Scorito Giro 2024

1 2 ... 78 ... 137 138
Sean Chiappucci
martijncr
#1918
Leuk! Wat ga je op het spandoek zetten? 

Zeg het maar, sta open voor suggesties,  als het maar kort is.

"Forza Scorito"

of iets van

"Fano saluta Scorito"   of

"Ciao amici di Wielerflits"

 

 

 

John Berger

Met het budget en het parcours was dit voor mij de beste samenstelling van mijn team: 

Dagopstelling Pogacar (k), Bardet, O Connor, Martinez, Tiberi, APP, Pithie, Lund en Costiou (gokje en hopelijk weinig gekozen). 

Klassement/klim Thomas, Hirt, Pellizari, Piganzoli en Lipowitz.

Sprint Milan, Merlier, Kooij, van Poppel en Vernon.

Tijd Ganna. 

Geen vluchters en ook geen UAE teamgenoten. 

Vandaag een mooie startetappe en we gaan zien wie er wint en ook wie met de verschillende truien ervandoor gaan. 

Ik verwacht zelf al wat tijdverlies voor enkele klassementsmannen. 

Iedereen veel plezier met deze giro

BarryE1
John Berger
#1927
Met het budget en het parcours was dit voor mij de beste samenstelling van mijn team:  Dagopst...

Tijdverlies voor enkele AK mannen en wel Lund+Pithie opstellen. Is dat niet wat tegenstrijdig? 

floda

Bij alle teams die qua sprint zoveel op elkaar leken heb ik toch maar een grote dure gok gewaagd met groves en ewan, en voor 7 gegaan en ook andersen thuis gelaten omdat ik anders wel erg dun in mijn aanvallers zat:

dus sprint: milan, kooij, groves, molano, ewan, hofstetter en van poppel

AK/klim:

Wilde hier toch wat klimmende aanvallers hebben dus:

pog, G, arensman, bardet, tiberi,rubio,storer, fortunato, majka

tijdrit:

sheffield

aanvallers/klim

lipo, mauri, en velasco

 

last minute vendrame en gross gewisseld voor molano en velasco. Zoals gezegd nu al spijt van want nu te weinig tijddrit, maar als die vendrame niet meesprint heb ik met groves en ewan potentieel 3 risico's.

dus dit wordt mijn laagste score ooit of gewoon een gouden beker ;-)) (heb al zoveel zilveren en bronzen en maar 1 gouden voor wielrennen)

 

Bozenik
Ben Nihilisty
#1832
Dat laatste ga ik in principe wel in mee, alleen ik zet 'm er toch als een jokertje in. M'n alternat...

Ben benieuwd! Heb hem zelf gebankt. Nog gelukt met je resterende 500k budget trouwens?

@Nazgulsauron: altijd leuk als iemand met een model aan de slag gaat. Maar wat betekenen die percentages precies?

 

Blundy

Klassement 

  1. Pogacar 
  2. Thomas
  3. Tiberi
  4. Caruso 
  5. Martinez 

Toelichting: Bardet, o Connor lage kans op >300 punten. Arensman te duur voor 2e in pikorde. Uijtdebroeks te duur. Gefocust op bewezen puntenpakkers/ goede tijdrijders. Slechts 5, verwacht dat maar 4 etappes (1,2,15,17) waar klassementsrenners voor de overwinning strijden.

Sprint

  1. Milan
  2. Kooij
  3. Groves
  4. Bauhaus
  5. Pithie
  6. Van Poppel
  7. Andresen
  8. Vendrame

Toelichting: Merlier te duur, nooit >200 punten. Groves verschilmaker in mijn ogen, gaf aan in vorm en blessurevrij te zijn. Vendrame en Andresen backup in sprintetappes, basis in zwaardere sprintetappes. 

Klimaanvallers

  1. Rubio
  2. Zana
  3. Storer
  4. Lipowitz
  5. Vansevenant

Ploeggenoten Pogi

  1. Oliveira
  2. Novak

Toelichting: Goedkoopsten gepakt, hoeven geen eigen punten te halen. Oliveira kan wellicht wat sprintpunten halen, daar waar molano niet echt overtuigt. 

Dank aan Nasibal voor leerzame posts. Succes

snoek1974

Gekozen voor de volgende renners

Pogacar , Thomas , Arensman , DFM , Bardet , Tiberi , Lopez , Lutsenko , Plapp , Lipowitz , Zana en Grosschartner .

Milan , Kooy , Pithie , Vernon , Hofstetter , van Poppel , Michels en Ganna .

bij sprinters wel een gok genomen omdat er veel m niet uitrijden en gezien de vorm en of eerdere punten ook geen vertrouwen heb in Bauhaus en Groves , gekozen voor goedkopere sprinters en Ganna die gezegd heeft dat die mee gaat sprinten .

