Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 100 ... 108 109
snoek1974

de groene trui raakt Abrahamsen wel misschien kwijt , dus dan alleen punten voor team genoot bolletjes  trui , maar Waerenskold gaat misschien zelf ook mee sprinten .

Evenepoel kan je pakken want die heeft witte trui en gezien reactie Pogacar zou die zomaar morgen ook het geel krijgen maar anders is die nr 2 .

zelf Philipsen (C) , Pedersen , Groenewegen , Bennett , Gaviria , vd Berg , Mozzato , Pogacar en Evenepoel 

Laatst gewijzigd
ivo001

Volgens mij blijft Abrahamsen minimaal 2e in puntentrui. Stel iemand wint de etappe en tussensprint dan is dat 50+20p, die gaat dan aan de leiding.

Als er iemand 2e wordt in de tussensprint en etappe is dat 30+17.

Denk dat van de sprinters alleen Pedersen en van Aert dan dicht genoeg op Abrahamsen staan.

En wie weet sprokkelt hij wel iets mee in de tussensprint zelf.

Michielenwaaier

Vandaag 3 punten voor de bergtrui te verdienen. Lijkt me dat Abrahamsen weer in de aanval gaat en dan automatisch punten bij de tussensprint oppikt. Grote kans dat hij groen houdt dus

ProScoritoManager
Michielenwaaier
#2478
Vandaag 3 punten voor de bergtrui te verdienen. Lijkt me dat Abrahamsen weer in de aanval gaat en da...

Hier gaat iedereen even aan voorbij inderdaad. Tenzij de sprintploegen tot aan de tussensprint op zo'n 100km willen controleren lijkt mij de kans heel groot dat Abrahamsen het groen ook nog een dagje houdt. Ik verwacht zelfs dat hij zelf mee zal zitten, maar dat is waarschijnlijk niet eens nodig om die groene trui te behouden.

joern00
ProScoritoManager
#2479
Hier gaat iedereen even aan voorbij inderdaad. Tenzij de sprintploegen tot aan de tussensprint op zo...

Gaat die na 2 zware dagen opnieuw mee in de vlucht voor een luttele 3 puntjes denken jullie? Kan zomaar zijn dat die vandaag een snipperdag neemt en morgen opnieuw probeert in de vlucht te zitten. Vallen meer punten te rapen morgen en de vlucht maakt misschien opnieuw kans om tot het einde te gaan.

ProScoritoManager
joern00
#2480
Gaat die na 2 zware dagen opnieuw mee in de vlucht voor een luttele 3 puntjes denken jullie? Kan zom...

Zoals ik het zie is de bergtrui geen echt/realistisch doel voor hem en is het doel van zijn vluchtgedrag vooral exposure. Morgen zal hij die trui toch wel kwijtraken op de Galibier? Dan lijkt vandaag me een 'makkelijkere' etappe om nog eens mee vooraan te zitten.

Maar het punt dat ik wilde maken was vooral dat hij vandaag niet eens in de vlucht hoeft te zitten om het groen te houden, vermoed ik.

Maar goed, er zijn tot nu toe bijzonder weinig van mijn vermoedens uitgekomen deze Tour, dus doe hier mee wat je wilt.

Michielenwaaier
joern00
#2480
Gaat die na 2 zware dagen opnieuw mee in de vlucht voor een luttele 3 puntjes denken jullie? Kan zom...

Abrahamsen is een van de zwaardere jongens in het peloton. Die zit op de Galibier niet bij de voorste groep. Hij zal elk puntje willen sprokkelen vandaag en de eerste twee cols van morgen

Ragnar Lolbroek

Voor vandaag:

Philipsen (c)

Pedersen

De Lie

Coquard 

Bauhaus 

Bennett

Kristof 

SKA

Pogacar 

dawizz

Vandaag hopelijk goede score met Pogacar, Evenepoel, Philipsen, Pedersen, De Lie, Groenewegen, Coquard, Bennett en Mozzato..

Behatzailea

Eerste twee etappes zijn niet gegaan zoals gehoopt. Had meer van Pidcock verwacht. Anders had ik Van Aert gehad en 1,5M minder aan mijn sprinters uitgegeven. Dan had ik vandaag dit topteam niet kunnen samenstellen:

JP

MP

Le Coq

Der Bau

The Benn

El Gav

Vd Berg

Pog & Rev

kevinraar

gisteren maar 55 punten gehaald mij team voor vandaag

phlipssen

pedersen

groenewegen

de lie

coaquard

van de berg

van poppel

laurance

pogacar

jessevana

Waerenskjold of poga vandaag?

