Scorito Giro 2024

1 2 ... 77 ... 137 138
HenkAchterham1

Vandaag eerder Ganna, Lipo of Pithie banken?

Sjasfriet
roelfietstalseengek
#1899
Heb alleen Tratnik ipv APP. Toevallig ;)

Het zal van de dagopstelling afhangen dan ;)

Gezien ik een karrenvracht aan bank punten verzamel heb je meer kans ;) 

Thomberg

Die extra punten vind ik wel een leuke toevoeging. 

Zo'n intergiro klassement hoeft niet naar Lutsenko te gaan maar kan prima naar 1 van de Bais broers.

en als Woods een beetje z'n benen terugvindt, kan hij het Pozzo nog moeilijk maken voor de grijze trui 

Daan Brakenhoff

Eurosport komt in ieder geval weer met een parel in hun selectie; Jip. Succes allen!

ditisdavid

Zou Froome nog gevallen zijn in de verkenning?

ditisdavid

Dit is een hele vreemde Scorito. Niet alleen omdat Pogacar op papier drie klasses beter is dan de concurrentie en het sprintveld nog nooit zo goed was in de Giro, maar ook omdat we buiten twee heuveletappes (6 en 12) die heel goed voor de vlucht kunnen zijn en twee tijdritten in een veld met amper tijdrijders eigenlijk alleen maar werk voor de sprinters en klimmers hebben. 20 renners was voor mij eigenlijk overbodig veel.

 

Mijn laatste wissel had ik al benoemd, veel FOMO voor de heren Australische driemiljoeners maar ook wel vertrouwen in deze 20:

 

Klassement/Klimmers

 

Hier zag ik eigenlijk weinig leuke keuzes. Arensman is gevoelsmatig 500k-1 miljoen duurder omdat hij Nederlands is, zal waarschijnlijk weer eens tijd verliezen in het openingsweekend wat funest is voor truipunten, en Romandië is zelden een fijne voorbereiding op de Giro als je geen Caruso bent. Caruso lijkt echt sleet op te zitten, of hij moet nog plotser pieken dan Thomas. Martinez is Martinez. Tussen 1 en 2 miljoen was het helemaal beroerd, heb nog wel gekeken naar Lopez, Lutsenko of APP maar uiteindelijk overgeslagen omdat er zoveel leuks was voor 500k.

 

1. Pogacar

Die moet voor 12 miljoen ook nog mee.

 

2. Thomas

Als hij ook maar in de buurt van het niveau van vorig jaar is, wordt hij makkelijk tweede.

 

3. Uijtdebroeks

Had hem lang niet, met de tijdritten en de zwakke Alpen is het eigenlijk geen fijn parcours voor hem. Maar als Kooij dé sprinter van deze Giro wordt en hij zelf daar nog wat truipunten bij doet, kan het heel hard gaan en dus heeft hij eigenlijk gewoon het hoogste plafond in deze pricerange.

 

4. Bardet

Hele stabiele keuze die of voor het podium moet kunnen strijden of á la Pinot vorig jaar veel gaat scoren.

 

5. Majka

Verwacht eigenlijk gewoon toptien AK in dit veld, en wanneer de voorsprong van Pogacar groot genoeg is zie ik de UAE-klimmers ook nog wel een paar keer in de vlucht mogen rijden.

 

6. Tiberi

Arensman zal inleveren in het begin, Uijtdebroeks zal inleveren in de tijdritten, dus verwacht ik hem heel lang in het wit. Zo niet tot in Rome. Niet voor niets boven Caruso in de pikorde.

 

7. Storer

Dit wordt een Giro voor de klimmende aanvallers, en een Storer die bij Tudor veel beter op zijn plek lijkt én kopman is staat dan bovenaan het lijstje.

 

8. Lipowitz

Voor dit bedrag kun je er sowieso niet omheen, maar ik zie hem ook in het openingsweekend tijd pakken op Martinez en dus heel snel ex-knecht worden.

 

9. Vansevenant

Zowel in de heuvels als in de bergen een hele goede rittenkaper.

 

10. Pellizzari

Het zou een jaar te vroeg kunnen zijn en ik had hier ook voor Hirt kunnen kiezen, maar als hij echt voor het blauw gaat kan hij heel dik gaan scoren.

 

Sprinters

 

Hier juist keuzestress, heb eigenlijk in de meesten wel vertrouwen. Merlier is in een grote ronde voor mij een no-go en Girmay en Jakobsen rijden geen deuk in een pakje boter, maar verder vooral veel plausibele opties.

