Het staat, best tevreden met mijn verdeling. Ben benieuwd hoe jullie dit zien:
- Pogi krijgt drie ploeggenoten mee
- 5 'echte' klassementsmannen
- 6 + 1 sprinters, die allemaal een heuvel kunnen verdragen
- 2 klimgeiten met GC- of bergtrui-potentie
- 2 rappe aanvallers, waaronder Vendrame
- 1 budget tijdrijder, die slechts twee keer wordt opgesteld
Het is ook een beetje een juichpick natuurlijk :D
En waar ik ook rekening met hou is dat ik veel verwacht van Kooij. Dus ik verwacht hem ook te kunnen opstellen voor eventuele teampunten in spurtersritten. En als hij toevallig in het wit zou staan is dat dubbel meegenomen natuurlijk :D
Even een advies van een ervaren Vendrame-meenemer-in-de-Giro: hij zegt vooraf áltijd dat hij voor zichzelf meer kansen ziet vanuit de vlucht dan in de sprints. Hij doelt dan op etappezeges. Dat wil nog niet per se zeggen dat hij zich niet gaat mengen in de sprintetappes.
In deze editie neem ik hem (helaas) niet mee. Het ging tussen Ewan+Aniolkowski vs. Kanter+Vendrame, en ik geef in de sprints de voorkeur aan die eerste combo. Maar het zou mij verbazen als hij de sprints daadwerkelijk laat lopen.
@dephazz; Carr is het type renner dat in 1 rit uitpakt. Zal vast nog weleens in de vlucht zitten. Maar of die dan in de punten rijdt per definitie is moeilijk te zeggen. Dus heel erg gokken welke etappe het wordt. Pelli en Piga beetje om het even denk ik. Je weet alleen wel wat voor ritten je ze kunt verwachten, Italianen die willen aanvallen in de bergen. Hoewel Piganzoli ook wil kijken naar AK als ik het goed begreep, of ging dat over Fabbro? Dus meer zekerheid met juist opstellen, maar rijden ze in de punten?
Ik neem hem wel mee ook vanwege zijn tt en zijn prestaties dit jaar maar ben bang dat die alleen maar 12de en 13de de wordt en constant maar 10 punten haalt in de bergritten, maar hij kan ook zomaar top 7 finishen in dit veld
De vraag is wellicht al eerder geponeerd (kan door de bomen het bos niet meer zien onderhand), maar wat te verwachten van Pithie vandaag? Als hij het wil gaan proberen dan is die verzekerd van een plekje in m'n dagselectie (jong gozertje die ondanks de behoorlijk steile stroken best kan verrassen), maar wíl die er voor gaan? Is er een fervent speurder die één of ander Deens artikel heeft gevonden over z'n intenties?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.