Scorito Giro 2024

1 2 ... 82 ... 138 139
Niballie
Turbo T
#2020
Voor de mensen die twijfelen aan Bardet, dit had hij eigenlijk al aangegeven in dit artikel:https://...

https://www.wielerflits.nl/nieuws/dsm-firmenich-postnl-schade-met-romain-bardet-goed-beperkt/

je leest natuurlijk wat je wil lezen, maar hieruit maak ik niet op dat Bardet gisteren expres tijd verloor om ruimte te krijgen. Zo zag het er ook niet uit. 

nasibal
KV
#1998
Waarom ziet iedereen hier AK potentieel in APP? Als er iemand dat was op basis van de Alpen was dit...

Je vergeet dat je in de Giro helemaal geen superklimmer hoeft te zijn om pakweg plek 7 tot 10 te rijden. Zeker niet omdat via aanvallen die plekken ook goed bereikbaar zijn. 

Als een foss en masnada kunnen aanklampen voor plek 10, een min of meer al bijna afgeschreven nibali 4e kan worden. Jan Hirt in de vorm van zn leven naar een 6e kan worden en ook een al jaren struggelende Pinot zich opeens weer dik in die top 10 kan worstelen, dan is een top 10 plek voor een APP die er voor besluit te gaan en in vorm is toch helemaal niet zo ondenkbaar?

ToTa ook geen beste graadmeter. Ze hadden daar met VPP, Oconnor en hemzelf maar 3 renners die echt bergop konden. Zn broertje (die ik overigens wel de betere van de twee vind) deed het in etsppe 1 beter en leek de man naast Oconnor te zijn. Dat APP als enige overgebleven klimmer dan wat in een "knechtenrol" terechtkomt die linksom of rechtsom toch wat met zn uitslagen doet is verre van ondenkbaar. En misschien was dit zelfs vooraf al wel afgesproken, who knows. Ook daar is de ToTa wel het rondje voor.

Oh en blijkt dat APP toch niet die top 10 haalt omdat hij er doorheen zakt dan kan dat ook zomaar idd. Want ben het wel met je eens dat het geen wereldklimmer is. Gewoon een bovengemiddeld goede renner met klimkwaliteiten en in vorm. Dat kan deze Giro zomaar voldoende zijn, net als in veel voorgaande Giros. 

Turbo T
Niballie
#2026
https://www.wielerflits.nl/nieuws/dsm-firmenich-postnl-schade-met-romain-bardet-goed-beperkt/ je le...

Ik heb het zelf niet kunnen zien dus je kan zeker gelijk hebben, maar ik verwacht Bardet pas in week 3.

dr klaas

@nasibal fijn leesvoer

@Bardet bleven ook ploeggenoten bij hem hoorde ik.  En pas in week 3? Na LBL had ik hem gisteren ook wel verwacht.

Vendrame en mayerhofer  de eerste snelle mannen. 

 Heb van de 21 meest gekozen er zelf 15, Bardet niet.  Hofstetter VPP en groscharter (3e in tijdrit net achter sheffield in romandie) als meest afwijkende keuzes.  Succes.

Laatst gewijzigd
Behatzailea
Niballie
#2026
https://www.wielerflits.nl/nieuws/dsm-firmenich-postnl-schade-met-romain-bardet-goed-beperkt/ je le...

Als Bardet tijd wil verliezen, heeft-ie de tijdrit toch 😉

Sean Chiappucci
nasibal
#2023
Het grappige is dat je 4 gasten noemt waarvan de pickrate je (hoop ik) niets verbaasd had als ze tot...

Het klinkt misschien als een provocatie,  maar dat is het niet hoor. Wat als die gasten die na 3 minuten klikken en zonder al te veel huiswerk veel punten scoren, terwijl "wij experts" na 180 uur lezen, podcasts, opgewarmd eten, boze echtgenotes etc etc, minder scoren omdat onze onderbouwde keuzes gewoon slechter zijn geweest, omdat bv een Caruso er altijd staat als het moet ?

Ik heb bv bewust geen van de vier genoemde renners in mijn team, maar bv wel een Bardet. Wordt dan bv uiteindelijk een Caruso 4e met 480 punten, en Bardet 22e met een schamele 100 punten, dat het ik het toch gewoon slechter gedaan ?