 

11. Milan

12. Kooij

Het gaat tussen hen voor het paars.

 

13. Bauhaus

Vind hem altijd ondergewaardeerd omdat bij Bahrein de sprinters grote delen van het jaar op het tweede plan staan, maar snel is hij zeker. Op het niveau van de Tour vorig jaar gaat hij op dit parcours een meer dan goede koop zijn.

 

14. Molano

Denk hem eigenlijk in het openingsweekend 2x op te stellen, als Pogacar daar doet wat hij moet doen, dan hoeft hij zelfs als je hem daarna enkel voor de sprints gebruikt eigenlijk maar een punt of 100-150 te halen om te renderen. En dat moet hij toch makkelijk kunnen...

 

15. Pithie

Geweldig talent aan wie je in de paar overgangsetappes ook heel veel kan gaan hebben.

 

16. Ewan

Op dit parcours en voor dit bedrag hoeft het missen van sprints geen probleem te zijn. Vijf keer doortrappen tot aan de finish moet eigenlijk al voldoende zijn.

 

17. Van Poppel

Het wegvallen van Welsford maakte het budget effectief ruimer, omdat je met hem een sprinter krijgt die eigenlijk het dubbele waard is.

 

Overig

 

18. Ganna

Beetje een keuze uit luxe, maar low risk met 2 tijdritten en high reward afhankelijk van hoeveel van de andere 19 ritten hij voor wil gaan.

 

19. Sheffield

No-brainer, moet in dit veld altijd 2x topvijf rijden in de tijdritten terwijl je daar bijna per definitie krap zit en ook erg goed op de wat kortere klimmen.

 

20. Schachmann

Had liever Tratnik gehad voor deze rol, maar budgettair paste het niet. Mee voor beide tijdritten en etappes 6, 12 en wellicht ook 19 - vandaag lijkt me te zwaar voor hem. Met zowel hem als Lipowitz mee is een goede Martinez natuurlijk funest, maar dat risico kon ik niet meer vermijden.

 

Vandaag verwacht ik veel klassementsrenners met hier en daar een verdwaalde puncheur, en 90% kans op winst voor Pogacar. Zodoende: Pogacar (C), Thomas, Uijtdebroeks, Bardet, Majka, Tiberi, Vansevenant, Lipowitz en Molano. Op de bank: Pithie, Sheffield, Schachmann, Ganna (denk voor allen te zwaar) en Storer en Pellizzari (zullen zich denk ik nog stil houden).

stefbeukers

De deadline is voorbij, hier dan de namen die het moeten gaan doen:

Klassement

Pogacar, Thomas, Arensman, Bardet en Tiberi 

Aanvallers

Lutsenko, Vendrame, Hirt, Piganzoli en Vansevenant 

Sprinters

Milan, Kooij, Bauhaus, Dainese, Molano, Van Poppel en Andresen

Teampunten/Tijdrijders

Großschartner, Bjerg en Hoole

Succes allemaal!

tol100

Last minute app eruit gehaald voor Vansevenant en O'connor eruit voor Carruso

Drollema
tpp
#1891
Tpp komt ijzersterk voor de dag met pogi bardet  o connor DFM Tiberi Lutsenko APP -----...

Merlier en Kooij wel genoeg zekerheid voor dat geld? Merlier heeft nog nooit meer dan 200 punten gescoord in een grote ronde.

joris dor

Dag medespelers,

 

Bij deze weinig tijd gehad om te reageren of veel te lezen of ook maar wat tijd in men samenstelling te stoppen.

 

Dit wordt mijn ploeg voor deze editie van de Giro:

Pogacar

Arensman

Caruso 

Martinez

Dunbar

Plapp

Rubio

Lutsenko

APP

 

Ganna

 

Milan

Kooij

Groves

Molano

Pithie

Gaviria

Vernon

 

Alaphilippe

Trentin

Van Poppel

 

Wou toch eens wat andere renners. Een gok maar zie wel waar het mij brengt. Veel geloof in mijn keuzes alleen ben ik Pithie vergeten opstellen in deze etappe :s ... We zullen zien wat dit meebrengt...

 

Veel succes iedereen ;)

 

 

 

Ton Pelo

Succes iedereen! Erg genoten van de eerste 77 pagina's. 

Sean Chiappucci
Coureurs du Courage
#1884
Heeft iemand tips voor de eerste rit? Ik heb mijn team wel compleet, maar vind het erg lastig om et...

