Scorito Giro 2024

1 2 ... 87 ... 139 140
bart1e

Hier hetzelfde dillema met Hofstetter, of Martinez opstellen voor de zekere punten of hopen dat Hofstetter het beter gaat doen vandaag dan plek 14. Ze geven aan voor Vernon te gaan, maar zie hem eigenlijk ook wel gewoon mee sprinten. 

kevinraar

mij team voor vandaag

merlier

kooij

molano

jakobsen

dekker

van poppel

vendrame

ganna

pogacar

ivo001

Pfoe te weinig plekjes vandaag. Vooralsnog Pogi erin voor 18 zekere punten (gelijk aan etappe top 12), maar heb Majka op de bank (14 teampunten, gelijk aan etappe top 14).

Lund en Hofstetter ook op de bank, maar wel renners als Vernon, Ganna en Pithie erin. Lund bewaar ik voor de komende 2 etappes denk ik.

BigMig
Thomberg
#2112
Ja maar die extra UAE levert vandaag wel 24 punten op (zonder die gekke fiorelli waren het er 30 wat...

Inderdaad levert die extra UAE (naast Pogi en Molano) nu 24 punten op, maar dat had ook anders kunnen lopen (zie lekke band Pogi, ongeluk zit in een klein hoekje). Het is een redelijk voorspelbaar scenario, maar het kan ook zomaar niet uitkomen. Als je geen 2e Pogi helper mee hebt, maar je kunt in plaats daarvan wel een DFM, Lipowitz of Uijtdebroeks opstellen maak je misschien zelfs wel winst in punten. Dan is die extra UAE inderdaad een fijne opvuller in de komende sprintetappes, maar dat scheelt weinig met bijvoorbeeld een DFM, Cian of G. Als je vervolgens straks in bergetappes krap komt te zitten met je opstelling en je moet 2 UAE renners opstellen voor misschien maar 8 puntjes per dag, is dat ook niet per se een meesterzet.

Laatst gewijzigd
Pinot Grigio

Goedemorgen mannen,

Kleine update na een heel dol weekend waarbij er pak m beet een uur of 6 geslapen is. 

Inmiddels tweede in de scorito poul dus een goed begin is het halve werk. 

Vrijdag bonje gehad op de zaak dus het maar op n zuipe gezet die avond. Kan juliie vertellen dat ik ook witte bergen heb gezien en nee ik zat niet op de fiets maar gewoon aan de keuken tafel. 

Ik houd het vandaag even kort maar krachtig want ben nog aan het bijkomen. 

Morgen nieuwe update, vandaag Cavendish als kop man dus gaat sowieso goed komen. 

 

Nijmos

Ik denk zelfs dat de onverwachte nederlaag van pogi in s1 een zege is geweest voor de uae kiezers. Nu moesten ze s2 wel min of meer. Daardoor staat pogi na s2 in roze, bollen en bijna ook puntentrui. Had hij stage 1 gewonnen dan had hij misschien de vlucht wel ruimte gegeven..

Nijmos
ivo001
#2153
Pfoe te weinig plekjes vandaag. Vooralsnog Pogi erin voor 18 zekere punten (gelijk aan etappe top 12...

Klinkt als een balansprobleem?

ditisdavid
BigMig
#2154
Inderdaad levert die extra UAE (naast Pogi en Molano) nu 24 punten op, maar dat had ook anders kunne...

Maar een klassementsrenner kan op een aankomst als deze ook buiten de punten vallen door materiaalpech (zie Tiberi), dus dat is een beetje een non-argument.

Ecko
Barrygoal
#2136
Precies wat ik net ook heb gedaan. Ringel S en Majka erin, Andresen en Lonardi op de bank. Pogacar...

Je hebt Andresen en Lonardi die hier zomaar zesde kunnen worden, die hou je op de bank en je gaat voor die paar 'zekere punten' van Majka en Großschartner😱  Oké, het kan, maar ik gooi liever die b/c-sprinters erin (en heb vermoedelijk daarom maar pas 1 gouden beker). 

Ecko
Nijmos
#2157
Klinkt als een balansprobleem?

Herken ik. Maar dat 'probleem' is tijdelijk. Er zal blijken dat sommige spinters deze Giro eigenlijk geen sprinters zijn, of ze raken beschadigd of vallen uit. Daarna heb ik een prima sprintkern en is de keuzestress voorbij. 

