Ai ai ai, die Vendrame toch. Die kan er wat van telkens op deadline day... lijkt in topvorm, maar is zo toch veel minder interessant in mijn sprintteam met ook al Lund als "extra" man. En welke ontsnappingen worden dit dan? Op papier leuk voor in je team in bv 6, 9 of 12 maar kan evengoed meezitten in bv 8 hem kennende.
Dan toch maar vervangen door Kanter of Lonardi, want geen zin om elders nog te gaan schuiven :-). Lichte voorkeur voorlopig voor die laatste.
Tot nog toe geen tijd gehad om zelf iets te posten tussen al het bijlezen door.
Wat een lastige puzzel met dit matige deelnemersveld. Bijna alle renners voor AK en klim zijn te duur voor m'n gevoel en het inschatten hoe ze staan t.o.v. hun aanwezige en ook twijfelachtige concurrenten is ook veel lastiger dan bij de wat meer gekende namen. In de goedkopere categorieën wel veel leuke namen. Zou zelf graag Mikhels meenemen maar ben bang dat hij te weinig eigen kans krijgt. Hoewel het wel Wanty is natuurlijk dus misschien wordt het toch mijn joker op het laatste plekje.
@Nasibal Bij In het Wiel podcast van gisteren zegt Zonneveld dat hij kort geleden tegen Groves gereden heeft en dat die geen schim was van de Groves van vorig jaar.
@Pinot Grigio, bedankt voor je hilarische dagboek, ga er vooral mee door!
https://cyclingpro.net/spaziociclismo/giro-2024/giro-ditalia-2024-andrea-vendrame-il-livello-dei-velocisti-al-via-e-molto-alto-quindi-puntero-alle-tappe-dove-ci-sara-piu-possibilita-per-una-fuga/
Ik zit nog zo in dubio, heb weer flink lopen schuiven en wil eigenlijk Rubio d'r infietsen voor Lutsenko (kom alleen bij etappe 1) dan wat tekort of ik moet Alaphilippe meenemen. Heb nu wel een sterk sprintersequippe maar moet wel Ewan misschien downgraden naar een Oldani om wat ruimte vrij te spelen voor een Rubio. Ik zit ook nog met RingelS in mijn maag, hoe zien jullie het om een extra UAE-man mee te nemen naast Molano? Is dat een must? Grote kans dat ze vandaag en morgen al zeker 40 punten aan teampunten bij elkaar rijgen. Daarvoor moet ik wel Lutsenko upgraden naar RingelS en dus een miljoen vrijspelen bij mijn sprintersequippe. Als je tips hebt laat het weten! pb mag ook uiteraard ;)
Gohja, gereduceerde sprintjes. Wie zien we (van de mannen waarvan je top 10 kan verwachten) sneuvelen in bv rit 3 en 4? Ik zie dit eerlijk gezegd enkel bij Jakobsen gebeuren en misschien Merlier. Al de rest kan een heuveltje prima verteren. Dus zo gereduceerd zal dat volgens mij allemaal niet zijn.
Maar Vendrame is dan uiteraard wel zo'n kereltje die mogelijks gewoon niet zal doen wat hij nu zegt.
Ik ga toch een ongezouten of/of vraag stellen, in gedachte dat ik Molano al heb als UAE-teampuntenkaper.
RingelS, Dainese & Ewan of Rubio, Groves & Lonardi/Oldani
Zit echt met die extra UAE-man in mijn maag, kan interessant zijn als je hem iedere etappe opstelt voor extra teampunten, dan is die zijn geld wel waard, maar gaat die 2mil natuurlijk niet enorm outperfomen.
Nou hier zijn we ook weer helemaal van het gemaakte plan af. Ik was er van overtuigd om te starten met een super sterk sprint team. Nu zit ik ineens met een geweldig sterk klassements team en een uitgeklede sprinttrein.
Deze sprinttrein heeft lang gestaan: Merlier, Kooij, Milan, Bauhaus, Molano(teampunten)Pithie, Dainese, en van Poppel. Super sterk! Steeds meer de twijfel gekregen is het nodig en niet juist risicovol om zoveel geld uit te geven aan de sprinters. Ik kon nog een redelijk leuke klassements ploeg hier naast bouwen maar voelde toch niet lekker. Wat als 1 of 2 van die dure Sprinters niet presteren of uitvallen dan zit je daar lekker met je duur verloren centen. Bij de sprints kunnen mindere goden ook redelijk wat punten halen en dat zie ik bij de klassements mannen toch minder snel gebeuren.
Nu wil ik er echt afblijven.
Ik speel vooral een ander spel dan scorito, maar my two cents hierover:
- Vernon gaat 2x top 10 rijden, wellicht top 5, in de tt's, en doet de sprints met punch. Dat zijn 4 etappes o.i.d.
- Plapp gaat alleen voor tt's, ongeveer zelfde plek als Vernon
- Ganna rijdt 2x top 3 in de tt's en gaat er waarschijnlijk met een flyer in de sprints zoals hij vorig jaar in de vuelta ook een keer of vier deed. Zijn hier toch ook aantal kansen voor.
- Pellizzari is wat lastiger, omdat hij het van zijn aanval moet hebben en aanvallers zijn grilliger in prestaties. Maar ook hoger winst/risico percentage. Pellizarri heeft naast de aanval aangegeven voor de bergtrui te gaan, dat biedt wel perspectief.
- Ik zit zeld nog wel te twijfelen tussen enerzijds Carr en anderzijds een Piganzoli en Pellizari. Carr volgens de echter kenners grote favoriet bergtrui, maar zal eerste helft wel niet direct in de aanval gaan. Wellicht etappe 2 al wel? Pigan en Pelli hopelijk veel in de aanval voor eigen publiek...
Hij zal normaal gezien zeker niet teleurstellen maar lijkt gewoon wat duur voor een niet op maat gemaakt parcours.
Maar Emil van Feltet gelooft er in dat hij podium kan rijden, dus laat hem maar gewoon staan (ikzelf heb hem als Belg wel niet ;-))
@dephazz;
Vernon kan alleen goede tijdritten rijden onder de 20 km. On ieder geval nog nooit anders getoond. Verwacht hem twee keer niet in de top 20 of tijdens de vlakke plek 18 ofzo. Nu Hoffstetter ook voor UCI-punten moet gaan wellicht is het misschien toch verstandiger te switchen. Ook Plapp gaat niet zomaar twee tijdritten top 5 rijden. Wellicht 1 vd 2. Maar Plapp en Vernon hebben naar mijn gevoel erg hoog plafond punten. Door eventueel toch klassement of klimetappes, en door goede sprint en goed heuvel over Vernon. Ganna zekerheid TT, maar onzeker sprints. Pellizzari veel onzekerheid. Zie wel dat ik voldoende opties heb voor zowel eventueel AK/klim en voor Sprints. Dus ga de gok wagen deze last-minute wissel toch toe te passen.
Plapp en Vernon out
Pellizzari en Ganna in
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.