Scorito Giro 2024

1 2 ... 92 ... 140 141
nasibal
Rawolf
#2274
Ik mis in dit betoog wel een beetje de onvermijdelijke DNFjes... voor een bergetappe neem ik standaa...

Ik snap de angst, maar met de rekenmachine er langs is dit gewoon een luchtkasteel. 

Elke renner die je niet opstelt staat stof te happen terwijl er wel in geinvesteerd is. Als dat 500k is, prima, die moet je toch wel uitgeven. Maar elke euro meer is een zelfhandicap totdat de backup gebruikt moet worden. 

Stel jij neemt zon backup van méér dan 500k mee en ik besluit dat niet te doen. In etappe X valt renner Y uit, die wij beide hebben, dan is vervolgens de vraag of ik over 21 etappes met het door mij uitgespaarde budget méér punten pak dan jij na etappe X met je backup. Elke punt die ik op datzelfde plekje kan pakken met een renner die ik toch wel had moet daar vervolgens van af. Stel ik stel de puntentrui op voor +8 en jij laat die op het bankje ten faveure van je backup, zijn dat per saldo 8 punten minder die je pakt. 

Gegeven dat je backup niet voor neits backup en geen basis is zal die puntenverwachting niet ál te hoog liggen. Hoe verder in de ronde je renner uitvalt hoe nadeliger deze berekening voor je gaat uitvallen. Vallen er zoveel renners uit dat ik wel een nuller móet accepteren terwijl jij met zekerheid nog wel kan graaien, of vallen er in week 1 al meerdere van mijn dure renners uit dan heb ik gewoon de verkeerde namen gekozen en is mijn scorito naar de haaien. Dan maken al die backups (of geen backups) ook niet meer uit. Die backup is dan een pleister op een geamputeerde arm. Leuk voor de vorm, maar meer dan 5 vingers ga je niet meer op kunnen steken. 

De grootste winst van backups is het counteren van de onzekerheid in je hoofd. Maar daar worden geen scoritopunten voor uitgerijkt en met poep in de broek win je niet.

Laatst gewijzigd
floda

Wel grappig om te lezen hoeveel mensen na 1 sprintetappe al angstig zijn of zich geweldig voelen om hun keuzes. Of je de juiste sprinters heb weet je echt pas na 3 of 4 keer sprinten. Gaan er nog paar vallen, komen de bergen lastig door ect ect. Denk dat morgen de vrienden van ineos wel weer eens vol proberen te gaan op de laatste heuvel. Krijgen we weer oorlog en de vraag is hoeveel sprinters er dan nog terug kunnen komen en welke dat dan zijn. Als ik Ganna zou hebben dan zou ik hem zeker opstellen. Heb er weer zin in en maar eens kijken of ik toch wat dichter naar de bekers kan komen

Aanklampen

Stuk van finale teruggekeken.. zo zat Lonardi op km voor de klim al alleen, heeft natuurlijk zijn hele ploeg opgerookt.. dat verklaart MI deels al waarom zulke sprinters er in de chaos nog eerder het slachtoffer worden..zit bij die haakse bocht op P30.. 

Jasper S die veel te vroeg moet werken, Andresen lange sprint, Dainese krijgt perfecte lead-out maar de benen zijn nog niet goed genoeg en houdt benen stil GRRR.. 

Thomberg
Arne Riis
#2272
Allereerst: dsnk voor de tips Nasibal, ik zat al op dit spoor, maar dankzij jouw uiteenzetting ben i...

Ik kan je strategie heel erg volgen want heb zelf ook drie dure sprinters en weinig AK. Juist door de weinig AK had ik de 1.5 wel nodig voor diepte in m'n "aanvallers/semi AK mannen". 
Daar moet jij dan iets minder keuze hebben en ook minder kans op een uitschieter denk ik? Ik heb 4 uae ook overwogen (althans het is in interne discussies de revue gepasseerd), maar ik zou diegene niet elke etappe opstellen, omdat ik dan andere (potentieel goed) scorende renners had. Dan is het weggegooid geld. Nog los van het punt dat Nasibal al maakte over dat je als je een opvuller wil die toch al hebt in leider PK bijvoorbeeld. 

Serieuze vraag (en niet flauw bedoeld): heb je vooraf alle etappes ingevuld en hoe vaak verwachtte je dan jouw 4de uae op te stellen? 

