De uitkomst van het model is een score die niet zo tastbaar is (Pogi haalde 13k en de laagste 660). Door het om te vormen naar percentages voelt het tastbaarder.
Morgen weer een lastige dagopstelling. Vlucht of AK? UAE's, matige klassementsmannen, of aanvallers? Nog even over slapen.
Met vreugde stel ik vast dat het selecteren van de jonge Broekuit vooralsnog een juiste keuze lijkt te zijn, maar verdrietig stel ik eveneens vast dat de evenzo jonge Arend de machtige vleugels nog niet wenst uit te slaan. Vriend en vijand zullen overigens net zo verbaast zijn als ik dat zo'n beetje de meest beestachtige tijdrijder van het laatste millennium hier springveren van een paar ons weet bij te benen.
Zij die hun halve selectie met woestijnvossen hebben gevuld zullen wel wat ongemakkelijk aan tafel schuiven, zeker met het oog op morgen. Waarom zou Pogacar morgen los gaan? Ik zie hem rustig in het wiel van Bardet omhoog peddelen, en de dagen daarna, na elke 'vlakke' etappe lekker een uurtje langer slapen dan vooraf was voorzien, zonder al die roze, blauwe en paarse perspoespas. Volgens het hogere plan!
Daarom zou het zo maar kunnen dat onze Ecuadoriaanse kogel ook na morgen nog roze gekleed aan de arbeid kan. Drie man Ineos opstellen?
Hij gaf aan wat verrassingen in petto te hebben. En wat ook mee kan spelen is dat hij ca. 50km van de Santuario di Oropa is geboren. Wat is er mooier om voorop te fietsen door jouw geboortestreek. Het roze wordt denk ik te lastig gezien zijn gewicht, maar vorm en intentie lijken er wel te zijn.
Die rit in giro 2020 die hij won zal hem ook wel inspiren denkik :p denk ook dat dit de enige manier is om te verantwoorden dat ze niet op kop rijden door zelf in kopgroep te zitten. Naja zullen morgen zien
De UAE knechten blijken nu ook wel een beetje een vergiftigd geschenk. Vandaag 0 punten. Morgen tussen de 0 en 24 punten. Als Pogi wint neemt hij roze en ook berg neem ik aan (aankomst op 1ste categorie). Als er een vluchter de rit pakt is het tweede nulpunter van de ronde.. wat wordt het?
Mijn team is geworden:
AK
Pogacar, Thomas, Arensman, Barder, Tiberi
Aanvallende klimmers (met AK-potentieel)
Rubio, APP, Lopez, Pellizari
Sprint
Mian, Kooij, Bauhaus, Molano, Pithie, Van Poppel, (Vendrame, Ganna)
'Opvul'
Vansevenant, Lipowitz, Andresen.
Ik heb uiteindelijk een 1,5M UAE-knecht laten vallen voor Ganna toen ik las dat Ganna van plan is om, en van de team de vrijheid krijgt om, zich in de sprints te mengen.
Verder heb ik ongeveer in lijn met Nasibal dit jaar relatief veel aanvallende klimmers met AK-potentieel, omdat de 'échte' AK-mannen wel erg onzeker zijn en alsnog aan de prijs.
Andresen gaat, ook naar eigen zeggen, zeker zijn kansen krijgen en kan ik denk ik zeker na de eerste paar sprints paar keer opstellen. Zie hem na een leadout ook wel doortrekken, is echt een binkie die denk ik wel goed gaat op alsnog kort op Jakobsem te eindigen wanneer Jakobsen in week 1 nog wel de benen heeft.
Ondanks sprint-heavy parcours is Merlier een absolute no-go voor mij. Ik vrees weer voor een scenario waarbij bij na week 1 gewoon niet meer recupereert en ondanks uitrijden niet meer serieus aan sprinten komt. Zie zijn laatste grote ronde, Vuelta 2022.
Heb tot het laatste moment Groves gehad, maar uiteindelijk toch eruit gehaald voor Bauhaus omdat ik zijn vormpeil te onzeker vond. Met de vrijgespeelde 500k (en de 250k die ik sowieso over had) heb ik uiteindelijk nog Storer ingewissels voor Lopez.
Mijn team voor de komende 3 weken.
GC
1. Pogacar
2. Thomas
3. Arensman
4. DFM
5. Bardet
6. Tiberi
7. Lutsenko
8. Juan Pedro Lopez
KLIM/HEUVEL
9. . Storer
10. Lipowitz
11. Schachmann
SPRINTERS
12. Milan
13. Kooij
14. Pithie
15. vPoppel
16. Molano
17. Hofstetter
18. Lund Andresen
Sprinter/Vlucht/ITT
19. Ganna
20. Vendrame
aNa dag 1 de tegenvallers Bardet en Arensman. Schach en Ganna dan weer de meevallers.
Voor vandaag een lastige dagopstelling met veel opties. Volledig GC met opvulpunten of toch een gokje wagen met mannen als Ganna, Lipowitz, Schach.
Net team👌 kan me vinden in de logica. Qua sprinters hebben we hetzelfde behalve dat ik groves ipv molano heb.
Hoe denk jij (en anderen) over etappe 3? Twijfel voornamelijk over van Poppel, dat lijkt mij een net wel net niet te zwaar geval. Voor jakobsen gok ik dat het te zwaar is en dus een goede dag is om Andresen op te stellen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.