Scorito Giro 2024

1 2 ... 9 ... 98 99
NielsH97

Wat betreft Hayter, er zijn genoeg zware sprints waar hij top 5 kan finishen. In de vlakke sprints zal hij niet meedoen nee.

lochem

Ja kan......................dat is juist het probleem. Doet hij dat ook.

Willempie94

Wat verwachten we van movistar? Rubio en quintana, kunnen beiden mooie punten pakken in klassement, maar beide nemen is te veel van het goede..

dr klaas

Quintana oud en versleten? Rubio rijdt standaard top 20 sinds begin 2023, dus zou rubio pakken  van die 2.

 

Korovic

Zoals veel hier twijfel ik ook aan Ewan. Eigenlijk een koopje voor 1.5 mil dat die wel mee moet. En ik hoor de naam groves weinig. Nog weinig laten zien dit jaar, maar in potentie 1 van de sterkste sprinters. Moet toch ook wel de meeste zwaardere sprint bij de voorste mee kunnen zitten in vorm. Aangezien ik geen merlier neem twijfel ik aan hem. Volgende dilemma is uijtdebroeks, goed debuut in de Vuelta, maar met 2 tijdritten (hij zegt er zelf wel aan gewerkt te hebben, maar ben bang dat die daar al veel verliest). Maar wat is het alternatief.. bardet twijfel ik oprecht aan, o'connor is voor mij no go. Cian, bardet, foss zijn dan de opties waar ik nu de laatste heb mede door zijn tijdrit, maar twijfel of Cian niet beter is met bergop finishes en eventueel jongere punten. Wat denken jullie?

Tommytom
Korovic
#205
Zoals veel hier twijfel ik ook aan Ewan. Eigenlijk een koopje voor 1.5 mil dat die wel mee moet. En...

kennelijk zoek je een renner die hoog in het klassement kan eindigen én die een redelijke tijdrit rijdt. Dan kom je, buiten Pogacar, toch uit bij het Ineos-duo en/of Caruso. Misschien Tibiri als die consolideert in zijn tijdritten. Van de overige klassementsrenners weinig te verwachten in de vlakke tijdrit lijkt me.

NielsH97

Bardet is toch wel goed in LbL.. wilde hem niet selecteren maar dit laat me weer twijfelen

John Bon

Ik wou net zeggen dubbel gevoel. Bardet stond er altijd in voor mij en nu gaat hij natuurlijk voor veel andere er ook inkomen 

NielsH97
John Bon
#208
Ik wou net zeggen dubbel gevoel. Bardet stond er altijd in voor mij en nu gaat hij natuurlijk voor v...

Ik heb dit gevoel met Paret- Peintre door vandaag. Benieuwd wie ons in Romandie nog gaat verrassen.

nasibal

De meesten zullen de verkeerde PP kiezen 😉

encanto

@nasibal: Hahahhaa..:of per ongeluk de goede

Poule d'Or

Je kan ze ook gewoon allebei nemen en dan met name voor de teampunten van alle etappes en truien die O'Connor pakt!

KV
nasibal
#210
De meesten zullen de verkeerde PP kiezen 😉

Sjjjjjt

NOAD1912
NielsH97
#207
Bardet is toch wel goed in LbL.. wilde hem niet selecteren maar dit laat me weer twijfelen

Mij ook, ook omdat hij er een Pinotjaar van maakt, pakte bij Thibaut ook niet verkeerd uit, maar blijft een gokje. Vaak zat spijt gehad van zijn selectie.

Milaan-San Barto

Op het eerste oog lijk ik er bij de sprinters wel uit te komen, lastigste keuzes zitten in de klassementsmannen voor m'n gevoel. Meer mensen hetzelfde probleem?

encanto

In dit veld is Bardet normaliter een zekerheid. Als hij niet voor het klassement zou gaan, dan kan ie ritten gaan kapen. Was de laatste keer in de Giro ook goed, maar viel toen uit (corona ofzo). 

Verder denk ik dat Arensman ook de tijdritten goed kan rijden. Vorig jaar ook heel sterk. Lijkt me dus de grootste kanshebber voor de jongerentrui en daarmee ook wel een gerechtvaardigde prijs. Tiberi lijkt me een goede twee en daarna pas Cian....

 

 

Geo Dec

Ik gooi een paar namen weg die volgens mij goede deals zijn op basis van hun potentiële prijs/punten-saldo.

 

Plapp, Vansevenant, Carr, Fortunato, Bagioli, Stuyven, Storer, Trentin, Frigo.

Valvuillerdemoz
Geo Dec
#217
Ik gooi een paar namen weg die volgens mij goede deals zijn op basis van hun potentiële prijs/p...

Ssst: je verraadt twee van mijn dark horses! 😁

Laatst gewijzigd
John Bon
Valvuillerdemoz
#218
Ssst: je verraadt twee van mijn dark horses! 😁

ik denk uit die rij dat degenen die nu al aan het scouten zijn voor de Giro ze allemaal wel op een lijst heeft staan. 

