Scorito Giro 2024

1 2 ... 68 ... 160 161
Malathion
ProScoritoManager
#1674
Overigens mooi hoe nasibal ons een kijkje in het brein van de meester gunt. Wat ik het meest fascine...

Het gaat nog altijd om voorspellen van de koers.

BigMig
Nederlandsche
#1669
Dankjewel held, Astana kan best eens voor de UCI-punten gaan met Lutsenko, maar bon, de tovenaarslee...

"de tovenaarsleerling luistert naar de meester" - om dan vervolgens in één adem te noemen dat je serieus overweegt Ewan in je team te stoppen, foei!

NetNietNieuw
ProScoritoManager
#1674
Overigens mooi hoe nasibal ons een kijkje in het brein van de meester gunt. Wat ik het meest fascine...

Mooi toch, en uiteindelijk met al onze info straks er met het gouden bekertje vandoor gaan ;) 

 

Maar na al zijn effort, verdiend dan! 

NielsH97

Heren, nog tips/toevoegingen graag.. ik heb 250k over en dat voelr niet goed.

Klassement: Pogi, Arensman, Uijtdebroeks, Tiberi, Bardet, O'Connor, Plapp

Klim: APP, Fortunato, Storer, Majka, Lipowitz

Sprint: Kooij, Milan, Bauhaus, Molano, Vendrame, Hofstetter, Andresen en van Poppel

Sprinter te weinig? Welke AK of klimmer eruit?

NetNietNieuw
BigMig
#1677
"de tovenaarsleerling luistert naar de meester" - om dan vervolgens in één adem te noe...

Ewan gaat verrassen, let maar op! 

NetNietNieuw
NielsH97
#1679
Heren, nog tips/toevoegingen graag.. ik heb 250k over en dat voelr niet goed. Klassement: Pogi, Are...

Uijtebroeks eruit. 

BertieC

Jongens jullie mogen allemaal rustig gaan slapen.. inmiddels is mijn team al 24u+ niet meer gewijzigd en ik ben nog steeds overtuigd dat ik het winnende team bij elkaar geklikt heb. Juiste balans tussen aanval en verdediging, jong en oud, koest en aggressief.

4x 500k, alle kannonnen. Hulptroepen en sierpaarden. Volgens mij gaat dit helemaal goed komen....

 

 

Ik ga maar niks prijs geven, voordat ik weer uit mijn waan wordt gehaald en mijn hele team kapotgeschoten wordt..

NetNietNieuw
BertieC
#1682
Jongens jullie mogen allemaal rustig gaan slapen.. inmiddels is mijn team al 24u+ niet meer gewijzig...

Ah joh kom op, lekker delen man, kan jou het schelen ;) 

NielsH97
NetNietNieuw
#1681
Uijtebroeks eruit. 

Die blijft erin heb ik besloten :p

Vraag me meer af of mijn sprintteam niet te klein/'zwak' is

BertieC

Oke oke hier even zeer beknopte uiteenzetting.

GC: Pogi, G, Arensman, Tiberi, Bardet, O'connor, Pozzo

Klim: Ons Jan, Storer, RingelS, Lipowitz

Sprint: AC Milan, Kooij, Molano, Pithie, DvP, Ewan, Hofstetter, (Andreson), (Vendrame)

 

Als ik dit zo typ merk ik dat ik in de TT maar 5 à 6 man op kan stellen, met truipunten max 7. Toch wat karig. Mogelijk dan toch maar HIRT <> Magnus & Hof <> Aiolkowski?

Merk dat ik het toch lastig vind omdat mn sprint team dan misschien weer te sumier wordt. Zo zie je maar 1 mogelijke wissel verstoord de hele balans.

Daan De Jager
NetNietNieuw
#1675
Haha ja die is lastig! Ze hebben beide wat, en beide andere capaciteiten.   Vernon met een vl...

Israël heeft 2 Andere  sprinters bij dus zoveel zal hij niet sprinten en qua tijd rijden zal hij ook geen mega veel punten pakken 

GoldenWallie
Behatzailea
#1651
Man, ben je ff de kinderen naar bed aan t brengen, kom je terug heeft nasibal indirect mijn hele tea...

