Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 99 ... 108 109
BigMig
Nazgulsauron
#2445
Speel voor de eerste keer mee met Scori Pro, en was wel benieuwd wie er nou vaker worden gekozen doo...

Like!

 

Ik vind de vraag nog steeds interessant die ik eerder al stelde: is deze budgetverdeling met alle onzekerheden rondom de toppers nou juist in het voordeel van de ScoRia's of komen de échte wielerkenners juist nu bovendrijven?

 

Kleine vraag die je ook nog wel in het achterhoofd kan houden bij deze statistiek (wat je zelf eigenlijk al noemt) spelen bij ScoriPro vooral wielerkenners/goede scoritospelers mee, of is een aanzienlijk deel mensen die er gewoon van houden om een gokje te wagen. 

pirazzi

In de Scorito preview op YouTube werd gezegd dat Pogacar eigenlijk de gele trui vandaag nog niet wilde dus dat de kans bestaat dat Evenepoel morgen het geel pakt als die bijvoorbeeld 40ste wordt en Pogacar 80ste. 

BigMig

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2024-dit-is-waarom-de-gele-trui-morgen-voor-het-oprapen-ligt-voor-remco-evenepoel

 

Misschien interessant voor de dagopstelling morgen...

BigMig
pirazzi
#2452
In de Scorito preview op YouTube werd gezegd dat Pogacar eigenlijk de gele trui vandaag nog niet wil...

Haha je was me net voor

Georgeske
BigMig
#2453
https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2024-dit-is-waarom-de-gele-trui-morgen-voor-het-oprapen-ligt-...

Dus niet veel zin om Pogacar op te stellen? Beter Mozzato ivm Pogi zetten dan?

pirazzi

Wel Pogacar maar niet Adam Yates bijvoorbeeld.

Sjasfriet
Georgeske
#2455
Dus niet veel zin om Pogacar op te stellen? Beter Mozzato ivm Pogi zetten dan?

Ik heb nu ook pogi en Rev staan en mozzato op de bank. Stel dat pogi 2de wordt in het AK pakt hij alsnog 8 punten he. Bij Mozzato wil ik t morgen nog zien, want de eerste sprint is eens proberen met de demare ;) (pas daarna zullen ze beseffen dat demare geen goeie optie was ;) )

 

NOAD1912

maar serieus jongens, geloven we nou echt dat Pogi voor die ene dag gaat rekenen? Hij weet dat ie Vingegaard voor week 3 op een bijna onoverbrugbare achterstand moet hebben. Hij zal in E4 wel MOETEN vlammen, zeker nu hij zelf gemerkt heeft hoe sterk Jonas weer is enb zijn ploeg kwetsbaarder lijkt dan verwacht/gecommuniceerd. 

Zou best kunnen hoor, het scheelt een dag, maar E4 is voor Pogi en alles wat UAE is een cruciale dag. Als hij dan niet in het Geel rijdt zal de paniek serieus toeslaan. 

Toch?

Laatst gewijzigd
Fietsopa
Sjasfriet
#2457
Ik heb nu ook pogi en Rev staan en mozzato op de bank. Stel dat pogi 2de wordt in het AK pakt hij al...

En als hij expres ver terug finisht en daardoor 4e staat in AK?

Guido Maltempi

Mozzato kun je met een gerust hart banken morgen. Démare is de kopman, McLay de leadout en Luca zit samen met Capiot in het treintje. Ga er maar vanuit dat ze het minimaal in 3/5/6 zo gaan doen en dat je Mozzato pas in etappe 8/9 uit de mottenballen hoeft te halen.

Sjasfriet
Fietsopa
#2459
En als hij expres ver terug finisht en daardoor 4e staat in AK?

Dan haalt hij wss nog meer punten dan Mozzato met z'n 4de plek ak :p

Maar dat zal hij nu ook wel niet doen he, want dan staat hij op achterstand bij Vinni. (Die ik dat soort farces niet zie uithalen ;) )

pirazzi

Vandaag Mozzato op de bank was 10 bankpunten maar de kans dat Démare morgen wint is niet zo groot idd.

John Bon

Waarom gaat iedereen erzomaar vanuit datVinegaard zal beter worden? Is het niet logischer dat je met een kortere/snellere opbouw net minder goed je vorm kunt vasthouden? Ook al is het meer zijn parcours

Fietsopa
Sjasfriet
#2461
Dan haalt hij wss nog meer punten dan Mozzato met z'n 4de plek ak :p Maar dat zal hij nu ook wel ni...

Hij kan 4e worden zonder seconden te verliezen door zo'n 13(?) plekken achter vinnie te eindigen, wat ik niet onwaarschijnlijk acht gezien hij van de gele trui af wilt. Maar ik snap dat je misschien geen alternatieven in de selectie hebt.

Pim Todcock

Pfoe, 97,4% in een redelijk sprintheavy team. Zo'n goede start heb ik denk nog nooit gehad. Uiteraard is Nice nog ver en kan het sprintteam zwaar tegenvallen.

