Scorito Giro 2024

1 2 ... 70 ... 160 161
jenzrscl

Pogi

Thomas

Arensman

D Martinez

Bardet

Tiberi

Plapp

Storer

Flip

Pellizari

Lipo

Ganna

Milan

Kooj

Poppel

Molano

Pithie

Gaviria

Hofstetter

T Lund

lennym

Na lang wikken en wegen, staat het team hier zo goed als. De laatste twijfel zit hem in twee duo's: DFM en Molano of Arensman en - ik durf het bijna niet te zeggen - Ewan.

Wie verlost me van m'n laatste kopzorgen?

Behatzailea

Team is klaar. Ik verander er niks meer aan. Ondanks DFM én Gaviria. Na de start kom ik hier pas terug om zo het twijfelen aan mijn team te voorkomen 😉. Helaas geen Pozzo, maar ik heb Nibali en Valverde ook te lang nog opgenomen in mijn selecties in het verleden. Er komt een keer een einde aan.

yoeri

Op IDL staat een interview met Ineos waarin Ganna aangeeft zich ook eens in de sprints te willen mengen. Nu begin ik toch wel weer he erg te twijfelen zeg. Dan heb je hem evt voor etappe 1(?), tijdritten (1x cpt) en de sprints. Had hem nog niet in mijn team gehad, de moeilijkere aankomsten kan hij vrij goed aankomen. Vlakke ritten in dit geweld niet.

Hierdoor zit ik nog met de volgende namen in mijn hoofd:

• Ganna
  • V. PP
  • Pellizzari
  • Piganzoli
  • Sheffield
  • (Toch weer; EZEL) Ewan (vanwege plafond en trein)

Op de eventuele schopstoel;

• Vernon
  • Plapp

Ik twijfel hen nu in te wisselen voor Pellizzari en Ganna. Hiermee zorg ik voor:

• Tijdrit +
  • Sprint meer onzekerheid ?hoewel Vernon ook met Hoffstetter en Pickrell zit)
  • Klimmen waarschijnlijk gelijkwaardig (etappes geen AK vermoedelijk, kleine plus door mogelijkheid Ganna)

Wat denkt men?

nasibal
KV
Misschien wel niet slecht om eens te kijken waar hij deze resultaten haalde? Juist ja, de Tour. En w...

Je mist het punt: Zelfs met redelijke resulaten (7op 20's en een 9e plek AK kwam hij 'maar' op 150 punten.) Dat dat de Tour was maakt niet uit, hij reed daar hele goede uitslagen. Verwachten dat hij het in de Giro nóg veel beter gaat doen dan toen omdat het veld zwakker is getuigd in mijn ogen van een zware vrijdagmiddagborrel. Zoveel marge zit er niet naar boven t.o.v die Tour. 

Die variant waarin hij 11 top 20's haalde gaat hij op dit parcours niet evenaren. Hij heeft een mogelijkheid op top 20 in 1,2,6,8,10, 12,15,16,17,19, 20 en beide ITT's. Dat zijn in totaal 13 mogelijkheden waar hij er echt wel meer dan 2 gaat missen. Al is het maar door vluchters.

BK én AK is alleen mogelijk via de Rubio/Pinot manier (tijd verliezen, vervolgens terugwinnen in een of meerdere vlucht en daarna aanklampen). De 'traditionele' top 5 AK rijders doen het vaak minder goed in dit klassement. De Pinot/Rubio manier van rijden zal ten kosten gaan van het aantal etappes waarin hij scoort, omdat hij dus eerst ook ergens moet verliezen. 

Om die 250 punten nog een keer aan te tikken moet hij het dus per etappe beter doen dan in de Tour, omdat hij in totaal in minder etappes gaat kunnen scoren. En die Tour was al rammend goed. De kans dat Lutsenko tegenvalt is, statistisch gebleken, vele malen groter dan dat hij weer een keertje mee valt. 

Ik vind je een fijne kerel, maar het 'misschien wel goed' en 'juist ja'-toontje lijkt me hier minder op z'n plek. ;)

Laatst gewijzigd
KV
nasibal
Je mist het punt: Zelfs met redelijke resulaten (7op 20's en een 9e plek AK kwam hij 'maar' op 150 p...