Pinot Grigio

Ik weet t nog goed he

Avondje stappen met een paar andere renners waaronder Merlier. 
Ken t wel tequila hier pilske daar sommige mannen die ff een frisse neus gingen halen op de wc. Zal verder geen namen noemen. 

Zie ik toch ineens een lekker wijf dus hup ik met mn goeie gedrag erop af, van t een kwam t ander. Buiten nat vingertje gehaald om vervolgens vol gas te gaan thuis. 

Schijnt dat het de vriendin van Merlier was godsamme en kwaas dat ie was. Toen heeft ie mij met de dood bedreigt en vervolgens stond ik te boksen met hem buiten. 

Sindsdien besloten hem nooit meer in mn scorito team te nemen nou mooi kut dus he. Iedere kabele concurrent uit mn scorito poul heeft hem wel. Mooi de aap gelogeerd. 

 

Tip van mij voor jullie: Eerst even voorstellen voordat je met je klauwe in iemands broek gaat. 

Thomberg
Aanklampen
#2278
Stuk van finale teruggekeken.. zo zat Lonardi op km voor de klim al alleen, heeft natuurlijk zijn he...

Het nadeel van zo'n Lonardi (of andere C-sprinters) is inderdaad dat ze in dit sprintgeweld weggedrukt kunnen worden. Kunnen dan ook een paar uitschieters naar plek 8 hebben maar icm plek 18 (of buiten de punten) scoren die dan toch echt minder dan een absolute topper die in z'n eentje al twee keer zoveel punten per etappe haalt dan de C-sprinters. Gaviria en Ewan lijken het prima te doen gisteren maar Milan en Merlier halen individueel meer punten dan hun punten samen. 

Aanklampen
Thomberg
#2281
Het nadeel van zo'n Lonardi (of andere C-sprinters) is inderdaad dat ze in dit sprintgeweld weggedru...

Klopt maar dan moet je wel hopen dat Merlier er in de derde week er nog bij zit. Anders is hij toch wel erg duur aangezien je met Milan ook een snelle vrij zekere kopman hebt. 


Vooral die twijfel of Merlier het wel uitrijdt heeft mij doen besluiten om hem niet te pakken.. Anders had ik wel iets kunnen omgooien. Overigens denk ik dat Pogy dermate hongerig is dat veel ritten (en meer dan verwacht) toch een AK strijd kunnen worden.. 

We gaan het zien.

dephazz
Canyon72
#2264
Morgen mijn inziens nieuwe sprint. Ik kies terug Merlier als cap. Echter twijfel ik om toch Milan of...

Die komen er allemaal heelhuids over, want dit is een klimmetje van niets en ze hebben allen een goede trein. 

Dat Merlier vaak wint wisten we van tevoren. Als ik echter kijk naar de gepubliceerde watts van Milan gisteren zie ik een inspanning die ik nog niet heel vaak heb gezien.

En dat is ook wel te verklaren, Milan zat het laatste stuk relatief lang alleen in de wind. Gezien de kracht van zijn trein en zichzelf zie ik Milan vandaag eigenlijk wel als winnen. Mits hij op het juiste moment wordt afgezet en Kooij of Merlier niet slim achter hem plaatsnemen in zijn trein.

---

Dit is overigens nu juist wel een finish waar Ganna tot zijn recht komt. Die kan de vaart uit de afdaling van de capo gebruiken om zichzelf te lanceren. Knappe jongen die hem dan terughaalt.

 

Aanklampen
dephazz
#2283
Die komen er allemaal heelhuids over, want dit is een klimmetje van niets en ze hebben allen een goe...

Overigens, ze hadden schijnbaar gisteren al plannen met Ganna en Narvaez maar het liep allemaal net anders. En dan MI niet sprinten maar wegkomen en de sprint ontlopen. Vandaag leent zich daar ook beter voor. Moest nog zien of Pogy terug was gepakt als hij wat hij gisteren deed vandaag op de Capo zou doen.. Natuurlijk niet zelf aanvallen maar als 'reactie op....'

RappeEddy

Ganna kan zeker het verschil maken mocht je hem hebben en opstellen.

Verder verwacht ik een tweestrijd tussen Merlier en Milan waarbij positionering key is uiteraard. Diegene die dat het beste doet wint. En die positionering dient bovenaan het klimmetje in orde te zijn.

