Algemeen muziek topic

1 2 ... 57 58 59 60
esims5.0
Romāns Vainšteins
Van Massive Attack kun je in elk geval stellen dat al hun 5 albums coherent een eigen stijl te pakke...

Omdat Teardrop en Unfinished Sympathy in de Top 2000 staan natuurlijk. Dan mag er niet op gestemd worden bij de Snob 2000.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

En nog dit: kennelijk ben ik af wanneer ik Conte niet ken maar ben jij (bij voorbaat) diepverongelijkt wanneer je Massive Attack niet tot de graat uitgeplozen heb. Laat ik me maar sportief opstellen en melden dat er nog veel laaghangend fruit binnen plukafstand zit.

Mocht je daarmee klaar zijn kun je ook Portishead (het hele album, niet alleen die ene) en U.N.K.L.E (over ondergewaardeerd gesproken, yo) ook meepakken.

Groeten van een Triphopper.

Romāns Vainšteins

Ah, ok, helder. Ik wist niet dat dat een voorwaarde was. Missschien daarom ook dat al die geavanceerde, modernere progrock in de Snob belandt terwijl vergelijkbare werken uit de tientallen jaren daarvoor het wel halen tot de 2000.

Laatst gewijzigd
esims5.0

Tussen een artiest niet kennen of niet uitpluizen zit nog wel een groot verschil. De naam Paolo Conte niet kennen is echt wel opvallend. Niet eentje in dat café op tv die hem niet kent.

kleomantre

Zijn dat geen groupies, Paolo Contelikkers?

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
En nog dit: kennelijk ben ik af wanneer ik Conte niet ken maar ben jij (bij voorbaat) diepverongelij...

Mag er ook wat Sneaker Pimps, Morcheeba,Lamb,... bij?

Romāns Vainšteins

Alle 3 Ragnar, Alle 3. Met name Lamb (ook Bristol geloof ik) vind ik cool.

Ik ga je danken  trouwens voor Sneaker Pimps onder de aandacht brengen, dat is al even terug en zijn ook nooit groot geweest in NL.

Maar het kan zijn dat je Belg bent (waar het alternatieve muziekniveau een tik beter de goede kant op ligt) en ze daar wel faam hebben gekregen?

Als Lamb trouwens Triphop is heeft ook Kosheen (wederom Bristol) er (naast D&B) in ieder geval raakvlakken mee. Hun debuutalbum Resist is fenomenaal.

Laatst gewijzigd
kleomantre

En anders DJ Shadow, DJ Krush, Cut Chemist

Romāns Vainšteins

DJ Shadow: categorie, live gezien.

Bizar optreden, nam regelmatig pauzes om uit te leggen wat ie aan het doen is (ouwehoeren tussen de nummers door). Op mij kwam dat behoorlijk idioot en gênant over, kleppie dicht en muziek maken gast.

Romāns Vainšteins

'Niet eentje in dat café op tv die hem niet kent' : vind je het gek, dat zijn allemaal nerds die zonder hakkelen de bustijden van Terneuzen en omgeving opdreunen, per halte en seizoen.

Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
Alle 3 Ragnar, Alle 3. Met name Lamb (ook Bristol geloof ik) vind ik cool. Ik ga je danken  tr...

Post modern Sleaze (niet 6 Underground 😅) was de themetune van de Vlaamse serie Matroesjka's ( ook een aanrader eigenlijk). Zo heb ik Sneaker Pimps leren kennen. Morcheeba en Lamb kwamen wel voorbij op StuBru. Zullen ook wel in De Afrekening hebben gestaan met een single.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Vlaamse serie Matroesjka's'

Ken ik ! Erg goed, schitterende cast hadden ze daar. Ondertitels broodnodig.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek
Romāns Vainšteins
DJ Shadow: categorie, live gezien. Bizar optreden, nam regelmatig pauzes om uit te leggen wat ie aa...

Lullen over eender wat tijdens een optreden is irritant. Bek dicht en spelen. Minder Bono/Imagine Dragons, meer Ramones. (Minder wetten, meer tetten)

Romāns Vainšteins

Ik ben dus nu heel Becoming X onderwijl het schrijven van een studieverslag aan het spelen en vind het echt té gek! 

Staat vol met gruizige genreoverstijgende tracks en de zangeres is ronduit gemeen

Ik ga het hele album in de lijst kanllen, er zit eigenlijk geen gat in. Volgens mij komt het tijdens een avondwadeling, zo in de winter op de koptelefoon, nóg beter door. Binnenkort nog eens.