Niet akkoord. In die Tour van 2021 waren zijn 11 top 20 resultaten gemiddeld positie 12,2 met slechts 1x beter dan plek 10. 

Ik zie hem nu gewoon beter doen in meerdere etappes waardoor hij dus zeker evenveel punten kan halen dan toen ook al rijdt hij minder frequent top 20. 

Niet dat ik hier Luts als de Pogi uitdager wil bestempelen, maar zo overtuigd hem hier meermaals neersabelen voor 1m (geef toe, hij moet toch wel echt underperformen in deze vorm om dit niet gewoon waard te zijn) vond ik overdreven. Die jongen heeft ook wel gevoelens, zeker met al die Kazachse overstromingen. 

Laatst gewijzigd
soj

Zal vannacht wel veranderen

Pogi-cian -bardet-tiberi-o,connor-Lopez-Rubio-APP -Majka

Merlier-Milan -kooij-Pithie-vendrame -vernon- fiorelli

Zana

Mayrhofer-consonni-lipowitz

500 k over

Majka en lopez eruit om arensmann erbij te krijgen 

en overweeg Ganna zekerheidje tijdrit 

iedereen een hele fijne giro beleving gewenst 

soj
jenzrscl
Pogi Thomas Arensman D Martinez Bardet Tiberi Plapp   Storer Flip Pellizari Lipo Ga...

T lund erin dan zou ik jakobsen er ook bij zetten , prima samenwerking die 2 in ronde turkije

Karperdrol

Knie van Groves lijkt volledig hersteld, heeft een team om hem heen... klik? 3 miljoen best wat prijzig, maar wie anders? 
denken jullie dat Bauhaus of een Dainese het veel en veel minder gaan doen?

ploegleider van Tudor gaf ook aan voor Danaise te gaan

Laatst gewijzigd
nasibal
KV
Niet akkoord. In die Tour van 2021 waren zijn 11 top 20 resultaten gemiddeld positie 12,2 met slecht...

Even los van of ik hem het wel of niet beter dan die gemiddelde 12e plek zie doen, want over smaak valt niet te twisten. Laten we de rekenmachine en de puntentelling er eens langs leggen:

Die 11 keer een gemiddeld 12e plek zijn ongeveer 198 punten. Ik zeg 'ongeveer' omdat de verdeling van punten niet helemáál evenredig loopt. Stel dat je dat nu in pakweg 7 etappes wil doen zou je per etappe gemiddeld 28 punten moeten pakken. Dat is gemiddeld een 7e plek. Pog gaat het 100% beter doen dan hij. Dat betekent dat er gemiddeld nog slechts 5 anderen beter dan hem mogen zijn. Of beter gezegd: niet persé beter, maar eerder over de meet. 

Stel dat hem dat lukt dan kunnen we toch ook wel concluderen dat hij echt het onderste uit de kan gevist heeft? En ja, dat zou dus zomaar kunnen gebeuren maar is toch verre van een 'zeker' of 'waarschijnlijk' scenario? De kans daarop is toch minstens net zo groot als dat hij stevig tegenvalt? 

De middenweg, waarin hij 'netjes' 100 punten haalt lijkt me dus allezins een stuk logischer om als 'expected value' te rekenen. Dat hij moet underperformen om die 100 niet te halen ben ik ook met je eens. Maar zijn underperformen en Lutsenko minder vreemden van elkaar dan overperformen en Lutsenko?

Dan is er nog de discussie wat 'geld waard' inhoudt. Als je rekent met punten per miljoen gaan de meeste dure renners hun geld niet waard zijn. Het goedkope grut gaat zelfs als ze verrassen niet snel meer dan 100 punten pakken. De prijsklasse van Lutsenko is dus juist de prijsklasse waar je de marge wil proberen(!) te pakken. Als zon jongen dan ook maar gewoontjes zn 80-100 punten pakt zie ik dat allerminst als 'de prijs waard'. 

