Algemeen muziek topic

1 2 ... 37 ... 44 45
kleomantre
esims5.0
havo muziek. Of lager.

Is het hier muziek delen voor hoogopgeleiden?

flip vla

mem

kleomantre
Romāns Vainšteins
Ik kan hier nergens meer een youtube link klikken zonder gejank dat ik van alles moet doen om te bew...

Das toch vreemd, nooit last van gehad. Heb je al een idee waar je de frustratie op gaat botvieren?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Keihard negeren van links en tracks op Spotify opzoeken, ik stop met clips kijken.

kleomantre

Ik was weer eens aan het dwalen en deze track trok mijn aandacht, halfweg dit jaar uitgegeven.

Een enorm uplifting nummer, zelfs euforisch te noemen en dat voor een song die qua esthetiek past bij London Grammar. Deel 1 van de song is ingetogen en soulful, deel 2 brengt je in vervoering. 

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Voor de boeren, van het album tot de schijt ons doodt:

Romāns Vainšteins

Nog met die lui eens in een line-up gestaan in de unitas in Wageningen. 
Was misschien de allereerste NL-talige pure crossoverband? Ze waren erg hoekig en lomp qua spelen, zoals je wel hoort.

Il Leopardo della Primavera

Vet, was helemaal vergeten dat dat bestond joh. Beetje te lomp eigenlijk voor mijn doen, maar denk idd de eerste echte NL hiphop/gitaar crossover ja. Daarover gesproken: een van de vetste NL crossovers in mijn mening: Dope D.O.D. Beats van Noisia, rauwe raps, en gewoon uit Groningen ;)

Romāns Vainšteins

Was een zeer talentvolle groep (volgens mij bestaan ze nog zelfs) maar crossover,... Eerder dub-rap, oid,..

Ondanks dat talent is het echt mijn ding niet, wat eigenlijk raar is want binnen het hele rockgenre hou ik wel van obscuur. Ik denk dat die vervelende zaagbassen en de overdrevenheid daarvan het voor mij verstoren, leuk in drum & bass maar vervelend in tragere beats.

Il Leopardo della Primavera

Dubstep/dnb-rap is ook crossover natuurlijk, maar wel een andere. Ik hou juist wel van die zaagbassen en langzamere basslijnen. Ze zijn inderdaad nog steeds bezig ja, hebben dit jaar een EP met Bizarre (van D12, die dikke) uitgebracht zag ik. Geen beats van Noisia meer tho.

Klootje Kriekeljon
Romāns Vainšteins
Nog met die lui eens in een line-up gestaan in de unitas in Wageningen. Was misschien de allere...

Neuk en Spookrijders heel vaak live gezien. Was eigenlijk een van de goto's als je een vriendengroep hebt die gemixt vooral van alternatief en rap houdt. Het geweldige RATM bracht me terug naar die tijd. Wel eens met 2 bussen vol met nodig iedereen uit die je kent naar 013 afgezakt ook, avond om nooit meer te vergeten.

Laten we Urban Dance Squad ook maar even benoemen.. echte pioniers.

Robertje

Als ik dit topic snel doorlees en de bands/nummers zie die genoemd worden, dan zijn er 3 opties:

1. Ik ben te jong voor deze muziek
  2. Ik heb onder een steen geleefd
  3. Beide

Klootje Kriekeljon

Robertje, gooi je in de strijd tussen al die boomers en breng de gemiddelde leeftijd met 0.4 jaar naar beneden dan als je durft. ;-)

Klootje Kriekeljon

Even pure willekeur. Kennen de Groningers een Lexus (DJ) en kent de Renkummer 2 broertjes waarvan er 1 zwom en 1 voetbalde en allebei half Indo waren?

Robertje
Klootje Kriekeljon
Robertje, gooi je in de strijd tussen al die boomers en breng de gemiddelde leeftijd met 0.4 jaar na...

Ik denk ook zeker niet dat optie 1 bij iedereen van toepassing hier, zullen er vast ook al zijn die mij een boomer vinden!

Meeste muziek die ik op het moment luister is techno / house, dus totaal ander genre dan hier besproken wordt. Ga volgend jaar wel naar Future Islands in Tivoli, dat komt al meer in de buurt.

Leukefans
Klootje Kriekeljon
Voor de boeren, van het album tot de schijt ons doodt:

Noem me een boer, maar ik trek dit wel. Een nederlandstalige versie van Body Count, de hardcore-incarnatie van Ice-T, als het ware. 

Leukefans
Romāns Vainšteins
Ik heb zojuist zowel het debuut, iets met skies als ook the spark aangehad. bij die eerste proberen...

Nagels met koppen hoor, het debuut is voor fans van het eerste uur nog altijd top en zorgt voor heerlijke meebrulmomenten tijdens optredens (nu ja, dat doen al hun nummers eigenlijk wel), maar het is pas in de latere albums dat het echt boeiend worden en ze steeds meer hun eigen identiteit gevonden hebben. 

Romāns Vainšteins

Het wordt wel wat hoogdraverig (is dat een woord?) maar wél eerlijk:

Future Islands heb ik óók live gezien, in Letland. Niet mijn type band maar wel (steen)goed: een soort 'love boat'' op extacy. Die leadzanger was héél wild maar had stevig overgewicht, ik dacht nog 'nou, die lever en hart geef ik niet erg veel marge meer' en dat was 2007 :) . Ik ben kortom benieuwd naar je live-verslag

Klootje Kriekeljon
Leukefans
Noem me een boer, maar ik trek dit wel. Een nederlandstalige versie van Body Count, de hardcore-inca...

Yup. Echt die tijd.

Oude schoolvriend had een 3 meter hoge poster van 1e album cover Body Count aan zijn muur en dat vond ik zo tof.

Tijd om deze weer eens te kijken:

Leukefans
Romāns Vainšteins
Het wordt wel wat hoogdraverig (is dat een woord?) maar wél eerlijk: Future Islands heb ik &...

Ik zag ze in Dour, moet 2015 geweest zijn en kwam tot dezelfde conclusie; niet helemaal mijn ding, maar vakmanschap was het. 
De zanger was nog altijd even wild, maar al het dansen had hem duidelijk deugd gedaan, want eerder een soort Jerommeke.

Kende hen toen uitsluitend van dit optreden bij Letterman, het filmpje ging toen wat rond omwille van zijn danskunsten: 

Robertje

De danskunsten vielen ons ook op, maar wel pas nadat we fan waren geworden van hun muziek op Spotify. Heel benieuwd hoe ze live zijn, want ik merk wel (door de live-optredens op Youtube) dat ze live heel anders klinken dan niet live.

flip vla
Romāns Vainšteins
Het wordt wel wat hoogdraverig (is dat een woord?) maar wél eerlijk: Future Islands heb ik &...

moe...

Ragnar Lolbroek
Klootje Kriekeljon

Robertje mijn House tijd is een grote waas. Titels zijn verloren gegaan.

Maar als je feestende tiener was in de jaren 90 dan ken je deze.

Romāns Vainšteins
flip vla
moe...

Kom dan ook niet in topics waar je niets te zoeken hebt, Kraam. Ga gewoon lekker het songfestival kijken en stem op de volgende excuustruus met zwemelig pleurisliedje.

1 2 ... 37 ... 44 45

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.