Scorito Giro 2024

1 2 ... 86 ... 139 140
RappeEddy

Wat verwachten we vandaag van Ganna? Trekt hij door op het heuveltje om vooraan te zitten, want met zijn kwaliteiten heeft hij vandaag wel top 10 potentie..?

Of denken we dat Andresen een betere keus is dan onze grote Italiaan, omdat Jakobsen het wellicht lastig krijgt met het tempo op dat klimmetje van 5%. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912

Iemand enig idee waarom Hofstetter vandaag bij de boekies wordt ingeschaald ergens tussen Lutsenko en Affini? 

Ik twijfel tussen Andresen, Ganna en mogelijk dus ook Hofstetter, 2 kunnen er mee. Ganna heeft toch aangegeven voor zijn sprintkansen te kunnen en mogen gaan?

Thomberg
Voorwiel
#2125
Reden voor mij om Kanter mee te nemen was keuzestress reducerend. Simpelweg de meest aangewezen spri...

Snap ik qua overweging om met een klein aantal te gaan. Dan wil je ook iemand die in principe een heuvel over kan en dat kan een Kanter of Lonardi. Ben zelf voor Pithie gegaan.

En iedereen met Ganna... hij heeft niet gezegd vol te gaan sprinten, maar stel hem vooral we op als je daar in gelooft (en hem in etappe 1 wss op de bank had dan)

Laatst gewijzigd
zomaareens

Ganna stel ik vandaag wel op.. boven vendrame.. Ballerini krijgt ook eenmaal een kans. Ik denk dat ze bij Astana beide gaan sprinten voor de punten en geloof wel in Ballerini in de chaos

 

italiaantje ook

Laatst gewijzigd
dephazz
NOAD1912
#2127
Iemand enig idee waarom Hofstetter vandaag bij de boekies wordt ingeschaald ergens tussen Lutsenko e...

Vernon is de aangewezen man voor wat lastigere sprints, maar soms zijn de bookies niet goed bij de les. Goede kans dat Hofstetter ook gaat sprinten dus als je ergens goede top 10 odds kan vinden...

 Idem voor Van Poppel trouwens, die stond op @67, dat wordt hopelijk kassa 🤑

Lund vertelde gister in een interview op feltet.dk dat Jakobsen voor vandaag de aangewezen man is. Maar herhaalde ook de afspraak dat hij mag gaan sprinten wanneer het te zwaar wordt voor Fabio.

dephazz
Bozenik
#2120
Ik heb geen van de renners die je noemt, maar je gaat wel erg kort door de bocht. Kanter reed vorig...

Hahaha dan heb je Vendrama nog nooit in je team gehad, makker. Die gaan we vandaag echt niet zien sprinten, en dat geldt ook voor Ballerini.

En ik zie Kanter echt geen top 10 rijden vandaag. Dat hij dit jaar tegen mindere sprinters een paar per ongeluk wel goed eindigde doet daar niets aan af.

Klinkt misschien hard, maar vind het chiquer om voor de race iets te beweren dan achteraf de waarheid naar je hand te zetten.

RappeEddy

En Ringel S toevoegen voor 14 extra punten i.p.v. Andresen? Wat denken jullie?

Lijkt mij ook best logische keuze als Andresen enkel lead-out is vandaag. 

Daan De Jager

Kan kanter dit ?

ditisdavid

Dikke luxeproblemen vandaag met oa Uijtdebroeks en Ganna op de bank, in het bankpuntenklassement blijf ik zo (vrees ik) flink hoog staan na Schachmann en Ganna in rit 1 en Lipowitz en Storer gisteren.

Bhamer

Vernon opstellen vandaag of toch gaan voor UAE renner?

Barrygoal
RappeEddy
#2132
En Ringel S toevoegen voor 14 extra punten i.p.v. Andresen? Wat denken jullie? Lijkt mij ook best l...

Precies wat ik net ook heb gedaan. Ringel S en Majka erin, Andresen en Lonardi op de bank.

Pogacar

Majka

RingelS

Milan (C)

Kooij

Gaviria

Bauhaus

Pithie

Van Poppel

 

Nick P

Tip voor volgende ronde:

Als je bijvoorbeeld Ganna mee neemt omdat hij zegt te gaan sprinten, bedenk dan ook alvast of je er genoeg vertrouwen in hebt om hem ook daadwerkelijk op te stellen. Hetzelfde geldt met een Vendrame.

Dit is voor mij ook de reden dat ik Ganna thuis gelaten heb.

Jasperdewaal11

Dit is mijn giro team + uiteenzetting (voor de liefhebber)

Vooraf wil ik graag mijn algehele gedachtegang even openbaren zodat mijn keuzes wat beter te begrijpen vallen, of je het ermee eens bent is een 2e 😉. Het parcours is natuurlijk op maat gemaakt voor ene T. Pogacar en dus met een redelijk explosief karakter. Ik heb dan ook gekeken dat ik zowel bij de AK-renners als bij de Sprinters dit veranker. Of te wel AK-renners die wel houden van een beetje punchen of versnellen en bij de sprinters de sterkere mannen kies (of Sprinters + zoals onze vrienden van het Wielerorakel deze categorie noemen). Dit gaat sowieso ten koste van enkele renners die veel gekozen gaan worden maar ergens moet ik het verschil maken, bovendien ben ik benieuwd of deze keuzes na 21 etappes komen bovendrijven in de punten (wat ik hoop).

