Scorito Giro 2024

1 2 ... 84 ... 139 140
oli4g

Tiberi lek op meest ongelukkige moment.

BigMig
nasibal
#2072
Paar knuffeltjes geven en vroeg in bed stoppen. Wordt waarschijnlijk niet meer het kanon waarvoor je...

Niet het kanon, maar misschien nog wel de luchtbuks?

berggie1987

Zo zowaar dagwinnaar vandaag (zonder lipow) , terwijl ik dacht dat mijn team qua AK niet zo geweldig was.

Nu hopen dat morgen blijkt dat ik de goede (8stuks) sprinters heb gekozen, dan kan het leuk worden . 

Maarten Koning

Arensman op 1:36 valt me nog mee, waar ik blij mee ben.

Willempie94

Vandaag 347 puntjes met Lipo op het bankje, prima dagje alsnog en gestegen naar 98,8. Nog een lange weg te gaan, maar wie weet! Al kan het na morgen totaal weer anders staan natuurlijk. Eerst maar is hopen dat m'n team op de fiets blijft zitten.

Willempie94
berggie1987
#2078
Zo zowaar dagwinnaar vandaag (zonder lipow) , terwijl ik dacht dat mijn team qua AK niet zo geweldig...

Congratzz, mooie score!

Nul verstand

Die taaie Jan Hirt vandaag al zo vooraan gefinisht. Die kun je nu al opschrijven voor een leuk puntenaantal deze Giro. Ben blij dat ik hem heb (vandaag helaas wel op de bank gezet). Wel weinig gekozen (begrijp ik enerzijds wel).

NielsH97

Etappe 3: Kanter of Andresen?

Matjieu

Los van de individuele prestaties zou het ook leuk zijn als we met de subleague hoog in het klassement kunnen komen. Vooralsnog zie ik een 45e plaats, dus werk aan de winkel 

Plasbas
berggie1987
#2078
Zo zowaar dagwinnaar vandaag (zonder lipow) , terwijl ik dacht dat mijn team qua AK niet zo geweldig...

Netjes! Knap staaltje "berg picken". 

Thomberg
Daan Brakenhoff
#2051
De bevinding meer dan de helft (heeft zijn uea knecht niet opgesteld) is inderdaad gebaseerd op stat...

Als je die extra uae vandaag niet opstelde had je hem niet moeten meenemen. Die extra uae's moet je juist meenemen om altijd op te stellen. Daardoor moet je ook minder AK en sprinters meenemen, anders krijg je opstelproblemen of enorme bankpunten van die extra uae 

Nijmos
nasibal
#2044
[quote]Wat dat betreft denk ik dat een gouden bekertje moeilijk wordt zonder het hele podium op zn m...

Over G zijn we het eens. En ook zijn we het eens dat die derde moeilijk is. Maar het is niet zo dat ik renners blind kies om die derde maar te pakken. Maar de kans dat ik hem erbij heb is wel groter dan voor jou, doordat ik naast G nog 4 ak mannen heb en jij maar 2. De kans dat Oconnor dfm of bardet die derde schier onmisbare podiumklant zou zijn vond ik vooraf groot. Niet 80% groot maar wel 50% groot. En ik ga ervan uit dat de andere twee dan inderdaad zo rond de 150 a 250 punten halen. Niet onmisbaar, maar ook niet helemaal verkeerd. Zeker niet als je bedenkt dat ze anderhalf miljoen goedkoper zijn dan merlier. Je weet immers vooraf misschien niet wie die derde of vierde belangrijke ak man is, maar na e2 heb je al wel een goed idee en na e8 een nog beter idee. Die stel je vanaf dan elke dag op zowat.

nasibal
Nijmos
#2087
Over G zijn we het eens. En ook zijn we het eens dat die derde moeilijk is. Maar het is niet zo dat...

Maar het is niet "2 extra AK vs niets". 

Jij spendeert minimaal 6 miljoen aan twee extra plekken, niet wetende of daar uberhaupt de juiste naam bij zit. Misschien zit die juiste naam wel bij de 4 die je al had, of juist bij 1 van die gasten die je niet hebt kunnen kiezen. 

Ik spendeer die 6 miljoen ergens anders. Als ik met die 6 miljoen 600 punten pak compenseer ik die gemiste podiumkandidaat ruimschoots. Als ik hem al mis en als jij hem al hebt. Door de helft(!) van die 6 miljoen aan Rubio en Lopez te te besteden ben ik voorlopig al aardig op weg. 

