Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 96 ... 102 103
Ted de la course

Gezien 7 - 9 sprintetappes en de onzekerheid rondom de AK renners vooral geïnvesteerd in m'n sprintteam met JP, MP, Groenewegen, Bauhaus, Bennet, coquard en Gaviria.

Naast Pog de grote 3 AK mannen allen onzeker. Ik heb uiteindelijk voor REV gekozen vanwege de tijdritten, JK en aanvalslust mocht hij slechte dag krijgen (wat voor zijn scorito score alleen maar goed zou zijn). Roglic verwacht ik een DNF van, bij Vingegaard wel bang dat hij toch erg goed is, maar te grote gok. Verder Adam en Simon Yates, Almeida, Jorgenson en Rodriguez als AK mannen.

Verder nog Gee, Onley, Johannesen, Bettiol en Skujins als aanvallers. 

Niet meenemen van Van Aert kan wel ns pijn gaan doen, kan toch weer een must have blijken. Maar voor mij te onzeker omdat onduidelijk is of hij structureel mee gaat doen in de sprints.

Succes allemaal!

 

NielsH97
ditisdavid
#2368
Als je Van Aert vandaag niet hebt opgesteld, waarvoor had je hem dan überhaupt mee?

Ik dacht persoonlijk dat dit net te zwaar was vandaag nog.

Maarten Koning

Blijkt Remco er toch kijk op te hebben met zijn gevoel dat Pedersen een grote kanshebber zou zijn vandaag =]

Het leek wel erg langzaam te gaan allemaal, leuke ontknoping maar iets voor zes finishen zegt ook wel wat. Al weet ik zo niet wat het verwachte schema was..

 

Maracas

Zal Pedersen morgen weer het heuveltje/berg mee kunnen met de mannen? Of toch beter een Yates/Almeida? 

van Aert neem ik overigens wel mee.

DennisdeMenniss
Maracas
#2379
Zal Pedersen morgen weer het heuveltje/berg mee kunnen met de mannen? Of toch beter een Yates/Almeid...

Zal afhangen van het koersverloop. Als ze net als gisteren rijden dan zie ik ze Pedersen/van Aert/Bettiol er niet afrijden. Gaan ze wel een harde koers maken vanaf dat bergje voor de SanLuca dan lijkt het me toch meer voor de AK mannen en types zoals van Gils /Ciccone/Aranburu. Vond Lapeira gisteren ook tegenvallen maar kan er zomaar ineens staan vandaag. Lastige keuze weer vandaag. Had verwacht dat UAE gisteren wat meer koers zou maken.. Ayuso zag er niet goed uit maar kan me niet voorstellen dat ze daarom niet door reden.. misschien dat Pogi gister gewoon niet goed was. Laten we hopen vandaag wel en dat we een knal finale te zien krijgen 😁

Derkus

Vandaag 2 x San Luca. 1,9 km a 10,6 %. Met stukken van 13-14 % en uitschieter naar 16. Dat gaat te zwaar worden voor mannen als `Pedersen, WvA en MvdP. Verwacht dat Pogi hier verschroeiend hard gaat punchen en geel gaat pakken! 

Derkus

https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/basilica-di-san-luca-bologna

Sambonhof

Heeft het zin om Rodriquez hier op te stellen?

Punchen of verzuipen
Maarten Koning
#2378
Blijkt Remco er toch kijk op te hebben met zijn gevoel dat Pedersen een grote kanshebber zou zijn va...

Ja en nee. Toen UAE de gashendel (zoals verwacht?) opendraaide toen werden er echt enorm veel renners gelost, inclusief Pedersen. Het is dat Ayuso opeens in de problemen kwam en UAE daarom stopte, anders was Pedersen ook gewoon in bijvoorbeeld de groep Van der Poel op 20 minuten binnengekomen.

HaagseHaas

UAE gaat zich weer niet kapot fietsen in deze hitte om te controleren en Pogacar al een ritwinst te bezorgen.  Ik denk een flink groepje weg van renners die al achterstand heeft, en daarachter op een minuut of 5 een groep voor het geel punchen op de laatste berg.