Laatst gewijzigd
KV

Ik zie in de 1m categorie buiten Danny en misschien/mogelijks Vendrame (die dan ook wel in mijn team zitten) toch geen mannen met een hogere puntenpotentieel dan Lutsenko. Ik ben ondertussen toch wel van de Plapp trein gedonderd en APP klom wel heel matig in de Alpen. 

Maar Ok, we zullen zien, zegt het cliché dan maar ;-)

nasibal

Het hoeft ook niet 1 op 1 een miljoener te zijn he. Het plekje van Lutsenko aan een 500k'er geven zodat je ergens anders iets kan bewerkstelligen binnen een nabijgelegen prijscategorie is ook een optie. 

Daan Brakenhoff
Karperdrol
Knie van Groves lijkt volledig hersteld, heeft een team om hem heen... klik? 3 miljoen best wat prij...

Toch een naam die heel weinig voorbij gekomen is. Als je naar zijn resultaten kijkt vorig jaar in de grote rondes, zou je hem eigenlijk gewoon mee moeten nemen. Maar waar Groves het verschil maakt, het overleven van heuvelachtig parcours (en eventueel een oplopende aankomst), tov een Bauhaus en Dainese speelt deze Giro waarschijnlijk minder een rol dan voorheen.

Wel lijkt Groves iemand die van de puntentrui vanaf dag 1 al een doel maakt (en dus meesprint in de tussensprints) en de Bauhausen, Ewans en Daineses dit pas doen als ze door resultaten in de sprints in goede positie komen voor de puntentrui. 

Is Groves sneller dan Bauhaus, Dainese (of bijvoorbeeld Ewan)? Ik gok van niet.

Is Groves constistenter, absolute kopman van zijn ploeg, laat hij weinig sprints lopen en gaat hij voor de puntentrui? Ik gok van wel. 

is hij dan die 500k/1mil/(1,5mil) meer waard dan die namen die jij noemt? Dat zal aan de balans van je team liggen. 

nasibal

Groves zie ik als de Thomas van de sprinters. Er zijn meer dan voldoende aanwijzingen dat hij prima in orde gaat zijn en als hij dat is is raak ook gelijk dik raak. Niet alleen in absolute punten, maar  ook nog eens het voordeel van een voordelig lage pickrate. 

Tegelijk kan je met z'n geld ook hele mooie andere dingen doen en zit je altijd met 'ja maar wat als hij nu wel gewoon kut is?'. Ik hou wel van dat soort make or break renners. 

KV
nasibal
Het hoeft ook niet 1 op 1 een miljoener te zijn he. Het plekje van Lutsenko aan een 500k'er geven zo...

Ja Ok. Er zijn inderdaad ook 2 interessante 1,5m waarvan ik er nu 1 heb en die andere, waar jij grote fan van bent, zou ik ook wel graag hebben (stond er lange tijd ook in), maar denk je dan dat die plots gaat overperformen voor die prijs? Zo'n grote stap voorwaarts tov vorig jaar lijkt hij vooralsnog niet te hebben gemaakt. En vergeet niet dat hij vorig jaar de helft kostte én ook nog wat jongerenpunten kon binnenslepen. 

nasibal
KV
Ja Ok. Er zijn inderdaad ook 2 interessante 1,5m waarvan ik er nu 1 heb en die andere, waar jij grot...

OF hij gaat overperformen weet ik niet. Maar ALS hij gaat overperformen zie ik hem wel makkelijker meer marge pakken en ik zou hem ook durven cappen. 

Laatst gewijzigd
KV
nasibal
Groves zie ik als de Thomas van de sprinters. Er zijn meer dan voldoende aanwijzingen dat hij prima...

En wat zijn die meer dan voldoende aanwijzingen dan precies? Vorig jaar toonde hij hoogvorm in de maand voor de Giro. Nu heeft hij minder dan een maand geleden nog wedstrijden moeten skippen owv een knieblessure en heeft hij in de maanden daarvoor echt ruk gespurt. 
Uiteraard kan het een meevaller zijn maar lijkt sowieso niet snel genoeg tegen de echte toppers (die er vorig jaar niet waren). 
De ene aanwijzing die ik zie is dat ze hun hele ploeg op hem afgestemd hebben maar is dit niet eerder gewoon uit gebrek aan alternatieven bij afwezigheid van de grote 2?

