Hele zware, warme dag, EF heeft het geprobeerd (wat met Healy niks werd), sommige teams hadden nog een troef achter de hand voor een uitgedund sprintje, sommige teams wilden misschien vooral gewoon hun kopman veilig over de streep brengen met de favorieten. Ik vond het ook jammer, maar het is ook wel te begrijpen. Ik vond het uiteindelijk wel een geslaagde dag omdat die twee vooruit bleven, voldoende sensatie.
De keuze om geen vertrouwen in Vlab te hebben breekt me weer vanaf dag 1 zuur op. Wat zijn dat meesters in zand strooien.
Wel enorm passief koersgedrag: op die manier wint Pedersen nog een LBL. Ahja die zat op de bank dus frustratie. Verder geen bankpunten gescoord, maar ook heel weinig andere punten.
Pogi, Gils en Remco zijn de enigen die punten pakten :o
Wat een drama!
Wanneer begint de Vuelta? :p
Daar heb je wel een punt. Er is niet echt koers gemaakt. Maar dat Wout dat sprintje wint bewijst alvast wel dat hij in orde is. Op het BK vond ik hem allerminst op niveau. Z'n aanvallen waren zonder Grinta en leidden niet ver en z'n sprint was ook niet van je dat. Of hij heeft zich niet willen tonen met het oog op wat kwam.
Ben vooralsnog tevredennover mij. Team, geen grote verliezen opgelopen ondanks er al veel mensen tijd verloren hebben, ik had bijna Buitrago mee willen nemen, maar toch niet gedaan
AK: Pogacar, A Yates, Almeida, C. Rodriguez, Roclic, Vingegard, Jorgenson en S Yates.
Aanvallers, die ook hoog in Ak kunnen eindigen: Ciccone en Gee.
Sprint: Phillipsen, V Aert, De Lie, Coguard, vd Berg, Mozzato.
Knechten: De plus en SK Andersen.
Overige aanvallers: Van Gils en Skujins
8x AK: Pogacar, Vingegaard, Roglic, C-Rod, A.Yates, Almeida, Mas, Buitrago
2x klim: Ciccone, Gee
7x sprint: Philipsen, Pedersen, De Lie, Coquard, Cavendish, MvdBerg, Dujardin
3x aanval: G.Vermeersch, Lazkano, Bettiol
Last minute uit het team verdwenen en daardoor een nare FOMO-infectie aan overgehouden:
- Lenny M. (voor Buitrago)
- Démare (voor Vermeersch)
- Abrahamsen (voor Bettiol)
Afwijkende keuzes t.o.v. het doorsnee forumteam:
Mas. Saaie renner, neem hem daarom nooit mee. Maar komt altijd op stoom in de 3de week en dat is in deze Tour het moment waarop de AK punten verdeeld worden.
Cavendish. Heeft een imposante trein mee en gaat door Morkov op 50 meter van de finish afgezet worden. Zeker geen nobrainer maar voor dit prijskaartje durf ik het wel aan. (Geen lekker begin vandaag.)
Dujardin. Ik had gerekend op Tesson of Jeannière, maar dit is ook een leuke opvulsprinter. Zie hem wel een paar keer top 10 finishen.
Vermeersch. Opvuller voor de sprintetappes, kans op bonuspunten vanuit de vlucht in 8/9/18 (via MvdP en/of zichzelf). Op papier beter in vorm dan SKA.
Lazkano. Aanvaller voor 8/9/18 die ook in beide ITT’s in de punten kan rijden. En als hij z’n klimbenen uit de Dauphiné bij zich heeft, zie ik nog meer opstelkansen. (Had vandaag z’n klimbenen uit de Dauphiné in elk geval niet bij zich.)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.