Scorito Giro 2024

1 2 ... 85 ... 139 140
kevinraar

oh ja je hebt gelijk dacht vandaag even net aan molano alleen aan mij klimmers

Nijmos
nasibal
#2095
Merlier hoeft geen 8 keer top 3 te rijden, want je AK man nummero 5 en 6 rijden ook geen 6 (=0,75*8,...

Het was geen reactie op jou he nasi. Degene die ik quote suggereert dat je je 6 ak mannen eenvoudig downgrade naar rubio en lopez. Maar die vind ik allebei in de categorie van poppel. Die twee nam je sowieso. Maar is het als 4e en als 5e of als 7e en als 8e. Ik heb molano als enige uae en plan niet die op te stellen op ak dagen. Dan gaat het dus om een tactische keuze. Jij gaf eerder aan de meerwaarde wel degelijk te zien op ak dagen en hebt ze ook 2 opgesteld in e1 en e2 (moet je maar niet zo hoog staan en belachelijk veel bekers hebben, als je anoniem wilt spelen;)). Ze kosten je geen ak budget misschien in jouw ogen, maar wel ak plekjes die ik aan rubio en lopez geef. Omdat ik wel 6 dure ak mannen kies. 

Merlier hoeft geen 8x top 3 te rijden maar ook dat was geen reactie op jou. Maar op degene die beweerde dat merlier zekerheid biedt. Dat betwist ik simpelweg, maar heeft niet zo heel veel met algehele tactiek te maken meer met merlier. Ik denk dat merlier heel anders is in scheldeprijs of zandbak dan in een grote ronde en vind het dus helemaal geen zekerheid in e18 of e21 voor een top 3 plek (zelfs niet als hij nog meerijdt). Ik denk zelf dat merlier een ewan-achtige renner is maar dan veel beter in vorm. Die vorm dit jaar in andere wedstrijden zegt me dan weinig over zn klimvermogen, uitrijden, doorsprinten voor p5 enz. Ook rijdt hij hier niet met een merliertrein, a la scheldeprijs.

Maar het gaat me niet echt om merlier. Maar om de vraag of je door niet te kiezen uit dat dure ak veld niet vrijwel zeker verliest. Terwijl ik kans maak op de jackpot (als ze 4 en 5 en 6 eindigen bijv)

Mindless

Ik ben het hier wel met Nijmos eens. Ik denk dat het hebben van de 3e ak man en kans op sowieso meer in de top5 van het ak in je team hebben waardevoller gaat zijn dan extra geld in een topsprinter, ook al omdat ik denk dat met zóveel sprinters de toegevoegde waarde van een topsprinter nog beperkter gaat zijn omdat de kans dat die een sprint mist juist groter wordt door de drukte. en er zijn ook echt wel veel leuke goedkope sprint opties zoals Van Poppel, Hofstetter, Lonardi, Andresen, noem ik er nog maar een paar. Dus je kunt ook in die categorie gewoon heel prima opties toevoegen. En dan ook nog eens het risico met het missen van sprints door het parcours met Merlier; wanneer durf je hem echt te cappen voordat hij mogelijk uitstapt? 2 keer? En dan is er idd de grotere kans dat hij top 3 eindigt en Kooij 7e in die echt vlakke rit. Maar dat verschil lijkt me te overzien. De nr 3 of een extra top5 renner hebben in het ak lijkt me echt beredeneerd een betere keus. 

We gaan er vrij snel achter komen.

zomaareens

Gaat Ballerini ook sprinten? Of aantrekken voor Kanter? Het is of ballerini of Vendrame voor me:) 

martijncr
Matjieu
#2084
Los van de individuele prestaties zou het ook leuk zijn als we met de subleague hoog in het klasseme...

Ja dat zou leuk zijn! Vooralsnog is mijn team nog niet aan het bijdragen aan de hoop op een topscore. Morgen in de sprint allemaal Milan als kopman? Of gaan er gokjes worden genomen met Kooij, Merlier of zelfs andere namen?

martijncr
kevinraar
#2092
hoe heet de subleauge?

Flitsforum

https://www.scorito.com/subleague/730959/giro-2024/flitsforum/690184b6-7468-4395-946c-c50c4d536182?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Matjieu
martijncr
#2105
Ja dat zou leuk zijn! Vooralsnog is mijn team nog niet aan het bijdragen aan de hoop op een topscore...