Bon courage alors.

nasibal

Last minute app eruit gehaald voor Vansevenant en O'connor eruit voor Carruso

Per definitie een goede last minute wissel. 

floda

Door nieuws over vendrame last minute wissel verndrame Gross voor molano velasco. Pffff nu al spijt van

Sean Chiappucci

Deze 20 gaan het doen voor mij.

AK/KL: Pogacar, Thomas, Arensman, Uijtdenbroeks, Bardet, Tiberi, Plapp, A. Paret Peintre, Lutsenko, Storer.

Sprinters: Milan, Kooij, Molano, Pithie, Vendrame, Kanter, v Poppel, Andresen.

Overig: Zana, Vansevenant.

In de wetenschap dat ik vluchtetappes waarschijnlijk slecht ga presteren, en dat weer hoop op te vangen met truipunten en eindafrekening.

Elke grote ronde selecteerde ik meestal fix 2-3 aanvallers, die uiteindelijk toch altijd minder punten scoorden dan ik aanvankelijk had berekend.

Succes allemaal ! Ik zal jullie ergens op de laatste klim van etappe 12 met een klein spandoek proberen te groeten !

martijncr

Voor de archieven ook mijn team en beweegredenen:  

  1. Pogi - jeweetzelf
  2. Uijtdebroeks - op vele vlakken puntenpotentie, duidelijke kopman
  3. Arensman - derde week, per ongeluk tijdrit, top 5 GC
  4. O'Connor - in vorm, sterk team om zich heen
  5. Bardet - kan in GC verrassen, zo niet, gaat ie ook punten pakken
  6. Tiberi - samen met Caruso top 5 kandidaat
  7. J. Lopez - GC joker, maar ook bergtrui kandidaat, teampunten Milan
  8. Plapp - aanvaller met GC, jongerentrui en tijdrit potentie
  9. Pellezari - aanvaller, bergtrui, jongerentrui en per ongelukt top-15 GC
  10. Storer - bergetappes en bergtrui
  11. Vansevenant - aanvaller die ergens in week 1 of 2 hoog in GC kan staan
  12. Milan - puntentrui
  13. Kooij - etappes en puntentrui
  14. Bauhaus - sprintpunten
  15. Molano - sprint- en teampunten Pogi
  16. Hofstetter - broodnodige sprintpunten voor Israel
  17. Van Poppel - sprintpunten
  18. Pithie - sprintpunten bij zware koersen en ontsnappingen
  19. Vendrame - joker
  20. Trentin - alleskunner (ook goed om in week-drie-sprints op te stellen)

Veel zin in en veel plezier allemaal! 

De Tourminator

Team De Tourminator:

Pogacar, Arensman, Bardet, Martinez, O'Connor, Tiberi, Plapp, Storer

Milan, Kooij, Groves, Molano, Pithie, van Poppel, Hofstetter, Andresen 

Ganna, Lipowitz, Vansevenant, Oliviera 

martijncr
Sean Chiappucci
#1915
Deze 20 gaan het doen voor mij. AK/KL: Pogacar, Thomas, Arensman, Uijtdenbroeks, Bardet, Tiberi, Pl...

Leuk! Wat ga je op het spandoek zetten? 

Volpino

Ben al ee n tijdje trouw volger van t forum.

Hoop heen en weer geklikt. Uiteindelijk wat renners thuisgelaten met hoog FOMO gehalte, maar deze gaan t doen. 

Pogacar, Thomas, Arensman, Tiberi, Lopez,

Majka, Lutsenko, Storer, Lipowitz

Alaphilippe, Vansevenant,

Ganna,Sheffield

Milan, Kooij, Groves, Molano, Pithie, Lonardi, Van Poppel

Ik gok er op dat Bardet en Oconner te weinig op avontuur komen en rond de 200 a 250 punten blijven plakken. Veel teamgenoten van potentiële ritwinnaar en truipakkers. En een beetje hopen op goede benen van Ganna en Alaphilippe..

Dank voor de inzichten, tips en overpeinzingen! Veel succes

Nazgulsauron

Minder tevreden met de strategie dan in het klassiekerspel, daar vloeide alles heel makkelijk. Uitgekomen op de volgende wensen:
1. 7 volledige sprinters inclusief Molano, plus Lund als gokje.
2. 7 AK mannen inclusief Majka, plus Lipo als gokje.
3. Aanvullen met leuke namen voor de ITT, strade rit, rit-12, en bergaanvallers.