Laatst gewijzigd
Waarschijnlijkaanhetwerk

Toch wel een redelijk grote twijfel wie ik captain maak vandaag. Kans is groter dat Merlier wint, maar kans is ook groter dat Milan het heuveltje over komt en Merlier niet.

Ga denk ik toch voor Milan, of jullie moeten mij kunnen overtuigen van Merlier...

Aanklampen

Als UAE onderaan de klim met Novak, Ringel S en vervolgens Bjerg volle bak er tegen oprijden door een soort sprint is Pogy paar honderd meter onder de top gevlogen. Dan is maar de vraag hoe de teams daarachter georganiseerd zijn of ze hem überhaupt nog terug zien.. denk dat Ineos dan wellicht met Sheffield, Narvaez, Ganna, G en Thijmen de enige ploeg zijn die nog 4-5 mannen vooraan bij elkaar  heeft. Zou mij niet verbazen als Narvaez weer in wiel van Pogy gaat zitten, en Ganna zelf probeert weg te komen vlak onder of net op/na de top 

Sjasfriet
nasibal
#2273
Dit soort vragen hou ik van. Duidelijk doordachte teksten waar goed inhoudelijk op in te gaan is. Ma...

Prachtig verwoord, helder en een eye-opener.

Ik zie nu al heel snel waar m'n inschattingen de mist ingaan (namelijk het hopen dat m'n 9 man allemaal top 10 gaan rijden). Zoals je zegt is dat een utopie en zal een opvuller een gelijk aantal punten halen over de hele lijn dan een renner die steevast 15de wordt of slechter.

In dat opzicht zie ik al snel enkele verbeterpunten zoals piganzoli (die zoals ik zei de hele giro op m'n bank zit - tenzij uitvallers) vervangen door bvb Hirt, die een vraagteken was voor mij, maar wel gratis in m'n sprintteam kan geklikt worden en de puntjes van Merlier meepikken. Als hij het dan onverhoopt goed doet in de bergen heb je er nog een leuke pick aan ook. 

Wat ik hieruit ook leer is dat vendrame op de bank gaat vandaag (zal deze giro als leerproces nemen) en Vansevenant opstellen. 3 punten jongeren + 6 punten puntentrui en mogelijk 10 punten bij winst Merlier, dus een redelijk mooi puntentotaal. Daarvoor moet vendrame al top 11 sprinten en dat is allerminst een zekerheid.

Met bovenstaande voorbeeldjes wil ik even bevestigd zien of ik het goed heb begrepen (al denk ik het wel te snappen).

Ik wil je alvast heel hard bedanken voor je tijd, moeite en hulp!

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Sjasfriet
#2288
Prachtig verwoord, helder en een eye-opener. Ik zie nu al heel snel waar m'n inschattingen de mist...

De puntentrui-teampunten van Vansevenant zijn niet zo zeker als jij het stelt. Merlier en Milan staan nu exact gelijk qua punten. Bij winst van Milan (toch zeker geen ondenkbaar scenario) gaat Vansevenant mee voor 3 puntjes. Dan zou ik overwegen om een Thomas/DFM/Cian op te stellen, mocht je die hebben.

Edit: En gezien die renners een ander opstelpunten potentieel hebben, moet je ook de verwachting van Vendrame z'n plekje in de daguitslag heroverwegen.

Laatst gewijzigd
Sjasfriet
ProScoritoManager
#2289
De puntentrui-teampunten van Vansevenant zijn niet zo zeker als jij het stelt. Merlier en Milan staa...

Klopt. Ik heb Thomas overwogen in plaats van Mauri. Die haalt 8 zekere punten en dat 1 puntje van zijn 5de plek in BK als daar niets veranderd. Het plafond van Mauri ligt wel hoger en gezien ik Merlier niet heb kan ik dan toch een beetje juichen mocht die toch winnen en dan compenseert Mauri die verloren 10 punten van m'n kopman Milan mocht die 2de worden, maar dan heb ik 2 renners nodig om 1 plek te compenseren en daar ga ik idd weer de mist in (cian en dfm heb ik jammer genoeg niet om op te stellen). Natuurlijk moet ik het wel doen met de renners die ik nu heb. ;) 

Aan de andere kant zien sommigen Ganna ook als favoriet en dan zou Thomas wel de betere pick zijn qua zekerheid of sla ik hier de bal mis? 

