Scorito Giro 2024

1 2 ... 61 ... 160 161
Fallguy
Kanarie
#1494
Dunbar is een beroerde keuze en Pithie voor mij een vraagteken.

Dunbar wordt overal compleet de grond in geboord, zou echt een verschilmaker kunnen zijn voor degene die het gokje wel aan durven. Die waardeloze vorm moet toch een keer eindigen:-)

Nederlandsche

Wat is jullie verdeling 500/750k mannen t.o.v. de rest? Bij mij is dat 15-5, wel met de note dat er twee 1 mil mannen in zitten. Ik wil eigenlijk het liefst naar een 14-6 verdeling, daarvoor moet ik Lopez downgraden naar een Lipowitz, maar vind het lastig wie ik dan moet upgraden. 

NielsH97

Bauhaus of Pithie?

lochem

Beide

 

ProScoritoManager
Fallguy
#1501
Dunbar wordt overal compleet de grond in geboord, zou echt een verschilmaker kunnen zijn voor degene...

Gister z'n resultaten van vorig jaar eens terug gekeken en daar kwam hij vaak tussen de beste klimmers binnen, na een ook niet al te indrukwekkende voorbereiding (toegegeven, wel minder slecht dan dit jaar). In de breedte was dat zelfs een veel sterker klimmersveld dan dit jaar (Almeida, Roglic, Thomas, Hart, nog even Evenepoel en dan nog een paar). Hij heeft vorig jaar bewezen dat hij weet hoe hij heel gericht zijn vormpiek terug kan vinden nadat een blessure z'n voorbereiding in de war gooit. Komt bovendien vaak voorin binnen bij een groepsaankomst. Als hij de vorm van vorig jaar daadwerkelijk terug vindt heb je voor 1,5M een podiumkandidaat mee. Ik durf het gokje wel te wagen in ieder geval.

Gnoe
Nederlandsche
#1502
Wat is jullie verdeling 500/750k mannen t.o.v. de rest? Bij mij is dat 15-5, wel met de note dat er...

Ik zit nu met 2 mannen van 750K en 3 mannen van 500K. Waarom wil je een 14/6 verdeling? 

Nederlandsche
Gnoe
#1506
Ik zit nu met 2 mannen van 750K en 3 mannen van 500K. Waarom wil je een 14/6 verdeling? 

Ik zou Lipo, Pelli of Vansevenant er graag bij hebben, maar goed er moeten keuzes gemaakt worden. Ik kan Ewan upgraden naar een Bauhaus en Lopez downgraden naar Lipo, Pelli of Vansevenant..

HighFiv3

Zo volgens mij staat het.. Enige dillema voor mij nog Ewan of Gaviria... Ik denk dat het kop of munt wordt.. Al zie ik Gaviria hier helemaal niet voorbij komen, dus kan ook nog een verschillenmaker zijn misschien als die 4-5x een top 10 plek pakt.. 

Gnoe
Nederlandsche
#1507
Ik zou Lipo, Pelli of Vansevenant er graag bij hebben, maar goed er moeten keuzes gemaakt worden. Ik...

Haha ja die snap ik wel, zitten echt leuke renners in de 500K categorie! Daar kan je er zo 5/6 van inklikken. 

Gnoe

Ik heb de Scorito podcast geluisterd, en daar hadden ze het over DFM, die naam heb ik hier nog niet echt voorbij zien komen. In de Algarve was die super goed! Goede punch, heeft een goede tijdrit.. Hij staat er bij mij niet in omdat ik meer geloof in de andere 3 mil mannen, maar over verschilmakers gesproken.. kan ook zomaar opeens pieken? 

Willempie94
Pinot Grigio
#1463
Goeiesmergens, Gister met mn goeie gedrag en t mooie weer toch mn fietske maar weer uit de schuur g...

Haha mooi weer, have fun met de start van de giro dit weekend!

roburger

Normaal ben ik niet zo van informatie delen, maar ik ben ook altijd erg blij als ik hier wat nieuwtjes van anderen zie voorbijkomen.

Tot nu toe heb ik gedacht dat Pogacar al in etappe 2 het roze zou weggeven. Maar ik zag een interview met Alaphilippe die wel een goed punt had. Hij noemde dat in de gravelrit (etappe 6) Pogacar graag de eerste auto wil hebben bij pech, zodat hij niet teveel tijd verliest. Daarom redeneerde Alaphilippe dat Pogacar graag het roze wil behouden tot (minstens) die rit. Goed om rekening mee te houden... ;)

Appelflap64

Andresen of Aniolkowski? Wie pakt er meer punten als 8e sprinter?

Wanderson89

Eigenlijk valt voor iedereen wat te zeggen: of er zijn genoeg argumenten om voor renner X te kiezen, of weinig mensen kiezen renner X en dan is het een verschilmaker! 

Aanklampen
roburger
#1512
Normaal ben ik niet zo van informatie delen, maar ik ben ook altijd erg blij als ik hier wat nieuwtj...

