Scorito Giro 2024

1 2 ... 63 ... 160 161
Giro555
stefbeukers
#1550
Nog drie plekjes te verdelen, voor een klassementsman, een sprinter en een klimmer. Hoe groot verwac...

Ik heb ze alle 6 

Frits

Knoop is doorgehakt, G en Arensman gaan allebei mee. Cian te onzeker, top 10 en matige tijdrit. Zeker een parel en heeft waarschijnlijk een lage pick-rate. Visma die gaat voor ritzeges. Het blijft een moeilijk spel. Door deze keuze wel Lopez moeten downgraden naar Lutsenko. 

Guido Benzo

Als iemand even wil sparren. PM mag. 

Ik heb de indruk dat mijn ploeg nu, die ik bijna af heb. Vele minder goed was dan het eerste probeersel een week geleden. Teveel in mijn hoofd gekropen met heel het forum hier. 

NielsH97

Mijn team staat, besloten om niets te wijzigen! 

Etappe 1 gaan we met Pogacar, 1 UAE'er, 3 AG2R (wonderfietsen!), 1 Astana (geen Lutsenko), de kattenvriend van het peleton, de Australische baanwielrenner en Good old Baguettje. 

Guido Benzo

Vanaf dag 1 besloten om G niet mee te nemen. Fijne gast. Maar 5mil en 37 jaar? 
Zonet G erin geklikt. 

Geen jongens van 1.5 milj. Dunbar heeft me vorig jaar aangenaam verrast en in een vriendengroepje de winst bezorgd. Maar dit jaar wel nergens. Lopez, heeft me dan weer het jaar erop de winst gekost omdat ik hem niet had hoewel ik hem iedereen had aangeraden. In de grote rondes zakt ie er toch vaak door. Maar in de alpen reed hij dan weer zo goed. Dus ik maak mezelf wijs dat ie ook dit jaar te vroeg gepiekt heeft. In week 1 zal ik balen hem niet te hebben, week 2-3 ben ik dat alweer vergeten. Enkel Rubio baal ik echt van. Maar reed dit jaar ook geen prijs. Dus ook die parkeer ik, vooral omdat ik toch nog een half miljoentje nodig had voor Uijtebroeks te wisselen voor Arensman & Plapp. Die laatste mag tijdrijden en verrassen. Zorgt er ook voor dat er een pleister op de wonde is voor het niet selecteren van Ganna. 

Bardet stel ik steeds op. Al was het voor de scheldeprijs. Die jongen heeft mijn hart. Dani Martinez had ik er altijd instaan, de beelden van de algarve waren duidelijk. Maar blijkbaar sindsdien ook niet top. Dus die vliegt er misschien nog uit. 

Qua sprinters ben ik er ook nog niet uit. Milan, Van Poppel, Andressen & Kooij staan vast. Momenteel heb ik dan nog Molano, Ewan, Vendrame en Lamperti. Die laatste 2 lijken ook wel hun plaatsje te verzilveren. Enkel Ewan, die pak ik nooit en heb ik me nog nooit beklaagd. Maar het andere alternatief voor die prijsklasse is Gaviria die me al tig keer heeft teleurgesteld. Molano is ook te duur, maar dan misschien wat extra teampuntjes. 

Jari Litmanen

Durven mensen het aan met Ala en Woods? Toch wel m'n grote hoofdbrekens. 

Racemuis

Mooi om the zien dat het vertrtouwen in Cian hier wel aardig ontbreekt. Ik denk ook niet dat hij podium gaat rijden, maar kan er wel mooi het verschil mee maken. Ik verwacht ook wel dat ik met Arensman, Cian en Tiberi het witte trui podium heb wat natuurlijk ook extra oplevert.

Nick P
Racemuis
#1557
Mooi om the zien dat het vertrtouwen in Cian hier wel aardig ontbreekt. Ik denk ook niet dat hij pod...

Als je ze alle 3 hebt dan gaat er toch ook sowieso 1 teleurstellen qua witte trui punten?

Racemuis

Die kans is wel groot. 

Ik denk ook dat er minimaal 4 renners die ik heb gaan teleurstellen. De uitdaging is alleen dat ik niet van tevoren weet wie dit zijn :)

Bij de jongerentrui heb ik eigenlijk alleen maar vol vertrouwen in Arensman. Tiberi en Uijtenbroecks blijven een gok voor mij. Maar als ik bijvoorbeeld een Caruso neem is dit ook een gok en die levert zeker geen witte trui punten.

Dimitrofiets

Zit al weer véél te véél tijd in inmiddels. maja what's new! Lijkt wel een verslaving (aldus vrouwlief)

Twijfel over 2 scenario's

Bauhaus, Dainese en Storer
DFM, Ewan, Hofstetter

Iemand een mening/advies over bovengenoemde drietallen?

Pom titcock
Dimitrofiets
#1560
Zit al weer véél te véél tijd in inmiddels. maja what's new! Lijkt wel e...

Kom niet aan met Ewan als je vraagt om advies

Racemuis
Dimitrofiets
#1560
Zit al weer véél te véél tijd in inmiddels. maja what's new! Lijkt wel e...

Enige van dit lijstje waa rik vertrouwen in heb voor de kosten zijn Storer en Hofstetter

Jommelb
twente4ever
#1548
Ik heb de hele tijd Schachmann gehad, ook vanwege lage pickrate en eventuele tijdrit. Maar ben toch...

Ja heb Lipowitz er ook in staan hoor, te groot risico inderdaad. 

