Scorito Giro 2024

1 2 ... 83 ... 139 140
Daan Brakenhoff
BigMig
#2047
Kijk je dan naar de algemene statistieken of specifiek naar teams in de Wielerflits subleague? Want...

De bevinding meer dan de helft (heeft zijn uea knecht niet opgesteld) is inderdaad gebaseerd op statistieken van scorito (die van het wielerflits forum kan je niet opzoeken natuurlijk). Maar na het scrollen door een eental teams (heb voor het gemak wat managers met 1 of meer bekertjes uitgekozen), kom je wel snel op een conclusie dat ook een  deel (misschien 30/40%?) deze knechten thuis laat vandaag (dus niet alleen de 'casuals'). 

Verder heb je inderdaad gelijk dat een groot deel óf niet op de hoogte is van de potentiële 30 punten ofwel doet aan risicospreiding . 

Maarja, juist deze etappe (en die van gister ook wel) pakken de uae knechten potentieel een dusdanig aantal punten dat ongeacht strategie (uae knechten als opvuller voor bergteam of sprintteam (of beide)) je ze eigenlijk allemaal wel op moet stellen.

Guido Maltempi
nasibal
#2044
[quote]Wat dat betreft denk ik dat een gouden bekertje moeilijk wordt zonder het hele podium op zn m...

Mooi dat je hier weer lekker actief bent @nasibal, dat had het forum ook wel even nodig. Ik heb jouw aanvliegroute ook overwogen maar uiteindelijk besloten dat Milan én Kooij én Merlier een te wankel AK/klimteam zou veroorzaken. Mee eens dat Thomas eigenlijk de enige is die achter Pogi wat AK-zekerheid biedt (en zelfs dat is op zijn leeftijd niet al te rotsvast meer), maar vind jij dan Merlier wél een zekerheidje? Want uiteindelijk is dat wat jij met jouw tactiek gedaan hebt: Merlier + twee aanvallende klimmers ipv budgetsprinter + 2 AK mannen.

Ik geloof zeker dat zijn klim- en recuperatievermogen verbeterd is sinds Merlier in zijn eerste 2 grote rondes binnen 10 dagen helemaal uitgepierd was. Maar om die 4.5M waard te zijn moet hij eigenlijk uitrijden én in vrijwel elke sprint vooraan eindigen. De Napoli etappe lijkt me sowieso te zwaar dus die mist hij t.o.v. types als Milan, en dan zit je ook nog met de onzekerheid van 3/4/5. Nu wordt de moeilijkheidsgraad van die finales m.i. een beetje overdreven, maar met name de rit van morgen kan wel problemen veroorzaken voor de pure sprinters. 

De laatste 4 sprints zijn vervolgens helemaal vlak en op papier dus perfect, maar daar is het dus weer de vraag hoe zwaar de bergritten er bij hem ingehakt hebben. Valt Merlier per saldo tegen, en die kans is dus niet ondenkbaar, dan zit je in 1 klap met een doorsnee sprintteam en een AK/klimteam waarin de balans wel héél erg overhelt naar de klimmende vluchters. Je zal dit ongetwijfeld meegenomen hebben in je overwegingen en besloten hebben dat hij het risico waard is, maar ik ben dus wel benieuwd of ik ergens signalen heb gemist waaruit blijkt dat Merlier helemaal niet de risicovolle keuze is die ik er in mijn hoofd van heb gemaakt.

dephazz
zomaareens
#1979
Ganna in de vlucht vind ik zo n gek idee nog niet

Hij rijdt op kop van het peloton, niet helemaal ongelijk dus!

Marsthinaikos

Vogel is gevlogen....wat een power

John Bon

Zat ik hier te juichen dat O'connor goed is en Martinez lost... 
Doet O'connor nu dit 😂

BigMig

Een hele sterke Lipowitz scoort de eerste bankpunten!

Reus
BigMig
#2056
Een hele sterke Lipowitz scoort de eerste bankpunten!

Ja man, net verkeerd gekozen hier ook...

Maarten Koning

Vantevoren al grote twijfels over Arensman vs Uijtdebroeks maar de 2 tijdritten gaven de doorslag. 

In elk geval geen bankpunten tot nu toe, dat scheelt weer. 

floda

Storer en lipo op de bank.... voor bardet en mauri. Helaas... wel blij met fortunato en Rubio. 

Behatzailea

Had toch Storer moeten laten staan 😜 

BigMig
floda
#2059
Storer en lipo op de bank.... voor bardet en mauri. Helaas... wel blij met fortunato en Rubio. 

Hier ook Mauri erin staan, maar die doet het toch alsnog erg goed? Minder dan Lipowitz uiteraard, maar voor hem erg goed.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Storer en lipowitz niet opgesteld had bijde niet verwacht vandaag

arviidd

Nou gaat lekker zo, met de juiste dag opstellingen had ik top 100% gestaan. Aan het team ligt het iig niet.  Vandaag Strorer en Hirt op de bank. Maar ja niet zo gek lijkt mij.