Blijkt dat een (zonder arrogant te willen zijn) zeer grote koerskennis toch niet voldoende is om dit spelletje tot een goed einde te brengen :p

Harkie27
Aanklampen
#2287
Als UAE onderaan de klim met Novak, Ringel S en vervolgens Bjerg volle bak er tegen oprijden door ee...

Da's een hele dikke "als", heb je Milaan-San Remo gezien?

Verder overweeg ik ook al om Thomas op te stellen in plaats van Vendrame, maar waarom heb ik die man dan eigenlijk meegenomen?

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Vendrame is nog prima op te stellen in andere etappes toch? 

Aanklampen
Harkie27
#2291
Da's een hele dikke "als", heb je Milaan-San Remo gezien? Verder overweeg ik ook al om Thomas op te...

Ik kijk alles dus die ook. Het is natuurlijk een 'als', maar gezien gisteren MI wel een scenari

Het verschil is dat nu veel ploegen met een sprinter zitten die wel bij de eerste 30/40 moet blijven, en als het tempo als een soort sprint wordt opgeschroefd zakken die vanzelf er langzaam doorheen. 

Ze reden in de MSR er hard over heen maar het was niet een sprint tot aan de top. En de samenstelling was ook anders.

Misschien is ook meer de wens van de gedachte. Mede gezien wat ik las over Ineos denk ik dat Ineos sowieso aan zo'n scenario denkt, en wellicht dat Pogy dan reageert.. 

Ben ook benieuwd of ploegen op die klim mindere sprinters extra lactaat in de benen wil brengen door daar ook hard omhoog te rijden. Vermoeid stappelt zich dan wel een beetje op ..

Harkie27
Aanklampen
#2293
Ik kijk alles dus die ook. Het is natuurlijk een 'als', maar gezien gisteren MI wel een scenari Het...

Ik doelde meer op het onvermogen van UAE om daar met z'n allen vooraan te zitten. Als INEOS iets soortgelijks van plan is met Ganna, geef ik het nog wel een kans van slagen. Laten we het hopen, zou een spectaculaire finale betekenen.

oli4g
Harkie27
#2294
Ik doelde meer op het onvermogen van UAE om daar met z'n allen vooraan te zitten. Als INEOS iets soo...

Dit hebben ze gedaan tijdens MSR: video
Toen werden er niet veel gelost, zal vandaag ook niet gebeuren denk ik.

Aanklampen
oli4g
#2295
Dit hebben ze gedaan tijdens MSR: videoToen werden er niet veel gelost, zal vandaag ook niet gebeure...

Oli4G, dit bedoel ik niet met een sprint naar de top.. Dit was een strak tempo maar niet meer dan dat.

Als ze zo rijden verliezen de sprinters weinig plekken, het moet dan minimaal 10km per uur harder dus echt een volle lead-out. Novak reed daar terecht niet volle bak. Ze wilden het hard maken maar niet zoveel mogelijk het peloton uitrekken. Vraag is inderdaad of ze dat kunnen, Bjerg zou dat moeten kunnen, Novak wellicht ook. Majka MI niet, en RingelS, wat is die aan het doen? Die rijdt bijna achteruit. Laengen heeft zij werk al gedaan. 

Daarnaast, als het nat is in de afdaling wil MI Pogy nog liever helemaal vooraan zitten.

Daan De Jager

Kanter of vendrame opstellen vandaag ?

oli4g
Aanklampen
#2296
Oli4G, dit bedoel ik niet met een sprint naar de top.. Dit was een strak tempo maar niet meer d...

Voor zover dit accuraat is zal het gelukkig gewoon droog zijn. Ik denk dat Pogi steiler terrein nodig heeft om het verschil te maken. Zelfs etappe 1 was de finale niet zwaar genoeg. Daarom zal MSR winnen ook een moeilijke opgave blijven. 

Aanklampen

In etappe 1 moest MI Pogy van veel te ver, en kreeg geen lead-out. Narvaez was overigens de enige die echt kon volgen. We gaan het zien. Met Pogy weet je het nooit.

Aanklampen
Daan De Jager
#2297
Kanter of vendrame opstellen vandaag ?

Denk dat Vendrame in deze snelle afdaling als licht mannetje niet in het voordeel is. Zal weinig schelen tussen beiden.

1 2 ... 92 ... 140 141

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.