Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 98 ... 116 117
Sjasfriet
Valvuillerdemoz
#2423
Ligt eraan welke!

De verkeerde lijkt me de juiste vandaag :p

Ik heb de juiste opgesteld, maar zal de verkeerde zijn. Dit voor de goede begrijpers onder ons ;)

Het wordt trouwens weer prutspuntjes sprokkelen vandaag.

Laatst gewijzigd
bdebouwer

Almeida schijnt ziek te zijn

Valvuillerdemoz
Sjasfriet
#2426
De verkeerde lijkt me de juiste vandaag :p Ik heb de juiste opgesteld, maar zal de verkeerde zijn....

De verkeerde is vandaag dan toch even de juiste. Of de juiste echt goed is gaan we later deze Tour pas zien. 

Lijkt erop dat ik vandaag een top 10-plek, de bollen trui én de groene trui op de bank heb gelaten. Of hier nog wat punten gesprokkeld worden, is nog maar de vraag. Nog een paar puntjes van Pogi hoop ik dan maar op. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Sambonhof
#2383
Heeft het zin om Rodriquez hier op te stellen?

Die van ARKEA vooralsnog wel, maar denkt niet dat hij het houdt

NOAD1912

Dan heeft 0,9% een gouwe pickpik met Abrahamsen, stelt maar 0,1% hem vandaag op🤔

Valvuillerdemoz
NOAD1912
#2430
Dan heeft 0,9% een gouwe pickpik met Abrahamsen, stelt maar 0,1% hem vandaag op🤔

🤫 Nou ja, in ieder geval een leuke opvuller voor morgen.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Nou ving lijkt in orde, toch fijn voor de tour. Niet perse voor mijn poule maar toch, anders was het puur de poga show geweest.

Laatst gewijzigd
Alucard

Ouch, heb voor Roglic gekozen in plaats van Evenepoel en Vingegaard. Zekere punten in eerste 2 weken, was mijn idee. Maar op deze manier kan ik het wel schudden.

NOAD1912

Ik heb volledig op UAE en Rogla ingezet.. gaat niet de goede kant op, maar wel prachtige koers gezien. 

DennisdeMenniss
Alucard
#2433
Ouch, heb voor Roglic gekozen in plaats van Evenepoel en Vingegaard. Zekere punten in eerste 2 weken...

Hier idemdito.. lang getwijfeld tussen REV en Roglic, uiteindelijk voor Roglic gegaan maar die ziet er voorlopig nog niet goed uit. Hopelijk komt hij nog bovendrijven

Maarten Koning

Buitrago verliest bijna een minuut op het peloton

ditisdavid

Vingegaard en Carapaz beide uitstekend, Buitrago en Roglic beroerd... het gaat nog niet zo goed met de groupthink op dit forum. Voor mij zijn alleen de twee laatstgenoemde gunstig, maar met 99.7% is het een uitstekend openingsweekend. Nu even dubben over Landa, Johannessen of Ayuso voor het laatste plekje morgen...

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Op het laatst Martinez erin ipv Vauquelin. Naja, je kan niet alles hebben. Roglic komt vast nog wel terug in het spel. Buitrago dan maar als aanvaller en Ciccone als klassementsman ;)

Maarten Koning
ditisdavid
#2437
Vingegaard en Carapaz beide uitstekend, Buitrago en Roglic beroerd... het gaat nog niet zo goed met...

Niet alleen het forum he. Welke (oud) renner je het ook maar vroeg de afgelopen maanden, die zagen het eigenlijk unaniem niet zitten voor Vingegaard. Het is ook wel een klein wonder dat hij hier al zo goed is. 

Alucard
NOAD1912
#2434
Ik heb volledig op UAE en Rogla ingezet.. gaat niet de goede kant op, maar wel prachtige koers gezie...

We hebben mazzel dat Pogi zo vriendelijk is om alvast geel te pakken, leveren zijn knechten ons nog wat op. Pogi zelf heeft helaas niets aan zijn ploeg. In UAE moet welhaast een virus rondgaan, want de theorie dat ze zich allemaal sparen om straks zelf te shinen geloof ik niet.

Laatst gewijzigd
dr klaas
Maarten Koning
#2439
Niet alleen het forum he. Welke (oud) renner je het ook maar vroeg de afgelopen maanden, die zagen h...

 Van Baarle en Poels in hun podcast toch wel.   Kijken hoe het sprinten gaat morgen.   7 man in de top 23  een duimpje gaan we minimaal voor

Sjasfriet

Remco wel een mooie opvuller voor morgen samen met pogi, al begint de fomo voor het missen van Vinni wel op te komen.

HaagseHaas

Ik had toch in ieder geval het koersverloop goed voorspeld vandaag.

John Bon

Miljaar vauquelin zat nog op mijn bank. Wel blij met mijn beslissing op Vinge mee te nemen. 

Nazgulsauron

Speel voor de eerste keer mee met Scori Pro, en was wel benieuwd wie er nou vaker worden gekozen door de elite/gokverslaafden, en wie door het brede EK publiek:

De groupthink uit dit forum komt vrij aardig terug in Scori Pro, en veel minder in het grote spel. Ik heb er 16 in dat lijstje van 19 met een delta van minimaal 10 procentpunten die kant op, en ik denk velen met mij. Die andere drie hebben er ook vaak genoeg in gestaan. Van de 18 die populairder zijn in de hoofdapp heb ik alleen Jonas (Pogi, Mads en Vlasov zaten tussen de 0 en de 10) , en daarnaast nog een stuk of vier uberhaubt echt overwogen.

