De definitieve selectie staat, jullie mogen er je ongezouten mening over geven, mijn vriendin vraagt toch nog 50min aandacht...
AK: Pogi, Thomas, Arensman, Bardet, Tiberi
Aanval/klim/knecht: Lutsenko, Storer, Zana, Majka, Lipowitz, Pellizzari, Vansevenant (kunnen ook allemaal top 20 AK rijden)
Sprint: Milan, Kooij, Groves, Molano, Pithie, Lonardi, Van Poppel, Andresen
Het is toch niet heel gek om de nr 3 in Romandië in je team te klikken. Zeker niet als die maar 500K kost en nog mee kan doen voor JK.
Mocht hij compleet geofferd worden voor DFM dan stel je hem verder niet op en voel je er relatief weinig van.
Een type Vansevenant moet je maar net weer op het juiste moment opstellen.
Heeft iemand tips voor de eerste rit?
Ik heb mijn team wel compleet, maar vind het erg lastig om etappe 1 te voorspellen.
Momenteel maar alle ballen op Pogi, met Molano en Majka erin geklikt. Daarnaast Luts, Lipo, Sevenant, Bardet, Lopez en Vendrame.
ik overweeg nog Plapp, G, Arensman, Zana of Storer.
rest zijn sprinters in mij team.
Om in te haken op Lipowitz: ik denk dat je voor 500k een renner die zo'n hoge potentie heeft laten zien + vorm waar nog weinig van bekend is behalve dat ie veel watts kan trappen en daarom is gaan fietsen, niet KAN laten lopen. Zou hem altijd meenemen tov andere 500k mannen. Dit is zo'n pick die je echt van gaat balen als je die gemist hebt. Denk dat dit zomaar een nieuw talent is die nu doorbreekt en dan wil je erbij zijn.
uiteraard kun je vast zonder in je team en is het lastig om te bepalen wanneer je hem opstelt. Om daar op in te haken: vergelijk hem met een Juanpe en 'vergeet' even dat hij 500k kost. Dan stel je hem gewoon als klassementsrenner op. Valt ie tegen, dan gaat ie naar je aanvallersteam.
Zeer verstandige opmerking dit. Was hij duurder geweest dan 500k had het alles verandert. Maar nu is het inderdaad gewoon een renner die prima op een van je weggooiplekjes past.
Niet de hoogste zekerheid in de 500k categorie, wel een van de renners met de hoogste potentie.
Heb na lang puzzelen mijn team klaar:
AK: Pogi, Thomas, Arensman, Bardet, Tiberi en Lopez
Sprint: Milan, Kooij, Bauhaus, Molano, Gaviria, Van Poppel, Hofstetter en Andresen.
Tijdrit: Ganna
Overig: Lutsenko, Storer, Lipowitz, Vansevanant en Grosschartner.
Ben er redelijk content mee, maar we gaan zien wat het brengt.
Vind juist Thomas zekerheid bieden. DFM en Tiberi lijken me daarentegen één grote gok: kan prachtig uitpakken maar ook zwaar tegenvallen.
Eens dat Cian een gok is.
Arensman ligt puur aan hoe je denkt dat de rolverdeling gaat zijn in het team; is hij schaduwkopman dan is het een solid pick.
Ik heb net Hofstetter er in gebracht inplaats van Andresen (had nog 250k over) maar zit nu weer heel erg te twijfelen.
Hofstetter moet punten pakken voor de ploeg dus zal veel top 10 plekken proberen te pakken maar heb het idee dat het plafond van Andresen hoger ligt, mits Jakobsen er niet meer bij zit.
Waarschijnlijk moet ik gwn van mn team afblijven maar iemand nog een mening hierover? 😅
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.