Ik ga voor Milan inderdaad. Heb Merlier sowieso niet en zie Milan ook vanwege zijn team als grotere zekerheid.

martijncr
Matjieu
#2107
Ik ga voor Milan inderdaad. Heb Merlier sowieso niet en zie Milan ook vanwege zijn team als grotere...

Yes! Twijfel of ik Lopez voor teampunten en truipunten Milan opstel, maar dan moet Vendrame niet boven de 13de plek eindigen die ik dan wil slachtofferen. Zal je zien dat ie keurig 8ste wordt... 

Thomberg
Nijmos
#2102
Het was geen reactie op jou he nasi. Degene die ik quote suggereert dat je je 6 ak mannen eenvoudig...

Ik heb de waarheid niet in pacht, maar je maakt hier wel een denkfout. Als elke bergrit in een AK rit zou eindigen, dan zou je in theorie het liefste de top 6 AK mannen willen. 

Echter:

  1. in dit veld kan je niet bepalen wie die 6 man zijn. Alle toppers na Pogi en Thomas hebben "iets". Dit moet je niet onderschatten. Het zijn geen types Roglic hè. Je hebt het over Bardet en O'Connor. Daardoor zullen ze ook in daguitslagen stuivertje wisselen. Daarnaast, door het gebrek aan AK mannen in dit veld, zijn de B-types als snel ook rond plek 10. Dat maakt dus niet heel veel uit qua punten in de pure AK ritten. Vooral omdat er in pure AK ritten maar 1 man kan winnen.
  2. met het verwachte koersverloop gaan er veel aanvalsritten komen de laatste week. De types Rubio maar ook Storer worden dan perfect opstelmateriaal, terwijl een paar van jouw dure gasten buiten de punten gaan rijden. Daarom kunnen deze gasten zelfs meer(!) opleveren dan die dure AK mannen.

  3. je gaat opstelproblemen krijgen waardoor er ofwel veel budget op de bank gaat zitten in bergritten of je (veel) bankpunten gaat krijgen. 
    Neem je UAE die je niet wil opstellen in de bergen. Met Pogi in roze en/of bergtrui levert die al vast 8-14 punten op. Een AK rit zijn dat er wss nog 10. Dan heb je het al over het equivalent plek 9 in de daguitslag. Wat neerkomt op jouw 4 of 5de AK man. Die had je in die etappe dus helemaal niet nodig want die punten haalde je al met een uae (of 2).
  4. in aanval bergritten heb je hetzelfde. Welke van je AK mannen ga je banken voor een UAE (anders loop je 14 punten mis wat voor een aanvalrit veel is) of een aanvaller (om daadwerkelijk te kunnen scoren). 

ik denk dat je dus simpelweg te eenvoudig hebt gedacht dat meer AK mannen je (in deze giro) meer punten opleveren maar dat is niet zo. 

Je hebt budget dus waar gaat het dan wel naartoe. In het AK team stoppen was simpelweg niet nodig. Deze giro zijn er 7-8 sprints. Dat is een logische plek. Vooral omdat je zeker weet dat de echt goede sprinters (die er bovenuit steken) een veel grotere kans hebben om in de punten te rijden en dan letterlijk twee keer zoveel punten halen dan jouw 2 B/C sprinters als die 11 en 13 worden. Dat worden ze alleen niet want dat zou betekenen dat jouw 8 sprinters in de top 13 zouden rijden wat niet gaat gebeuren als je de dure gasten niet hebt. 
je stopt dus meer geld in sprinters die meer opleveren én daarnaast ook weer plekken in je team vrij maken. Die plekken zijn ook enorm "duur" namelijk. Ineens is er dan zat plek om Mauri Max en Lipo mee te nemen. Of dus een Sheffield die vrij zeker minimaal 70 punten binnenhaalt in de tijdritten en bijvoorbeeld als bonus etappe 1 had. Dat aantal kan een C-sprinter in 6 ritten bij elkaar sprinten maar dat kost je dus 6 plekken wat ook een uae in die etappe kon zijn. 

Als je vervolgens niet in Merlier gelooft dan kan dat natuurlijk, dat is smaak. Dan had je ook voor Milan Kooij Groves Pithie Bauhaus en Danny kunnen gaan (+Molano)

BigMig
martijncr
#2108
Yes! Twijfel of ik Lopez voor teampunten en truipunten Milan opstel, maar dan moet Vendrame niet bov...

Vergeet niet dat het ook helemaal niet zo zeker is dat Milan hier even wint. De kans dat Juanpe die punten ook daadwerkelijk oplevert moet je dus ook meenemen in je overweging.

