Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 94 ... 107 108
Martijn Sollie

Mijn team is als volgt:

Klassement

  • Pogacar
  • Vingegaard
  • A. Yates
  • Almeida
  • S. Yates
  • Rodriguez 
  • Jorgenson
  • Buitrago

Sprinters

  • Philipsen
  • Pedersen
  • Groenewegen 
  • De Lie
  • Bennett
  • Kristoff
  • Van den Berg

Overig

  • Ciconne
  • Gee
  • Gregoire 
  • Bettiol
  • Wærenskjold

Een team zonder Rev en Roglic en met Vingegaard. Flinke gok. Hopelijk pakt het goed uit.

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

Mijn team uiteindelijk:

Pogi, Rogli, Rodri, EvP, A.Yates, Bilbao, Buitrago, Johannessen, Cras

Philipsen, Pedersen, Groenewegen, Bauhaus, Coquard, Cavendish, vdBerg, Waerenskjold

Bettiol, Ciccone

Gelukkig heb ik een reservesprinter meegenomen voor Cav.

Laatst gewijzigd
oborobo

Gelukkig Kelderman uit team gehaald en ook geen Cav.

ditisdavid

Mijn team:

Pogacar, Evenepoel, Ayuso, Adam Yates, Carlos Rodriguez, Almeida, Bernal, Landa, Ciccone, Johannessen

Philipsen, Pedersen, Van Aert, Coquard, Cavendish, Van den Berg

Van Gils, Aranburu, Bettiol, Armirail

Dit was voor mij de moeilijkste Scorito ooit, buiten Pogacar en Philipsen waren alle dure renners plausibel maar geen duidelijke musthave waar je normaal gesproken een duidelijke hiërarchie kan maken. Vooral veel FOMO voor Vingegaard, Hindley (wmb de echte kandidaat voor de DFM-award) en Gee (hoog potentieel, maar waar stel je hem zonder nadenken op?). Ook vind ik hier Démare te makkelijk weggezet worden, veel pech gehad dit jaar en als hij er weer staat heeft hij een van de beste treinen. Had ik geweten dat Cavendish ziek was, dan was hij mijn eerste keuze voor een één-op-één vervanging.

Oh, en Jorgenson gaat voor de Skjelmose-award.

Vandaag mijn 4 UAE's minus Almeida, Evenepoel, Van Aert, Van Gils, Johannessen, Aranburu en Bettiol.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Klim/GC: Pogacar, Evenepoel, Carlos Rodriguez, A. Yates, S. Yates, Almeida, Jorgenson, Pidcock

Sprinters: Philipsen, Pedersen, De Lie, Bauhaus, Bennett, Coquard, Démare

Aanval: Ciccone, Gee, Van Gils, Bettiol

Overig: Cras

 

Nog geprobeerd om Roglic ook mee te nemen maar dat had dan ten koste moeten gaan van ofwel Pedersen ofwel renners als Pidcock/Simon Yates/De Lie. Dan had ik toch meer vertrouwen in een bredere ploeg en Pedersen lijkt me een must-have. Dan werd het toch wel vrij dun allemaal en Roglic komt toch ook vaak wat tegen.

 

Gokje op Démare voor de sprints. Nog weinig geluk gehad dit seizoen maar hij kan er zomaar weer staan. Vingerblessure in Duinkerke opgelopen en in Zwitserland waren er geen echte sprintritten. Heeft inhoud, kan een bultje over, gaat vaak ook wel voor het puntenklassement, lekker treintje en kan ook de gravelrit wel aan. Hopelijk wordt hij de positieve verrassing.

 

Verder de veel gekozen aanvallers. Ik zie Gee wel de Gall van dit jaar worden. Vorig jaar de fout gemaakt om Gall thuis te laten met het idee dat hij het in de Tour niet zou kunnen en die fout wilde ik niet nog eens maken. Dus Gee moest mee. Van Gils-Bettiol gekozen uiteindelijk boven twee 750K'ers omdat ze denk ik beter te voorspellen zijn dan types als Martinez, Onley, Johannessen.

 

Tot slot Cras die in de laatste week mogelijk van pas kan komen en wie weet een top 20. Voor de rest had ik al genoeg opties.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Geprobeerd om de dure zes er in te krijgen. Maar dat gaf een te mager restteam. Vingegaard dan maar geslachtofferd vanwege te grote onzekerheid over zijn niveau ten opzichte van zijn prijs. 