Hier de kids die net slapen, zwangere vrouw tevreden gesteld met pizza. Even ongestoord aan een nieuw Nasibaliaans team puzzelen, of heb je nog plek aan de tekentafel? ;)

Benzardi

Zullen er mensen zijn die geen Poga meenemen?

Het voordeel is wel dat je een hoop 2 t/m 10 klassement renners kan nemen. 

NetNietNieuw
Benzardi
#1688
Zullen er mensen zijn die geen Poga meenemen? Het voordeel is wel dat je een hoop 2 t/m 10 klasseme...

Ook over nagedacht, maar weegt het op qua punten.. 

Georgeske

Is het hebben van Gaviria enigszins te verantwoorden? 😂

Laatst gewijzigd
nasibal
ProScoritoManager
#1674
Overigens mooi hoe nasibal ons een kijkje in het brein van de meester gunt. Wat ik het meest fascine...

Ja dit is ook waarom ik al die jaren zo blijf plakken bij Scorito terwijl de meeste andere wielerspellen mn aandacht niet echt vast hebben kunnen houden. Het moeten maken van dagopstellingen dwingt je om ook in combinaties en afhankelijkheden te gaan denken ipv alleen in 20 individuele puntenpakkers gemaximaliseerd binnen de kaders van een budget. Dat kan een enorme tactische draai aan het spelletje geven die ik bijvoorbeeld bij de Klassiekers mis. 

Voorbeeldje:

Ik heb een tijdje zitten overwegen of ik Merlier of Groves wilde. Dat lijkt, los van budget, simpel een sprinter voor een sprinter. Toch geeft het op dieper niveau een aantal uitdagingen:

  • Merlier is capmateriaal in sommige etappes, Groves niet persé.  Zeker niet wanneer ik een verkeerde keuze maak en Groves niet in orde blijkt. Wanneer ik voor Groves kies moet ik dus borgen dat ik in betreffende etappes óók een waardige cap heb. Deze is waarschijnlijk redelijk goed te halen uit het duo Kooij + Milan dus geen enorme puzzel. Het betekent echter wel dat ik met Groves graag Kooij én Milan meeneem om me 21 etappes lang van een goede cap te verzekeren. Neem ik Merlier mee, zou ik er voor kunnen(!) kiezen om een van de twee weg te laten
  • Er kunnen etappes zijn waar je Merlier niet op wil stellen (of niet meer op kan stellen) terwijl je groves daar wel op stelt. Bij de wissel Merlier --> Groves komt er met Groves in deze specifieke etappes een potentiele opsteller bij. Met Merlier moet ik dat gaatje op een andere manier vullen. 
  • Merlier en Groves hebben niet dezelfde prijs. Om dat recht te trekken kan je er voor kiezen om samen met Merlier Rubio mee te nemen en met Groves Bardet. Hoewel ik voor Bardet en Rubio beiden in de volledige 3 weken kansen zie zie ik, als ik ze vergelijk, voor Bardet meer meerwaarde in de eerste 2 weken. Voor Rubio zie ik die meerwaarde dan weer met name in de 3e week. Als ik Storer en VPP, of Carr en Velasco, of Fortunato en Vendrame, of etc1 en etc2, met elkaar vergelijk zie ik hetzelfde. Waarbij je niet 'dubbelop' wil uitkomen omdat je dan mogelijk in de ene etappe teveel keuzes hebt en in de andere te weinig. Een keuze tussen Groves en Merlier kan eerst om budgettaire redenen dus doorwegen in een keuze tussen Rubio en Bardet en vervolgens om verdelingsredenen in een keuze tussen Carr en Velasco. Om maar wat te noemen. 

Om dezelfde reden ben ik ook zo'n voorstander van teampunten. Tegenstanders roepen vaak dat het 'te makkelijk' is en dat ze meer fan zijn van 'De juiste namen kiezen' (no offence @netnietnieuw). Maar dat gaat volledig voorbij aan het feit dat teampunten alleen meerwaarde heeft als je ze ook opstelt en dan ook alleen nog maar als je daarmee niet automatisch een vergelijkbaar aantal punten op de bank zet die etappe. Zo makkelijk als je team volklikken met een truitje is het dus allerminst. Sterker nog, ik zou best durven bediscussieren dat 'de juiste namen kiezen' uiteindelijk makkelijker is omdat je daarbij geen tactische overwegingen hoeft te maken en alleen maar geluk moet hebben dat je uit een zeer beperkt aantal renners de goede kiest. 