RappeEddy
kevinraar
#2486
gisteren maar 55 punten gehaald mij team voor vandaag phlipssen pedersen groenewegen de lie coa...

Ik ben ervan overtuigd dat je met dit team wel meer als 55 punten gaat halen vandaag

Maracas

Ik zit ondertussen even mee te lezen. Nu heb ik Johannessen in mijn team (teamgenoot van Abrahamsen). Is het dus handig om hem in het team te zetten in plaats van een Almeida? 

Want die krijgt dus ook punten omdat Pog in het geel zit? 

Hopelijk kan iemand me het nog even uitleggen haha

Stoempen24

Ik ben echt heel benieuwd naar de sprint vandaag en hoe de verhoudingen zijn. En of Alpecin de groene trui zo graag wil dat ze Abrahamsen in een kopgroep gaan laten of dat ze controleren voor de tussensprint. 

Laatst gewijzigd
Canyon72
dawizz
#2484
Vandaag hopelijk goede score met Pogacar, Evenepoel, Philipsen, Pedersen, De Lie, Groenewegen, Coqua...

Zou Mozzato meesprinten? Of toch voor teampunten gaan?

kevinraar
RappeEddy
#2488
Ik ben ervan overtuigd dat je met dit team wel meer als 55 punten gaat halen vandaag

dat gaat wel lukken moet meer dan het gemideelde steeds halen 

Stoempen24
Canyon72
#2491
Zou Mozzato meesprinten? Of toch voor teampunten gaan?

Zou goed kunnen, als leadout voor Demare. 

rodelantaarn1
Maracas
#2489
Ik zit ondertussen even mee te lezen. Nu heb ik Johannessen in mijn team (teamgenoot van Abrahamsen)...

Ik ga er vanuit dat Evenepoel het geel pakt vandaag. Dan heb je sowieso meer punten als je Johannessen opstelt ipv almeida, door de teampunten van de groene en bergtrui UnoX.

BarryE1
Maracas
#2489
Ik zit ondertussen even mee te lezen. Nu heb ik Johannessen in mijn team (teamgenoot van Abrahamsen)...

Johannessen zou met de huidge stand 6 teampunten voor bergtrui en 6 teampunten voor puntentrui ontvangen. De puntentrui is vandaag niet gegarandeerd. De 8 truipunten die een teamgenoot van Pogi NU zou krijgen overigens ook niet. Bij een gelijke stand gaat het dus om de plekken op de ranglijst bij elkaar opgeteld. Dus als Evenepoel of één van de andere x plaatsen hoger eindigen dan pakken zij het geel over van Pogi over. Die zit kennelijk ook niet zo op het geel te wachten. Snel nog even wisselen dus. 

NielsH97

Vandaag gaan we voor het volgende team:

Philipsen

Van Aert

Pedersen

de Lie

Coquard

Bauhaus

van den Berg

Kragh Andersen

Pogacar

 

RappeEddy

Zoals verwacht. Abrahamsen in de aanval

pirazzi

Samen met Kulset, maar ze zetten niet door, willen ook wandelen samen met het peloton.

ivo001
ProScoritoManager
#2481
Zoals ik het zie is de bergtrui geen echt/realistisch doel voor hem en is het doel van zijn vluchtge...

Maar op de Galibier zijn er 20p voor de nummer 1, en Abrahamsen heeft er al 23.

Pogacar en Vingegaard hebben nog geen berpunten in ieder geval, en lijkt me niet onwaarschijnlijk dat die 2 bergen met 5-3-2-1 punt naar een vluchtersgroep gaan.

Nou zie ik een Madouas of Ion Izagirre er nog wel voor aan om voor wat bergpunten uit de vlucht te gaan, maar het zou me ook neit verbazen als Abrahamsen tot aan etappe 11 de bergtrui weet te houden.

Wicked Wout

Vandaag in ieder geval geen Van den Berg. Die mag babysitten op Carapaz.

Lees ik zojuist, helaas een paar uur te laat...

1 2 ... 100 ... 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.