Ecko
ditisdavid
#2158
Maar een klassementsrenner kan op een aankomst als deze ook buiten de punten vallen door materiaalpe...

Alles kan. Maar het gaat om de afweging tussen een wellicht kleinere kans op dikke punten of iets grotere kans op team/truipunten. De ene deelnemer gaat op safe, de ander vindt het leuker om wat meer risico te nemen. 

kevinraar

Hoop op een verassing David dekker in de top 5

Nick P
Plasbas
#2141
Het meenemen van Ganna en Vendrame, kan ook hele andere redenen hebben dan alleen voor je sprint tre...

Ik ben ook zeker niet tegen het meenemen van Ganna of Vendrame, ze hebben zelfs beide een tijdje in mijn team gestaan.

Maar je moet toch echt wel van tevoren besluiten of je ze ook in sprint etappes op durft te stellen.

Pim Todcock

Geen al te best weekend (scoritotechnisch) met Cian, Thomas en Lipovitz er niet in. Caruso terecht weinig gekozen, maar bij mij er wel in. Alleen Ganna en Vansevenant zijn beter dan verwacht. Nu al in volledige paniekmodus naar de sprints, met Pogi toch maar even op de bank met alle angst om de winnaar op de bank te hebben. Pas halverwege de stand en dus ver van een beker.

Nog lotgenoten hier?

BigMig
ditisdavid
#2158
Maar een klassementsrenner kan op een aankomst als deze ook buiten de punten vallen door materiaalpe...

Dat is zeker geen non-argument, pech kan natuurlijk altijd overkomen. Maar waar het om gaat, is dat je voor die teampunten van die extra UAE man die genoemd worden (zowel in die etappe naar Oropa als die etappes erna) een hele specifieke uitkomst nodig hebt (Pogi wint op Oropa, pakt roze en bergtrui). Er zijn genoeg mogelijke scenario's waarin dat niet gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan pech voor Pogi, het hierboven beschreven scenario dat Pogi wel wint op dag 1 en vervolgens dag 2 de trui afgeeft, een mindere dag waardoor andere renners wel kunnen volgen, enz. Oftewel: het voordeel van een extra UAE man tegenover een extra klassemenstsman is helemaal nog niet zo evident.

stefbeukers

Ik ben voor een relatief veilige selectie gegaan, met drie knechten van Pogi. En het plan is om consequent de knechten op te stellen, zolang Pogi in het Roze rijdt. Vandaag in de dag selectie:

  • Milan
  • Kooij
  • Bauhaus
  • Dainese
  • Van Poppel
  • Molano 
  • Pogacar 
  • Großschartner 
  • Bjerg

Bauhaus en Dainese als mogelijke verschilmakers, gezien hun lage pickrate.

Op de bank kans op bankpunten met Vendrame en Andresen.

John Bon
Pim Todcock
#2164
Geen al te best weekend (scoritotechnisch) met Cian, Thomas en Lipovitz er niet in. Caruso terecht w...

kalm :) we zijn 2 dagen ver. 

Aanklampen
kevinraar
#2162
Hoop op een verassing David dekker in de top 5

Denk dat deze voor Jenthe is 

ivo001
Nijmos
#2157
Klinkt als een balansprobleem?

Uiteindelijk zullen er wel enkele sprinters uit gaan vallen in de loop van de ronde, helaas crasht er altijd wel iemand.

Heb deze keer vooral wat gesneden in de aanvallers, had daar vaak toch de verkeerde kopman op de verkeerde dag, en de types als Pogacar eindigen nog wel eens op plek 5-12 omdat de meeste vluchters nog opgeraapt worden. Heb Lipowitz en Lopez een beetje in de dubbel rol van klassement/aanvaller. Morgen komt Lund er waarschijnlijk wel in. Vandaag even kijken hoe die zich handhaaft in een peleton met veel topsprinters en treintjes, en hoe Jakobsen mee kan komen.

oli4g

Toch maar DFM opgesteld en Andresen gebankt vandaag. Vendrame krijgt wel een plekje, die lijkt afgelopen 2 dagen goed verteerd te hebben.

Thomberg
BigMig
#2154
Inderdaad levert die extra UAE (naast Pogi en Molano) nu 24 punten op, maar dat had ook anders kunne...

