Bedankt voor je mooie betoog. Het is al een prestatie op zich om dit allemaal te overdenken, laat staan het begrijpelijk in tekst te verwerken.
Wellicht nog een aanvulling;
Wat mij er ook toe heeft gezet om veel in sprinters te investeren, is de controle. Bij aanwezigheid van veel toppers is men er ook aan gelegen om vaak te sprinten. In deze giro verwacht ik dat de 50/50 ritten eerder een sprint zullen worden dan voor een vlucht van 15 man zullen zijn.
Zeker als één topper de eerste 3 sprints wint, dan wordt men bij de concurrentie er steeds meer op gebrand om in de lastigere etappes de sprinters in stelling te brengen. Jakobsen riep in een podcast zelfs dat etappe 6 gewoon sprinten wordt. (Zonder hem dan, als je naar vandaag kijkt)
@Nasibal: toch een lekker gevoel waarschijnlijk dat (bijna) alle keuzes voorlopig top uitpakken. Volgens je betoog vrijdag kon je evengoed Groves genomen hebben ipv Merlier maar dan was het gevoel vandaag toch anders geweest ;-)
Ik wacht zelf al een jaartje of 2 om dit gevoel nog eens te ervaren :-D
Rome is uiteraard nog ver...
@KV
Haha er is natuurlijk een reden dat ik uiteindelijk voor Merlier ging en niet voor Groves. Groves had ik utieindelijk graag er bij gehad, maar niet ten koste van.
Maar inderdaad, ondanks dat je geluk afdwingt, is het helemaal geen gegeven dat keuzes ook allemáál goed uitpakken. Dus zodra dat wel zo is, is het even lekker genieten :)
Jouw moment komt ook nog echt wel weer als je zo fanatiek met het spelletje bezig blijft (en gasten als Lutsenko gewoon thuis laat ;) ). Kan niet anders!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.