Scorito Giro 2024

1 2 ... 69 ... 160 161
Jommelb

Lekker bezig nasibal, leuk dat je toch nog even wat discussie aanzwengelt. Mooi hoe je het spelletje (is dat het nog?😅) benadert en echt gaat voor maximale efficiëntie. 
Ik kan me denk ik goed vinden in je benadering, maar die vereist wel dat je voldoende kennis (en vertrouwen in die kennis) moet hebben om er precies de juiste aanvallers uit te pikken. Want als je minder AK-mannen meeneemt en vervolgens verkeerde aanvallers meeneemt (of verkeerd opstelt) ga je dubbel nat...
En de kennis om die keuzes te maken dicht ik mezelf niet helemaal (lees helemaal niet) toe. Dus het lijkt me onverstandig om het op deze manier te proberen.
Ik ben overigens wel benieuwd waar je dan uiteindelijk op uit gaat komen. (Wat is je scoritonaam eigenlijk? Dan kan ik na de deadline toch eens even kijken.

Ton Pelo

Is het trouwens mogelijk om anderen op Scorito op te zoeken? Ik scroll me altijd een ongeluk in deelnemerslijsten.

M@thijs

Mijn laatste twijfel is wie van de 3 voor 3.

Bardet lijkt hier populair Goede allrounder, wil aanvallen maar geen tijdrit en geen team wat het ook maar enigzins ondersteunt en verwacht hoge pickrate.
O conner heeft het nog nooit bewezen , maar betere kilmmer en tijdrijder (hogere upside en downside) ook een zeer goede ondersteuning.
DFM verwacht ik een hele lage pickrate met een hoge upside MITS hij goed is.

Ik neig stiekem naar nummer 3 om recalcitrant te zijn, al denk ik dat bardet de meest ''safe'' keuze is, maar misschien mis ik nog iets in mijn vergelijking.
Hoor het graag.

DennisdeMenniss
Daan De Jager
Morgen iets voor een vendrame of pithie?

Vendrame kan heeeeeel misschien nog volgen maar voor Pithie wss te zwaar.. gaf zelf in een interview aan dat hij het ging proberen maar dat het heel lastig zou zijn. Q Hermans zei in een interview dat het voor hem wss zelfs te zwaar is en de strijd om de overwinning tussen de klassementsmannen gaat zijn ;)

Daan Brakenhoff

Mooi om Nasibal ouderwets scherp in actie te zien. Wel jammer dat de pickrate van O'Conner nu een stuk gedaald zal zijn.

 

De grote afkeer tegen Lutsenko is, wat mij betreft, niet geheel onterecht, maar wel deels tegenstrijdig. Zoals Nasibal aangaf is er in de derde week hoogwaarschijnlijk veel ruimte voor aanvallende renners met goede klimmersbenen (die geen bedreiging meer vormen voor het klassement). Een renner met de kwaliteiten van Lutsenko heeft in de derde week echt wel genoeg etappes om zijn punten te pakken. Zelf sprak Lutsenko (in gebrekkig Engels) over de historie boeken ingaan met ritwinst in alle 3 de grote rondes. Als ik het goed verstond ging het ook over UCI punten (de reden dat Astana hem überhaupt heeft meegenomen, zo lijkt). Plus gaf hij nog eens aan de eerste twee etappes kansen te zien (en daarna te kijken of een klassement er nog in zit, of hij zich al klaar kan maken voor ritwinst). Stel klassement zit er wel in, dan zal hij á la tour 21&22, geen jackpot aan punten binnen harken, maar wel een 'safe' opsteller zijn voor dagen die naar de klassementsmannen zullen gaan (en wellicht tijdritten).

Al met al Nasi, is de afkeur persoonlijk (negatieve ervaringen in eerdere grote rondes), wegens vorm (of late selectie), zijn wisselvalligheid of door het feit dat je verwacht dat hij deze ronde kleurloos voor een klassement moet rijden (voor de UCI punten) en ergens tussen plek 8-12 gaat eindigen en zijn plekje beter kan besteed worden aan gegarandeerde aanvallers? 

We hoeven het natuurlijk niet eens te worden, maar ik zou wel willen weten hoe jij hier naar kijkt. Het wel of niet selecteren van Lutsenko zal geen verschil gaan zijn tussen goud of een duimpje. Maar waar ik hem vaak thuislaat, vind ik hem deze ronde juist wel interessant. 

arviidd
Benzardi
Zullen er mensen zijn die geen Poga meenemen? Het voordeel is wel dat je een hoop 2 t/m 10 klasseme...

