8 nulpunters - 79%
Dus minder nulpunters, maar wel lager in de ranking. Dus zegt zeker niet alles ;)
Ook al 100% correcte captain pick (telkens eerste over de meet van m'n team), maar wel 9 plekjes met minder dan 10 punten ook, dus daar wringt wel een serieus schoentje.
Pogi mag wel favoriet zijn, maar de kans dat hij wint is nog altijd niet groot. Gaat in principe gewoon een aanvaller zijn, en daar kunnen er nog een hoop achteraan komen voordat pogi over de streep komt. Ik weet niet of een o'connor oid top 15 gaat rijden, dan zijn 8 opvulpunten ook acceptabel. Die ene renner hoeft het verschil ook niet te maken.
Tja. 6 plekken voor avonturiers, waarvan er waarschijnlijk 4 niet meezitten en een 3e en een 9e wordt. 40+26=66.
6x teampunten (pogi reken ik niet mee, die neemt iedereen wel mee)x 3x UAE à 14, nr 1 en 2 puntenklassement (14 punten) en Thomas (8 punten): 64. Zonder eventuele etappepunten of teampunten of van een winnaar.
Ofrewel: lood om oud ijzer. Het ene scenario met zekerheid, het andere met een flinke marge omhoog en omlaag.
Lastige rit morgen, maar des te leuker en ik kijk er naar uit.
Ik heb het "luxe-probleem" dat ik Milan en Molano (die ik beiden heb) niet kan/hoef op te stellen. Dus kan een goeie dag worden...
Ik stel nu deze 8 helden op:
- Pogacar (C), Thomas, Alaphilippe, Lutsenko, Vendrama, Pithie, Sheffield & Vansevenant.
Dan heb ik nog 1 plekje over voor iemand van:
- Ganna, Lipowitz, Bardet, Groves, Milan, Molano (en in nog mindere mate Arensman, Tiberi)
Van die lijst heb ik toch het meeste vertrouwen in Ganna (alhoewel tijdrit de dag erna) en Lipowitz.
Groves staat nog redelijk hoog bij de bookies, maar die durf ik eigenlijk ook niet aan.
Belangrijk voor de AK is dat ze veilig de tricky etappe doorkomen. Is dus echt moeilijk te voorspellen. Feit is dat als je voor het peloton rijdt er minder kanden zijn op valpartijen.
Er zijn echter weinig kansen in de heuvels voor de aanvallers, dus het is goed mogelijk dat er een groep daar nog voor zal rijden. Enkele namen zoals Vendrame, Flip, Zana, De Marchi, Hermans, Fortunato, Honoré, Piganzoli, Valter, Mauri & vooral Narvaez verwacht ik hier wel (Ik heb het na zijn van in GW zelf niet aangedurfd deze mee te nemen jammer genoeg)
Kan 'm voor anderen niet beantwoorden, maar voor mezelf: ja, vooral de zekere teampunten van Milan wat z'n minimum dus vormt. Mocht het tussen de klassementsmannen gaan, is er prima kans dat hij er ook tussen bungelt en dus een interessante naam om te selecteren met het oog op het onzekere etappeverloop.
Ik denk een grote groep van 15 tot 20 vroeg in de aanval die uiteindelijk in verschillende groepjes zal breken. De klassementsrenners blijven daar veilig achter en zullen niet veel punten gaan halen. Wordt een loterij dus. Ik neem toch Pogi, Thomas, Martinez en een UAE voor wat veilige puntjes. Hopen dat Pogi het roze niet laat lopen. Verder Alaphillipe, Pithie, Bagioli (ik weet het, is niet in vorm maar je kan hopen), Sheffield en Van Sevenant voor de gok. Met Flipje als kopman.
Ik heb ook nog Oldani, maar die reed gister bij de dokterswagen, weet iemand waar hij last van heeft?
Ik heb Trentin onder andere voor deze rit meegenomen en ga 'm dus cappen. Giga gok, maar hoop dat ie in de vlucht zit vandaag. Vansevenant en Vendrame mogen daar wat mij betreft ook in zitten :)
Voor mij nog interessante extra gokjes zijn Pellizari en Pithie. Als het een grote groep is die vooruit blijft, heb je weinig aan de GC mannen, dus neig naar weinig GC plekken die geen trui- of teampunten opleveren. Bungel nu op plek 74 in ons Flitsforum, daar moet verandering in komen!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.