Overigens is dit geen tactiek die op elke ronde toepasbaar is. Sterker nog, meestal investeer ik juist succesvol in de budgetsprinters en neem ik wel degelijk 5 a 6 Ak mannen mee. Maar dit rondje, met dit parcours, deze prijzen en dit deelnemersveld denk ik dat de rollen een beetje omgedraaid zijn. 

Laatst gewijzigd
Thomberg
Nijmos
#2087
Over G zijn we het eens. En ook zijn we het eens dat die derde moeilijk is. Maar het is niet zo dat...

Enige wat je bij die AK mannen over het hoofd ziet is dat je ook goedkope alternatieven had zoals Rubio of JP. Die kunnen in een pure AK rit ook prima tussen 8-13 eindigen terwijl jouw slechtste AK man daar ook eindigt. Die 150-250 punten (die ze niet allemaal halen) zijn dan niks extra tov de Rubio of JP types. Merlier daarentegen verwacht je van dat hij per etappe 2 keer zoveel haalt dan de b,c categorie. Dat verschil loopt dus veel verder op. Vooral als je naast een Merlier een uae opvuller opstelt. Zonder een extra dure sprinter ga je al snel voor 2 alternatieven wat dus ook nog een plaats in je team kost (wat dan net die lekkere 500 pick als Lipo hirt Vansevenant of schach kan zijn). 

Nijmos
nasibal
#2088
Maar het is niet "2 extra AK vs niets".  Jij spendeert minimaal 6 miljoen aan twee extra plekk...

Ik spendeer 5 miljoen extra (want geen arensman), en dat kost me in elk geval merlier. Die hoop ik te compenseren met een goedkopere sprinter in wie ik geloof. 

Zelf denk ik ook niet dat het zó random is. Er pleit m.i. meer voor dat de derde man een van die drie zou zijn dan tegen.

Maar het punt wat ik wilde maken is misschien meer dit: denk jij dat je genoeg teams onder je houdt (als we voor goud spelen) die al dan niet toevallig (daar verschillen we van mening) de juiste gekozen hebben uit het rijtje? Je bokst nu eenmaal pp tegen duizenden spelers. En er zullen erbij zijn die 5 van die namen hebben maar ook gneoeg die precies de juiste hebben. Ik ben oprecht benieuwd of je dat denkt te kunnen compenseren. Ik dacht zelf van niet.

Nijmos
Thomberg
#2089
Enige wat je bij die AK mannen over het hoofd ziet is dat je ook goedkope alternatieven had zoals Ru...

Als merlier 8x top 3 fietst wel ja. Maar daar staan ook nullen tegenover. En ik vrees dat Merlier niet in staat is een grote ronde uit te rijden. Dus dat is dan ook een verschil van inzicht over Merlier. 

Maar natuurlijk heb je ook rubio en lopez. Maar daar zijn er geen 6 van. Die twee kun je ook hebben naast een paar dure ak mannen. Bijvoorbeeld op plek 6 en 7 of in plaats van opvullen met molano en oliviera

kevinraar
Matjieu
#2084
Los van de individuele prestaties zou het ook leuk zijn als we met de subleague hoog in het klasseme...

hoe heet de subleauge?

kevinraar
Thomberg
#2086
Als je die extra uae vandaag niet opstelde had je hem niet moeten meenemen. Die extra uae's moet je...

heb 2 extra uae 1 voor de berg etappes 1 voor de sprint etappes

nasibal

Wat denk ik ook één van de verschillen met eerdere rondjes is is dat je normaal een aantal 'podiumkandidaten' hebt die net wat scherper geprijsd zijn dan de rest. Of desnoods 'top 5 kandidaten'. Daar viste je dan zo'n Bardet en Hindly weg voor 2 miljoen en dat waren dan je AK nr 5 en 6. Dan kon je zeggen: 'joh, als ze net die top 5 niet halen verliezen we er alsnog niet al te veel op'. Nu ontbreekt die categorie een beetje. Je spendeert dus in relatieve zin deze giro méér europunten aan 6 AK toppers dan anders. 

Verder is het zo dat het sprintveld in normale giro's dusdanig smal was dat enkel 'consistent meesprinten' een budget sprinter vrij zeker top 10 plekken op kon gaan leveren. Ik kan me nog een Giro herinneren waar Battaglin en Stuyven voor beiden 750k consistent naar plek 6 en 7 reden omdat er simpelweg heel weinig topsprinters waren. Topsprinters haalden daarom in vergelijking tot het prijsverschil onvoldoende puntenverschil en waren het buiten de capbonus eigenlijk niet écht waard om in te investeren. Het daardoor vrijgespeelde budget kon je daarom veilig in je AK mannen stoppen. Ook dát is deze Giro anders. 