Dit lukt opzich ook wel met Poga in je team. Dan moet je alleen wel zijn teamgenoten thuis laten om niet te veel in te leveren op het sprintteam. Molano kan je op gokken maar dan moet hij wel mee sprinten.  Ik heb nu alleen Caruso niet en als je hem mee rekend Tibiri.  

nasibal
Daan Brakenhoff
Mooi om Nasibal ouderwets scherp in actie te zien. Wel jammer dat de pickrate van O'Conner nu een st...

Ik ben het met je eens dat als je Lutsenko even puur beschouwd op basis van welke 'scores' hij in PCM zou hebben hij het perfecte type voor dit rondje kan zijn. Hij is ook lekker geprijsd, gemotiveerd en lijkt in vorm. 

Het zou echter, bij lange na, niet de eerste keer zijn dat dat zo is en dat hij toch een pruttelende natte scheet blijkt. In praktijk blijkt het toch vaak een gast die z'n dagen uitkiest (1 etappe winnen en 20 etappes onzichtbaar zijn levert maar 50 punten op) of straks aan blijkt te klampen voor plek 9 AK. Wat scoritotechnisch ook gewoon minder interessant is. 21 Etappes in de aanval zoals de Rubio's of de minder voorspelbare Derek Gee's zie ik hem niet snel opeens wél doen. Of hij doet het wel maar is dan elke keer toch weer niet goed genoeg en wordt door de inspanning elke dag slechter (Alaphilippe vibes anyone?)

Als ik dan vervolgens kijk welke schat aan alternatieven er rondrijdt in vergelijkbare prijsklasse en/of qua type dan denk ik dat ik voldoende mogelijkheiden heb om een potentiele tranentrekker te vermeiden, of op z'n minst te compenseren. 

Nazgulsauron

Helemaal klaar, met opa G, Ewan, Benno, en Luts. Kan niet mis gaan. 

Georgeske
nasibal
Alleen als je drugs gebruikt hebt denk ik. 

Wat is een goed alternatief? 
Heb nu als sprinters Kooij, Milan, Bauhaus, Andresen, Vendrame, Molano, Van Poppel en Gaviria...

Daan Brakenhoff
nasibal
Ik ben het met je eens dat als je Lutsenko even puur beschouwd op basis van welke 'scores' hij in PC...

Fair, misschien stijgt de 'UCI=Scorito punten' gedachte te veel naar mijn hoofd. Maar ik durf het deze Giro wel aan met Lutsenko. 

Heb je toevallig de nieuwe Bouchard al op de korrel ;) ?

Het bergklassement is elk jaar vrij onvoorspelbaar, maar sinds de toename van de eindklassement punten nu ook een zeer belangrijk segment van het spel geworden. Pog zal wel top5 gaan eindigen, maar de rest van de klassementsmannen zie ik zo snel nog niet hoog eindigen. Weinig renners spreken zich van te voren uit met ambities voor het blauw. Davide Bais kan zomaar een pareltje worden deze Giro!

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Zit ik toch weer met die RingelS in de maag, d'r uit d'r in, wat zeggen jullie UAE-teamgenoten interessant als je ook veel (potentiële) aanvallers in je ploeg hebt zitten?

Nazgulsauron

Bais had alleen kans op het blauw als die nog voor het intergiro klassement werd uitgereikt. Hij is zo matig dat ie als enige uitspreekt ervoor te gaan en nog steeds niet in de top-10 bij de bookies staat. 

Die intergiro is wel nostalgie. Speelde vroeger uren per dag Cycling Manager (hup Armstreng, Ullrach, en de normaal gespelde Jalabert die somehow beter was dan beide). En vond dat altijd een grappig klassement omdat ie tijdsverschillen opnam in het midden van etappes. Later die PCM sequels wel eens geprobeerd, maar nooit dezelfde lol van gehad.

nasibal
Daan Brakenhoff
Fair, misschien stijgt de 'UCI=Scorito punten' gedachte te veel naar mijn hoofd. Maar ik durf het de...

