Algemeen muziek topic

1 2 ... 56 ... 60 61
esims5.0

Ja NPO Klassiek (eerder NPO Radio 4) draait ook klassiek en heeft ook een top 400. Ik zei eerder al dat wanneer ik achtergrondmuziek luister, dat vaak klassiek is. Deze ken ik via een Spotify lijst van NPO Klassiek. Ik denk dat het met een klein duwtje zo in de Top 2000 kan staan.

esims5.0

Klootje Kriekeljon
kleomantre
Ik heb wel het idee dat er boeiendere muziek in die hoek is dan die ene van Eunaudi, die op een schi...

Hear hear!

esims5.0
Klootje Kriekeljon
Hear hear!

Ik dacht nu komt Klootje met een enorme knaller in dit muziekgenre, maar dat valt zwaar tegen.

Kun je trouwens ook eens volwassen reageren Klootje? Het is óf een als sneer bedoelde opmerking zoals nu, óf een video met een bepaalde cynische titel of inhoud, óf je krijgt helemaal een waas van woede voor je ogen en schrijft een giftig stuk dat kant noch wal raakt.

Overigens sluit ik niet uit dat er betere muziek in dit genre is (al weet ik zo geen voorbeelden), maar dit was nu een nummer dat kansrijk was om de lijst te halen en dan moet je die kans pakken, en niet dom gaan zeuren over iets anders dat de lijst toch niet zou halen.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Misschien zou Mathieu beter af zijn met een papieren vliegtuigje.

Interessant feitje: dit nummer zou onder andere gebaseerd zijn op The Wire.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik vergat dat Comptine D'un Autre Été van Yann Tiersen als klassiek stuk (ook uit een film) natuurlijk ook nog in de Top 2000 staat.

Romāns Vainšteins

Bwerhhh

Yann Tiersen is zeg maar topniveau klassieke muzak, eerder filmisch dan klassiek. Of tenminste hypermodern klassiek. Wel leuk maar natuurlijk geen klassieke muziek.

Heeft ie er maar 1 track in staan trouwens? 7 vd 10 x als er iemand op zo'n NSPiano zit komt er iets uit de soundtrack van Amelie uit voort, er staan meerdere goede verzinsels op dat album, er moeten er toch meer zijn?

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
Bwerhhh Yann Tiersen is zeg maar topniveau klassieke muzak, eerder filmisch dan klassiek. Of tenmin...

Misschien moet je eerst op Wikipedia kijken voor je iets gaat beweren. Het een sluit het ander niet uit. Overigens ken ik het nummer ook maar sinds het in beeld is bij de Top 2000. Ik begreep toen dat iedereen het speelt op een stationspiano, dus zeg maar een beetje afgezaagd. Maar ik vind het niet slecht. Dat boer Romans het muzak vindt, is weer voorspelbaar. Zijn muziekhorizon is niet zo breed, zoals hij zelf een paar berichten geleden nog zei.

Klootje Kriekeljon
esims5.0
Ik dacht nu komt Klootje met een enorme knaller in dit muziekgenre, maar dat valt zwaar tegen. Kun...

KLEUTER.

Romāns Vainšteins

O ja man, mijn muziekhorizon is vele malen dieper dan breed. Ik kan relatief weinig met radio(hits) en 'in the middle of the road) muziek. Binnen genres en stijlen die me liggen pluis ik hele oeuvres uit en daal ik af tot de krochten inclusief concertbezoeken. Wat al die avatars op internet daarvan vinden beperk ik tot (het wat mij betreft uitstekende) musicmeter, op dezelfde manier zoals ik wielrennen en WF gebruik. Youtube en X zijn walgelijk op dat vlak, met vooral vrij podium voor kontelikkers een neerknuppelaars die vervolgens boos op elkaar à la Esimple en Hero van der Goes, highschoolgedoe.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En dat hele grootsheid ontlenen aan wel/niet 'de lijst halen' is een perefcte coktail van omgekeerd redeneren en zelfvervullende waarheid. Als dit je (brede?) muzikale centrum is zegt dat een hoop.

Let op: hier mijn overzicht van Massive Attacks albums, gerangschikt op mijn persoonlijke waardering

Het beste: Potection en 100th Window, kan niet kiezen, vind ze allebei waanzinnig

Op gepaste afstand: Mezzanine

Daaronder: Blue lines en Heligoland

Ik gok dat Teardrop, Protection, Angel in de top 2000 zouden kunnen staan, Misschien het door mij minder gewaardeerde Unfinished Sympathy ook nog.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

kleomantre

Ik ben meer voor Risingson, Group Four, Angel, What Your Soul Sings en Antistar

esims5.0

Hoe hardnekkig sommigen toch blijven volhouden dat de Top 2000 mijn muziek is. Dit jaar staat overdag de Snob 2000 aan en de Top 2000 op tv als achtergrond. De Snob 2000 is zeker ook geen perfecte lijst, want te veel metal en progrock. Je moet de reacties eens zien als Froukje voorbij komt.