Dit alles bij elkaar kom ik tot het volgende team:

AK

-          Pogacar

-          Arensman (twijfelde heel lang tussen G en hem, nu wellicht al een beetje spijt)

-          O’Connor

-          Bardet

-          DFM 

-          Tiberi

-          Rubio (anders aanvallen, bergtrui?)

-          JP Lopez (anders aanvallen, bergtrui?)

-          Pellizzari (wie weet, bergtrui?

Pogacar is de obvious pick. Arensman en Tiberi zijn mijn 2 troeven voor het Jongerenklassement (Sorry Cian), waarbij beide heren een TT hebben. Tiberi is in vorm en bij Arensman geloof ik dat hij erin groeit. Ik vond G te duur, ook al had ik hem er graag bij, en is toch al 37. Hij kan zeer precies pieken weet ik en vorig jaar heeft hij mij de nodige punten opgeleverd maar ergens moet het kantelpunt zitten. Daarnaast komt hij nog weleens wat tegen.

Bardet is punchy en in vorm (dacht ik). DFM kan in principe alles (hebben we ook in Algarve gezien) en dit is een duur gokje maar wel een die volgens mij niet in al veel teams komt dus een potentiële verschilmaker. Rubio, JP Lopez en Pellizzari kunnen zowel ergens tussen plek 8-20 zweven of wel aanvallers worden in bergen en mogelijk bergtrui ??

 

Sprints

-          Milan

-          Kooij

-          Girmay

-          Molano

-          Pithie

-          V Poppel

-          Lonardi

-          Lund Andresen

 

Afgezien van Molano (maar wel teampunten) ben ik er vrij zeker van dat deze heren een zware koers overleven normaal gezien. Milan & Kooij hoef ik denk ik niet te verdedigen. Girmay laat wat mij betreft weer tekenen zien van verbetering en is uiteraard voor een sprinter een goede klimmer. Met mensen als Mikhels, Petit & Smith die hem kunnen helpen zie ik wel mooie dingen gebeuren. Bovendien denk ik dat ook hij niet heel veel gekozen gaat worden. Verder zit ik op de Pithie hype-train dus heel benieuwd. V Poppel had ik zelfs gekozen als Welsford wel mee was gegaan. Lonardi is mijn jaarlijkse keus voor een Italiaans sprintertje uit een klein ploegje, deed het in Turkije wel goed en kan een heuvel over. Wat onze jonge Deens vriend betreft kon ik die niet laten liggen, Jakobsen wappert er nog weleens vanaf en mocht hij het wel heel goed gaan doen dan is een door-sprintende lead-out en potentiële teampunten een ideale combo voor 500k. 

Dit alles gaat ten kosten van een Merlier en Bauhaus bijv. maar keuzes moeten gemaakt. Ewan staat op mijn blacklist en probeer sprinters die samen met een andere sprinter in de ploeg zitten een beetje te ontwijken.

 

Verdere aanvullingen:

-          Fabbro (zou kopman zijn bij Polti, liet in het verleden mooie dingen zien, valt nu al wat tegen)

-          Sheffield (Ganna kreeg ik er niet in dus ga voor de light versie en wellicht een aanvaller later in de ronde)

-          Storer (aanvallende klimmer, die nu misschien zelfs een AK wordt ?

 

Ik ben uiteindelijk van de Lipowitz hype train afgesprongen en ook Hirt en Vansevenant hebben het net niet gered. Had ook nog een versie met Ganna en Hofstetter maar dat werden 9 sprinters + Ganna = iets te veel :P

Eerste 2 etappes gescoord met 46% en nu naar 63,2% ben benieuwd of ik in de 3 etappes die volgen kan doorstijgen met zoals ik zie Girmay (14%) en Lonardi (9%) als hopelijke verschilmakers.

Succes iedereen.

Laatst gewijzigd
Thomberg
Nick P
#2137
Tip voor volgende ronde: Als je bijvoorbeeld Ganna mee neemt omdat hij zegt te gaan sprinten, beden...

Precies dit

Willempie94
Nick P
#2137
Tip voor volgende ronde: Als je bijvoorbeeld Ganna mee neemt omdat hij zegt te gaan sprinten, beden...

Als je Vendrame als sprinter mee hebt klopt dit, ik heb hem inderdaad mee. Ik verwacht hem een paar keer in de vlucht, en hij zal mogelijk de wat lastigere sprints meepakken. Dan staat ie er wel in bij mij. 