Gasten als Bais hebben deze Giro een aantal problemen denk ik:

De winnaar van etappe 2 zou wel eens eventjes dat blauw vast kunnen houden waardoor 8 en 10 pas weer mogelijkheden zijn om die trui over te pakken. Waarbij beide ritten zomaar (ook) weer naar Pogi kunnen gaan. In de 3e week wordt een Bais weer uit die trui gereden vrees ik, maar het kan zijn dat hij (en vergelijkbaren) stappen hebben gezet. Zelfs als ze wél de hele giro in de bergtrui rijden ga je ze betrekkelijk weinig opstellen vrees ik.

Als je met 'Bouchard' weer exact hetzelfde type bedoelt (wat ik wel denk, aangezien je over de bergtrui begon) moet ik bekennen dat ik hem nog niet gevonden heb en betwijfel of hij wel bestaat. Ik heb lang Velasco op de korrel gehad, maar bleek (misschien ook wel logisch) minder onder de radar dan gedacht. Ook merk ik dat er in het 500k segment zoveel interessante, voor de hand liggende, namen zijn dat ik misschien dit jaar helemaal geen plek meer heb voor die ene '1% pickrate verrassing'. Jammer, want ik zou wel min of meer met een traditie breken dan. 

KV

Vraag me af of je nog kan slapen dan als je visioenen uiteindelijk toch niet blijken waar te worden, Nasi? ;-)

Ik twijfel er alvast niet aan dat Lutsenko meer dan zijn geld zal waard zijn. Genoeg alternatieven in die prijsklasse die én sterk zijn in de heuvels én in de bergen én in de tijdritten én zelfverklaarde kopman zijn die voor AK wil gaan en als dat niet lukt op ritzeges zal jagen, zie ik toch niet direct. 

nasibal
KV
Vraag me af of je nog kan slapen dan als je visioenen uiteindelijk toch niet blijken waar te worden,...

Haha beter dan een paar jaar geleden gelukkig, dat lesje inmiddels wel geleerd ;)

 

Mensen maken in mijn ogen nog wel eens de fout om prestaties niet door te rekenen naar daadwerkelijke scoritopunten. Niet alles wat volgens de wielerwetten een goede prestatie is, is automatisch ook een goede scoritoprestatie. Er zijn mannen die top 5 AK hebben gereden en nauwelijks boven de 200 punten uit kwamen. 

Scoritopunten van Lutsenko de afgelopen 5 jaar. 11 keer top 20 gaat hij zelfs binnen de kaders die je schetst niet halen deze Giro. Daar is het het parcours niet voor, misschien redt zelfs Pogacar dat niet. Dat hij die 150 punten weer haalt zou mooi zijn, maar veel meer zie ik echt niet gebeuren. Ook niet in goede doen. De kans op een stuk minder is aannemelijker. 

Wederom 100 punten is goed mogelijk (3 a 4 keer top 20 moet lukken als hij zich er voor inspant) en als je daarmee tevreden bent is dat prima voor zn prijs. Ik zoek in die categorie liever naar mensen die ook wat potentieel hebben boven op het minimum wat ze sowieso moeten behalen. 

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Door de discussie op de laatste pagina's nog wat dingen omgezet. Was toch zeker een heel uur in de veronderstelling dat het helemaal naar wens was. Zie ik nu pas dat ik nog 1M over heb. 🤣

Daan Brakenhoff
nasibal
Gasten als Bais hebben deze Giro een aantal problemen denk ik: De winnaar van etappe 2 zou wel eens...

Eens wat betreft (gasten als) Bais m.b.t kansen op de bergtrui. Maar, als je mij nu zou kunnen zeggen dat ik de nummer 2 van de bergtrui zou kunnen selecteren, en ik hoef hem dan ook nog eens 0 keer op te stellen (echt alleen bij uitvallers/100% vlucht dagen), zou ik daar zeker weten een plekje voor over hebben in mijn selectie. 

Maar zoals ik doelde inderdaad op de 'nieuwe Bouchard' (een renner die dus het overgrote deel van zijn punten haalt bij de eindafrekening (dit geval bergtrui), en dus heel wat 0 punters in de opstelselectie scheelt) heb ik hem zelf ook niet kunnen vinden. En dan komt Bais stiekem nog het dichtsbij...

encanto

Graag nog hulp op het laatste moment: heb volgens mij een redelijk team maar lijk wat te missen. (Weet het drie pagina's te doen vroeg ik dit ook..😂😂😂)

ak: Poga, Tiberi, g, arensman, bardet (wel 100% zeker)

sprinten: Milan, kooij, molano, pithie, van Poppel, Vendrame, andresen 

klimmen/aanval: Rubio, APP, VPP, Storer, Zana

tijdrit: Sheffield 

nu nog in team groves en lutcenko , merk dat ik een mannetje te kort kom in de tijdrit (of Milan en Kooij met truipunten ofzo) iemand een gouden tip?