KV
nasibal
OF hij gaat overperformen weet ik niet. Maar ALS hij gaat overperformen zie ik hem wel makkelijker m...

Hmm. Ik denk dat je de verkeerde beschrijft. Ik had het over "The Backpack" :-)

nasibal
KV
En wat zijn die meer dan voldoende aanwijzingen dan precies? Vorig jaar toonde hij hoogvorm in de ma...

Ik ga hier natuurlijk niet álle bronnen prijs geven, maar los van de informatie die ik voor mezelf hou (en ik, jou kennende, overigens geen twijfel over heb dat je zelf ook in staat bent het te vinden ;) ) heb ik de volgende vraag voor jou:

Als een ploeg en een renner al een tijd lang communiceren dat hij gewoon in orde is en dat nu in aanloop naar de Giro nogmaals bevestigen, wie zijn wij dan om daar aan te twijfelen op basis van resultaten uit een periode dat hij níet in orde was? Dat zou toch een beetje omgekeerde wereld zijn?

Beetje alsof jij je baas op maandag belt en zegt dat je ziek bent, en je baas dan zegt: "Dat geloof ik niet. Vrijdag was je nog in orde en ik heb in het weekend geen tekenen gezien dat daarin iets veranderd is". 

Laatst gewijzigd
encanto

Groves is gewoon een gok. En daarmee kan je verkeerd zitten en het duimpje niet eens halen, of gewoon een goede steady sprinter hebben. 

Voordeel is ook dat hij (mits hij niet valt) 100% zeker Rome gaat halen en alleen maar kan groeien in de race. 

Van die prijscategorie kan je dat verder enkel van een Dainese en Pithie zeggen. Girmay en Bauhaus zouden kunnen uitstappen met oog op Tour

Daan Brakenhoff
nasibal
Groves zie ik als de Thomas van de sprinters. Er zijn meer dan voldoende aanwijzingen dat hij prima...

DFM nog zo'n extreem voorbeeld van een make or break renner.

Als Algarve een voorproefje is van deze Giro, kan hij wel eens onmisbaar worden voor goud. Eindelijk verlost van zijn knechtrol bij Ineos, punch, tijdrit en een meesterknecht die erg goede vorm toont... 

Zou mij niets verbazen als hij morgen al hoge ogen gaat gooien (top3), maar het zou mij ook niets verbazen als ik hem zondag achteraan de groep zie bungelen op de Oropa. 

Wie durft ;) ?

encanto
Daan Brakenhoff
DFM nog zo'n extreem voorbeeld van een make or break renner.   Als Algarve een voorproefje is...

Ik niet!;) heb hem ooit in de Tour gehad en dat doet pijn. Neem wat gokjes in mijn team (ben eindelijk tevreden) en dan is het fijn om voor het Ak wat zekerheden te hebben, vandaar dat Thomas en Arensman er gewoon in staan. Ook is bardet van die 3miljoen de meest stabiele... kan ik een gokje met een Ganna, Groves en Pithie nemen

KV
nasibal
Ik ga hier natuurlijk niet álle bronnen prijs geven, maar los van de informatie die ik voor m...

Volgens mij had hij in de UAE tour nog geen (knie)problemen hoor. 

Voelt gewoon niet lekker om Coquard-plus voor die prijs met toch wat onzekerheid mee te nemen ;-)

Niballie

En eigenlijk is Molano ook gewoon een hele matige sprinter als je naar de cijfers kijkt. Scoritowise dan.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
KV
Volgens mij had hij in de UAE tour nog geen (knie)problemen hoor.  Voelt gewoon niet lekker om...

Alpecin is er nooit duidelijk over geweest of hij de blessure voor of na de UAE Tour heeft opgelopen.

Maar ook al is het antwoord erna, dan heeft hij dus welgeteld één koers voor zijn blessure ruk gesprint, en niet meerdere maanden zoals jij voor doet komen.

1 2 ... 70 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.