Scorito Giro 2024

1 2 ... 81 ... 138 139
Jan Janssens
Nijmos
#1992
Als hij wint pakt hij naast berg denk ik ook de paarse trui met de 12 punten van vandaag en de 25 va...

Hmm als hij dan bij winst roze, blauw en paars pakt kan ik me eigenlijk wel inbeelden dat hij liever een vluchter ziet winnen die op afstand staat en hij dan enkel het roze (mbt ceremonie ea), is dit een gekke gedachte? 

DennisdeMenniss

Enkele outsiders voor vandaag die al op aardige achterstand staan. Clarke Carr Cepeda VPP Woods Foss.. allen op 8 minuten en meer...  Voeg Arensman er ook maar aan toe.. wat een drama..

Behatzailea

Vandaag gaan we voor de GC mannen, maar Arensman wordt vervangen door Ganna. Gewoon eens gek doen.

DennisdeMenniss

Denk dat, met alle respect, de gasten die er minder vanaf weten, het weer goed gaan doen. Beetje hetzelfde als wat in het klassiekerspel gebeurde.. gasten die puur naar het verleden kijken en er wat gasten in klikken. Als ik zie wat de pickrate is van bijvoorbeeld een Dunbar, Caruso, Bagioli en Jakobsen... Die gasten lijken me er minder over nagedacht te hebben dan de spelers die hier op 81 tabbladen voorbij zijn gekomen haha. Voorlopig doen ze met een Caruso en Dunbar weer goed mee. 😂

Nederlandsche
DennisdeMenniss
#2004
Denk dat, met alle respect, de gasten die er minder vanaf weten, het weer goed gaan doen. Beetje het...

Tja waar gok je op vandaag, een groep met vluchters of Pogi die drie truien pakt. Gisteren wilde die ook duidelijk winnen, dus waarom vandaag dan niet?

BarryE1
Nederlandsche
#2005
Tja waar gok je op vandaag, een groep met vluchters of Pogi die drie truien pakt. Gisteren wilde die...

Dat zou zeker kunnen. Echter, gisteren heeft zijn team ook al een behoorlijke inspanning geleverd en waren er toch ook al enkele haarscheurtjes te zien. Tel daarbij op dat ze hebben aangekondigd conservatief te willen koersen waar mogelijk en dan vraag ik me af of ze zin hebben om de hele dag achter een vlucht aan te rijden. 

Niballie

Die ceremonies worden wel overdreven hoor. Pogacar weet niet anders, want die heeft de afgelopen 3,5 Tours tenminste elke dag een witte trui op moeten halen en soms ook nog een gele. Die jongen weet niet beter joh. 

HaagseHaas
KV
#1998
Waarom ziet iedereen hier AK potentieel in APP? Als er iemand dat was op basis van de Alpen was dit...

Volgens mij al meerdere keren bij de eerste 15 in een grote ronde, is in vorm dus misschien zit er nog iets meer in dit jaar, en als OConnor tegenvalt, welke kans altijd groot is, mag hij ongetwijfeld het een paar keer proberen. Voor 1 miljoen is het gewoon een redelijke pick met potentieel voor etappewinst en voldoende punten voor zijn prijs.

HaagseHaas

Vandaag een typische rit waarin een Vendrame of een Oldani het gaat proberen in een vroege vlucht terwijl je ze niet opstelt. 

Behatzailea
DennisdeMenniss
#2004
Denk dat, met alle respect, de gasten die er minder vanaf weten, het weer goed gaan doen. Beetje het...

Caruso lijkt me gewoon een goede pick. Is de (mede-)kopman van zijn team. Rijdt altijd stabiel in de giro en kan in dit veld gewoon op het podium rijden. Je kan 'm inzetten in de tijdritten & de bergen. Krijgt misschien ook nog puntjes voor de trui van Tiberi.

NielsH97

Vandaag gaan we voor de volgende groep;

Pogacar

Uijtdebroeks

O'Connor

Bardet

Tiberi

Plapp

APP

Storer

Majka

Bank:

Arensman

Lipowitz

Vendrame

kevinraar

nog 1 plek over keuze uit

paret paintre

storer

ganna

lipowitz

bjerg

oborobo

Niemand zal Gesink hebben toch?

BigMig
HaagseHaas
#2009
Vandaag een typische rit waarin een Vendrame of een Oldani het gaat proberen in een vroege vlucht te...

Haha ja was het niet Fiorelli die derde werd in zo'n etappe een paar jaar geleden?

Niballie
kevinraar
#2012
nog 1 plek over keuze uit paret paintre storer ganna lipowitz bjerg

Bjerg

kevinraar

Bedankt mij team voor vandaag

Pogacar

Arensman 

Uitenbroeks 

Tibiri 

Lopez

O connor 

Rubio

Lutsenko

Bjerg

kevinraar
oborobo
#2013
Niemand zal Gesink hebben toch?

3 procent had gesink in zijn team

Behatzailea

Ganna toch maar eruit gehaald. Voor deze etappe heb ik 'm toch niet meegenomen. We gaan lekker voor Flipje als de verrassing.

NielsH97
kevinraar
#2016
Bedankt mij team voor vandaag Pogacar Arensman  Uitenbroeks  Tibiri  Lopez O co...