Reus

Ben voor Merlier gegaan. Op de een of andere manier wilde ik toch wat anders dan de rest. 
De kans dat het briljant gaat zijn zal niet groot zijn. 
maar als ie er in etappe 3 aan blijft hangen kan ie wel gaan verrassen deze ronde. 


Laatst gewijzigd
Behatzailea

Nou, ik zal mijn team ook delen. Ondanks Nasibals steekhoudende betoog heb ik toch een andere strategie gekozen.

Andresen - de reservesprinter die iedereen versteld zal doen staan.

Pellizzari - dit was Pozzovivo, maar ik denk dat het tijd is om het stokje door te geven. De volgende 17 Giro's worden voor Pellizzari.

Hofstetter - alles voor de UCI-punten en dus ook de Scoritopunten.

Storer - Bergtruikandidaat (samen met Rubio).

Vendrame - aanvaller die niet gaat sprinten, zoals elk jaar. Maar straks gewoon meesprint.

Van Poppel - als zijn team hem als dé sprinter zien, wie ben ik dan?

APP - zijn broertje zorgt voor DFM en hij voor de etappewinst.

Alaphilippe - gaat álles geven zegt hijzelf dus hij houdt zich maar beter aan zijn woord. Kan zomaar in het roze komen de eerste week.

Rubio - omdat Nasibal denkt dat de aanvallende klimmers weleens meer punten kunnen pakken dan de klassementsmannen (die voor een tiende plek rijden) en ik dat ook denk.

Ganna - als ik dan toch een tijdrijder meeneem, waarom dan niet de beste?

Tiberi - samen met Caruso de kopmannen van het team. Ze brengen elkaar naar de top. En natuurlijk het JK.

Molano - kan natuurlijk gewoon lekker sprinten & teampunten zijn ook wel fijn.

Bardet - lekker steady. Of als klassementsman of als aanvaller.

Groves - hier hoop ik in de sprintetappes het verschil mee te maken. En misschien wel het paars aan het eind van de rit.

DFM - soms moet je een risicootje nemen. Kan het gouden bekertje opleveren of een geweldige mispeer zijn.

Caruso - dit is zijn ronde en hij is mijn man. Al járen.

Arensman - ITT, klimmen, JK

Kooij & Milan - vanaf het begin in mijn team en twijfel (nog) niet aan ze.

Pogacar - had nog 8 miljoen over en 1 plekje.

 

 

 

 

 

ZK

Waar blijft het team met onderbouwing van nasibal, ben erg benieuwd! 🙂

nasibal

Pogacar - had nog 8 miljoen over en 1 plekje.

Wel aardig argument, zo had ik het nog niet bekeken

Nederlandsche

En daar gaat Arensman al..

John Bon

'k heb hem Arensman last mùinute eruit gezet. Das al een goed begin voor mij. 

Valvuillerdemoz

Hier het team van FC Xavi:

Calmejane en Fiorelli overwogen maar toch afgevallen om diverse redenen. 

Uiteindelijk gegaan voor: 

Klassement:

Tadej Pogacar, Tja..nog één kans wil ik hem wel geven.

Geraint Thomas: Nog een keer knallen, die ouwe bakkebaard

Thymen Arensman; hij heet niet Arendsman, mensen!; Lekker met Thomas meefietsen naar een top 5. Tot nu haalde hij dan minimaal 400 punten. Ook dankzij jongeren klassement een interessante renner.

Romain Bardet; weer eens in de vorm van zijn leven. Hopen dat ie nu niet ziek wordt.

Tiberi: had hem eigenlijk niet mee willen nemen omdat hij zich geen dierenvriend heeft getoond. Omdat cian te duur is, voor Tiberi gekozen als tweede man in het jongeren klassement.

Juanpe Lopez. Als ie maar half zo goed in vorm is als Jennifer, rijdt ie een heel lekkere Giro dit jaar!

Michael Storer: Toch eigenlijk ook een klassementsman.  Kopman van Tudor in ieder geval. 

Rafa Majka, waarschijnlijk de hoogst geplaatste knecht van het peloton. Team punten Pogi en een paar keer top 20 en misschien kan die voor eigen succes gaan als Pogi de buit al binnen heeft.

Klimmers/Aanvallers

Aurelien Paret Peintre: renner met de mooiste naam van het peloton. Mijn vriendin wilde hem ook al nemen, maar daar heb ik een stokje voor gestoken.

Zana; Goed klimmende Italiaan in Italië, gaat zijn belofte hopelijk waarmaken

Mauri Vansevenant: voor €500K de nummer 6 van LBL en nummer 4 van AGR en geen echte kopman in de ploeg; hoe no-brainer-achtig wil je het hebben?

Lipo: nog net begonnen aan zijn carrière. Ik weet de rest van zijn naam nog niet precies. De nummer drie van de TDR voor 500K. De rijzende ster bij BORA. No brainer! En grootste FOMO-factor na Pogacar.