Alles had anders kunnen lopen, maar bij Scorito probeer je natuurlijk wel rekening te houden met het meest waarschijnlijke scenario.

En over de bergritten. De kans dat al jouw 9 klimmers in de punten gaan rijden is nihil. Simpelweg omdat je niet de 9 beste klimmers kan hebben (want te duur en ze presteren niet allemaal consistent) en er vaak aanvallers voor of tussen zitten. Dan zijn opvullers van 8 (+ mogelijk 6 en 10) gewoon veel meer waard dan een 7de 8ste en/of 9de buiten de punten. Daarnaast heb je dus ook plek voor die extra aanvaller die we allemaal verwachten, maar anders geen plek voor hebben om op te stellen. Of je gaat die aanvaller die we verwachten opstellen of je AK man. Als je die dure AK man op de bank zet is het kapitaalvernietiging. 

Thomberg
ivo001
#2169
Uiteindelijk zullen er wel enkele sprinters uit gaan vallen in de loop van de ronde, helaas crasht e...

Volgens mij is het wel een balansprobleem wat Nijmos ook zei.

Stel je anticipeert op het uitvallen van een sprinter. Tot de tijd dat die uitvalt is die reserve pure kapitaalvernietiging. Daarnaat moet je je altijd afvragen hoe goed die reserve is en hoe hoog je hem dan normaal verwacht te eindigen in die etappes? Je vond hem nu puur reserve dus echt veel vertrouwn in zijn sprintkkwaliteit had je niet. Dan is bij het uitvallen van een sprinter een opvuller dus ook een prima opstelmogelijkheid en die had je toch al (kost je dus geen extra budget en geld).

Dan specifiek de namen. Je kan iemand opstellen die zeker het equivalent van plek 14 heeft. Je twijfelt er over om Vernon en Ganna er in te zetten dus dat zijn (in jouw ogen) de 8ste en 9de man in jouw sprintteam. Je hebt ook Pogi dus blijven 6 man in je selectie over die je sowieso bij de eerste 14 verwacht. Daarnaast heb je een aantal goede sprinters niet kunnen kiezen die normaal ook bij de eerste 14 eindigen. Welke plek schat je dan realistisch in voor Ganna en Vernon als ze vol meesprinten? Als je alle sprinters die meedoen bekijkt. Dan zou plek 14 al een heel mooie prestatie zijn. Hierbij komt bij die 2 namen (en Lund ook) de onzekerheid dat je niet weet of ze gaan sprinten wat de expected point nog omlaag brengt. In dit geval zal je dan toch altijd voor een zekere plek 14 moeten kiezen?

Dat je dan iemand van 1.5 en 1 op de bank zet is jammer. Maar het is ook zonde om een mogelijke keuzefout (vanuit balans) vooraf dan maar op te gaan stellen. En Ganna en Vernon ga je later (in ieder geval in de ITT) nog opstellen.

Daarnaast is het punt over "gokken op aanvallers" in de bergen ook niet helemaal waar. Er zijn een aantal usual suspects die we allemaal verwachten. Je weet alleen niet welke etappe. Daarom moet je dus in de etappeselecties ruimte hebben om ze consistent elke rit op te stellen. Dan kan je alleen hun maximale potentie benutten. Als je (te)veel aanvallers in je selectie hebt is het namelijk onmogelijk om te gokken wie welke etappe goed is. Dus moet je dat gokken voorkomen en hem elke rit kunnen opstellen.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Vandaag hopelijk knallen met: 

Milan (c)

Kooij

Girmay

Molano

Pithie

v Poppel

Lonardi

Andresen

Pogi

Pim Todcock
John Bon
#2167
kalm :) we zijn 2 dagen ver. 

Tnx, da's waar. Bovendien zullen er nog veel lui boven staan met een waardeloos sprintteam en moeten Thomas en Cian nog veel punten halen om hun prijs te rechtvaardigen.

Thomberg
Pim Todcock
#2174
Tnx, da's waar. Bovendien zullen er nog veel lui boven staan met een waardeloos sprintteam en moeten...

Ik denk dat een aantal van die teams die wél gewoon pogi opstellen vandaag (equivalent van plek 12) meer punten kunnen halen dan als jij 9 sprinters opstelt.

1 2 ... 87 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.