 

kan voor dat geld : Bauhaus en Ganna doen ofzo, maar daar schiet ik niets mee op voor de tijdrit. 
ten slotte conner van bardet, maar verwacht weer meer van bardet in de eerste weken

Laatst gewijzigd
BigMig

Ik zit opeens met DFM in m'n team en dat voelt niet goed. Maar bij de dagopstellingen van de tijdritten en etappe 1 komt dat eigenlijk wel perfect uit. Iemand die het me even uit m'n hoofd praat?

Guido Benzo

Ik denk er bijna te zijn. 

Beetje schrik voor de teampunten. Ik snap o.a. Nasibal maar krijg er geen UAE renner extra bij. Enkel tadej. 

6 puur voor het klassement. Zonder Caruso Martinez en Cian. Maar ze zijn er nu al lang uit, dus voelt ok. 

Dunbar en Lopez eventueel voor ontsnappingen. Al vrees ik dat Dunbar gaat aanklampen. Dus dat is de grootste vraag. 

Qua sprinters ben ik toch plots met persona non grata Ewan afgekomen. 2 toppers dan Ewan Bauhaus dainese en van Poppel. 

Dan nog wat opvulsel. Hirt en Mauri winnen hier over lipowitz. 

Ik vrees enkel voor de tijdrit. Dus kan Ganna nog inbrengen voor Dunbar. Of Plapp en Mauri ook nog opwaarderen naar vendrame. 

Astarloa
BigMig
Ik zit opeens met DFM in m'n team en dat voelt niet goed. Maar bij de dagopstellingen van de tijdrit...

Ik heb hem er ook even in gehad voor de fun. Maar voor een uitgave van 3 miljoen veel te risicovol. Meer een renner voor rondes van een week dan 3 weken.

KV
nasibal
Haha beter dan een paar jaar geleden gelukkig, dat lesje inmiddels wel geleerd ;)   Mensen ma...

Misschien wel niet slecht om eens te kijken waar hij deze resultaten haalde? Juist ja, de Tour. En waar rijden we nu? Juist ja, de zwakst bezette Giro ever. 

KV
Astarloa
Ik heb hem er ook even in gehad voor de fun. Maar voor een uitgave van 3 miljoen veel te risicovol....

Heb DFM (misschien beetje voor de fun) wel gekozen in sporza wielermanager waar je transfers kunt doen. Ben er namelijk ook wel van overtuigd dat de eerste 2 weken echt op zijn lijf geschreven zijn en dat hij wel eens (heel) hoog kan staan na de 2de tijdrit. Als hij daarna faalt kan hij nog altijd getransfereerd worden. 

In scorito durf ik het niet aan, angsthaas die ik ben, hoewel het goed zou kunnen dat DFM nodig zou blijken voor een gouden bekertje... Zijn upside ligt namelijk veel hoger dan die van een Bardet of Ben. 

Gordon Bleu

Goedeavond allen. 

Lees al en tijdje mee maar probeer veelal zelf mijn team rond te krijgen. Zit nu echter met een laatste dillema. Heb nog 3 renners nodig en heb momenteel deze verdeling. 

5 AK

3 Klim

6 Sprint

1 Aanval 

2 Knecht. 

Heb nog 2.5mil over. Waar zou ik deze momenteel het beste kunnen besteden? 

Ton Pelo

Nog een avondje aan het puzzelen geweest met een zeer geslaagd team al zeg ik het zelf. Na de laatste pagina's er voor gekozen om een AK aanklamper eruit te halen en dat geld te besteden aan upgrades in de klimmende vluchters. Verder een 500K leadout vervangen voor een heuvelman. Het enige waar ik echt tekort kom is één of twee plekjes in de vlakke TT, maar dat neem ik maar voorlief denk ik.

Andere optie is om 2 downgrades van 500K te doen (waardoor Ewan er weer in komt) en Bjerg er in te fietsen. Maar eens een nachtje over slapen. 

1 2 ... 69 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.