Maar goed,   er is pas 1 dag gekoerst, en alle wegen leiden naar Rome, ook die met Bardet.

Behatzailea
Sean Chiappucci
#2031
Het klinkt misschien als een provocatie,  maar dat is het niet hoor. Wat als die gasten die na...

Daarom neem je ze ook allebei 😉, maar ik snap wat je zegt. Alleen vind ik dit puzzelen juist het leukste eraan. En dan maar hopen dat je het goed hebt bedacht.

Daan De Jager

Vandaag toch een bardet mee ? 

Valvuillerdemoz

Bardet gisteren maagproblemen. Is nog niet 100%. Hoopt de volgende  dagen wat rustigere etappes te beleven.

Valvuillerdemoz

Dan toch maar Arensman erin denk ik.

kevinraar

hoop in de sprint etappes dat dekker het goed gaat doen minsten top 10 bijna niemand heeft hem

Guido Maltempi

Vandaag 6 AK mannen + Molano + Vansevenant in de basis. Laatste plekje is voor Schachmann die na gisteren de voorkeur krijgt boven Bardet, Storer en Lipo de Clown. Op papier lijkt deze klim iets te zwaar voor hem maar na de bankpunten van gisteren is de FOMO al vroeg ingedaald.

BigMig

Benieuwd naar de etappe van vandaag. Ik neem aan dat Pogi vooral verschil wil maken in het klassement, en dat de dagzege niet het grootste belang is. Dan is te verwachten dat UAE de vlucht wat meer ruimte geeft, waardoor ze nog frisse knechten over hebben om het op het einde hard te maken zodat Pogi het verschil kan maken op de slotklim. Zou leuk zijn als andere teams (bijv. Ineos, Decathlon) daar op inspelen door sterke renners in de vlucht proberen te krijgen.

 

Vorige keren had (of maakte) ik vaak niet genoeg tijd om het hele gebeuren hier op het forum te volgen in aanloop naar de start. Omdat ik nu meer tijd over had heb ik de discussies intensiever kunnen volgen, leuk!

Ik ben tot het volgende team gekomen:

Pogi

G

Arensman

DFM

Tiberi

 

Juanpe

Rubio

APP

Storer

 

Milan

Kooij

Groves

Molano

Pithie

Van Poppel

 

Vendrame

 

Vansevenant

Velasco (etappe 6, 12)

Lipowitz (beetje een verplichting, maar je wilt hem niet missen als hij goed blijkt te zijn)

 

Sheffield (verwacht twee sterke tijdritten van hem)

 

Ik vond het een lastige puzzel dit keer en kon niet echt tot een fijne balans komen. Uiteindelijk gekozen voor nog een extra AK man ten koste van bijvoorbeeld een extra UAE. Ook Bauhaus lang erin gehad. Gekozen om iets gedurfder te spelen en te gaan voor DFM en Groves, in de hoop dat zij verschilmakers kunnen zijn. We gaan het meemaken!

nasibal
Sean Chiappucci
#2031
Het klinkt misschien als een provocatie,  maar dat is het niet hoor. Wat als die gasten die na...

Ik snap je. Uiteindelijk zijn er van alle renners die opstappen maar een man of 40 uberhaupt écht interessant. Met veel puzzelen en een 'expertise-blik' kan je daar misschien nog een man of 5 aan toevoegen. Binnen deze 40-45 zijn er ook altijd wel weer een man of 10 nog eens veel interessanter dan de rest. Dat er al 13 renners zijn met een 50% of meer pickrate zijn zegt heel veel. Eigenlijk is zelfs een pickrate van 1 op de 3 in mijn ogen nog zeer hoog. Als elke renner exact even interessant en bekend zou zijn zou je op 189 renners een pickrate van ongeveer 0,5% krijgen. Die 30% of meer pickrate wordt door 26 renners gehaald. 

Waar ik heen wil is dat vrijwel iedereen die 40-45 renners wel kan filteren, of toch minstens het gros van de deelnemers. De kans dat iemand die vervolgens volledig ezeltje prikje doet veel overeenkomsten heeft met een 'expert' is erg aannemelijk. Gegeven dat experts ook geen 100% hit-rate hebben én rondes onvoorspelbaar kunnen zijn, kunnen de verschillen vervolgens zomaar eens in het voordeel van de ezeltje prickje team vallen.

