zien in lbl en alps, beide absolute kopmannen, itt caruso/tiberi/arensman bijv
Had hetzelfde dilemma. Uiteindelijk Bardet gekozen vw ervaring, vorm en zit goed in zijn vel. O'Connor is het voor mij iets te vaak net niet geweest. Gaat zeker hoog eindigen, maar niet per sé veel punten pakken ben ik bang.
Probleem bij Lipowitz is, zoals hier volgens mij eerder gezegd is, dat je hem eigenlijk wel moet hebben voor het geval dat die het opeens goed doet en jij degene bent die hem dan niet hebt voor 500K. Maar is echt afwachten ja.
En over die VPP, waar heb je dat gelezen? Ik las net juist op IDL dat APP kort in het klassement wilt blijven en als dat niet lukt weer de aanval in wilt voor eventueel ritwinst.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.