Een Marijn van den Berg of Tiesj Benoot bijvoorbeeld zou zomaar in de kopgroep kunnen zitten, maar genoeg andere renners die gisteren al hebben laten lopen terwijl ze het wel aan hadden moeten kunnen (Formolo, Laurance, C. Rogriguez, Lapeira).  Wout Poels heeft ook al heel makkelijk laten lopen, die ze we vandaag ook wel denk ik. 
Als je renners hebt die al op een kwartier staan en er niet heel slecht uitzagen gisteren zou ik ze opstellen.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Ik moet Alucard bij nader inzien toch gelijk gegeven. Kijkend naar de San Luca en vergelijkbare klimmen in het verleden, dan was mijn idee dat van aert, matthews en van der poel hier nog bij kunnen zitten toch niet erg realistisch.

tol100

Ben het zo zat Bardet niet opgesteld gister 

Bozenik

Iemand wat uitspraken van Ayuso gevonden? Dat zag er niet best uit. Had hem er uiteindelijk toch ingepuzzeld gezien zijn enorme puntenpotentie en de verwachting dat hij niet al te veel knechtenwerk hoeft te doen, maar dan helpt het natuurlijk niet als hij in het begin niet goed is en tijd verliest. Hopelijk valt het mee vandaag, want Pogacar zal wel vol gaan op de San Luca inderdaad. Normaal zien we dan dat hij iedereen wegblaast, maar hoe vaak is dat met Roglic, Evenepoel en Vingegaard als concurrenten? Op die enigszins vergelijkbare klim vorig jaar ging het niet heel gemakkelijk en kon zelfs Lafay erbij blijven. Natuurlijk is hij wel de favoriet, dus krijgt Ayuso toch ook een plek vandaag.

Behatzailea
tol100
#2387
Ben het zo zat Bardet niet opgesteld gister 

Ik denk ook niet dat de kenners Bardet verwacht hadden hier, hoor.

tol100
Behatzailea
#2389
Ik denk ook niet dat de kenners Bardet verwacht hadden hier, hoor.

Ja had wel deze situatie bedacht zelfde als LBL maar in alle andere situaties zou die wss niet top 20 finishen

tol100
tol100
#2390
Ja had wel deze situatie bedacht zelfde als LBL maar in alle andere situaties zou die wss niet top 2...

Dus een te groot risico 

floda

Vorig jaar 1e etappe vergelijkbaar met vandaag. Daar zat Wout gewoon bij. Dus ciccone blijft vandaag op de bank voor Wout. Verder alle AK mannen behalve Jorgensen daar komt MvG voor in de plaats. 

jessevana

Lastige keuzes. Pedersen laat ik op de bank. Heb nu gekozen voor poga roglic evenepoel rodriguaz yates bilbao buitrago van gils en bettiol... 

Maarten Koning
floda
#2392
Vorig jaar 1e etappe vergelijkbaar met vandaag. Daar zat Wout gewoon bij. Dus ciccone blijft vandaag...

Niet zo stijl als dit werk maar als ik van aert had zou ik hem ook niet durven banken vandaag.

Bhamer

Wat denken jullie voor vandaag:

Ciccone of Bettiol in de ploeg?

kevinraar

gisteren maar 83 punten gescoord had pedersen niet opgesteld vandaag stel ik hem wel op gee ook niet opgesteld heb 13 man welke 4 niet opstellen

pogacar

roglic

rodriquez

jorgenson

vlasov

a. yates

s. yates

martin

powless

mas

pedersen

gee

buitrago

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Bhamer
#2395
Wat denken jullie voor vandaag: Ciccone of Bettiol in de ploeg?

Geen van beide gaat voorsprong krijgen, ze zullen dus in dezelfde groep zitten als de toppers. Ciccone is een veel betere klimmer/puncher die misschien mee kan.  Bettiol is kansloos op die laatste klim in een groep met toprenners.  Alleen misschien teampunten als een andere EF renner gaat winnen vanuit een kopgroep.

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb nu dit voor vandaag

pogacar

roglic

jorgenson

rodriquez

vlasov

s. yates

mas

heb nog 2 plekken over keuze uit

a. yates

martin

buitrago

gee

 

te zwaar voor pedersen?

KV
Bozenik
#2388
Iemand wat uitspraken van Ayuso gevonden? Dat zag er niet best uit. Had hem er uiteindelijk toch ing...

Ayuso is vaak wel een trage starter in een rittenkoers. 

BigMig
Ruderick
#2367
UAE heeft er even aan getrokken, maar niemand was onder de indruk   degenen die afvielen ware...

Ik vond Cav anders wel een strijder.

1 2 ... 96 ... 102 103

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.