Waar je het verschil gaat merken tussen de ezeltje prikkers en de werkpaarden is als je over meerdere rondes structureel gaat kijken, of per ronde in de dagopstellingen. Het grootste verschil is echter te maken met de mensen die, met alle respect, denken te weten waar ze mee bezig zijn maar het niet snappen. Die kunnen beter hun nichtje van 6 de namen laten kiezen. Zij hebben namelijk in al hun ijver kans dat ze teveel buiten die groep van 40-45 renners gaan vissen, of compleet verkeerde verdelingen kiezen ;)

 

 

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
BigMig
#2014
Haha ja was het niet Fiorelli die derde werd in zo'n etappe een paar jaar geleden?

Haha, hij zit in de ontsnapping!

Sjasfriet
HaagseHaas
#2040
Haha, hij zit in de ontsnapping!

Hij wordt de vendrame van deze Giro op deze manier. Opstellen op de verkeerde dagen. Al haalt deze vlucht 9 van de 10 het einde niet zal die toch veel energie gestoken hebben in dit openingsweekend, terwijl de volgende 3 dagen toch etappes zijn waar hij een ereplaats kon rijden.

nasibal

Je weet wel honderd procent zeker dat als hij vandaag weer paarse punten pakt hij morgen 100% schijt gaat hebben aan zanoncello.

Nijmos

@nasibal: ik vind je tactiek deze ronde met 4 ak mannen heel interessant. En ik zit er nog een beetje op te broeden.

Ik vroeg me af of je bij de keuze om veel meer te investeren in de sprint dan in het ak (budgetwise) hebt meegenomen dat die ak mannen ook in een aantal overgangsritten een min of meer onverwachte top 20 pakken. Als je dan bijv de puntentrui opstelt ipv de nummer 3 ak (laten we hem voor de memes oconnor noemen) in bijvoorbeeld etappe 6 of 19, dan zal dat geregeld niks uitmaken, maar soms loopt zo'n dag gek en is het tóch een ak dag. Of semi ak dag waarbij oconnor opeens 9e wordt. Wat dat betreft denk ik dat een gouden bekertje moeilijk wordt zonder het hele podium op zn minst in de ploeg.

Al ben je erg goed begonnen... sheffield opstellen ook echt. Echte echte kenner, of had je gewoon een mannetje te weinig voor gisteren?

nasibal

Wat dat betreft denk ik dat een gouden bekertje moeilijk wordt zonder het hele podium op zn minst in de ploeg.

Dat is ook de reden dat ik Thomas mee heb. Dat vind ik naast Pog de meest zekere naam voor het podium. Kan zijn dat anderen daar anders tegenaan kijken overigens hoor, maar dat wordt een moeilijke welles-nietens discussie. 

Weet jij vervolgens wie die 3e gaat zijn? Je kan sowieso niet alle kandidaten meenemen, dus je moet er een kiezen. Ben je dan bereid 3 miljoen te stoppen in potentieel de verkeerde keuze, die ook weinig extra's bied en misschien sowieso wel weinig etappepunten haalt, ook als hij goed is? Ik persoonlijk niet, omdat ik geloof dat ik die 3 miljoen van AK man nummer 5 met meer zekerheid ergens anders kan investeren. 

Wat de overgangsetappes betreft vind ik gister een heel mooi voorbeeld. Uiteindelijk zijn het Caruso, DFM en Uijdtebroeks die een uitslag rijden. Hadden ook prima Bardet en Oconnor ipv twee van die anderen kunnen zijn. Iedereen zal zn voorkeuren hebben, maar echt voorspelbaar is het niet. Daar heb ik gewoon geen zin mn miljoenen in te steken op het moment. Zeker niet als je ziet dat relatief voor de hand liggende goedkope picks ook top 20 rijden (met name mauri en schach). 

Sheffield was tenslotte een bewussie. Is een jongen die net als thomas niet perse voor de overwinning meesprint maar wel altijd scherp eindigt op dit soort parcoursen door gewoon vooraan te zitten. Ineos had met Narvaez en Ganna ook vooraf gewoon 2 kandidaten om hier te winnen, ookal was Pog topfavoriet. Dat zijn in zo'n eerste etappe een hoop truipuntjes. 

