Scorito Giro 2024

1 2 ... 71 ... 160 161
nasibal
KV
Volgens mij had hij in de UAE tour nog geen (knie)problemen hoor.  Voelt gewoon niet lekker om...

Los van dat we helemaal niet weten of hij toen niet al beginnende klachten had die hem toch al parten speelde(eindigt uiteindelijk maar een week voor PN) vind ik de UAE tour altijd een moeilijke vergelijker. 

Is voor veel sprinters de eerste echte wedstrijd en veel renners kunnen toch anders die winter uitkomen, afhankelijk van doelen dat jaar, manier en professionaliteit van trainen in de winter, andere activiteiten in de winter, weersomstandigheden waaronder je getraind hebt, hoogte waar je hebt gezeten in die winter, of misschien zelfs wel ziekte (is prevalenter in de winter dan in de zomer).  Ook de hitte in de woesten (welke de meeste renners niet gewend zijn) wordt door iedereen anders verteerd. Ga mij niet vragen welke impact welke factor kan hebben, daar heb ik te weinig verstand van. Dat het op dat punt in het jaar een serieuze verschilmaker kan zijn tussen renners die midden in het jaar aan elkaar gewaagd zijn (of juist niet) geloof ik heilig. 

Dat wil niet zeggen dat de tegenvallende UAE resultaten daaraan te wijten zijn, het wil wel zeggen dat ik de UAE liever niet gebruik om sprintkwaliteiten ten tijde van de Giro te peilen. Zeker niet als het de énige graadmeter dat seizoen is. 

Uiteindelijk vallen veel discussies ook uit elkaar op basis van de persoonlijke inschatting van de kwaliteiten van een renner. Jij noemt hem een Coquard, ik vind het misschien wel een Merlier. Of misschien vind ik het ook wel een Coquard, maar vind ik Coquard weer veel beter dan jij Coquard vindt. Daarom ben ik van mening dat als je een renner niet goed vind je hem gewoon niet moet nemen, uiteindelijk valt daar weinig over te discussieren zodra er over context/parcours/plannen etc een consensus is bereikt (ook als die consensus agree to disagree blijkt te zijn)

Laatst gewijzigd
KV
ditisdavid
Alpecin is er nooit duidelijk over geweest of hij de blessure voor of na de UAE Tour heeft opgelopen...

Klopt. Het seizoen is natuurlijk ook nog maar een goede 2 maanden bezig...

KV
nasibal
Los van dat we helemaal niet weten of hij toen niet al beginnende klachten had die hem toch al parte...

Haha. Ik gebruikte deze term eigenlijk omdat ik dacht dat jij hem voor de Giro vorig jaar eens met Coquard vergeleken had: goed op hellingaankomsten maar veel te traag in vlakke sprints. 

Maar ik kan me vergissen. 

Niballie
KV
Haha. Ik gebruikte deze term eigenlijk omdat ik dacht dat jij hem voor de Giro vorig jaar eens met C...

Nasibal, 11 maanden geleden:

Wat wel voor Groves spreekt is dat je zeker weet dat hij zich in de vlakke vlakkers zich er vol tussen gaat gooien, waar dat bij Bling elke keer maar afwachten is. Echter ga ik niet zo mee in de Groves hype bij sommigen hier. Heb hem eerder vergeleken met de Coquard van een paar jaar geleden. Prima renner die onder de juiste omstandigheden een wedstrijd zelfs kan winnen, maar als je alle uitslagen achteraf op een rijtje zet kom je tot de conclusie dat hij op het hoogste niveau vaker niet dan wél voor top 3-4 meesprintte. Ik denk dat Groves qua sprintkwaliteiten vergelijkbaar is. Dus voor dat handvol ritjes maak ik me niet heel veel zorgen.

nasibal
KV
Haha. Ik gebruikte deze term eigenlijk omdat ik dacht dat jij hem voor de Giro vorig jaar eens met C...

Haha ik durf van je aan te nemen dat ik dat ooit gezegd heb. Ik kan me namelijk herinneren dat ik ook zoiets destijds wel van hem vond. Moet eerlijk zeggen dat mn mening daarna door zijn rijden wel bijgesteld is. Of in ieder geval dat ik een beter gevoel bij hem heb. Overigens schat ik hem nog steeds niet persé in als een van de snelste sprinters in het peloton. Wel als een van de degelijkere namen die overal waar hij rijdt gewoon goede kans heeft op minstens top 5. 

Maargoed, het ging niet zo om wat ik vond. Wilde meer aantonen dat de inschatting van een renner op een gegeven moment een zeer belangrijke factor in de discussie wordt terwijl er eigenlijk moeilijk over te twisten valt. 

Edit: Haha ik zie dat mn quote inmiddels ook al teruggevonden is. Laten we eerlijk zijn, Groves heeft me aardig ongelijk gegeven. Ik denk dat hij mijn post destijds gelezen heeft.

Laatst gewijzigd
Kippie

Na een hoop getreuzel en gewissel, staat team Kippie eindelijk klaar voor de start !

Ik wens allen een prachtige Giro met een quote van legende Bram Tankink: 

"Je moet een berg respecteren. Als je een vriend bent van de berg, dan wordt de berg ook een vriend van jou. Aan de voet van de berg zeg ik ook altijd: Goh, wat ben jij een verschikkelijk mooie berg!"

Succes mooie bergen !

Laatst gewijzigd
Elektrische fiets

Na prima klassiekerspel (97.9) nu de eerste grote ronden waar ik een 98.6 mag verdedigen. 

