Of ik Cav in mijn selectie heb? "Die oude man, die geen deuk meer in een pakje boter rijdt"? "Dat kleine korte kereltje, die geen jeugdpukkeltje over komt en dan zijn hele team erbij roept om hem op de 178ste plaats te zien finishen"? "Die Cav"?
ja natuurlijk wel!! Die Cav ja!! Ik zou hem zelfs elke bergetappe nog willen opstellen ook, als het me maar niet gebeuren gaat dat hij zijn record binnenhaalt en ik Sir Cav niet heb opgesteld. Go Cav!!!!!
Pogacar die de gele trui bewust afgeeft suggereert dat hij hem morgen ook nog niet wilt want dan hoeft hij hem nog best wat dagen niet aan. Tenzij hij veel tijd kan pakken, wat niet perse waarschijnlijk is voor de etappe van morgen. ik zie ook weinig logica voor Jumbo om de koers hard te maken. Ineos zal het initiatief ook niet willen nemen, althans ik zie er geen reden toe. Of pidcock moet denken dat hij het vanuit het peloton kan klaarspelen en dan in de afdaling vooruit te blijven.
Normaliter zou ik dan zeggen dat de vlucht vooruit blijft maar de usual suspects staan wel erg kort. Ik acht het niet aannemelijk dat bijvoorbeeld ciccone of gee echt een vrijgeleide krijgen.
Aan de andere kant, het is ook best denkbaar dat men wil testen hoe sterk ving nu is op de toch typische alpen bergen (al is dat normaliter waar hij het beste is)
Ik heb geen flauw idee. Wat denken jullie?
Ik kan me eigenlijk in alles wat je beschrijft goed vinden. Voorgaande jaren zou ik inderdaad een vlucht een erg grote kans geven, mits er geen gevaarlijke klanten voor het klassement inzitten. Met bijvoorbeeld een Ciccone of Gee in de kopgroep wordt er minder ruimte gegeven, maar als dit niet het geval is zou de kopgroep het moeten kunnen redden.
Echter na de giro van dit jaar is mijn vertrouwen in de vlucht flink gedaald. Er blijkt bijna altijd wel een team te zijn dat de kopgroep kort wil houden en dus wil controleren.
Met ander woorden; ik weet het ook niet
Mijn vertrouwen in de vlucht is ook wat gedaald de afgelopen jaren maar dat komt voornamelijk om hoe goed vingegaard en pogacar zijn ten opzichte van de rest en de trein van met name Jumbo, die de sky trein van weleer af en toe optisch degradeert tot een speelgoedtrein met een verschroeiend tempo.
Het is simpelweg moeilijker geworden om vooruit te blijven omdat het niveau in het peloton zo hoog is met 2 renners die met grote concurrentie naar elkaar toe alles en iedereen op de pijnbank kunnen leggen.
En een vlucht moet het in de regel natuurlijk ook een beetje gegund worden. Ik vind het ook wel leuk dat het niet meer, zoals het voor mijn gevoel vroeger vaker was, dat de gele trui het wel prima vond en de ritwinst duidelijk secundair is aan het hogere doel.
Het lijkt mij wel logisch dat EF de trui wil behouden, maar zij hebben er geen belang bij om een vlucht terug te halen als daar renners bij zitten die de trui niet over kunnen nemen. Ik vermoed dan ook een vluchtersrit (misschien iets voor Poels bijvoorbeeld?). Het is niet lastig genoeg voor de ak mannen om hun ploeg aan het werk te zetten.
Hoi allen,
Wat drukke dagen gehad...even nog mijn team
AK: Pogacar, Evenepoel (ivm eerste twee weken), Yates, Almeida, Rodriguez, Jorgenson en Yates
Sprint: Philipsen, Pedersen, Groenenwegen, Bennet, Bauhaus, Coquard,Gaviria
Aanval: Bettiol, van Gils, Bardet, Ciccione, Kelderman (en mocht Vingegaard goed zijn), Buitrago
Helaas geen seconde gedacht dat Bardet nu al goed zou zijn, dus helaas daar wat misgelopen....Toch na drie dagen op zilver en op dit moment aardig uitpakkende keuzes (van gils, gaviria, evenepoel), maar goed Nice is nog ver.
Pogacar hoeft niet de trui morgen, dat kan ook later...Op de klim gisteren zaten enkel Jorgenson, A Yates, Vingegaard, Mas, Carapaz, Pogacar, evenepoel en van gils bij de beste 8. Denk wel dat Carapaz en Evenepoel wel azen op die trui (behouden, of in tijdrit pakken), dus verwacht wel de sterke mannen van het klassement.
Echter als van gils (tuurlijk op een ander soort klim) zo goed was, dan maakt hij ook wel kans morgen, maar denk niet voor de vluchters. EF heeft zo hard gewerkt voor het geel, dat willen ze behouden (en Carapaz hoorde gewoon bij de beste klimmers). Kortom morgen mee
Pogacar, Almeida, Yates en yates, Jorgenson, Rodriguez, evenepoel, ciccione en van gils....
Succes allen!!!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.