Goed punt., dank voor delen

Nederlandsche
Gnoe
#1509
Haha ja die snap ik wel, zitten echt leuke renners in de 500K categorie! Daar kan je er zo 5/6 van i...

Wat zijn jouw keuzes, mag ook via pb. Ik twijfel nog een beetje.

albert n
Nederlandsche
#1465
Heb een miljoen over en ben wel tevreden over mijn team, dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Als je in je team vertrouwen hebt. Mooi laten staan.

albert n
ivo001
#1471
Ik denk dat Barta wel het beste bergop van ze gaat, wat hem een betere kandidaat voor de 1e tijdrit...

Tijdrit is te lang voor Barta

Ohjaikdoeooknogmee

DFM laat ik links liggen. Presteert elk jaar in Algarve en daarna valt het toch vaak tegen...

Tim

Van mij kant ook nog een duit in het zakje.

Heb nu een selectie zonder G, dat maakt me wel beetje onzeker, maar vooruit hij is wel erg duur en voor dat geld kan ik nog andere mannen in mn team zetten die wellicht gezamenlijk meer punten opleveren.

Heb alleen nog een keuze over, ga ik voor O'Connor + Kepplinger of ga ik voor Tiberi + Plapp. HELP!

O'Connor verwacht ik toch wel van dat die lang mee zal doen voor de top 10 plekken in zowel de bergen als in TT's. Echter zijn trackrecord in grote rondes, op die ene tour na, is niet heel erg goed. Ook in die ene specifieke tour was het ook geen puntenkanon. Toch heb ik ergens een gevoel dat hij het nu niet slecht gaat doen, plus als het eens tegenvalt zie ik hem ook wel jagen op etappezeges.

Tiberi heeft nog nooit in een grote top 10 gehaald en is dus nog niet goed te peilen op dit niveau. Moet wel zeggen dat hij dit jaar al mooie resultaten heeft neergezet (zowel bergop als TT) en hij is aangeduid als kopman. Het is wel zo dat hij in tegenstelling tot O'Connor nog meedingt in het jongeren klassement. Ben alleen bang dat als het tegenvalt hij zal moeten knechten voor Caruso in plaats van op jacht naar etappezeges.

Kepplinger is nog een ongeschreven blad, pas sinds een aantal jaar serieus aan het fietsen, maar hij maakt wel sprongen. Zo is zijn tijdrit best goed en bergop kan hij met regelmaat ook keurig mee. De ploeg zelf ziet hem ook als een van de mogelijke verrassingen deze Giro, dus daar maakt me wel nieuwsgierig.

Plapp is Australisch kampioen op de weg en TT dus in principe moet hij op alle fronten mee kunnen doen. Ook zijn 3e plek in de tweede etappe van Romandie toonde zijn klasse. Echter zijn tijdrit - waarmee hij in deze giro wil scoren - viel daar dan weer tegen. Wat wel weer in het voordeel speelt van Plapp is dat hij ook nog meedoet voor het jongerenklassement, dus als hij in het begin bij kan blijven kan het misschien hier ook nog wat puntjes mee sprokkelen.

Tot slot deel ik ook nog mijn Dark Horse voor deze ronden - Kevin Vermaerke.
Hij is goed in vorm getuige zijn 7e plek Eschborn-Frankfurt. Hij is ook in staat om in eindfases steile heuvels te overleven, hij zat immers mee in de grote groep bij LBL. Het is ook een renner met een redelijk punch en sprint ook nog wel eens mee. Ik voorzie - naast enkele vluchtersritten - ook nog wel kansen op een top 10 in een uitgedund peloton. Ok, winnen denk ik niet, maar in lastige aankomsten zullen Jakobsen en mogelijk Andresen er dan wel af zijn.

Georgeske

Ik krijg een geweldig FOMO-gevoel bij Pithie. 
Zou ik hem nog inwisselen voor Gaviaria of Bauhaus? 

Nederlandsche
Tim
#1520
Van mij kant ook nog een duit in het zakje. Heb nu een selectie zonder G, dat maakt me wel beetje o...

Als je zonder Thomas meedoet dan lijkt het me dat je Cian en Arensman hebt, dat lijkt me een beetje overkill.

Fallguy
ProScoritoManager
#1505
Gister z'n resultaten van vorig jaar eens terug gekeken en daar kwam hij vaak tussen de beste klimme...

Mooi gezegd. Ik ga de gok nemen met Alaphilip. Dito drama jaar met iets wat lijkt op een beetje goede voortekenen in Romandie, lijkt me ook een zeer lage pickrate. En heel misschien teampuntjes Merlier.

HaagseHaas

Ik denk dat Pasqualon vaker gaat sprinten dan Bauhaus, en ook in de overgangsetappes wel te zien zal zijn.

Ton Pelo

Dat interview met Bardet gaat ook alle kanten op. In eerste instantie geen klassementsambities, maar jacht op etappes. Maar via de vlucht dan toch weer een klassement proberen te rijden. In de tijdrit wil hij dan wel weer voluit gaan (waarom zou je dat doen, als je geen klassement wil rijden? Winnen gaat hij daar toch niet). 

1 2 ... 61 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.