Scorito Giro 2024

1 2 ... 59 ... 141 142
Wicked Wout
Nederlandsche
#1433
Wicked Wout Exclusive, moet je premiumaccount voor hebben.

Ik beloof je dat het de centen waard is 😉 Ik ben een soort Piet Paulusma. Iedere keer vanaf een andere locatie, de ene keer Turijn, de andere keer live uit de woestijn. En net als Piet ben ik de enige die weet of het een beetje houdt snijdt wat ik zeg 😜 

 

Maar dit specifieke interview begint al langzaam uit de krochten van het internet te komen en wordt ook door andere sites overgenomen. Dus jullie vinden m vast wel 😉

martijncr
floda
#1448
Op feltet interessante beschouwingen over zowel hele giro als 1e etappe. 

Thanks voor de tip! Maar ze noemen het halve peloton daar op 😊

Ben Heal Nie
stefbeukers
#1435
Ik ben nog op zoek naar een budget-tijdrijder, wie van de drie levert de meeste punten op en waarom?...

Will Bartra is een koopje

Fallguy
BigMig
#1434
Heb je dan nog voldoende budget over voor je AK-mannen?   Over Lutsenko denk ik hetzelfde, ka...

Ik heb idd AK mannen 'tekort' in vergelijking met voorgaande grote rondes. Maar ik zie gewoon weinig zekerheidjes voor plek 6 tm 12. Deze hoop ik dan op te vangen met klimmers en nieuwkomers. Maar het wordt echt een grote gok. Ik zie wat dat betreft gewoon meer zekerheidjes in de sprintetappes

Matjieu

Laatste plekje in de selectie (voor nu dan) Storer/Zana/Valter.

Storer heb ik al twee keer in de vuelta gehad op het goede moment en wederom weer een goed gevoel bij hem. Kan bergop als een van de besten aanvallen. Zie hem als een van de grote kandidaten voor de blauwe trui.

Zana zie ik als een van de kandidaten voor rit 1 en daarom wellicht een verrassende roze-trui-drager. Daarnaast denk ik dat hij door aanvallend te koersen punten kan halen en als bonus ook nog top 20 kan blijven staan. En als ik het goed heb doet hij nog mee voor jongerentrui.

Valter vind ik gewoon een goede renner. Had hem ook bij zijn laatste Giro waar hij top 20 eindigde. Ik heb Cian niet, waardoor ik met Valter eventuele teampunten kan pakken mocht de jonge Belg toch beter rijden dan verwacht. 

Romantiseer ik deze mannen nu voor mezelf? En wat is volgens jullie de beste keuze? 
Excuses voor de of/of/of vraag die velen van jullie (waaronder ook ikzelf) vaak niet leuk vinden. Daarom een meer inhoudelijk betoog bij deze drie in de hoop dat iemand er wat nuttigs over kan zeggen.

Laatst gewijzigd
chassepatatemayonaise
stefbeukers
#1435
Ik ben nog op zoek naar een budget-tijdrijder, wie van de drie levert de meeste punten op en waarom?...

Idem hier twijfel tussen 3 TT'S van 500k:

Barta

Cerny 

Hoole

Als je niet naar teampunten kijkt.. (heb al voldoende opvullers in de etappes waar ik dat verwacht nodig te hebben, Mauri en JuanPe voor evt teampunten in te zetten voor Merlier en Milan)...wie is dan intrinsiek de snelste op deze (langere) tijdritten?

Heb Cerny er langere tijd al in staan maar als ik hem goed vergelijk met de andere 2 kandidaten dan lijkt hij vooral sterk op korte tijdritten..

Nederlandsche

Wat was het ding met Hugo Hofstetter? Als je al 7 sprinters hebt is het dan handig om hem mee te nemen of toch voor een aanvaller te gaan als Zana en je sprintequippe niet op te vullen? Er gaan natuurlijk ook nog sprinters uitvallen, lastig, lastig..

Ton Pelo
Nederlandsche
#1457
Wat was het ding met Hugo Hofstetter? Als je al 7 sprinters hebt is het dan handig om hem mee te nem...

Hofstetter zou zich in zoveel mogelijk sprints gaan mengen voor UCI punten.

Nederlandsche
Ton Pelo
#1458
Hofstetter zou zich in zoveel mogelijk sprints gaan mengen voor UCI punten.

Top, bedankt voor de herinnering, voorlopig blijft die er dan wel in...

Ton Pelo

Na een nachtje slapen waar ik meerdere visioenen heb gehad betreft Ganna blijft die thuis.

Vandaag de laatste 2 knopen doorhakken.

  • Aangezien Dr. Pozzo nog voor een klassement gaat vraag ik me af hoe vrij de rol van Pellizzari is. Staat er nu in maar kan nog vervangen worden door Carr, Piganzoli of Lipowitz.
  • Juanpe of Rubio

Aanklampen
martijncr
#1452
Thanks voor de tip! Maar ze noemen het halve peloton daar op 😊

Eens, maar de onderbouwing per renner is soms best specifiek. Soms met soort van inside information of opgepikte quotes.

 

Vraag me wel waar hij de tijd vandaan haalt,,,

jenzrscl

Costiou , wat met hem.. 

Er word veel van verwacht, kan zowat altijd in vlucht zitten.. bewezen dat het een afmaker is.. twijfel tussen hem of storer..

Pinot Grigio

Goeiesmergens,

Gister met mn goeie gedrag en t mooie weer toch mn fietske maar weer uit de schuur gehaald. 