Magnus Sheffield: sterke tijdrijder; voor 750K de nummer 6 van de RVV, Tja: must-have!

Sprint:

Jonathan Milan: Pijl snelle Italiaan in Italië; Grootste kanshebber op de sprinttrui.

Olav Kooij: Met Merlier de snelste van dit jaar: must-have! 

Juan Sebastian Molano: Kan aardig sprinten. Vanwege teampunten Pogacar overal in te zetten als het moet.

Alberto Dainese: bij zijn nieuwe team dat zeer goed draait zal hij zijn draai helemaal gaan vinden deze Giro. Als alle sprinters in de tweede week al zijn afgemat pakt hij de laatste vier sprintetappes.

Pithie: gaat sprinten, heuvelritten doen en mee in ontsnappingen. Verheugt zich erop tegen Kooi te gaan sprinten. En heeft in zijn ploeg verder alleen maar helpers om zich heen: No brainer!

Danny van Poppel: bijna gratis krijgen we deze sprintkopman. Parcours van deze Giro moet hem goed liggen: No-brainer en must-have.

Hugo Hofstetter: budget sprinter, in mijn team geraakt door de twijfelachtige uitspraken van Vendrame van vanochtend. Hopelijk een waardig vervanger voor de sprintetappes. Ik ga er van uit dat Hugo wel mee doet.

Hiermee gaan we het doen: Veel succes en plezier deze Giro!

 

 

 

 

 

Guido Maltempi

AK KERN
1. Pogacar 
2. Thomas 
3. Bardet
4. DFM
5. O'Connor
6. Broek Uit
7. Tiberi

KLIM/HEUVEL/ITT
8. Storer
9. Lipowitz
10. Vansevenant
11. Schachmann
12. Sheffield

SPRINTERS
13. Milan
14. Kooij
15. Pithie
16. vPoppel
17. Molano
18. Ewan
19. Aniolkowski
20. Lund Andresen

Lange tijd Arensman in het team gehad, maar dan paste Kooij er niet in. Uiteindelijk is Thymen daarom gesneuveld. Zal vast z'n puntjes gaan pakken, maar zijn trademark 'stroef beginnen en dan vlammen in de 3de week' lijkt me voor deze Giro precies het verkeerde recept. Verder een licht FOMO'tje voor Vendrame, die paste er nét niet in.

(edit: terwijl ik op send klik zie ik Arensman lossen... dat is wel héél stroef)

Mijn semi dark horse is Maximilian Schachmann. Nauwelijks genoemd op het forum, als hij z'n benen van weleer terug weet te vinden (en daar leek het wel een beetje op voordat hij ziek werd in Baskenland) kan hij een heel bruikbare puntenpakker worden.

Laatst gewijzigd
NielsH97

Gaat snel zo! Arensman en Bardet zijn klassementsman af.

Nederlandsche
NielsH97
#1941
Gaat snel zo! Arensman en Bardet zijn klassementsman af.

Oeps dacht ik

nasibal

Ohja, mijn last minute wissel was Velasco er uit en Mauri er in. Rationele keuze met pijn in mn hart. Velasco gaat vandaag de Tricolore even in de kast moeten hangen. 

HZ57

Bardet en Arensman eraf, kijk nu alweer uit naar de Tour de France. 🤭

John Bon
HZ57
#1944
Bardet en Arensman eraf, kijk nu alweer uit naar de Tour de France. 🤭

kalm =D Bardet kan zomaar als aanvaller meer punten opleveren dan als hij als klassementsrenner rijd. 

ditisdavid

Dit wordt een bak bankpunten, te beginnen met Schachmann...

BigMig

Ik wil niet die gast zijn hoor, maar wie neemt Maximilian mee en stelt hem vervolgens vandaag niet op..?

ditisdavid
BigMig
#1947
Ik wil niet die gast zijn hoor, maar wie neemt Maximilian mee en stelt hem vervolgens vandaag niet o...

Meer dan de helft van de mensen die hem heeft. Dacht dat deze etappe net te zwaar voor hem zou zijn, maar die vlieger gaat niet op als hij echt weer op zijn oude topniveau is.

Dubbel pijnlijk omdat hij op de bank zat ten faveure van twee UAE's.

Laatst gewijzigd
BigMig

Haha ja dat is het nadeel van veel opties hebben natuurlijk. Al is zo'n eerste etappe altijd lastig te voorspellen. Ik had tegen beter weten in vandaag Thymen opgesteld, al had ik niet veel betere alternatieven. Dan valt het toevallig juist mee als Narvaez even zoiets moois neerzet.

Laatst gewijzigd
arviidd

Hier Thomas en Gana niet opgesteld. Dure punten. Gelukkig wel Narvaez in mijn team.

Ook Uijtdebroeks op de bank gelaten.

Loop 104 punten mis :0 en toch goed gescoord.

 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 78 ... 137 138

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.