Scorito Giro 2024

1 2 ... 88 ... 139 140
Punct

Tot zover Dunbar. Meer AK-kansen voor Plapp en/of Zana, of juist nog meer alles op de dagsuccessen?

John Bon
Pim Todcock
#2174
Tnx, da's waar. Bovendien zullen er nog veel lui boven staan met een waardeloos sprintteam en moeten...

Dat gaan ze wel doen hoor als ze niet vallen :) 
De meer explosieve bergritten zijn degene die hun het minst ligt dus dat ze hier al zo goed waren is heel veelbelovend. 

Zoals al veel hier gezegd bij een Thomas moet je niet noodzakelijk gaan kijken of hij de 100punten per million zal opbrengen. 

Pim Todcock
Thomberg
#2175
Ik denk dat een aantal van die teams die wél gewoon pogi opstellen vandaag (equivalent van pl...

Ja, goed punt, en zo te zien staat zelfs voor de dag Pogacar hoger in de odds dan een deel van mijn sprintersteam (v Poppel, Hofstetter). Als het geen volledige massaspeurt wordt mengt hij zich misschien zelfs op plek 16 oid.

Overigens is die 7 8 miljoen alsnog veel te weinig gebleken gezien de 99% pickrate.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Pim Todcock
#2178
Ja, goed punt, en zo te zien staat zelfs voor de dag Pogacar hoger in de odds dan een deel van mijn...

Ik wist het! Anderen krijgen gewoon korting op hun renners. Vind je het gek dat ik steevast in de middenmoot eindig?!

Barrygoal
Pim Todcock
#2174
Tnx, da's waar. Bovendien zullen er nog veel lui boven staan met een waardeloos sprintteam en moeten...

Over thomas maak ik me niet druk hoor. Behalve als hij pech krijgt.

BigMig
Thomberg
#2171
Alles had anders kunnen lopen, maar bij Scorito probeer je natuurlijk wel rekening te houden met het...

Eens met je punt over het rekening houden met het meest waarschijnlijke scenario. Echter hangt de keuze van hoe zwaar je daar op inzet denk ik af van hoe waarschijnlijk je dat scenario acht en hoeveel vertrouwen je hebt in je alternatieven op het moment dat dat scenario opeens toch geen werkelijkheid wordt. 

Daarnaast opnieuw: als je in de dagopstelling voor een bergetappe op de plek die naar de extra UAE renner gaat een DFM, Cian of Bardet (koersend à la Pinot Giro 2023) kunt zetten, denk ik niet dat je daar (zeker bij consistent opstellen) op achteruit gaat.

Pim Todcock
ProScoritoManager
#2179
Ik wist het! Anderen krijgen gewoon korting op hun renners. Vind je het gek dat ik steevast in de mi...

Ohja, 8 zelfs. 12 had misschien twijfel opgeleverd. Ik wil niet heen en weer springen naar Scorito om te factchecken, want als je twee keer knippert verdwijnt de tekst hier :/.

John Bon

Eerste "belangrijke" naam streep erdoor, Dunbar start niet vandaag. 

Plasbas
Nick P
#2163
Ik ben ook zeker niet tegen het meenemen van Ganna of Vendrame, ze hebben zelfs beide een tijdje in...

Daar sluit ik me helemaal bij aan, te groot ? Als je ze (ook) voor je vaste sprint kern meeneemt. imo

Hay
Pim Todcock
#2178
Ja, goed punt, en zo te zien staat zelfs voor de dag Pogacar hoger in de odds dan een deel van mijn...

Jouw prijs voor Pogacar valt nog mee, ik heb 8 M betaald :-)

Willempie94
John Bon
#2183
Eerste "belangrijke" naam streep erdoor, Dunbar start niet vandaag. 

Die staat niet in m'n team, tot nu toe blijven ze allemaal zitten. 

ditisdavid

Achteraf is het een wonder dat Dunbar vorig jaar drie weken heel is gebleven, die jongen gaat vaker op zijn snufferd dan twee Keldermannen bij elkaar...

Zitvlees

Hoi allemaal,

met veel interesse heb ik een meegelezen met alle theorieën, mat name die van Nasibal.  Op eigen houtje ben ik op een voor een aanzienlijk deel hetzelfde team uitgekomen, alleen met wat extra klimmers. Die kan ik nu niet allemaal opstellen, maar ik anticipeer op uitvallen of totaal tegenvallen (geen AK, maar ook niet goed genoeg om in een vlucht in de punten te rijden).