Bedreigingen zijn wel missende sprinters (Van Aert, Groenewegen, Jakobsen en de Duitsers) en Vingegaard die toch wel ok lijkt.

Lekker is dat ik met Kristoff en REV 20 vrijwel zekere punten heb morgen!

Bring me the horizon

Helaas fout gegokt met Wva als kopman vandaag. Misschienhad hij zonder valpartij wel met de besten meegezonden, maar san luca is achteraf gezien te steil.voor wout.

Buitrago toch niet in supervorm, heb nu wel twijfel over Roglic en de UAE knechten, oogden in dauphnie en Zwitserland toch net even wat sterker als vandaag.

Evenepoel wel sterk vandaag, maar de punch etappes passen hem altijd wel, de vraag is hoe hij in de bergen overeind blijft. Misschien dat ik beten hem ipv Roglic had kunnen doen.

Carapaz zat er vandaag ook goed bij, en natuurlijk Vingegard wat de tour gelukkig spannend maakt, want een strijd tussen de grote 4 lijkt mij niet aan de orde, maar gewoon weer pogacar VS Vingegard.

Sjasfriet
Fietsopa
#2464
Hij kan 4e worden zonder seconden te verliezen door zo'n 13(?) plekken achter vinnie te eindigen, wa...

Ahja met die plekken. Daar heb je wel een punt idd. 

Het klopt wel dat ik idd geen alternatieven heb die momenteel punten pakken, behalve van Gils, maar dat levert evenveel op en die staat ook in dezelfde tijd met enkele renners in het jongerenklassement. Ik zou natuurlijk kunnen gokken op ciccone en hopen dat Pedersen wint, maar dat is nog minder zeker lijkt me.

Pim Todcock
Fietsopa
#2464
Hij kan 4e worden zonder seconden te verliezen door zo'n 13(?) plekken achter vinnie te eindigen, wa...

Ik denk dat het nogal overschat wordt hoe vervelend Pogi geel vindt. De ceremonie zal voor hem ook wel routine zijn en overmorgen is ook weer voor het echie. De tijdrit is voor de rustdag, dus dan zal het sowieso om tijd gaan.

Qua werken zal UAE dat toch niet schuwen en morgen zullen veel ploegen helpen. Dinsdag wordt het sws melken voor de UAE'ers, geel of niet.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Nazgulsauron
#2445
Speel voor de eerste keer mee met Scori Pro, en was wel benieuwd wie er nou vaker worden gekozen doo...

Mooie analyse, leuk om te zien. Je ziet denk ik een duidelijk verschil tussen de fanatiekelingen op Scori Pro en de 'mainstream' op Scorito. Ik heb zelf precies op Scori Pro gegokt op WvA en Vingegaard. Had alleen Aranburu gebankt in etappe 1, anders echt in de top mee gedaan.

Ben benieuwd of Wout morgen mee gaat sprinten. Zit met Waerenskjold sowieso lekker voor 'zekere' punten in beide teams.

Grootste meevaller voor mij dit openingsweekend: op advies van schoonvader Buitrago eruit geknikkerd en op Bilbao/Almeida overgestapt in beide teams. Vooralsnog ziet onze Colombiaan er niet al te best uit, dus fijn dat ik die niet heb. 

jessevana
Coureurs du Courage
#2469
Mooie analyse, leuk om te zien. Je ziet denk ik een duidelijk verschil tussen de fanatiekelingen op...

Ik ben een beginneling in Scorito. Waarom waerenskjold zeker van punten? Voor morgen of de gehele tour?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Teampunten bolletjestrui van ploeggenoot Jonas Abrahamsen.

Sambonhof
jessevana
#2470
Ik ben een beginneling in Scorito. Waarom waerenskjold zeker van punten? Voor morgen of de gehele to...

Abrahamsen heeft de bolletjestrui (en op dit moment ook het groen, maar dat zal morgen naar iemand anders gaan), dus Waerenskjold krijgt sowieso teampunten

pirazzi

Abrahamsen heeft nu 67 punten voor het groen en Philipsen 8. Dus Philipsen moet de etappe winnen (50) en nog minstens 9 punten halen bij de tussensprint, wil hij het groen overnemen.

bdebouwer

Wat gaat morgen meer punten opleveren een knecht van philipsen of pogacar. De knecht kan potentieel 18 punten opleveren maar de kans is kleiner. Pogacar kan 4-10 punten opleveren afhankelijk van zijn sprint.

jessevana
Sambonhof
#2472
Abrahamsen heeft de bolletjestrui (en op dit moment ook het groen, maar dat zal morgen naar iemand a...

Oké, ik heb dus poga en evenepoel voor morgen. Het is dus beter om poga te vervangen voor waerenskjold als ik  het goed reken. Poga krijgt 10 punten, mits hij #1 blijft in het ak. Warrenskjold is zeker van 14 punten zoals ik dat nu zie. Begrijp ik dat goed?

Ik heb Johannesen ook nog op de bank. Remco is ook zo goed als zeker van 14 punten. Is het dan verstandig om evenepoel te banken voor Johannesen?

1 2 ... 99 ... 108 109

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.