Tommytom

Trentin: zal die niet gewoon in de sprinttrein voor Dainese zitten tijdens het merendeel van de sprintetappes?

 

Frigo: goede 3e week in de vorige Giro, maar dit jaar toch nog niet echt bevestigd?

Stuyven: twijfelachtig hoe dit er voor zal staan na die valpartij. En Milan normaal gesproken de man voor de sprints. 

Bagioli: kan het gemist hebben, maar toch redelijk anoniem gisteren? Wel een goede tweede man voor de sprints waar Merlier er niet meer bij zal zitten en een redelijke opvuller voor teampunten?

overige renners zullen op ieders lijstje staan vermoed ik.

ProScoritoManager

Ik zie twee 750k mannen hier totaal niet genoemd worden, terwijl ik dat wel verwacht had. Ik heb het dan over Bouwman en Zana. Is dat omdat zij na vorig jaar zonder discussie in ieder team staan of is er toch iets dat ik gemist heb mbt deze namen (rol, blessure, ernstig gebrek aan vorm oid)?

Ik ben hier vooral ook erg benieuwd naar omdat ik momenteel met 3 750k mannen zit (Storer ook nog) die ik graag wil hebben en ik eigenlijk uit (dom) principe geen 250k over wil houden en dus altijd moet eindigen van mezelf met een even aantal 750k mannen.

@Tommy hierboven: Ik denk dat je vooral gemist hebt dat Bagioli tegenwoordig bij Lidl-Trek rijdt :P

Laatst gewijzigd
NielsH97
ProScoritoManager
#221
Ik zie twee 750k mannen hier totaal niet genoemd worden, terwijl ik dat wel verwacht had. Ik heb het...

Bouwman verwacht ik voor de bergtrui. Maar gaat Zana niet gewoon knechten?

Groetjesaandevoetjes
ProScoritoManager
#221
Ik zie twee 750k mannen hier totaal niet genoemd worden, terwijl ik dat wel verwacht had. Ik heb het...

Zo lang het niet duidelijk is wat het plan met Uijtdebroecks is, doe ik geen Bouwman. Teveel onzekerheid of die niet gewoon moet gaan knechten en alleen enkele etappes voor zichzelf (en dan vermoeid is van het knechtwerk). Voor Zanna hetzelfde, het is even afwachten wat het plan is met Plapp en Dunbar. 

Mindless

Van de 750k opties wil ik eigenlijk alleen Storer nemen. Zana is goed maar wel vrij onvoorspelbaar, niet zo handig scorito technisch. Maar nog wel een serieuze optie. Ik ga er vanuit dat hij vrijheid krijgt. Visma zegt voor etappes te gaan maar Bouwman is er wel als late vervanger bij gehaald. Ik heb wat twijfels bij hem maar kan wellicht goed uitpakken - ik ga de gok niet wagen denk ik. Verder genoeg goede renners, maar wat gaan ze doen?

Edit: heb er eentje over het hoofd gezien. 

Laatst gewijzigd
Eddix

Nou bij deze ook mijn betoog over mijn huidige selectie. Ik neem buiten Kooij momenteel geen Visma renners mee. Ik twijfel wel over Cian, ben benieuwd wat hij kan en zal doen in de Giro, maar de strategie van Visma is me nog een beetje een raadsel. Daarnaast hebben ze een ongelofelijk pechjaar, niet dat ik bijgelovig ben, maar toch.

Ik zie Milan als enige echte kandidaat voor de puntentrui. Merlier heeft een sterk jaar tot nu toe, maar vindt hem als ronde renner toch minder interessant, met groot risico van vroegtijdig afstappen. Ik heb daarom nu Groves in mijn selectie, rijdt dit jaar nog niet veel bij mekaar, maar was vorig jaar op weg om de puntentrui te winnen tot hij uitviel. Over hem zie ik ook niet veel berichten? Kan ook in de lastigere sprintetappes meedoen. Ewan overweeg ik ook, en ook Molano vindt ik zeer interessant. Ook Pithie en Vernon staan momenteel op de lijst bij mij.

Daarnaast een mix van potentiele top-10 kandidaten/klimmers/aanvallers in de vorm van Rubio, Paret-Peintre (de goeie), Storer, Zana en Poels. Poels zal wel graag een ritzege hebben in de Giro.

Tot slot neem ik ook zeker Arensman en Tiberi mee, voor de jongerentrui, samen met Lopez (ook mogelijke truipunten Milan) en Plapp als aanvulling in die categorie. Overigens ga ik een voorspelling doen, Plapp gaat boven Dunbar eindigen.

Succes allemaal.

 

Edit: Lopez doet niet meer mee voor de jongerentrui (dank @Bozenik).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 9 ... 98 99

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.