Ook heb ik 2 knechten van Pogi, in te zetten in sprint (Molano) en bergetappes (Majak) en zonodig allebei (TT).

Ik ben benieuwd of jullie dit als een goede keuze zien, of dat ik beter nog een ander type renner (tijdrijder?) mee had kunnen nemen? OF een UAE knecht minder?

Mijn team: 

AK: Pog, G, Bardet, Arensman,

KLI: Lutsenko, Lopez, Rubio, APP, Storer, Lipowitz

SPR: Milan, Kooij, Dainese, Pithie, vPoppel, Kanter

Heuvel: Vendrame, Vansevenant

Opvullers: Majka, Molano

 

 

kevinraar

gelukkig heb ik dubar niet in me team

Willempie94
Zitvlees
#2188
Hoi allemaal, met veel interesse heb ik een meegelezen met alle theorieën, mat name die van Na...

Waarom schaar jij Molano bij de opvullers en niet bij de sprinters?

leonstar

Even over de uae mannen duscussie: 

de kans was toch wel naar schatting tenminste 85% dat pogi wat truien zou verzamelen! 

ze leken duur de uae mannen maar doordat je ze gewoon vaak kunt opstellen (ook de mannen van 1.5 miljoen) kun je wat meer 500 k mannen meenemen en wat meer top end ak/sprinters. 

Molano is een redelijke sprinter en is team mate pogi.

ik begrijp werkelijk niet waarom je die niet zou nemen? 

in etappes als vandaag en er nog relatief weinig uitvallers zijn zorgt het hebben van uae mannen voor keuze tussen 14 vaste punten of ga ik mn b sprinter opstellen in de hoop dat ie rond plek 8 rijdt...

maar door de hele ronde heen geeft het je normaliter wat meer keus. 

vooral wanneer een vlucht het meest verwachtte scenario is ben je spekkoper! 
dan heb jij wat zekere punten meer dan een ander en ook wat 500 k parels meer dan een ander die zomaar eens in de vlucht zouden kunnen zitten! 

ja de overige 1.5 miljoen-2.5 miljoen renners zul je met die team mates wel links moeten laten liggen. 

succes allemaal. 

het is tot nu toe genieten wat we voorgeschoteld krijgen. Hopen op nog meer mooie etappes! 

Sjasfriet

Hopelijk geraakt Jakobsen niet over dat laatste pukkeltjes en mag Lund gaan sprinten. Topfavoriet Merlier hoeft er van mij ook niet meer bij te zitten trouwens ;)

Milan - Kooij - Bauhaus - Van Poppel - Molano - vendrame - Lund - Pithie en Pogimans moeten het gaan doen.

Hopelijk geen chasse patat maar een degelijke sjasfriet vandaag, want m'n subleague genoten hebben met Martinez en uitdenbroekie alle 8 teveel punten gesprokkeld. Gezien ze niet genoeg sprinters hebben hopelijk de komende dagen van plekje 5 naar 1 wippen. 

Ik ben waarschijnlijk de enige Belg die Kooij en arensman verkiest boven Merlier en uitdenbroekie. Het kan verkeren.

Laatst gewijzigd
Robbert B.

Hier iemand met Ganna. Zie 'm vandaag wel een poging doen.... en ik vind 1,6km a 5,3% echt best wel pittig, zeker als je bedenkt dat bovenop deze molshoop de sprinters niet allemaal vooraan zullen zitten, de spinttreintjes er nog niet direct georganiseerd zijn etc...

Hier nog volop twijfel; Lund of Pogi. Pogi voor de zekere punten klinkt veilig(er). 

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik snap best dat mensen twijfelen over Ganna opstellen. Zijn verwachtingswaarde is gewoon niet zo hoog, doordat hij alleen meesprint als het uitkomt. Dan vind ik het heel valide dat je hem meeneemt ipv een uae knecht. Bijvoorbeeld als 7e of 8e man. Hij zal misschien 4x wel en 4x niet sprinten voor gemiddeld plaats 8. Dan heb je even veel punten als met novak of oliviera. Maar met de extra punten in de tijdrit.