Met de zuiverheid van populariteit is van alles mis in de Top 2000. Maar je doet nu zelf ook aan het spelletje mee door een mening te hebben over wat er van Massive Attack in hoor te staan. Tevredenheid of ontevredenheid daarover is ook onderdeel van dat hele circus.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Wanneer je een blik werpt op die Snob2000 deduceer je onmiddelijk dat daar veel meer door concertbezoekers wordt gestemd, er staan acts tussen die alleen in zo'n lijst kunnen terechtkomen vanuit de waardering uit dat circuit.

esims5.0

Overigens is de playlist van de Snob 2000 voor morgen hierboven nog niet bekend. Alleen de nummer 1 is gisteren verklapt op NPO Radio 1.

esims5.0

Paradise Circus van Massive Attack komt over twee nummers bij de Snob 2000 zie ik. Ik ken het niet.

kleomantre
esims5.0
Paradise Circus van Massive Attack komt over twee nummers bij de Snob 2000 zie ik. Ik ken het niet.

Het thema voor de serie Luther.

De take van Burial is absoluut fantastisch, een van de mooiste moody, nachtelijke stukken muziek die ik ken. De b-zijde mag er ook absoluut wezen, maar die is wat obscuurder. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Is van Heligoland hun laatste album, cool nummer wel. 1 van de beteren daarop.

als dit er al in staat moeten er toch minstens 10 MA tracks in totaal in staan, die snoblijst.

Laatst gewijzigd
SprintMaster

Zo te zien is er geen goede DJ verloren gegaan aan beroepszeikerd Esims die nog steeds maar een muzikale interessebreedte heeft van één standaarddeviatie van de mainstream. Overigens wel knap dat je dit topic tot over de 55 pagina's weet te zetten. 😜

esims5.0
Romāns Vainšteins
Is van Heligoland hun laatste album, cool nummer wel. 1 van de beteren daarop. als dit er al in sta...

Vorig jaar 4: Angel, Protection, Paradise Circus en Risingson. Dit jaar is tot nu toe Group Four nieuw.

Ragnar Lolbroek

Safe from Harm, Dissolved Girl, Special Cases vind ik ook nog wel leuke deunen van M A  naast de reeds genoemde tracks.

esims5.0
SprintMaster
Zo te zien is er geen goede DJ verloren gegaan aan beroepszeikerd Esims die nog steeds maar een muzi...

Omdat ik een nummer van Massive Attack (en eerlijkheidshalve veel van die artiest) niet ken? Ga jij nu eens uitleggen waarom mijn muzikale interessebreedte kleiner zou zijn dan die van jou.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Ik ben het wel een beetje eens met Romans wat betreft Unfinished Sympathy. Je ziet dat nummer in heel veel lijstjes van rockfans; dan hebben ze toch maar weer aan hun multiculti plicht voldaan. Ik vind het nummer You Got The Love van The Source ft. Candi Staton (dat wel in mijn Top 2000 stemlijstje stond) er qua productie heel erg op lijken. De lijst niet gehaald overigens.

Romāns Vainšteins

Van Massive Attack kun je in elk geval stellen dat al hun 5 albums coherent een eigen stijl te pakken hebben, alleen tussen protection en mezzanine zit nog wel iets van muzikale overlap waar toch precies de juiste tracks bij elkaar staan. Als 'rockfan' heb je uit hun werk wel wat ruigers te kiezen natuurlijk dan Unfinished Sympathy.

Wat ik wel vreemd van zo'n snobtop vind is dat, kennelijk, er geen tracks in mogen die over de hele linie aanslaan? Ik vind het niet meteen begrijpelijk dat daar dan een 'Teardrop' niet tussen staat en Hoofs (die ik toenstraks in een flits zag langskomen: een Nederlandse supportact die vaak gebruikt wordt om hoofdacts binnen het new postgrunge genre in te leiden) wel?

Geldt er een criterum dat je moet weten/denken/voelen/aannemen dat het niet bekend is oid? Voor die Snobtop. Hoe stellen ze die lijst uberhaupt samen?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 56 ... 60 61

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.