De verkeerde is vandaag dan toch even de juiste. Of de juiste echt goed is gaan we later deze Tour pas zien.
Lijkt erop dat ik vandaag een top 10-plek, de bollen trui én de groene trui op de bank heb gelaten. Of hier nog wat punten gesprokkeld worden, is nog maar de vraag. Nog een paar puntjes van Pogi hoop ik dan maar op.
Vingegaard en Carapaz beide uitstekend, Buitrago en Roglic beroerd... het gaat nog niet zo goed met de groupthink op dit forum. Voor mij zijn alleen de twee laatstgenoemde gunstig, maar met 99.7% is het een uitstekend openingsweekend. Nu even dubben over Landa, Johannessen of Ayuso voor het laatste plekje morgen...
Niet alleen het forum he. Welke (oud) renner je het ook maar vroeg de afgelopen maanden, die zagen het eigenlijk unaniem niet zitten voor Vingegaard. Het is ook wel een klein wonder dat hij hier al zo goed is.
We hebben mazzel dat Pogi zo vriendelijk is om alvast geel te pakken, leveren zijn knechten ons nog wat op. Pogi zelf heeft helaas niets aan zijn ploeg. In UAE moet welhaast een virus rondgaan, want de theorie dat ze zich allemaal sparen om straks zelf te shinen geloof ik niet.
Speel voor de eerste keer mee met Scori Pro, en was wel benieuwd wie er nou vaker worden gekozen door de elite/gokverslaafden, en wie door het brede EK publiek:
De groupthink uit dit forum komt vrij aardig terug in Scori Pro, en veel minder in het grote spel. Ik heb er 16 in dat lijstje van 19 met een delta van minimaal 10 procentpunten die kant op, en ik denk velen met mij. Die andere drie hebben er ook vaak genoeg in gestaan. Van de 18 die populairder zijn in de hoofdapp heb ik alleen Jonas (Pogi, Mads en Vlasov zaten tussen de 0 en de 10) , en daarnaast nog een stuk of vier uberhaubt echt overwogen.
De mensen die om geld spelen durfden de Visma's duidelijk niet aan vanwege de onzekerheid en last minute underdog interviews.
Een paar mooie picks zijn veel vaker op Scorito gekozen dan op Scori Pro, zoals Bardet, Carapaz, van Aert, en Vingegaard. Let dan weer wel op dat driekwart Bardet in rit-1 op de bank had, en 57% Carapaz vandaag op de bank had. Van Aert is in etappe-1 door een kwart op de bank gezet, en vandaag juist door 85% opgesteld. Een goede selectie is altijd slechts stap-1.
Misschien een reden om in Scori Pro tegen het veld in te spelen. Verlies je drie van de vier keer, en scoor je dik die laatste keer als de groupthink fout is?
Vaker gekozen op Scori Pro, gesorteerd op de delta in procentpunten:
Naam | Scorito | Scori Pro | Δ |
Coquard | 31% | 73% | 42 |
Almeida | 42% | 76% | 34 |
Bauhaus | 19% | 52% | 33 |
Bettiol | 38% | 71% | 33 |
Bennet | 20% | 52% | 32 |
Rodriguez | 58% | 85% | 27 |
Gee | 31% | 57% | 26 |
Buitrago | 34% | 59% | 25 |
A. Yates | 58% | 82% | 24 |
van den Berg | 26% | 49% | 23 |
Gaviria | 8% | 26% | 18 |
Jorgensen | 47% | 64% | 17 |
Mozzato | 11% | 28% | 17 |
de Lie | 45% | 61% | 16 |
van Gils | 24% | 39% | 15 |
S. Yates | 39% | 53% | 14 |
Groenewegen | 37% | 50% | 13 |
Cavendish | 24% | 37% | 13 |
Philipsen | 84% | 96% | 12 |
Minder vaak gekozen door Scori Pro:
Naam | Scorito | Scori Pro | Δ |
van der Poel | 53% | 18% | -35 |
van Aert | 52% | 19% | -33 |
Vingegaard | 59% | 32% | -27 |
Bardet | 26% | 8% | -18 |
Hindley | 20% | 5% | -15 |
Mohoric | 20% | 6% | -14 |
Thomas | 16% | 2% | -14 |
Kelderman | 16% | 2% | -14 |
Carapaz | 21% | 7% | -14 |
Powless | 17% | 4% | -13 |
Küng | 20% | 8% | -12 |
Jakobsen | 18% | 6% | -12 |
Gall | 16% | 4% | -12 |
Poels | 14% | 3% | -11 |
Laporte | 12% | 1% | -11 |
Gaudu | 12% | 1% | -11 |
Mas | 18% | 8% | -10 |
Kwiatkowski | 11% | 1% | -10 |
Ik heb in de nacht van vrijdag op zaterdag pas mijn definitieve team samengesteld: ik kreeg het voor mijn gevoel maar niet in balans, gepaard aan een ongewoon sterke FOMO. Van de grote vier moest er in ieder geval 1 afvallen ten faveure van een topsprinter, maar wie? Mede ingegeven door etappes zoals vandaag: Roglic won al twee keer Emilia, ook van Pogi. Kun je hem dan thuislaten? Of liever die te dikke REV? Of de onbekende Jonas?
uiteindelijk was de laatste etappe in de Dauphiné de nekslag voor Roglic, en dat blijkt tot nu toe de juiste keuze. Morgen is de eerste sprint etappe. Mocht Papa Bart nadien nog steeds in bekertjes territorium verkeren na de uitstekende start, dan wordt het nog een leuke Scorito Tour! (Top 100 wielerflits, top 15 flitsforum)
De laatste dagen vooral bezig geweest omdat Abraham een feit is geworden. Tenten bouwen, koelkasten vullen en uiteindelijk gisteren een top feestje gevierd. Vandaag weer afbreken en opruimen. Daardoor nu pas kunnen lezen en nog niets van de eerste 2 etappes gezien. Ben blij als Ving zo de hele 3 weken zal zijn, dan krijgen we toch een andere Tour als dat we hier verwachtten.
Team De Tourminator:
Pogacar, Evenepoel, A. Yates, Rodriguez, Almeida, S. Yates, Jorgenson, Buitrago.
Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Bauhaus, Bennett, Cavendish, vd Berg, Mozzato.
Pidcock, van Gils, Ciccone, Bettiol.
Fomo voor Ving vooraf, maar uiteindelijk iets meer voor de breedte gekozen. WvA ook er vaak genoeg in gehad, maar uiteindelijk bracht het BK de oplossing. Roglic vond ik te risicovol en REV ging vanaf het begin al zeker mee.
Na 2 etappes staan we op 90%, dus ben erg tevreden. Inmiddels ook al 44 bankpunten.
Iedereen succes deze Tour en vanaf morgen kan ook ik de koers gaan volgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.