Het punt is dat als je dfm in je ploeg hebt er opeens een opstelbare renner bij is die je niet per se had verwacht. Ook kan het dat je rekening hield met pogi in geen of slechts 1 trui na stage 2 en dat je daarvoor Ganna meerekende als 8e sprinter. Dan is zijn verwachtingswaarde immers hoger dan die van een uae. Dfm of uae zit qua verwachtingswaarde in 8 sprints ongeveer even hoog als Ganna dan. Dan ga je tóch afwegen en daarbij ook dingen betrekken als de goede start van Ganna/Ineos, de lastige finale, enz.

zomaareens

Tulijk gaat Ganna ervoor vandaag. 

Sloddies

Sloddies historisch slecht aan de Giro begonnen; 35,9%. Thomas wederom thuisgelaten. Wordt deze giro 38, is boven de 70 kg en ook nog eens superstevig geprijst. Ik geloof echt niet dat hij top 3 eindigt. Baal wel dat ik Cian niet heb geselecteerd. Die klikte ik als een van de eersten erin, maar is uiteindelijk gesneuveld vanwege het weinig ambitieuze doelen stellen. Bovendien lijkt Visma een pechduiveltje op de schouders hebben te zitten dit jaar. Voorkeur aan Arensman en O'Conner, mede vanwege hun tijdrit.

Etappe 1 viel zwaar tegen omdat Arensman niet presteerde en Pogi de etappe niet won (Majka en Molano opgesteld). Etappe 2 Arensman nogmaals opgesteld en een helaas teleurstellende Tiberi en Caruso ook met nulpunters. Rubio op de bank (dat was dom) en Lipowitz ook. Zo loopt de achterstand rap op. 

Hopelijk gaan de sprinters vandaag wat goedmaken. Heb gedroomd dat Ewan in 3 en 4 over de heuveltjes kort voor de finish danst met de besten, mooie resultaten tot gevolg. En anders dan eerdere Giro's staat hem geen Tour in het vooruitzicht (die rijdt Groenewegen), dus geen enkele reden om dit jaar voortijdig af te stappen. Hopelijk wordt deze droom geen nachtmerrie. Vandaag Milan (c) en nog 7 sprinters waaronder Molano en Ewan dus. Hofstetter blijft op de bank. Wel Andresen, want verwacht dat Jacobsen niet meekomt op het slotklimmetje.

Barrygoal
Sloddies
#2196
Sloddies historisch slecht aan de Giro begonnen; 35,9%. Thomas wederom thuisgelaten. Wordt deze giro...

precies ook de rede dat ik Arensman i.p.v. Cian heb gekozen. Ook Cian als 1 van de eesrte erin geklikt, maar met dezelfde redenen eruit gehaald. Voorlopig wel de goede keuze gemaakt met Thomas en DFM.

oli4g

Jakobsen geeft aan dat ze voor hem gaan vandaag. Pithie niet 100%. Ewan voelt zich supersterk, Pogi blij met roze trui, kijkt vooruit naar ITT om verder verschil te maken, interessant voor etappe 6.

Hofstetter verwacht pogi en dfm vandaag door 3km regel bovenaan de klim, die kunnen zomaar doortrekken op het vlakke deel bij teveel afscheiding.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Die finale van vandaag kan flink chaotisch worden. De 3km grens ligt bovenop het klimmetje, dus dat wordt een ziedende sprint naar de voet van die klim om alles en iedereen vooraan af te zetten. Zelfs als dat allemaal lukt zonder valpartijen zul je zien dat een aantal sprinters in een matige positie aan die klim begint, en dan wordt het een lastig karwei om dat nog goed te maken. Zeker wanneer een type als Flip (of Ganna?) een poging waagt om weg te rijden waardoor er volle bak achtervolgd moet worden.

Dit lijkt me bij uitstek een recept om pure sprinters als Jakobsen overboord te gooien, dus ik geef Lund Andresen vandaag een kans. Op plekje 9 had ik dan nog de keuze tussen opvulsprinter Aniolkowski of truipunten via DFM (12) of Broek Uit (10). Besloten om Aniolkowski op de bank te houden, want a) geen geweldige klimmer en b) geen geweldige ploeg/trein om hem vooraan te houden cq terug naar voren te loodsen. En dan verkies ik Broek Uit boven DFM, met het oog op mogelijke bonuspunten via Kooij.

Willempie94

Mijn team voor vandaag:

  • Milan (c)
  • Kooij
  • Dainese
  • Molano
  • Pogi
  • Majka
  • Bauhaus
  • v Poppel
  • Andressen

 

 

1 2 ... 88 ... 139 140

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.