Arensman niet eruit halen? Zal niet veel klaarspelen vandaag

Turbo T

Voor de mensen die twijfelen aan Bardet, dit had hij eigenlijk al aangegeven in dit artikel:
https://www.wielerflits.be/nieuws/romain-bardet-wil-anticiperen-het-is-aan-renners-zoals-ik-om-de-giro-anders-aan-te-pakken/

Hij wil het aanpakken zoals Pinot. Ruimte krijgen om aan te kunnen vallen. Mogelijks op deze manier bergtrui en op het einde van de rit toch top-5 halen.

Ik schrijf hem nog niet af alleszins, we zullen het zien.

Ton Pelo

Met Ganna (echt niet aan zien komen) en Hermans (gaf zelf van te voren aan dat het te zwaar zou worden) op de bank een beetje een valse start. Wel fijn om te zien dat ze in vorm zijn.

Etappes zoals vandaag zijn precies m'n zwakke plek. Meestal vallen de bankpunten de verkeerde kant op. 

Iemand de dagelijkse voorbeschouwingsvideo's van Scorito al voorbij zien komen?

kevinraar
NielsH97
#2019
Arensman niet eruit halen? Zal niet veel klaarspelen vandaag

van degene die ik niet opstel verwacht ik ook niks presteerde gisteren niet of verwacht ik niet dat zijn

v. paret paintre

lipowitz

storer

nasibal
DennisdeMenniss
#2004
Denk dat, met alle respect, de gasten die er minder vanaf weten, het weer goed gaan doen. Beetje het...

Het grappige is dat je 4 gasten noemt waarvan de pickrate je (hoop ik) niets verbaasd had als ze tot nu toe geen slecht seizoen hadden gedraaid. M.a.w: Deze gasten hebben allemaal prima fietskwaliteiten, scoritokwaliteiten, en genieten een prima tot zelfs aantrekkelijke prijs. Ze laten alleem dit (korte!) seizoen minder zien dan je van ze hoopt te zien. 

Een tot nu toe minder seizoen kan een hele goede reden zijn om ze lekker thuis te laten. Heb ik ook zeker gedaan. Maar juist omdat het de pickrate drukt kan het interessant zijn om te onderzoeken of er voldoende reden is om te gokken / aan te nemen dat het wel goed komt deze giro. Bekende renners met een 80 procent pickrate doen uiteindelijk vrij weinig voor je scorito

Bagioli - klotevorm dit jaar, maar goede kans om via Milan al wat bonuspunten te grabbelen in ritten waar je niet zomaar tot 9 scorende namen komt (en miss wel bij bagioli passen) en gratis in de afrekening. De meeste lui in de 750k categorie zijn moeilijker opstelbaar (want vaak ook alternatieven), moeten het eerst ook nog maar laten zien en kleven weinig bonuspunten aan.

Caruso - Hierboven door een ander al beschouwd 

Dunbar - Persoonlijk geen fan van en geen vertrouwen in. Ik zie wel belang bij die 1,5 mannen. Dat iemand anders daar weloverwogen voor Dunbar gaat is denk ik vooral een smaakverschil. Rubio heeft zn kunstje ook nog niet zomaar herhaald en was vorig jaar volgens de uitslagen (!) niet persé beter bergop. 

Jakobsen - Tja, ik vind het ook een faalhaas dit jaar en ben er heel bang voor. Zit echter in de prijscategorie Pithie, Dainese, Bauhaus, Girmay en Groves. Kunnen we ook allemaal wat over roepen toch? Net als over de iets goedkopere Ewan en Gav. Jakobsen heeft intrinsiek bepaalde kwaliteiten. Wanneer je bewust kiest voor een wat breder sprintteam (pakweg 8 namen) kan ik me indenken dat je bereid bent dit gokje te nemen ipv een gokje op die andere namen. 

Geen van de namen had een kans om in mijn team te komen en voor jouw team geldt duidelijk hetzelde. Het zijn inderdaad ook de namen die door huisvrouwen snel(ler) gekozen zullen zijn. Maar om de hoge pickrate puur af te doen als random non-kenner picks gaat me wat ver. 

Kleine sidenote wat het klassiekerspel betreft: Qua puntentelling is dit een puur kopmannenspelletje. Je kan beter zoveel mogelijk geld daartegenaan gooien dan op zoek gaan naar strak uitgedachte tactieken, verdelingen en exotische picks. Allemaal weggegooid geld als het je een VDP, Merlier, Pog etc kost. Ookal rijden die gasten maar 3 wedstrijden. Dat zal er helaas snel voor zorgen dat ook de "kenners" gewoon met een huisvrouwenteam op de proppen komen. Exact de reden dat ik het veruit het het minst leuke wielerspel van scorito vind. 

 

 

 

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Dagopstelling vandaag:

Pogi

Thomas

Lutsenko

Storer --> misschien naar bank voor Molano

Zana

Majka

Vansevenant

Pellizzari

Bank:

Arensman

Bardet

Lipowitz

Molano

kokkie1975
Ton Pelo
#2021
Met Ganna (echt niet aan zien komen) en Hermans (gaf zelf van te voren aan dat het te zwaar zou word...

Volgens mij is die pas vanaf maandag of dinsdag.

1 2 ... 81 ... 138 139

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.