Is het deze giro niet zo dat de echte klassementsmannen maar weinig punten gaan scoren op Pogi na dan?
Pogi gaat zoals het eruit ziet in het eerste weekend al goed voor staan. Daarna is het aan de sprinters en vluchters. Zie maar weinig kans nog voor dikke punten voor de overige klassemenstsmannen als de vluchters eenmaal weg zijn in de etappe.
De juiste vluchters kiezen is bijna niet te doen er er zullen dan ook wel veel 0 punten bij zitten.
Ik ga daarom maar voor 9 sprinters inclusief Molano, verder aangevuld met 1 echte tijdrijder, 5 klassemenstsmannen, 4 goed klimmende aanvallers en 1 extra opvuller van uae naast Molano
Het is me gelukt om de ganse dag m'n team intact te houden, maar nu opeens vraag ik me af of ik Bauhaus en Lamperti niet aan de kant moet zetten voor Ewan en gaviria.
Aan de ene kant verwacht ik van Bauhaus meer consistentie dan van die andere twee en van Lamperti verwacht ik ook wel dat ie z'n 750k ruimschoots waard gaat zijn aangezien ik niet overtuigd ben van het aantal keer dat Merlier aan sprinten toe komt. En wanneer ie dat wel komt kan Lamperti wellicht nog wat teampuntjes sprokkelen. Maar wat daar een beetje steekt is dat ik Lund ook al mee heb en dat ik daardoor in een vlakke sprint opeens van 8 naar 6 sprinters ga als Merlier en Jakobsen erbij zitten.
Mocht ik dan voor Ewan en Gaviria gaan dan heb ik voor m'n gevoel vaker meer sprintende mannen in m'n opstelling, maar die twee komen weer met hun eigen tekortkomingen, zoals ik jullie doorgewinterde Scorito spelers niet hoef te vertellen..
Lieftallige forumhelden,
Nadat het Orakel heeft gesproken heb ik weer wat lopen puzzelen! En heb ik het volgende team staan met 500k over, roep gewoon even welke man ik moet upgraden en of dat wel/niet naar RingelS moet zijn. Dit klinkt heel dwingend maar zo bedoel 'k t nie.
AK: Pogacar, Thomas, Arensman, Bardet, Tiberi, Lopez
Aanval/Klim: Rubio, APP, Lutsenko, Storer, Pellizzari, Vansevenant
Sprint: Milan, Kooij, Bauhaus (ja die Ewan is opgedonderd), Molano, Pithie, Hofstetter, Van Poppel, Andresen (8 sprinters, maar zal wel eentje uitvallen)
Jongens help mij met dat laatste zetje, het team staat bijna. Ik ben mentaal op plekken geweest, dat radertje heeft overuren gedraaid en is nu wel aan onderhoud toe.
Ik ben er wel uit. Misschien dat ik een 500k omwissel maar dat was het dan.
Ik geef de namen pas na de deadline prijs, want ben toch een beetje van de oude stempel. Een uitgebreide toelichting pas als ik weer achter een laptop zitten (typen op een smartphone is ruk).
Anyhow fijn Nasibal dat je weer in geur en kleur mensen van advies kan voorzien. Mis alleen Arjenvzob en Zadelpen nog om echt nostalgische gevoelens te krijgen haha.....
Wel zin in an! Andiamo i buona fortuna a tutti!!
Ik ben benieuwd naar jullie mening wat betreft mijn laatste twee keuzes. De onderstaande renners staan er (zo goed als zeker) in. Welke twee voeg ik daar aan toe en waarom: Lutsenko, APP of Vendrame? Of zelfs andere keuzes? HELP!
Ik denk zelf aan Lutsenko en APP. Al heb ik met deze twee het idee dat ik overkill in de bergen maar als ik Vendrame kies overkill in de sprints...
Ak: Pogi, G, Arens, O'Connor, Bardet, Tiberi
Klim/aanval: Lopez, Storer, Vansevenant, Carr
Sprint: Milan, Kooij, Molano, Pithie, Ewan, v Poppel, Hofstetter, Andresen
Aanval en Ak de combi lijkt me prima, maar Hofstetter zit achter Vernon, en Andresen en zijn team hebben aangegeven volledig voor Jakobsen te werken. Maar die 2 zijn vast als opvulling voor je sprint team ;)
Lutsenko moet er met mach 6 uit. Die kan prima naar Ringel S als je hem graag wil.
Waar je die miljoen vandaan haalt is aan jou, al moet je hem uit je kont trekken.
Klinkt heel dwingend, maar zo bedoel ik het niet ;)
Dankjewel held, Astana kan best eens voor de UCI-punten gaan met Lutsenko, maar bon, de tovenaarsleerling luistert naar de meester. Misschien da'k Bauhaus dan downgrade naar een Ewan, ook al vind ik dat maar een koekenbakker de laatste tijd.
Ja zijn inderdaad opvulling, kan Hofstetter nog wel upgraden naar een Vernon of Kanter ofzo. Als ik dan RingelS ergens vandaan tover en Pogi rijdt in t roze dan kan ik RingelS d'r altijd bij opstellen.
Zou dan voor Vernon gaan, betere sprinter, en heeft ook een aardige tijdrit in de benen.
Kanter is ook een twijfelgeval, zou ik eerder voor Oldani gaan, kan ook wel sprinten, zeker als er een heuveltje in de etappe aanwezig is.
Overigens mooi hoe nasibal ons een kijkje in het brein van de meester gunt. Wat ik het meest fascinerend vind is hoe één (renners)keuze het complete aanvliegen van z'n team kan wijzigen. Wat ik daar grappig aan vind is dat als nasibal nu zou verklappen dat hij bvb Merlier of Uitdebroek in z'n team heeft, ik verwacht dat de pickrate van die renner instant +10-20% gaat, zonder dat mensen verder stil staan hoe dat impact heeft op de rest van hun team.
Vandaar misschien ook wel dat nasi niet zo heel erg van het namedroppen is bedenk ik me net.
Haha ja die is lastig! Ze hebben beide wat, en beide andere capaciteiten.
Vernon met een vlakke sprint in het voordeel, en heeft z'n tijdrit mee.
Oldani kan een goede heuvel over, om het af te maken in een select groepje.
Mocht je te weinig tijdrijders hebben, zou ik voor Vernon gaan, want je zal vast wel meer heuvel renners in combi met een sprint in je team hebben ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.