Nijmos
Thomberg
#2109
Ik heb de waarheid niet in pacht, maar je maakt hier wel een denkfout. Als elke bergrit in een AK ri...

Ik geloof niet dat connor bardet en dfm alle drie veel beter gaan presteren dan rubio en lopez (die ik allebei heb). Maar wel dat er een of twee daarvan een substantieel hoger puntenaantal halen dan de jongens ónder rubio en lopez (dunbar, zana, app) en ook dan willekeurige uae man die je daar kunt opstellen (molano). Als je niemand kiest uit het rijtje cian connor bardet dfm weet je vrij zeker dat je die nummers 3 en 4 ak sowieso mist. Dat pogi veel aaj de aanvallers zal laten kán, maar wie dat zijn weet je niet. In elk geval weet je van bardet en dfm dat ze dat ook nog kunnen worden als ze tegenvallen. Dan heb je bovendien nog de tijdritten waar dfm en oconnor in de top 20 te verwachten zijn, en is de nummer 2 of 3 ak wat mij betreft een prima opvuller komende dagen waardoor je ook geen extra uae man naast molano hoeft te nemen.

Uiteindelijk komt het er misschien gewoon op aan of je een ewan en dainese dichter bij merlier en groves inschat dan dunbar, app, of zon andere derderangs klimmer bij connor en dfm. En dan hangt het ook nog af van het verloop. Want iedereen heeft uiteindelijk die extra potentiele ak man in de vorm van een lipowitz en bij nasi moet die er eerder in dan bij mij. En dat is in dit geval misschien een voordeel.

 

Thomberg
Nijmos
#2111
Ik geloof niet dat connor bardet en dfm alle drie veel beter gaan presteren dan rubio en lopez (die...

Ja maar die extra UAE levert vandaag wel 24 punten op (zonder die gekke fiorelli waren het er 30 wat gewoon plek 6 in daguitslag is). En morgen 14 punten en alle andere dagen ook. Dat betekent dat je dus een plek minder nodig hebt om met een (mogelijk dure) renner op te vullen in je dagopstelling. Op die manier vervang ik niet een Bardet door een Dunbar ofzo. Ik kies bewust een Rubio of lopez waar we beide in geloven aangezien we ze beide in ons team hebben. Door UAE's te hebben en 100% zeker de puntentrui heb je genoeg lucratieve opvullers. 
Daarnaast moet je jouw toekomstige opstelstress en bankpunten in de bergen echt niet onderschatten. 

en je punt over vertrouwen in welke sprinters klopt zeker. Ik denk echter dat we de dure gasten allemaal hoger inschatten, maar hoeveel hoger is de vraag. Ik had het budget er voor over omdat ik het simpelweg niet in het AK team hoefde te stoppen. Dan denk ik daar verschil te kunnen gaan maken. Ik had dus ook voldoende budget om voor die extra AK maar zag geen meerwaarde die het budget waard was. 

Ecko

Altijd die keuzestress. Heb voor morgen negen (9!) sprinters. Als ik er eentje slachtoffer (Vendrame? Pithie? Lonardi? Andresen?) om plaats te maken voor Pogačar met zijn truipunten, dan zul je net zien dat die sprinter netjes achtste wordt. Dus f@ck die truipunten! 

Laatst gewijzigd
martijncr
BigMig
#2110
Vergeet niet dat het ook helemaal niet zo zeker is dat Milan hier even wint. De kans dat Juanpe die...

Yes! Soms is een gokje wagen leuk, spannend en goed/klote voor je dagpuntentotaal ☺️

Nijmos
Thomberg
#2112
Ja maar die extra UAE levert vandaag wel 24 punten op (zonder die gekke fiorelli waren het er 30 wat...

Die uae opvuller valt wel mee. Ik heb morgen dfm voor 12. Dankzij mijn extra ak man. Die 2 puntjes kosten me geen plek en geen 1.5m of meer.

dephazz
zomaareens
#2104
Gaat Ballerini ook sprinten? Of aantrekken voor Kanter? Het is of ballerini of Vendrame voor me:)&nb...

Kanter gaat sprinten, maar ik snap echt niet waarom zoveel mensen fan zijn van die gast op dit forum. Die gaat echt geen top 10 rijden morgen, check zijn resultaten vorig jaar in de Giro. Ballerini idem, al jaren uit vorm. 

En dan Vendrama... verkloot al jarenlang alle poultjes maar zie hem hier in veel teams voorbij komen. Hoe dan.