Relatief duurdere AK mannen, relatief weinig etappes waar je ze in de top 20 verwacht, veel AK mannen zonder potentiele bonus en het feit dat geld besparen door budgetsprinters te selecteren deze giro wel eens veel minder effectief kan blijken zorgt er voor dat die investering in 6 AK mannen véél meer impact heeft dan normaal. Terwijl het mogelijk ook (veel) minder oplevert dan normaal. 

 

nasibal
Nijmos
#2091
Als merlier 8x top 3 fietst wel ja. Maar daar staan ook nullen tegenover. En ik vrees dat Merlier ni...

Merlier hoeft geen 8 keer top 3 te rijden, want je AK man nummero 5 en 6 rijden ook geen 6 (=0,75*8, want goedkoper dan Merlier) keer top 3. Verder cap je AK man nr 5 en 6 waarschijnlijk niet, terwijl je Merlier minstens 2 keer capt. 4 keer als hij uitrijdt. Een presterende Merlier zal ook automatisch PK punten sprokkelen, terwijl AK man nr 5 en 6 helemaal niet zeker zijn van truipunten. Sterker nog, als je 6 AK mannen 1 t/m 6 worden valt er nog steeds minimaal 1 buiten de truipunten.  

Maar natuurlijk heb je ook rubio en lopez. Maar daar zijn er geen 6 van. Die twee kun je ook hebben naast een paar dure ak mannen. Bijvoorbeeld op plek 6 en 7 of in plaats van opvullen met molano en oliviera

Dit is tekort door de bocht. In mijn tactiek heb ik bewust oliveira ipv een 7e sprinter meegenomen. Molano is zelf een van de 6 sprinters. In feite is daar dus 'sprinter'-budget heen gegaan ipv 'klimmer budget'. Rubio en Lopez had je alléén net zo goed naast die 6 mannen kunnen hebben als je maar 5 sprinters had meegenomen.

In alle andere gevallen kosten Rubio en Lopez je gewoon 3 miljoen extra t.o.v opvullen met Molano en Oliveira. 

Laatst gewijzigd
KV
kevinraar
#2093
heb 2 extra uae 1 voor de berg etappes 1 voor de sprint etappes

Kevin toch...

Papa Bart

Mooi om te zien dat de jonge Broekuit zijn selectie beloont met prachtig race werk, en dat de jonge Arend zijn vleugels al een beetje teruggevonden lijkt te hebben, maar dat het gele jachtluipaard tot ons grote verdriet voor morgen toch wat gekooid lijkt te zijn door zijn tuimelperte van vandaag.

Morgen vertrekt de karavaan vlak onder Milan, loopt de route parallel aan de route van Milan-San Remo, sterker, overmorgen deels zelfs óver de heilige route, dus hoeveel voortekenen hebben wij nodig om de tijger van Tolmezzo de komende twee dagen uit te roepen tot captain van dienst? Nou?

Laatst gewijzigd
kevinraar
KV
#2096
Kevin toch...

wat is hier mee?

nasibal

Maar het punt wat ik wilde maken is misschien meer dit: denk jij dat je genoeg teams onder je houdt (als we voor goud spelen) die al dan niet toevallig (daar verschillen we van mening) de juiste gekozen hebben uit het rijtje? Je bokst nu eenmaal pp tegen duizenden spelers. En er zullen erbij zijn die 5 van die namen hebben maar ook gneoeg die precies de juiste hebben. Ik ben oprecht benieuwd of je dat denkt te kunnen compenseren. Ik dacht zelf van niet.

Het flauwe antwoord op deze vraag is 'ja, want anders had ik het niet gedaan' ;)

De achterliggende uitleg staat in een post hierboven, maar beknopt denk ik dat de zekerheidsinvestering in 6 AK toppers (Want dat is het eigenlijk gewoon) ergens anders dezelfde zekerheid kan opleveren, met méér Potentie. En dat is niet 1 op 1 Merlier natuurlijk. 

KV
kevinraar
#2098
wat is hier mee?

Dat het spelletje zo niet werkt. Vandaag was er een heel grote kans dat die knechten 24 of 30 punten zouden krijgen. Dan moét je die gewoon alletwee opstellen. 

1 2 ... 84 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.