Maarten Koning
arviidd
#2063
Nou gaat lekker zo, met de juiste dag opstellingen had ik top 100% gestaan. Aan het team ligt het ii...

Ligt een beetje aan wie je wel hebt opgesteld natuurlijk

kevinraar

Wat moeten we nu met tiberi?

NielsH97

Lipowitz op de bank en Fortunato last minute gewisseld voor Storer.

Wat een verschrikkelijke start

Volpino

Hier ook Lipowitz op t bankje...

Morgen sprinten.. wat te doen met plekje 9 in de etappeselectie? 

Majka voor trui puntjes, of pakt Ganna een plek in de top 13 of beter...

Ik ga lafjes voor Majka.. zal je zien dat Ganna lekker meesprint en 5e wordt oid 🙃

jenzrscl
NielsH97
#2066
Lipowitz op de bank en Fortunato last minute gewisseld voor Storer. Wat een verschrikkelijke start

Ah storer reed 6de dus valt mee toch

Guido Maltempi
NielsH97
#2066
Lipowitz op de bank en Fortunato last minute gewisseld voor Storer. Wat een verschrikkelijke start

Storer finisht letterlijk 2 plekjes en 3 seconden achter Fortunato 🤔

Ik had vandaag Storer en Lipo op de bank. Kan gebeuren. Met het oog op de rest van de Giro ben ik er vooral heel blij mee dat ze duidelijk in orde zijn, de puntjes komen vanzelf wel.

nasibal

@Guido

maar vind jij dan Merlier wél een zekerheidje? Want uiteindelijk is dat wat jij met jouw tactiek gedaan hebt: Merlier + twee aanvallende klimmers ipv budgetsprinter + 2 AK mannen.

Dat Merlier onzekerheden heeft klopt zeker, dat zal ik niet ontkennen. In sprints waar hij er bij is is het wel by far de meest zekere kopman. Als je Milan of Kooij moet gaan cappen heb je altijd kans dat je net de verkeerde capt en hij toch 7e wordt. Merlier verwacht ik in 'zijn' sprints altijd top 3. Zelfs als dat om 2 etappes gaat kan dat belangijke winst zijn. Zn verwachte lage pickrate icm goede kans dat hij gewoon prima gaat worden vond ik ook interessant. 

Natuurlijk heb ik met alle keerzijdes van Merlier ook wel kijken naar de alternatieven. Met de renners die ik sowieso al had is Groves dan degene die het dichtst in de buurt komt. Die heeft echter weer andere onzekerheden en ga je in principe nooit cappen met Milan en Kooij in je team. Van de anderhalf miljoen besparing ga je ook geen 5e AK man in je team puzzelen zonder serieuze concessies te moeten doen. Je gaat dan dus ook nooit de volle winst van die AK man pakken, áls die AK man al de juiste keuze blijkt. 

Naast Groves kan na de Giro kan blijken dat Ewan, Bauhaus, Dainese of zelfs Gav een niet zoveel slechtere optie zouden zijn geweest dan Merlier. Maar alleen met Ewan en Gav had je zonder (veel) consessies te doen een 5e AK man er in kunnen puzzelen. Daar wilde ik simpelweg niet aan. 

arviidd
Maarten Koning
#2064
Ligt een beetje aan wie je wel hebt opgesteld natuurlijk

Klopt, in dit geval kan ik de punten pakkers exact ruilen met de 0 punten pakkers. Maar achteraf mooi wonen. Het waren ook zeker geen gekke keuzes.

nasibal
kevinraar
#2065
Wat moeten we nu met tiberi?

Paar knuffeltjes geven en vroeg in bed stoppen. Wordt waarschijnlijk niet meer het kanon waarvoor je hem hoopte mee te nemen, maar het komt wel goed met die jongen. Te beginnen in etappe 6. 

floda

Arensman al weer beter, die staat er straks wel weer met de echte bergen. Wit zal lastig worden, maar 4 minuten in 2 tijdritten winnen op uitjebroek en het kan nog. Vooralsnog blij met storer (ook al bank vandaag net als lipo) en fortunato. Dus benieuwd naar de sprinters de komende dagen. Na 2 dagen op 96,6. En dat met een bankpunt of 90 na 2 dagen. 

Jasperdewaal11

Hier ook Storer op het bankje, Tiberi niet best maar DFM is prettig.

Scorito moet trouwens het puntenklassement nog wel even aanpassen want dat is Fiorelli.

kevinraar

280 punten gehaald sta op 62 procent wel storer en lipowitz op de bank

1 2 ... 83 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.