Plasbas
Nick P
#2137
Tip voor volgende ronde: Als je bijvoorbeeld Ganna mee neemt omdat hij zegt te gaan sprinten, beden...

Het meenemen van Ganna en Vendrame, kan ook hele andere redenen hebben dan alleen voor je sprint trein.

Ganna normaliter 2x zekere punten in de TT + extra kansen in etappes zoals 1 en lastiger sprints.

Vendrame is de ideale reserve renner (in mijn belevening) die je bijna altijd het 8e of 9e plekje in je ploegje kan klikken, helemaal wanneer er uitvallers komen of renners minder top blijken. Ja het leverd je vast wat bankpunten op, maar dat hoort er soms ook een beetje bij.

Wel eens dat wanneer je beide voornamelijk mee hebt om vast in je sprint trein mee te nemen, dit een hoop tranen op kan leveren..

Punchen of verzuipen
Nick P
#2137
Tip voor volgende ronde: Als je bijvoorbeeld Ganna mee neemt omdat hij zegt te gaan sprinten, beden...

Dit was voor mij júíst reden om Ganna wel mee te nemen. Deze Giro heeft redelijk wat 'nog een heuveltje in de finale'-sprints. Zie ook vandaag, met dat lopertje van 5%. Precies zwaar genoeg om mij te doen twijfelen aan pure sprinters zoals Jakobsen, maar Ganna zie ik dat juist goed verteren. Stel Ganna dus met liefde gewoon op vandaag.

ZK

Vendrame en Ganna, dat worden een vaak 0 punters in de sprintetappes. 

Ted de la course

@Dephazz Vendrame sprintte vorig jaar in de Giro in de eerste 3 sprint aankomsten gewoon mee met een 13e plaats als minste resultaat. In de 3e sprint in rit 5 kwam hij hard ten val en daarna heeft hij niet meer mee gesprint. Dus je verwijzing naar 'dan heb je Vendrame nog nooit in je team gehad klopt niet. Ik verwacht dat hij nu ook gewoon mee gaat sprinten. 

dr klaas

Vendrame sprintte vorig jaar idd altijd mee tot de val, helaas.   Ganna is multiinzetbaar maar het kan gewoon, ik heb ze beide..

6 Sprinters is wel weinig lijkt me, aangezien er altijd valpartijen zijn helaas.

Verder werd je met teampunten ongeveer verketterd vorig jaar, en nu met pogimates toch een stuk minder.  Gemiddeld 1 pogimate per team. 

John Bon

Allright gisteren gestegen naar dikke 85% vandaag doen we het met Kooij, poga, Milan,Molano, Pithie, Dainese,Vendrame,Van Poppel en Andresen. 

Dus vooral hopen op hoog tempo zodat Merlier en Jakobsen eruit worden geknikkerd

Aanklampen
ZK
#2143
Vendrame en Ganna, dat worden een vaak 0 punters in de sprintetappes. 

@Derhass, beter je huiswerk doen inzake Vendrame. Vorig jaar inderdaad steady rond plek 10 totdat Cav hem omver kegelde. Jij lijkt alleen naar PCS te kijken zonder te weten hoe etappes verliepen of rollen in teams te weten.

Vendrame in rit 6 enorm gebutst, en dus niet meesprinten.

Dit jaar niet meegepakt omdat sprintveld dermate is dat ik denk dat ie sowieso enkele laat lopen. 

Kanter vond ik een redelijke optie voor rond plek 10. Niet erg sterk in postioneren en dat is vooral met zoveel sprinters enorm belangrijk. 

ProScoritoManager

Ik heb Vendrame inderdaad nog nooit in mijn team gehad. Speel dan ook nog niet zo heel lang Scorito, dus zoveel zegt dat ook weer niet. Vorig jaar niet overwogen omdat hij hier op het forum zo zwart gemaakt werd. Toen had iemand in onze vriendenpoule hem wel en sprintte hij verdienstelijk mee tot aan zijn valpartij. Vervolgens zie je hem nog zo recent als in Romandië vanuit de vlucht als tweede aankomen op een berg van 7,6km aan 7,5% en vraag je je inderdaad af met voor renner je nou in godesnaam te maken hebt. Maar in plaats van dat zien als een negatief punt, zag ik er juist een ideale hybride renner in. Leuk om als 7e a 8e sprinter mee te nemen, als hij meesprint zal hij alleen op die manier al zijn punten waard zijn. En daarnaast ook nog opstelbaar in zo'n beetje iedere heuvel / vluchters etappe.

oli4g

Gaan ze Fiorelli opniuew in de vlucht laten en de puntentrui nog een dag gunnen? 

DanZ

Dillema met mn sterke sprintploeg vandaag.

Moet 1 iemand banken van Vernon, Ganna of Hostetter.

Of ga ik er gewoon vol voor en laat ik Pogi thuis met zn trui punten.

Neig naar Hof maar denk dat ie net zo goed mee kan sprinten...

iemand nog tips of inzichten? 😅

Laatst gewijzigd
1 2 ... 86 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.