En nog dit: kennelijk ben ik af wanneer ik Conte niet ken maar ben jij (bij voorbaat) diepverongelijkt wanneer je Massive Attack niet tot de graat uitgeplozen heb. Laat ik me maar sportief opstellen en melden dat er nog veel laaghangend fruit binnen plukafstand zit.
Mocht je daarmee klaar zijn kun je ook Portishead (het hele album, niet alleen die ene) en U.N.K.L.E (over ondergewaardeerd gesproken, yo) ook meepakken.
Groeten van een Triphopper.
Alle 3 Ragnar, Alle 3. Met name Lamb (ook Bristol geloof ik) vind ik cool.
Ik ga je danken trouwens voor Sneaker Pimps onder de aandacht brengen, dat is al even terug en zijn ook nooit groot geweest in NL.
Maar het kan zijn dat je Belg bent (waar het alternatieve muziekniveau een tik beter de goede kant op ligt) en ze daar wel faam hebben gekregen?
Als Lamb trouwens Triphop is heeft ook Kosheen (wederom Bristol) er (naast D&B) in ieder geval raakvlakken mee. Hun debuutalbum Resist is fenomenaal.
Post modern Sleaze (niet 6 Underground 😅) was de themetune van de Vlaamse serie Matroesjka's ( ook een aanrader eigenlijk). Zo heb ik Sneaker Pimps leren kennen. Morcheeba en Lamb kwamen wel voorbij op StuBru. Zullen ook wel in De Afrekening hebben gestaan met een single.
Ik ben dus nu heel Becoming X onderwijl het schrijven van een studieverslag aan het spelen en vind het echt té gek!
Staat vol met gruizige genreoverstijgende tracks en de zangeres is ronduit gemeen
Ik ga het hele album in de lijst kanllen, er zit eigenlijk geen gat in. Volgens mij komt het tijdens een avondwadeling, zo in de winter op de koptelefoon, nóg beter door. Binnenkort nog eens.
Van wat ik de laatste jaren heb gezien heeft België (met namen Vlaanderen maar ook Wallonië) ten eerste betere maar vooral ook originelere alternatieve bands weten af te leveren, pak hem beet factor 5.
Ik weet niet of je ze kent Ragnar, maar Brutus, La Jungle en Whispering Sons hebben hier in het hoge Noorden de VERA vlak platgespeeld.
Voor over 2 weken staat 'de Thom Yorke van de lage landen' (haha, de ... van .., kots), Bony King of Nowhere in de planning.
Ik ken de namen wel. Bony Küng is mijn favoriet van dat lijstje. Wispering sons vind ik het minste. Dat Sisters of mercy gedweep lust ik niet zo. Maar dat is voorkeur. Veel andere Vlamen zullen mij hier echt wel tegenspreken. Deus hoef ik waarschijnlijk niet voor te stellen.😅 Persoonlijk vind ik Balthazar wel leuk. Die baslijntjes vind ik njummy in tummy.
Uit Wallonië ken ik niet ontiegelijk veel. Girls in Hawaï, Flexa Lyndo, Ghinzu,... zijn wel wat alternatieve bandjes uit mijn losse pols.
Allemaal nogal subjectief dat er in België meer interessants gebeurt dan in Nederland. En ook dat superioriteitsdenken over je eigen muzieksmaak (kleomantre) en minachting voor bepaalde muzieksmaak vind ik nogal ergerlijk. Ik ga het over Jana Mila maar niet meer hebben, maar dit is me vorig jaar nog opgevallen. Ik dacht dat het Nederlands was, maar lees nu Amsterdams-Antwerps.
Ja, als je niet van die PostPunk drama-feel houdt ben je bij Whispering Sons aan het verkeerde adres, maar probeer toch 'Image' in geheel nog eens, is echt een heel sterk album!
Ik vind trouwens uit de lijst Brutus de allerbeste, die zijn ook echt internationaal aan het doorslaan, het zal een waanzinnige klus voor ze worden om een NOG beter album te maken dan de 3 knallers die ze al op de stok gekerfd hebben.
Balthazar inderdaad ook super maar ze zijn gekapt toch? Die hadden echt de mazzel om met 2 topmuzikanten in 1 band terecht te komen, uiteengeslagen komt er minder van terecht (Warhaus oa, wat een patsertje is dat zeg) vind ik toch. Wat die andere knakker momenteel uitvreet weet ik niet eens. Volgens mij werden ze dermate populair dat verschillende bandleden er zat van hadden?
Loupe speelde ook in de VERA maar ik heb het laten gaan vanwege te soft.
En puur op basis van wat er uit voortkomt is de stelling 'betere alternatieve muziek uit Belgie' gewoon wetenschappelijk te onderbouwen.
ik kom veel in het circuit en het grootste verschil is dat BE acts de focus op muziek leggen wasr NL acts met name live 'goed willen overkomen', zijn echt veel kapitalistischer ingesteld.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.