Morgen lastige etappe om de daguitslag te voorspellen en dus te selecteren.
Voor nu heb ik het volgende staan.
1. Pogacar (c)
2. Majka
3. Molano
4. Thomas
5. Lopez (ook truipunten milan)
6. Pithie (gokje)
7. Arensman (volgens mij een cross verleden)
8. Rubio (Moet volgen voor AK, evt wisselen voor Tiberi?)
9. Lipowitz (groot ongewis hoe hij op gravel rijdt)
Arensman, Rubio, Lipowitz grootste twijfels. Heb nog Tiberi, Storer Pellizzari als klimmers. Tratnik en Ganna als evt aanvallers maar denk dat die kopman gaan ondersteunen en gaan sparen voor morgen de tijdrit.
Iemand argumenten om eventueel renneers te wisselen?
Moeilijke etappekeuze voor de witte grintwegen.
Ik ga (met twijfel) voor
Pogacar (c) , Molano (teampunten), triootje van Ineos Thomas, arensman, Sheffield, Milan (zekere puntjes), Lipowitz (als gokje), vendrame en mauri.
Twijfel nog over app, tiberi en Pithie en in mindere mate over Connor en Bardet voor het plekje van arensman. De rest komt niet echt in aanmerking denk ik.
Morgen gaat er wss verschil gemaakt worden.
Eens, met dien verstande dat dit eigenlijk ook geen etappe voor de gc-mannen is. Bergje op het einde gaat het verschil niet maken, niet lang genoeg. Je ziet de bookies ook vooral gaan voor de puncheurs. Ik stel dan ook alleen gc-mannen op die truipunten binnenharken, aangevuld met puncheurs, aanvallers en sprinters+.
Wat ik vooral bijzonder vind aan de prognoses voor morgen: Pogi wordt, redelijk logischerwijs uiteraard, als absolute topfavoriet bestempeld. Echter kiezen alle sites ervoor om vervolgens een blik vrijbuiters tot schaduwfavorieten te bombarderen. Sure, die zullen het echt wel proberen ook als Pogi gaat, maar in het scenario dat Pogacar wint zullen de andere AK mannen hoogstwaarschijnlijk veel van de plaatsen kort daarachter innemen. Kan je natuurlijk zeggen: of het wordt Pogacar als winnaar of het wordt niet Pogacar in welk geval wint er geen AK man, maar één van die vrijbuiters. Maar scoritotechnisch is dit denk ik wél belangrijk om mee te nemen voor je etappeselectie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.