Rondje door de polder met 65km per uur over de dijk heen vlammen ging als een jekko. 

Halverwege de tocht begon mn buik toch te borellen, dag daarvoor chinese rijstafel gegeten dus dan witte t wel he. 

Ben maar in de eerste beste voortuin gaan zitten want ik hield het niet meer. Denkte schijt ik heel de gevel vol van een hells angels lid. Nou godverdomme heb t geweten zeg, tandjes tuffen geblazen. Die mafklapper achter mij aan over de dijk, ik rennend in me bloten lul door de weilanden. 

Uiteindelijk toch tegrazen genomen en n volle muilpeer gekregen. Nu vanuit mn ziekenhuisbedje de start van de Giro kijken dit weekend maar goed kleinigheidje houd je toch.

Tip vd week: kijk eerst ff of er iemand thuis is voordat je in iemand zn voortuin gaat schijten. 

groetjes!

Aanklampen

Normaal maak ik mijn eigen keuzes maar over de laatste plek twijfel ik best 

VPP of Zana

VPP heeft duidelijk de vorm, klimt goed, JK, snel aan de meet maar grote min is de aanwezigheid van Bennie. Wanneer mag die wel en wanneer mag ie niet?

Zana: Italiaan, JK, vorm so,so maar mijn inziens volledige vrijheid.  Klimt ook wel aardig, wel iets minder dan VPP

Wat laat je zwaarder wegen, types zijn vergelijkbaar waarbij de aanwezigheid van Ben de betere vorm van VPP MI grotendeels 'tenietdoen'.

Idealiter ben je op zoek naar klimmers (check), met vorm (check) en alle vrijheid (?)

Iemand die hier nog wat zinnigs over wil/kan zeggen....

Nederlandsche

Heb een miljoen over en ben wel tevreden over mijn team, dit kan toch niet de bedoeling zijn?

lochem
John Bon
#1410
Jakobsen+ potentieel 1 van de snelste op vlakke sprint- hoeveel keer zal hij erbij zijn en zijn uits...

Bedankt John, maar wie haalt de meeste sprintpunten in deze Giro ? Jacobsen, Andresen of van Poppel ? Niet kijkend naar ploegpunten en budget prijzen. 

KV
Matjieu
#1455
Laatste plekje in de selectie (voor nu dan) Storer/Zana/Valter.Storer heb ik al twee keer in de vuel...

Sorry, maar Zana als kandidaat voor rit 1. Lees ik dit nu goed?

Remco Van den Akker
Nederlandsche
#1465
Heb een miljoen over en ben wel tevreden over mijn team, dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Kan je naar mijn team overmaken? Ik kan nog wel een miljoentje gebruiken.

Nederlandsche
Remco Van den Akker
#1468
Kan je naar mijn team overmaken? Ik kan nog wel een miljoentje gebruiken.

Ik wil Ewan niet upgraden naar Bauhaus haha verder op alle plekken wel prima bezet of ik moet een van mijn pareltjes upgraden naar een Lopez/Rubio (wat een logische keuze is), maar lastig afscheid te nemen van een van de pareltjes

Gnoe
Matjieu
#1455
Laatste plekje in de selectie (voor nu dan) Storer/Zana/Valter.Storer heb ik al twee keer in de vuel...

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Storer, rijdt altijd aanvallend, en ik denk nu die bij Tudor rijdt, dat ze helemaal willen vlammen. Die willen zich laten zien. Storer gezegd dat hij voor de ritwinst gaat ( oké dat hebben nog 50 renners gezegd) en dat de bergtrui een secundaire doelstelling is, maar als die die berg punten mee pakt, dan kan die er zo voor gaan. Hebben we in de Vuelta ook gezien.
Zana vind ik ook een mooie renner! En een Italiaan in de Giro... 
Valter is sterk, maar ik heb niet mega veel vertrouwen in Visma deze Giro, behalve Kooij denk ik dat ze een anonieme ronde gaan rijden. Maar dat is puur op gevoel.

ivo001
chassepatatemayonaise
#1456
Idem hier twijfel tussen 3 TT'S van 500k: Barta Cerny  Hoole Als je niet naar teampunten ki...

Ik denk dat Barta wel het beste bergop van ze gaat, wat hem een betere kandidaat voor de 1e tijdrit maakt. Overigens zou je ook Schachmann, Sutterlin, Hepburn, de Bod, Mullen of B Thomas  kunnen overwegen.

Daan De Jager

dunbar of lopez ?

Nederlandsche
Daan De Jager
#1472
dunbar of lopez ?

Dunbar als je wil winnen

Gnoe
Aanklampen
#1464
Normaal maak ik mijn eigen keuzes maar over de laatste plek twijfel ik best  VPP of Zana VPP...

Ik zit precies met hetzelfde probleem haha! Ergens denk ik dat VPP bij Ben blijft, en dat APP wat meer vrijheid krijgt voor ritwinst, en eventueel klassement zover het kan.
Zana heeft dan toch een meer vrijere rol en zal me niks verbazen dat Zana straks sterker is dan Dunbar gezien Dubar zijn huidige vorm.

Matjieu
KV
#1467
Sorry, maar Zana als kandidaat voor rit 1. Lees ik dit nu goed?

Je hebt gelijk, dit heb ik dus geromantiseerd. Ik dacht eigenlijk dat die wel wat beter kon aankomen, maar ook nog even naar zijn uitslagen vorig jaar in Giro gekeken en doet het natuurlijk bijna altijd uit een vlucht. 

1 2 ... 59 ... 141 142

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.