Laatst gewijzigd
nasibal
Georgeske
#1690
Is het hebben van Gaviria enigszins te verantwoorden? 😂

Alleen als je drugs gebruikt hebt denk ik. 

Michielenwaaier

Een overpeinzing waar ik mee zit. Ik hoor vaak dat dit een Giro is voor de klimmende aanvallers. Aan klimmers heb ik geen gebrek. Vooral AK en mannen als Lutsenko, VPP en nog twee klimmende aanvallers. Qua sprint zit ik ook ruim, daar kan ik 9 renners opstellen en als backup bij uitvallers nog truipunten. Nou kom ik vooral in de meer heuvelachtige etappes moeilijk aan een goede dagopstelling. Ik heb dus juist het idee dat ik een extra heuvel aanvaller zou willen. Dat is iemand met een duidelijke functie in mijn team, die ik heel gericht kan opstellen. Kan ipv een klimmer/AK of ipv een sprinter. Hoe denken jullie hierover?

Snelletim

Ik heb pogi en 6 AK klimmers met een  aant klimmers als Luts, APP, Italiaanse en Duitse toptalent. 

Ook een blok van 6 a 7 sprinters

Nu heb ik naast lutsenko, Pithie, vernon en Lopez als aanvallers maar ik mis een zana heel erg eigenlijk als Italiaanse aanvaller.

Denken jullie dat Zana een te missen keuze is in bijv etappe 6 en 9?

Ton Pelo
Michielenwaaier
#1693
Een overpeinzing waar ik mee zit. Ik hoor vaak dat dit een Giro is voor de klimmende aanvallers. Aan...

Daar zit ik zelf ook mee te tobben. Als je dat niet doet kom je snel uit op te veel mannen voor in de bergen. Weet dan maar eens de juiste op te stellen. Door renners mee te nemen die je gericht in weet te zetten verklein je de kans op bankpunten in mijn ogen. Vandaar dat ik nu ook een tijdrijder mee heb.

Het gevaar is alleen dat ik dan weer extra ga twijfelen of de zware etappes die mogelijk op een sprint uitdraaien niet een mooie kans zijn voor die heuvelaanvaller(s). Wat daar weer bankpunten op kan leveren.

Daarnaast ook erg veel fomo bij de echte klimmers. Zeker omdat daar veel kansen liggen en erg interessante namen tussen zitten. Maar uiteindelijk lijkt het allemaal om balans en zo min mogelijk bankpunten te gaan.

Op dit moment trouwens wel een heuvelman erin staan, die tevens ook redelijk op hoogte uit de voeten kan.

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

Morgen iets voor een vendrame of pithie?

NetNietNieuw
Michielenwaaier
#1693
Een overpeinzing waar ik mee zit. Ik hoor vaak dat dit een Giro is voor de klimmende aanvallers. Aan...

Klein tipje, Rubio ;) 

nasibal
Michielenwaaier
#1693
Een overpeinzing waar ik mee zit. Ik hoor vaak dat dit een Giro is voor de klimmende aanvallers. Aan...

Ik zie daar in het 500k segment wel echt meerdere mooie namen voor. 

Plasbas

Ook deze giro weer genoten van het forum, grote vraag die overblijft... Thibaut Pinot Grigio, wat ga je vandaag weer beleven?

Zelf een aardig clubje bij elkaar getikt. Vaste kern van 15 stond snel vast, maar die laatste 5 he..

Laatste keuze te maken 0.75 nog iemand nodig die zich in zoveel mogelijk (ja ook de lastigere) sprints gaat mengen.

Hofstetter of Fiorelli? Of heeft iemand nog de gouden tip voor me.

Heel veel plezier allemaal morgen, het was weer een ervaring om het forum te volgen.

albert n

Veel plezier bij de 1e etappe. Ik ga naar voetballen en zal af en toe een blik op  mobietje werpen en hoop de finale nog te zien. 

1 2 ... 68 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.