Laatst gewijzigd
kleomantre

Ik heb ook de indruk gekregen dat de alternatieve, serieuze scene in België grootser is en meer gewaardeerd wordt dan in NL, waar de hoempapa en de stamp stamp toch meer gecultiveerd worden naast de gangbare mainstream pop/rock.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Van wat ik de laatste jaren heb gezien heeft België (met namen Vlaanderen maar ook Wallonië) ten eerste betere maar vooral ook originelere alternatieve bands weten af te leveren, pak hem beet factor 5.

Ik weet niet of je ze kent Ragnar, maar Brutus, La Jungle en Whispering Sons hebben hier in het hoge Noorden de VERA vlak platgespeeld.

Voor over 2 weken staat 'de Thom Yorke van de lage landen' (haha, de ... van .., kots), Bony King of Nowhere in de planning.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Ik ken de namen wel. Bony Küng is mijn favoriet van dat lijstje. Wispering sons vind ik het minste. Dat Sisters of mercy gedweep lust ik niet zo. Maar dat is voorkeur. Veel andere Vlamen zullen mij hier echt wel tegenspreken. Deus hoef ik waarschijnlijk niet voor te stellen.😅 Persoonlijk vind ik Balthazar wel leuk. Die baslijntjes vind ik njummy in tummy.

Uit Wallonië ken ik niet ontiegelijk veel. Girls in Hawaï, Flexa Lyndo, Ghinzu,... zijn wel wat alternatieve bandjes uit mijn losse pols.

esims5.0

Allemaal nogal subjectief dat er in België meer interessants gebeurt dan in Nederland. En ook dat superioriteitsdenken over je eigen muzieksmaak (kleomantre) en minachting voor bepaalde muzieksmaak vind ik nogal ergerlijk. Ik ga het over Jana Mila maar niet meer hebben, maar dit is me vorig jaar nog opgevallen. Ik dacht dat het Nederlands was, maar lees nu Amsterdams-Antwerps.

Romāns Vainšteins

Ja, als je niet van die PostPunk drama-feel houdt ben je bij Whispering Sons aan het verkeerde adres, maar probeer toch 'Image' in geheel nog eens, is echt een heel sterk album!

Ik vind trouwens uit de lijst Brutus de allerbeste, die zijn ook echt internationaal aan het doorslaan, het zal een waanzinnige klus voor ze worden om een NOG beter album te maken dan de 3 knallers die ze al op de stok gekerfd hebben.

Balthazar inderdaad ook super maar ze zijn gekapt toch? Die hadden echt de mazzel om met 2 topmuzikanten in 1 band terecht te komen, uiteengeslagen komt er minder van terecht (Warhaus oa, wat een patsertje is dat zeg) vind ik toch. Wat die andere knakker momenteel uitvreet weet ik niet eens. Volgens mij werden ze dermate populair dat verschillende bandleden er zat van hadden?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Loupe speelde ook in de VERA maar ik heb het laten gaan vanwege te soft.

En puur op basis van wat er uit voortkomt is de stelling 'betere alternatieve muziek uit Belgie' gewoon wetenschappelijk te onderbouwen.

ik kom veel in het circuit en het grootste verschil is dat BE acts de focus op muziek leggen wasr NL acts met name live 'goed willen overkomen', zijn echt veel kapitalistischer ingesteld.

Laatst gewijzigd
esims5.0
Romāns Vainšteins
Loupe speelde ook in de VERA maar ik heb het laten gaan vanwege te soft. En puur op basis van wat e...

Hoe ga je dat definiëren, beter en alternatief?

Romāns Vainšteins

Vooral met dit topic volplempen met toffe Belgische muziekacts waar ik bitter weinig NL bands tegenover gezet zie, 

Badumm-tssssssssh

flip vla

Pino jongen, we hebben je nodig in de topics...

Romāns Vainšteins

Meer dan Kraam die zo ongeveer zijn plafond vindt bij het zingende Netanyahuslaafje, hahaha.

Gelukkig (voor jou) heb je met MvdPFan je nieuwe hobby gevonden, talentloos stokertje.

Laatst gewijzigd
flip vla

beetje tegenwicht tegen de narcistische sneue veulposter, heb er zelf helaas geen tijd voor.

1 2 ... 57 58 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.