Next: Dainese. Wordt hier gezegd dat hij een heuvel goed kan verteren. Resultaten uit het verleden vertellen iets anders, hij is nu juist razendsnel op vlakke etappes. Wel een van de beste treintjes deze Giro overigens, kan daarom morgen wellicht top 5 halen.

Top 3 is beste trein x sprinter die een heuvel over kan. De bookies hebben het al goed voorspeld.

Plasbas

Morgen een eerste leuke test voor de sprinters.. zelf redelijk tevreden met m'n geklikte ploegje. De vaste kern van 8 staat vast, laatste in te vullen door een gokje:

  • Vendrame (gaat ie wel, gaat ie niet? Is in principe mee voor de aanval)
  • Ganna (zelfde verhaal + TT)
  • Andresen (Komt onze Fabio fit aan de meet of mag Lund zijn gang gaan)
  • Aniolkowski (mee als opvul sprinter, kan dit aan gezien vroegere uitslagen maar of top 20 al haalbaar is in deze drukke sprintmarkt?)

Hopelijk geen valpartijen, maar een leuke spannende titanen strijd.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Mocht het morgen een verwachte sprint worden dan heeft Pogi zeker 18 punten en zijn teamgenoten 14 punten. Maar dan is het nog de vraag of je Andresen of Vendrame of Ganna morgen op gaat stellen met de hoop dat ze meer punten halen dan die teampunten zullen zijn. In dit geval wil ik best dat gokje wagen, maar wie op te stellen, Ganna of Andresen? Oftewel zal Jakobsen morgen mee gaan sprinten?

ivo001

Helaas net voor de deadline Lipowitz op de bank gezet en Pellizari erin, op basis van de resultaten van etappe 1. Zonde, maar in ieder geval duidelijkheid wat ik de volgende bergetappe moet doen.

Bozenik
dephazz
#2116
Kanter gaat sprinten, maar ik snap echt niet waarom zoveel mensen fan zijn van die gast op dit forum...

Ik heb geen van de renners die je noemt, maar je gaat wel erg kort door de bocht. Kanter reed vorig jaar met Gaviria in de Giro dus staar je daar niet op blind. Hij rijdt in de kleinere koersen toch structureel wel degelijke uitslagen. Denk niet dat er iemand hier groot fan is of hoge verwachtingen heeft, maar was als sprintopvuller best het overwegen waard. Ballerini reed in z'n oude ploeg vaak ter ondersteuning, zoals vorig jaar voor Evenepoel. Als je dan alleen naar PCS kijkt is dat wel gevaarlijk, al heb ik hem door de aanwezigheid van Kanter niet overwogen. Verder zijn de voors en tegens van Vendrame hier uitgebreid voorbij gekomen. Sprint meestal mee en er zijn een paar heuvelritten op zijn maat.

floda

Morgen dus een halve poggio op. Als Lidl en Visma en eventueel fdj gaan doortrekken op deze heuvel dan moeten er toch al aantal van de 35 sprinters in deze giro naar adem happen en moeten ze in nog slechts 2,5 km best veel plekken goedmaken om überhaupt weer in wiel van Milan en Kooij terecht te komen denk ik. Groves in goede doen moet dat natuurlijk ook kunnen, maar ja is hij daar al? Net zoals Ewan... lijkt me geweldig als die 2 laatste het gaan doen. Zijn weinig gekozen en gaan als ze goed zijn veel verschil maken. 

Bozenik

Dank overigens aan Nasibal voor de epistels van afgelopen dagen en o.a. KV en Nijmos voor het geven van tegengas. Dat maakte het erg fijn om te lezen! 

jenzrscl
floda
#2121
Morgen dus een halve poggio op. Als Lidl en Visma en eventueel fdj gaan doortrekken op deze heuvel d...

Verspillen wel veel energie in tussenspurts voor paar puntjes

floda

Nog een beetje sterker worden.... ik zou van Poppel trouwens ook wel erg leuk vinden

Voorwiel
dephazz
#2116
Kanter gaat sprinten, maar ik snap echt niet waarom zoveel mensen fan zijn van die gast op dit forum...

Reden voor mij om Kanter mee te nemen was keuzestress reducerend. Simpelweg de meest aangewezen sprintkopman van de ploeg. Vermoed dat vele dit zo hebben overwogen.

 

Overigens hoop ik dat Kooij nog fit is, anders is hier de sprintploeg direct behoorlijk magertjes. Ben niet meegegaan in de hype van veel sprinters kiezen en ben met 6 aan de start verschenen (incl. Molano) en vul deze aan met Pog en Ringel S.

1 2 ... 85 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.