Las alleen dat Schachmann ziek is geweest en ook in EF niet heel goed was. (Niet kunnen kijken natuurlijk)

En Hirt, tja. Die heeft toch een hoog plafond. Neem je die zeker niet?

Dimitrofiets
Pom titcock
#1561
Kom niet aan met Ewan als je vraagt om advies

Het mooie is dat ik je 100% gelijk geef, maar die mafkees blijft maar in dat team staan van me hahaha. Wil van hem afffff!

Scoritop
Jommelb
#1563
Ja heb Lipowitz er ook in staan hoor, te groot risico inderdaad.  Las alleen dat Schachmann zi...

Schachmann wel/niet bij mij. Ene keer wel, dan weer niet. Hij eindigde bij EF als een van de laatste in de grote groep favorieten. Z'n benen waren nog niet oké, maar gaan nu wel beter worden zegt die

Maar waar zal je hem opstellen? 1, 6, 7, 12, 14? 

Laatst gewijzigd
Dimitrofiets
Jommelb
#1563
Ja heb Lipowitz er ook in staan hoor, te groot risico inderdaad.  Las alleen dat Schachmann zi...

heb FOMO aangaande lipowitz, maar voelt toch niet lekker als ik hem eruitklik en Vansevenant zie staan. Maja die laatste valt wel weer in te zetten in heel andere etappes.

Schachmann blijf ik van weg, vanwege veel te veel pisperen in heuvelklassiekers in het verleden

JonasVDB

Magnus Sheffield ook zeker een leuke optie. Geloof meer in zijn wil om iets te tonen dan die van Ganna. Die laatste zal vooral met de OS in zen hoofd zitten vrees ik.

BigMig

Schachmann reed ook nog ff flink op kop op het eind in Frankfurt toch? 

twente4ever
Jommelb
#1563
Ja heb Lipowitz er ook in staan hoor, te groot risico inderdaad.  Las alleen dat Schachmann zi...

Staat ook nog op de shortlist. Eventueel teampunten voor Merlier. Maar Hirt overtuigt ook nog niet echt dit jaar en kan ook niet tijrdijden. Dan dus 6e worden maar ook 20e. Kan verschilmaker zijn, maar niet direct veel vertrouwen in.

-Wielerfan

@JonasVDB 

Waarom zou Ganna zich in de choas van de sprints mengen als hij al met zn hoofd bij de OS zit. 

Ik denk dat hij gewoon veel punten gaat opleveren.

JonasVDB
-Wielerfan
#1570
@JonasVDB  Waarom zou Ganna zich in de choas van de sprints mengen als hij al met zn hoofd bij...

Je eerste zin is toch net wat ik zeg?

Eddix
Racemuis
#1559
Die kans is wel groot.  Ik denk ook dat er minimaal 4 renners die ik heb gaan teleurstellen. D...

Je weet niet wie die 4 renners zijn? Ik weet wel wie dat zullen zijn!

  • Alaphilippe
  • Lutsenko
  • Ewan
  • Lipowitz

Doe jezelf een plezier en wissel deze 4 nog even om:D

Karperdrol

Sprint equippe net wat te gortig met: Milan, Kooij, Molano, Vendrame, Lonardi, Hofstetter, van Poppel en Andresen?

Zou ik evt. kunnen vullen met Hirt, Pogi, Juanpe en mocht het nodig zijn, maar ga ik niet vanuit Majka.

Andresen is dan mijn 8e sprinter... Zal misschien niet altijd sprinten, zelfde geldt voor Vendrame.

Die kans is er natuurlijk.

 

hetismewat

AK: Pogacar, Caruso, Bardet, O'Connor, Arensman, Tiberi, Lutsenko, Majka, Lipowitz

Sprint: Milan, Kooij, Molano, Pithie, Vernon, Van Poppel, Lonardi, Andresen

Aanvallers: Storer, VPP

Alleskunner (kan ook niets worden): Ganna

Overwegingen: Relatief veel kansen voor de sprinters, dus relatief veel sprinters. Gekozen voor sterkere sprinters, gezien het parcours. Ganna nog een wildcard op sprintgebied.

Qua aanvallers zit ik niet echt ruim en ben ik eigenlijk niet heel tevreden over, maar er zij zo 20 leuke namen en dan moet je maar net de goede kiezen. Ik heb de hoop het op te kunnen vangen met opvullers als Majka, Molano en eventueel Milan (paars). Hopelijk dat gasten als Lutsenko en Lipowitz via de vlucht ergens tussen 10-15 van het klassement kunnen belanden, dan sla je twee vliegen in één klap.

Qua klassement: Niet veel vertrouwen in DFM en Cian, dus die keuze was relatief snel gemaakt. De combi Thomas/Arensman was me echt te duur, puur op de gok voor Arensman gekozen, hoewel ik meer vertrouwen heb in Thomas.

Grootste FOMO: Thomas, Rubio en Bauhaus. Grootste angst voor flater: Ganna, Pithie en Tiberi

Guido Benzo
Racemuis
#1557
Mooi om the zien dat het vertrtouwen in Cian hier wel aardig ontbreekt. Ik denk ook niet dat hij pod...

Momenteel staat ie er bij mij inderdaad niet in. Ik heb er weldegelijk vertrouwen in. Maar ook in Arensman. En die heeft net al iets meer bewezen en ook een betere tijdrit en momenteel geeft dat de doorslag. 

Moest Cian nu ook al wat hebben laten zien dit seizoen had het misschien net iets moeilijker geweest. Want vorig jaar in de Vuelta echt enorm goed met dan nu nog een extra push & knowhow van Jumbo er bovenop... Maar het is net iets te bleek. 

1 2 ... 63 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.