Algemeen muziek topic

1 2 ... 42 43 44 45 »
kleomantre

@Klootje:

Deze zullen qua beat wellicht beter zitten dan, ietwat stevigere classics pre-standaard vorm trance

Fijne melodie, wel heel erg oldskool qua tempo en geluid. In 1998 kwam er een commercielere versie van uit door Cyrus & The Joker. Das de tweede vid hieronder.

Klootje Kriekeljon
kleomantre
@Klootje: Deze zullen qua beat wellicht beter zitten dan, ietwat stevigere classics pre-standaard vo...

Precies meer dat. Die 3e is een hele bekende 👍

Romāns Vainšteins

Nee, Trance is toch echt mijn ding niet, sorry gasten. No offense verder.

Dat gezegd hebbende vind ik 'lome house met lichte trance - injectie' zoals onderstaand wél tof, maar dat gaat natuurlijk het hele idee trance met gierende banden voorbij.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Aan dat type gimmick tracks altijd al een broertje dood aan gehad, lekker oppoingen met dat gepoing.

🤡

kleomantre

@RV: Verreweg het meeste is enorm gedateerd en ik luister het zelf nog maar zelden.

Onderstaande dromerige track heeft de tijd tijd beter doorstaan, het thema is mooi en het is niet direct een dansvloervuller.

@Klootje: Hoe trek jij dit?

En vooruit deze kan ook nog net

Romāns Vainšteins

Helaas, het blijft voor mij allemaal aardappel-aardappel. Kan er geen minuut van aanhoren helaas (wel geprobeerd).

kleomantre
Romāns Vainšteins
Helaas, het blijft voor mij allemaal aardappel-aardappel. Kan er geen minuut van aanhoren helaas (we...

Het goede is dat de voorlopers wel een basis hebben gelegd aan verschillende geluiden en mogelijkheden binnen elektronische muziek en dat daaruit uiteindelijk veel meer volwassen elektronische muziek is voort gekomen. Muziek welk zichzelf prima staande houdt zowel qua sound als op het vlak van skills en creativiteit. Zeg maar het genre Max Cooper / John Hopkins / Clark / Rone / Rival Consoles. Iemand die eigenhandig die transitie mee vorm heeft gegeven is de eerder aangehaalde James Holden, van de basissound tot de geevolueerde serieuze elektronische muziek waar het nodige in te ontdekken is.  

Heel eerijk is dat een (voorlopig) eindpunt waar ik heel blij mee ben gezien de 'beperkte' sound van meer dan 2 a 3 decennia terug. Alleen het pure (ik was erbij) gevoel van de begindagen is helaas wel lang vervlogen. Dat zal er waarschijnlijk ook niet meer komen. Toen was de opkomst van muziek nog sterk geografisch bepaald, tot soms zelfs tot bijna een paar clubs te herleiden. Als je er niet kwam, kreeg je er nagenoeg niks van mee.  

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Helemaal eens met je betoog.

Wat betreft (underground)techno-cultuur : in Duitsland moet je dat nog wel kunnen vinden.

kleomantre

Zou mooi zijn als het nog bestaat.

Ik ben echter bang dat de meeste dansvloeren veel weg hebben van dat wat voor mijn gevoel is gestart bij Sensation. Het popi-volk dat er vooral bij is omdat het 'groots' en 'happening' is en zich laat verleiden tot conformistische kwats als een dresscode dat dan belangrijker wordt dan de muzikale beleving.

Gezien dat ondertussen gans de wereld moet delen waar ze op dat moment zijn, met wie en wat ze meemaken heb ik zo'n gevoel dat die dingen zowat belangrijker zijn geworden dan wat je hoort en hoe je dat beleeft. 

Dat concept van een draaitafel ergens op mooie plek neerzetten en dat dan filmen, of in een club als bij Boiler room is echt strontvervelend. De ganse tijd hangen er van die wannabe's uit die alles zelf lopen te filmen, dicht bij de dj willen staan of gewoon in beeld willen komen. Fucking posers!

Romāns Vainšteins

Ze zijn daarbij nog te laf om te stagediven ook, een beetje suf meeknikken is het meestal.

Romāns Vainšteins

Dit kijken met de volumeknop uit, dat doet je je wel bedenken voor je weer de club induikt

kleomantre

De DJ's zelf incluis uiteraard, die de behoefte voelen om zichzelf op zulke plekken weg te zetten en dat als backdrop voor hun muziek te gebruiken. Vaak slaat de natuurlijke setting in combinatie met de gedraaide muziek als een tang op een varken. Maar goed het niet-kritische publiek zal het waarschijnlijk wel waarderen, misschien dat die hun tripje naar Ibiza reeds al geboekt hebben. 

Neppe onzin vrijwel allemaal wat mij betreft.  

Il Leopardo della Primavera

Ik weet via Duitse vrienden dat er zeker in de grote Duitse steden nog genoeg echte underground technoclubs zijn. Plekken waar je telefoon in een kluisje moet/camera wordt afgeplakt/etc. Zijn ook plekken waar iedereen wel van God los is, als je Chris Stoffer daar binnen laat wordt ie spontaan atheist.

Ik ben een jaar of 15 terug nog wel in Tresor geweest, voordat dat een tourist trap was. Ook heel erg tof, oude energiecentrale die is omgetoverd naar (destijds) rauwe technoclub. Nog bijna verdwaald ook, echt een groot pand.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

In Duitsland is Techno cultureel erfgoed, en dan met name Berlijn (Hamburg is meer de rockstad). 

Robertje

In Nederland zijn er ook nog steeds techno feesten waar je je camera moet afplakken bij binnenkomst

esims5.0

De luisteraars kozen dus voor Bachelorette van Homogenic. Ook niet slecht maar ik vind Jóga echt als de hit klinken.

kleomantre

Misschien is de neerwaartse hond ingezet 

Romāns Vainšteins

Ik zou ook Bachelorette eerder gekozen hebben, maar dat is irrelevant aangezien het hele album prima is 

Klootje Kriekeljon
kleomantre
@RV: Verreweg het meeste is enorm gedateerd en ik luister het zelf nog maar zelden. Onderstaande dro...

Dat trek ik heel erg goed. 

1 2 ... 42 43 44 45 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.