Maakt het in ieder geval een mooie hersenkraker. Zeker als die zich zoals vorig jaar in de Vuelta een enkele keer gaat mengen in de massasprint. Dan heeft die een interessant punten potentieel.
Hij bedoelt denk ik dat waar de ploeg eerder steeds vrijwel volledig op het AK was ingericht, dat dit keer niet zo is. Lijkt me erg sterk dat Cian zelf op voorhand al niet voor het klassement gaat, zeker in dit veld. Maar we krijgen vast nog meer interviews.
Kan zijn dat ik me vergis, maar die Bahreins knechten toch nooit echt voor elkaar? Das toch meer met z'n allen vrijbuiten en resultaat rijden?
of komt die gedachte nog uit de tijd dat knechten voor Landa toch zinloos was.....
Ik denk dat er qua echte toppers niet veel meer gaat bijkomen. Wij zijn afgelopen weken inderdaad meer namen kwijtgeraakt na vervelende valpartijen, al hadden Roglic en Evenepoel Giro niet op de planning staan.
Ten opzichte van het klassement is de Giro buiten Pogacar vrij matig bezet. Wat wel mooie koers kan leveren voor de overige 2 podiumplekken. Komende week Romandië maar goed in de gaten houden om te zien welke potentiële klassementsmannen daar vorm tonen. Ik ben zelf bv nieuwsgierig naar de rol van Tratnik bij Visma.
Er staat dit jaar wel mooie rij aan sprinters aan de start en dat is logisch met de kansen die het parcours biedt.
Ik vind Giro vooral lastig omdat het vrij moeilijk is om een goed beeld te kunnen schetsen van huidige vorm. Wel weer goed kijken naar de Italianen die altijd schepje extra kunnen.
Klopt maar als je al 2"zekere" sprinters hebt uit het trio Milan, Kooij, Merlier dan kan Ewan volgens mij wel een mooie wildcard zijn. JE moet er natuurlijk geen 6 wildcards in je team hebben maar als je genoeg budget hebt kan het de gok wel waard zijn imo.
Maar goed eerst Eschborn afwachten :D
@lochem, steeds meer geneigd om ze alledrie niet te nemen. Zullen best wat punten pakken en etappes in de vlucht gaan, maar welke is de vraag. Ik denk dat lopez niet mag na tour of the alpes en dan lang gaat aanklampen, waarbij de vraag is of dat nou zo lekker is voor je scorito score. Carthy komt per jaar meer tekort. Rubio denk ik nog potentieel grootste puntenpakker omdat niemand hem serieus neemt voor klassement.
Grote vraag is echter wel of het dit jaar niet een hele andere koers wordt met pog als duidelijk sterkste en met ploeg die achterstanden beperkt kan houden waardoor vluchten in bergetappes misschien wel minder kans maken als in rondes waar de strijd gelijk op gaat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.