De mensen die om geld spelen durfden de Visma's duidelijk niet aan vanwege de onzekerheid en last minute underdog interviews.

Een paar mooie picks zijn veel vaker op Scorito gekozen dan op Scori Pro, zoals Bardet, Carapaz, van Aert, en Vingegaard. Let dan weer wel op dat driekwart Bardet in rit-1 op de bank had, en 57% Carapaz vandaag op de bank had. Van Aert is in etappe-1 door een kwart op de bank gezet, en vandaag juist door 85% opgesteld. Een goede selectie is altijd slechts stap-1.

Misschien een reden om in Scori Pro tegen het veld in te spelen. Verlies je drie van de vier keer, en scoor je dik die laatste keer als de groupthink fout is?

Vaker gekozen op Scori Pro, gesorteerd op de delta in procentpunten:

Naam Scorito Scori Pro Δ
Coquard 31% 73% 42
Almeida 42% 76% 34
Bauhaus 19% 52% 33
Bettiol 38% 71% 33
Bennet 20% 52% 32
Rodriguez 58% 85% 27
Gee 31% 57% 26
Buitrago 34% 59% 25
A. Yates 58% 82% 24
van den Berg 26% 49% 23
Gaviria 8% 26% 18
Jorgensen 47% 64% 17
Mozzato 11% 28% 17
de Lie 45% 61% 16
van Gils 24% 39% 15
S. Yates 39% 53% 14
Groenewegen 37% 50% 13
Cavendish 24% 37% 13
Philipsen 84% 96% 12

Minder vaak gekozen door Scori Pro:

Naam Scorito Scori Pro Δ
van der Poel 53% 18% -35
van Aert 52% 19% -33
Vingegaard 59% 32% -27
Bardet 26% 8% -18
Hindley 20% 5% -15
Mohoric 20% 6% -14
Thomas 16% 2% -14
Kelderman 16% 2% -14
Carapaz 21% 7% -14
Powless 17% 4% -13
Küng 20% 8% -12
Jakobsen 18% 6% -12
Gall 16% 4% -12
Poels 14% 3% -11
Laporte 12% 1% -11
Gaudu 12% 1% -11
Mas 18% 8% -10
Kwiatkowski 11% 1% -10

Valvuillerdemoz

Mooi onderzoekje. Ook wel opvallend dat alle sprinters minder gekozen zijn op Scorito dan op Scorito Pro. Alleen Jakobsen wordt in de normale Scorito vaker gekozen...

Papa Bart

Ik heb in de nacht van vrijdag op zaterdag pas mijn definitieve team samengesteld: ik kreeg het voor mijn gevoel maar niet in balans, gepaard aan een ongewoon sterke FOMO. Van de grote vier moest er in ieder geval 1 afvallen ten faveure van een topsprinter, maar wie? Mede ingegeven door etappes zoals vandaag: Roglic won al twee keer Emilia, ook van Pogi. Kun je hem dan thuislaten? Of liever die te dikke REV? Of de onbekende Jonas?

uiteindelijk was de laatste etappe in de Dauphiné de nekslag voor Roglic, en dat blijkt tot nu toe de juiste keuze. Morgen is de eerste sprint etappe. Mocht Papa Bart nadien nog steeds in bekertjes territorium verkeren na de uitstekende start, dan wordt het nog een leuke Scorito Tour! (Top 100 wielerflits, top 15 flitsforum)

Lo Zar

Great work Dark Lord.

Middle-earth is forever thankful.

NOAD1912
Nazgulsauron
#2445
Speel voor de eerste keer mee met Scori Pro, en was wel benieuwd wie er nou vaker worden gekozen doo...

Nice, interessant onderzoek. Bevestigt mij dat mijn tot nu toe belabberde inzicht ten opzichte van het werkelijke verloop na 2 dagen Tour niet aan mij heeft gelegen 😂

De Tourminator

De laatste dagen vooral bezig geweest omdat Abraham een feit is geworden. Tenten bouwen, koelkasten vullen en uiteindelijk gisteren een top feestje gevierd. Vandaag weer afbreken en opruimen. Daardoor nu pas kunnen lezen en nog niets van de eerste 2 etappes gezien. Ben blij als Ving zo de hele 3 weken zal zijn, dan krijgen we toch een andere Tour als dat we hier verwachtten. 

 

Team De Tourminator:

Pogacar, Evenepoel, A. Yates, Rodriguez, Almeida, S. Yates, Jorgenson, Buitrago.

Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Bauhaus, Bennett, Cavendish, vd Berg, Mozzato.

Pidcock, van Gils, Ciccone, Bettiol.

 

Fomo voor Ving vooraf, maar uiteindelijk iets meer voor de breedte gekozen. WvA ook er vaak genoeg in gehad, maar uiteindelijk bracht het BK de oplossing. Roglic vond ik te risicovol en REV ging vanaf het begin al zeker mee. 

Na 2 etappes staan we op 90%, dus ben erg tevreden. Inmiddels ook al 44 bankpunten.

Iedereen succes deze Tour en vanaf morgen kan ook ik de koers gaan volgen.

1 2 ... 98 ... 116 117

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.