Mijn team is geworden als volgt:

Pogacar

Almeida

Roglic

Evenepoel

Rodriguez

Jörgensen

Buitrago

Martinez

Gee

Van Gils

Bettiol

Abrahamsen

Aranburu

Phillipsen

Pedersen

Groenewegen

Bennet

Kristoff 

Cav

Waarbij we de laatste alweer kunnen afstrepen waarschijnlijk. In ieder geval: Veel succes en plezier deze Tour.

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Hier mijn twintigtal:

Pogacar - favoriet voor de eindoverwinning

Roglic - in mijn ogen de grootste uitdager

Evenepoel - voor de eerste twee weken en misschien kan-ie daarna lekker aanvallen

Rodriguez - voor het wit

Almeida - spotgoedkoop

Bilbao - ideale eerste twee weken voor hem (daarna aanvallen?)

Buitrago - aanvankelijk voor het gevecht om de witte trui, maar denk nu dat het maar de bollen moeten worden ;)

Johannessen - mijn dark horse

Martinez - voor de aanvallen in de klimetappes

Ciccone - bollen

Pidcock - misschien wel wit en geel na vandaag en anders verwacht ik m sowieso veel in de aanval

Mohoric - gravel en de overgangsetappes

SKA - punten JP en eerste ITT

Sprinters:

JP, MP, Coquard, Bauhaus, Bennett, Gaviria, Van den Berg

pirazzi

De kans is aanwezig dat Mads Pedersen deze etappe wint. Helaas wel bankpunten dan.

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Veel bankpunten vandaag :S

NOAD1912

Wie is die commentator naast Stef Clement? Wat een blije eikel zeg, dat ga ik geen 3 weken volhouden. 

BigMig
Nederlandsche
#2334
Veel bankpunten vandaag :S

Zoveel dat ik met een negatief puntenaantal ga eindigen vandaag denk ik.

Valvuillerdemoz

Wat een schitterende overwinning zo!

floda

Bettiol op laatste moment op bank gezet voor ving omdat ik op Wout gokte. Dus met pedersen en gee bij elkaar 60 bank punten 

ditisdavid

1, 2, 3, 4... van het peloton. Daar zat meer in, maar wat een finale!

DennisdeMenniss

Had al een hekel aan Bardet maar nu nog meer.. vd Broek had gewoon moeten winnen kom op zeg, gaat nergens over. 

Geen al te best scorito rondje, middenmoot maar was ingecalculeerd. Met Pedersen en Gee wat bankpunten maar t is niet anders. Had verwacht dat Roglic wel mee zou sprinten.. moet ie dat morgen maar doen dan. Van Aert lijkt wel in orde te zijn overigens.. merendeel zal nu al wel weer spijt hebben 🤣

Ruderick

Wat een sneu klein kind die Bardet

frankie was de beste

Ruderick

Wat een sneu klein kind die Bardet

frankie was de beste

Ruderick

Wat een sneu klein kind die Bardet

frankie was de beste

HaagseHaas

Wel 20 keer heb ik zitten switchen tussen Ciccone en Bardet de afgelopen dagen. Maar ik zou hem toch niet opgesteld hebben vandaag.

Laatst gewijzigd
Scratzz

Had zulk passief koersgedrag niet verwacht in een 1e Touretappe. Enkel UAE / Dsm wilden er wat van maken. Pedersen lag er zelfs al 3 bergjes voor het einde af en vervolgens is er niemand die meer gaat rijden...

CAI

Lijkt me logisch dat Bardet hier het geel krijgt. Wat fantastisch gedaan door vd Broek, echt een droomstart in zijn eerste grote ronde. 

Maracas

Gemiddelde eerste dag... wat zijn jullie voorspellingen voor morgen? Pog?

BigMig
Scratzz
#2345
Had zulk passief koersgedrag niet verwacht in een 1e Touretappe. Enkel UAE / Dsm wilden er wat van m...

Kwam ook wel omdat UAE geen gas meer gaf toen Ayuso in de problemen kwam toch? 

Ruderick
Scratzz
#2345
Had zulk passief koersgedrag niet verwacht in een 1e Touretappe. Enkel UAE / Dsm wilden er wat van m...

UAE wilde niks meer

vignegaard overstoorbaar.  intimideerde Pogi 

Ayuso achterin peloton.  VismaLab rustig kop overgenomen. 

pogi ff stil

Aert derde voor Pogi

 

Ruderick

Sorry

 

Pogi is goed

 

maar ben nu eenmaal fan van Vin

1 2 ... 94 ... 107 108

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.