Scorito Giro 2024

1 2 ... 8 ... 100 101
floda

Is meer dat hij denk ik niet weg mag van andere ploegen. Dus daarmee denk ik dat hij in eerste deel van giro niet in vluchten zit. misschien als hij al wat meer op achterstand staat. Maar denk dat hij gewoon lang gaat aanklampen en dan uiteindelijk in strijd om top tien plek niet weg mag.

Laatst gewijzigd
Tommytom

Van Poppel voor 1M toch ook wel interessant! Lijkt me dat er genoeg sprints zijn met een redelijke kans dat het te zwaar gaat zijn voor Welsford. En in de vlakkere sprints als lead-out ook nog regelmatig in de top-20 terug te vinden....

Valvuillerdemoz
Bozenik
#175
Floda bedoelt dat hij van de concurrentie niet in de vlucht mag en tijd cadeau krijgt, zoals paar ja...

Ah ja, op die fiets. Dan zal ie idd ook de concurrentie aan moeten met de overige kopmannen. En of ie dan veel punten binnen gaat slepen. Tja. Wordt dan  misschien aanhaken en dan ook een Zubeldia-award. 

HaagseHaas

Ik neig toch naar Alaphilippe. Hij heeft wat goed te maken, begon goed dit seizoen maar fietste daarna met een gebroken knie. Hij lijkt echt wel gebrand zich te bewijzen, een aantal goede etappes voor hem, en niet zo een sterk deelnemersveld als in de Tour.  Ik denk dat hij wel 1 of 2 etappes gaat pakken.

martijncr
Symen De boer
#159
Wat verwachten we van Pithie? Gaat die mee sprinten

Zou ik ook wat over willen lezen! Evenals Vernon...

Arne Riis

Tja. Ewan. Ik verwacht in de 7/8 sprints 2x top 5, 1x13e, 2x142e en een voortijdige afstap. Ofzo.  Da's een slordige 100 punten, met een potentieel van 100 punten naar beneden. En een kans dat hij de pannen van het dak rijdt en ieder sprint top 3 rijdt. Kom je uit op een puntje of 300. 

Kan een verschilmaker zijn, of (waarschijnlijker) een niet superduur gokje dat weer verkeerd uitvalt.

Laatst gewijzigd
encanto

Voor het eerst echt een team gemaakt (op basis van wat nu bekend is). 
Merk dat met een team met 6 echte sprinters en van Poppel als nummer 7 het toch krap aan het worden is. 
heb nu twee man van poga erbij (waaronder molano) en dan is het toch echt hopen dat poga vanaf etappe 1 in het roze rijdt. Want in etappe 3t/m5 krijg ik dan een mooi sprintteam + teampunten maar mocht poga even niet roze hebben ga ik later in de giro loze plekjes hebben. 

dan loont het om een teamgenoot van de drager van de puntentrui te hebben. Gevoelsmatig lijken mij Milan en Kooij de gedoodverfde kanshebbers dus daar een extra renner (Affini, Lopez, Bouwman,bagioli) misschien ook wel handig. Vooral die laatste is natuurlijk interessant voor de overgangsetappes.

kortom, puzzel gaat voor mij meer zitten op welke renners dan het budget. Blijf daar goed mee uitkomen.

 

ps.Ewan: voor 1.5 kan je hem eigenlijk niet laten liggen..kijk naar de Tour vorig jaar. Reed daarover ook niet heel goed en haalt in twee etappes bijna al deze kosten eruit. 

Mindless

Piganzoli of Pellizarri...

NielsH97

Als je een kiest zou ik Piganzoli kiezen. Pellizarri zal Pozzovivo knechten, althans verwacht ik.

lochem

Etappe 11 pas de eerste echte vlakke sprint ?

lochem

Mezgec toegevoegd. Voor Ewan of zelf ?

Tommytom

Als je twijfelt over Ewan, is Gaviria dan ook nog een alternatief? Of is die definitief verbannen naar de zwarte lijst voor jullie?

encanto

Etappe 4 en 5 worden gewoon massasprints , alleen 3 iets anders.

 

Gaviria had ik vorig jaar en ben nog steeds aan het bekomen, dus gaat in principe niet mee...maar goed op basis van dezelfde argumentatie heb ik dit jaar Wellens in het klassiekerspel niet meegenomen, dus ergens moet je dat uitschakelen.

Gaviria gaat normaliter uitrijden, bij Ewan is het maar de vraag of hij daar zin in heeft. Dus daar kan het verschil in punten weer goedgemaakt worden...

ProScoritoManager

Hoe kun je in een giro met ~8 sprintritten twijfelen over Ewan voor 1,5M? Als we nou rijkelijk bedeeld waren met 0,75-1M keuzes qua sprintopvulling had ik het nog gesnapt, maar als je Ewan voor 1,5M passeert, hoeveel budget ga je dan wel niet steken in je 7-8 sprinters die je imo toch wel nodig hebt in deze sprint-heavy Giro? 
 
En ik snap dat hij op veel zwarte lijstjes prijkt hoor, ook bij ondergetekende. Maar als ik naar mezelf kijk, dan is hij op dat zwarte lijstje gekomen door geen betrouwbare sprintkopman te zijn, terwijl hij vaak wel zo geprijsd was. Voor deze prijs kijk ik echt totaal anders tegen hem aan en gaat ie mee!

(ditzelfde betoog gaat wmb ook op voor gaviria, maar daar hoor ik eigenlijk niemand over, zowel pro als anti)

encanto

Ewan ben ik met je eens. Die gaat gewoon mee en nooit captain. Zelfde voor mij geldt voor Milan en Molano. De rest is een beetje kijken als ik me meer verdiep heb. Kan zomaar dan ipv Gaviria een Vernon meenemen ofzo 

lochem

Nee snap ik dat Gaviria niet word genoemd. Wat wil je met hem ?

 

ZK

Gaviria voor 1,5m is gewoon een directe klik. Prima sprintopvulling, te goedkoop om te laten liggen.

Laatst gewijzigd
lochem

Noem eens een reden om Hayter niet te nemen ?

ZK

Omdat hayter vaker niet sprint dan wel?

Omdat hij al jaren geen resultaat meer heeft gereden?

Oh 1 reden zei je

stefbeukers
lochem
#193
Noem eens een reden om Hayter niet te nemen ?

Grote vraag bij mij is wanneer ik hem opstel... Gaat ie sprinten? Gaat ie in de vlucht? Gaat ie voor de tijdrit? 

Voelt als een Jack of all trades, master of none

Valvuillerdemoz
lochem
#193
Noem eens een reden om Hayter niet te nemen ?

Als er voor Ineos al iemand ooit iets probeert in een sprint in een grote ronde, is het Ganna.

Baskeee

Ganna is ook al zo'n twijfelgeval. OS zijn hoofddoel. Gaat hij dan toch af en toe meesprinten? Rijdt hij beide TT's of stapt hij eerder af..? Lastig!

ZK

Ganna zal toch in ieder geval wel blijven tot de 2e TT, juist daar is hij topfavoriet? Als hij daarna afstapt is het niet zo erg? Veel punten zal hij daarna toch niet meer halen?

Laatst gewijzigd
Baskeee

Das waar ja. Dacht dat de TT's andersom waren. 😇

lochem

Ok, geen Hayter dus...... dan maar Pithie ?

1 2 ... 8 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.