Dat hij uiteindelijk knecht en uitbolt kan gebeuren, net als dat Narvaez ook zomaar niet had kunnen winnen. Maar dat is het risico wat je echt wel kon nemen. Zeker omdat ik de teampuntjes ook had gepakt als Pog gewonnen had. 

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Wel vreemd dat meer dan de helft van de UAE knechten bij veel teams niet opgesteld worden. Zoals hier boven ergens een berekening liet zien gaan zij met winst van Pogi 30 punten scoren (oké, theoretisch zou Narvaez natuurlijk tweede kunnen worden, maar goed). Dit komt dus neer op een 6de plaats in de daguitslag.

Voor degene die vooraf dus zijn tactiek heeft bepaald en daarmee 1 of meer UAE knechten meenam, maar ze vandaag niet opstelt; Waardoor is het vertrouwen in jouw vooraf gekozen tactiek doen afnemen?

 

A) je verwacht gewoon simpel weg dat er vandaag een winnaar gaat zijn die niet Pogacar heet (uit de vlucht of vanuit het peloton), en verwacht dat de teampunten niet opwegen tegen daguitslagen van je andere gekozen renners?

B) je verwacht dat de 9 door jou gekozen renners allemaal (in verschillende scenario's ) dusdanig veel kans maken vandaag dat zij wellicht rond plek 8/9 gaan eindigen (waarbij het verlies tov UAE knechten dusdanig klein is), maar ook reële kans maken op een plek 1-4 (en dus een stuk boven die 30 punten gaan uitkomen). 

C) je vooraf gekozen tactiek lijkt na 1 etappe niet de juiste te zijn, en je wijkt af van al jouw voorbereidend werk en kiest eieren voor je geld?

D) het meenemen van uae knechten was stiekem niet jouw eigen tactiek, en na het resultaat van gisteren 'durf' je nu niet nog een keer 0-punters te incasseren met een tactiek die bijv. hier op het forum is afgekeken.

E) iets anders...

Het is zeker niet neerbuigend bedoelt, en wellicht blijken de uae knechten (op dit moment in de ronde) nog nieteens hun punten te gaan opleveren. Maar, ik vind het vrij opmerkelijk dat, zeker na het tegenvallen van (veel gekozen) Bardet en Arensman (en Lipowitz), er nu zo weinig vertrouwen lijkt in de teampunten strategie, terwijl we pas 1 etappe verder zijn (en Pog is/lijkt gewoon inorde). 

BigMig
HaagseHaas
#2040
Haha, hij zit in de ontsnapping!

Prachtig, you heard it here first hahaha

BigMig
Daan Brakenhoff
#2045
Wel vreemd dat meer dan de helft van de UAE knechten bij veel teams niet opgesteld worden. Zoals hie...

Kijk je dan naar de algemene statistieken of specifiek naar teams in de Wielerflits subleague? Want ik denk dat veel mensen helemaal niet zo berekenend spelen. Ten eerste hebben velen waarschijnlijk niet door dat een knecht van Pogi inderdaad 30 punten oplevert bij het scenario dat hij wint (en die truien pakt). Ten tweede schatten ze mogelijk de kans op dat scenario niet heel hoog in. Voor zo'n etappe als vandaag heb je natuurlijk heel veel mensen die potentieel in de punten kunnen eindigen. Als je dan een gemiddelde speler bent doe je denk ik aan risicospreiding - Een aantal AK mannen (jongens als Rubio en Juanpe meegerekend) een paar vluchters en dan nog 1 knecht van Pogi, waar je er misschien wel twee in je 20-tal hebt. Zo zit je in ieder geval niet helemaal ernaast met je voorspelling.

Sean Chiappucci

Kooij ziet er niet lekker uit

Behatzailea
Sean Chiappucci
#2048
Kooij ziet er niet lekker uit

Dit is zo'n valpartijtje die Landa altijd zijn ronde kostte.

Zadelpen

Laatste poging.... need.... new.... rig.....

Team Zadelpen met slechts 1 uur aan inzet naar een schitterende 50% positie gesneld.

Had ik nog maar een uurtje erin kunnen stoppen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 82 ... 138 139

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.