AK/klim/vlucht: Pogacar, Thomas, Arensman, Tiberi, Majka, Lopez, Rubio, Storer, Lipowitz, Pellizzari

Sprinters: Merlier, Milan, Bauhaus, Molano, Pithie, v Poppel, Lonardi, Andersen

Overig: Ganna en Tratnik

Ben redelijk happy met het team, twijfel alleen of ik een AK man te weinig heb maar zie te veel onzekerheden in de 3 mil groep. 

Meningen over het team mag altijd! 

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik had met mezelf afgesproken dat dit de grote ronde bij uitstek was om op Decathlon (dwz O'Connor) in te zetten, dat het parcours voor Uijtdebroeks niet goed was, dat Molano een te hoge ondergrens had om niet te nemen, dat Groves te riskant was. En uiteindelijk heb ik toch een miljoen vrijgemaakt om allevier die afspraken overboord te kieperen, zonder het van Ganna (die er ook al tegen mijn eerdere afspraken met mezelf in staat).af te halen.

Matjieu
nasibal
Gasten als Bais hebben deze Giro een aantal problemen denk ik: De winnaar van etappe 2 zou wel eens...

Wat denk je van de Italiaan bij Israël? 

martijncr
Ton Pelo
Is het trouwens mogelijk om anderen op Scorito op te zoeken? Ik scroll me altijd een ongeluk in deel...

Ik heb een aubleague aangemaakt voor iedereen die dat wil en actief is hier op forum, misschien leuk/handig? 🙂

 

https://www.scorito.com/subleague/730959/giro-2024/flitsforum/690184b6-7468-4395-946c-c50c4d536182?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Kanarie

Er is al een wielerflits subleague.

DaLuca23

Zo, de puzzel is klaar! Gisteravond een kleine aanpassing gedaan aan de hand van de laatste interviews. 

Nu maar hopen dat niet mijn halve ploeg op dak 1 besluit om het asfalt te knuffelen. Want buiten alle hier benoemde berekeningen en allerlei factoren is het wel zo lekker als je team op zijn fiets blijft zitten.

Veel succes allemaal en op naar de beker 🏆

martijncr
Kanarie
Er is al een wielerflits subleague.

Ben ik ook in present maar dat is een behoorlijke lijst! 

Racemuis

Mijn team staat al zeker een week vast en net toch een last minute wissel door gevoerd; Cian en Molano eruit en G en Mayrhofer erin (waarom doe ik dit soort dingen toch...)

Laatst gewijzigd
Willempie94

Wat verwachten jullie vsn andresen vandaag? Zou ook wel iets voor hem kunnen zijn toch vandaag?

Pirata

@nasibal Vendrame heeft aangegeven zich niet in de sprints te gaan gooien, omdat er zoveel pure sprinters aanwezig zijn? Voor jou nog steeds interessant of door deze berichtgeving toch wel iets minder? 

Jose de Kauwer
Pirata
@nasibal Vendrame heeft aangegeven zich niet in de sprints te gaan gooien, omdat er zoveel pure spri...

Bron? 

Ben Nihilisty

Ik zit nog altijd met 500k onbesteed budget. En dan, ondanks dat je best tevreden bent met je team, schuurt er toch iets. Alleen kom dan toch uit bij directe wissels waarvan ik me ten zeerste afvraag of de wissel me wel meer punten gaat opleveren - zo verwacht ik bijvoorbeeld best wat van Vansevenant als aanvaller en ik wil Lipowitz echt behouden omdat ik die toch wel stiekem zie experimenteren met een klein klassementje. Lastig, lastig. Broekje uit voor DFM dan wellicht? 

Pirata
Jose de Kauwer
Bron? 


Vendrame: "gezien het niveau van de pure sprinters aan de start, concentreer ik me liever op iets levendigere etappes, waar er meer ontsnappingsmogelijkheden zijn." (cyclingpro)

 

yoeri

Toch nog even een snelle drop omdat ik even vastzit in een last-second twijfel. Ganna heeft aangegeven ook naar de sprints te kijken. Nu speel ik met de gedachte om Plapp en Vernon te wisselen voor Pellizzari en Ganna. Denk dat de eerste twee verschilmaker kunnen zijn en dat vooral met Ganna ook het geval is. Pellizzari verwacht ik in mindere mate vaak vooraan. Plapp richt zich voornamelijk op de tijdritten, maar gaat daar geen hele hoge ogen gooien denk ik, wel verschillende andere opties (klimritten) natuurlijk. Iemand met een leuke mening?

yoeri

Vendrame moet je sowieso niet in je team hebben om flink mee te scoren in de vlakke sprints. Eerder in de hoop toch nog wat te scoren in die ritten, dan ervan uitgaan. Er zijn voldoende andere ritten die als een mouw passen. Met andere woorden; niet doen ;)

Turbo T
Matjieu
Wat denk je van de Italiaan bij Israël? 

Die gaat zeker veel proberen. Rit 19 past eigenlijk het best bij hem.

Frits

Door alle berichtgeving op het forum van gisteravond/nacht, toch maar Lutsenko gewisseld voor A-PP. Had liever Lopez gehad maar kom net tekort. We hebben nog even mannen. Sterkte met de laatste loodjes! 

Astarloa

Vendrame moet je echt absoluut in je team hebben! 

Snelletim

Ik heb het gevoel dat ik wat mis met de sprinters, iemand nog een tip

AK/klim pogi, g, arendsman, oconner, Lopez, dfm, Luts, app, storer, van sevenant en lipo

Sprint Kooij, milan, molano, vendrame, Pithie, vernon en ewan

Rest Sheffield en gross

1 2 ... 71 ... 160 161

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.