Voor de zeven sprintnamen snel consensus over Milan, Kooij, Molano, Pithie, van Poppel, Lund.
Daarnaast overwoog ik als opties Merlier, Groves, Bauhaus, Dainese, Ewan, Gaviria, Lonardi, Hofstetter en Aniolkowski. 
Vanwege z'n lage prijs toch vertrouwen in Ewan, en dan Hofstetter of Bauhaus ernaast, afhankelijk van de rest.

Voor de klassementsmannen heb ik alle odds en voorspellingen die ik kon vinden plus modifiers voor o.a. wit, tijdrit, en aanval (maar relatief weinig voor aanval, echte aanvallers kunnen in die laatste vier spots) in een model gegooid, eens kijken wat m'n computer van wielrennen weet en daar de bovenste zes. Dit kwam er uit:
Pogacar        100,00%
Tiberi        76,42%
Lipowitz    53,04%
Lutsenko    46,89%
Thomas        45,85%
Arensman    45,65%
o'Connor    33,38%
Bardet        32,86%
Pellizzari    31,76%
Uijtdebroeks    31,10%
Caruso        29,78%
Plapp        29,00%
Rubio        26,18%
APP        20,34%
Martinez    19,82%
Quintana    19,29%
Lopez        16,60%
Foss        12,00%
Hirt        9,66%
Dunbar        9,39%
Pozzovivo    8,80%

Eigenlijk hoort Lutsenko in de laatste categorie, en had hier Bardet nog bij moeten staan, maar dat was net te duur.

En daar dan nog Storer voor de bergritten en eventueel bergtrui bij. Carr en Vansevenant voor losse ritten. En Sheffield om de tijdrit goed rond te krijgen.


Zou ergens heel graag Bardet terug erin wisselen, eventueel als extra klassementsman. Ik zou hiervoor ook geen probleem hebben om Bauhaus te downgraden naar Hofstetter. Alleen kwam de rest niet heel soepel uit. Zou dan iets als Bardet, Hofstetter, Lonardi voor Storer, Bauhaus, Ewan gedaan moeten hebben. Wellicht was dat achteraf beter.

Deze mannen moeten het dus gaan doen. Grootste afwijking ten opzichte van de norm zal geen Bardet zijn.

Klassement:
1. Pogacar
2. Thomas
3. Arensman
4. o'Connor
5. Tiberi
6. Majka
7. Lipowitz

Sprinttrein:
1. Milan
2. Kooij
3. Bauhaus
4. Molano
5. Pithie
6. Ewan
7. van Poppel
8. Lund Andersen

Tijdrit/Aanval/Klimmen
1. Lutsenko
2. Sheffield
3. Storer
4. Carr
5. Vansevenant

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
De Tourminator
#1917
Team De Tourminator: Pogacar, Arensman, Bardet, Martinez, O'Connor, Tiberi, Plapp, Storer Milan, K...

Mooi cluppie, lijkt me een gebalanceerd team

John Bon

Veel getwijfeld veel uitgeklikt trg ingeklikt. Uiteindelijk hier op uitgekomen

Klassement: Pogi, Thomas, Bardet, O'connor, Tiberi, Uijtdebroeks

Klimmers: Lutsenko, Storer, Fabro, Lopez, Lipowitz

Sprint: Van Poppel,Molano, Dainese, Milan, Kooij, Andresen, Pithie, Vendrame

Andere: Sheffield

Geen grote Fomo enige die ik er graag had ingehad was App maar gekozen voor een extra snelle man. 

Succes allemaal, moge je punten niet op de bank zitten en je kopmannen niet rijden alsof ze  op de bank zitten. 

arviidd

Zo eindelijk!

Hier voor een sterk klassements team gegaan.

Pogacar

Thomas

Arensman

Uijtdebroeks 

Bardet

Martinez

Tiberi

 

Spinters:

Kooij

Bauhaus

Pithie

Dainese

Hofstetter

Van Poppel

 

Aanvallers / Overige

Gana

Narvaez

A paret Peintre 

Storer

Hirt

Zana

Vermaerke

 

De aanvallers gaan het verschil maken deze giro.

Laatst gewijzigd
nasibal
martijncr
#1918
Leuk! Wat ga je op het spandoek zetten? 

Allez Wielie Flitsie

Ragnar Lolbroek

Dolle pret of 3 weken huilen met:

Pogacar

Thomas 

Arensman 

Bardet

O Connor 

Tiberi

Lopez

VPP

Hirt

Storer

Lipowitz

Milan

Kooij

Molano

Pithie 

Van Poppel 

Kanter

Vernon

Ganna

Andresen 

1 2 ... 77 ... 137 138

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.