Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 101 ... 119 120
Pinot Grigio

Goeiemergen mannen, 

 

Vanwege een ontzettend druk schema (ek kijken in de kroeg) 

Wat minder op het forum, des al niet te min meteen bovenaan in de scoritopoule. Ben een kenner kunde wel stelle. 

 

Vanaf tegen de Belgen voetballen noteer maar vast een nulleke of 4. 

Tot morgen! 

Guido Maltempi
Wicked Wout
#2500
Vandaag in ieder geval geen Van den Berg. Die mag babysitten op Carapaz. Lees ik zojuist, helaas ee...

Als hij nou met Carapaz in z'n wiel top 20 rijdt en het gele plannetje slaagt, kan dat nog best wat punten opleveren 🤓

Wicked Wout
Guido Maltempi
#2502
Als hij nou met Carapaz in z'n wiel top 20 rijdt en het gele plannetje slaagt, kan dat nog best wat...

Haha, dat zou idd nog een mooi scenario zijn

Papa Bart

Of ik Cav in mijn selectie heb? "Die oude man, die geen deuk meer in een pakje boter rijdt"? "Dat kleine korte kereltje, die geen jeugdpukkeltje over komt en dan zijn hele team erbij roept om hem op de 178ste plaats te zien finishen"? "Die Cav"?

ja natuurlijk wel!! Die Cav ja!! Ik zou hem zelfs elke bergetappe nog willen opstellen ook, als het me maar niet gebeuren gaat dat hij zijn record binnenhaalt en ik Sir Cav niet heb opgesteld. Go Cav!!!!!

DennisdeMenniss

Jammer van Philipsen, zero points, verder mn 7 sprinters er prima bij en wat extra punten voor vd Berg door het geel van Carapaz. Inmiddels van een schamele 47% opgeklommen naar 88%. Gaat de goede kant op haha :)

kevinraar

164 punten gehaald gestegen van 37.2 naar 52.3

Maracas

Heel veel zin in de rit van morgen! Wat zijn jullie verwachtingen? Heb zelf Gee hoog aangeschreven staan.

Sjasfriet

Zonder kopman Philipsen en toch een schamel openingsweekend naar 95%. 

Lapeira haalt dan eindelijk punten, maar zit voor de eerste keer deze tour op de bank :p 

Gaviria last minute inwisselen voor Cav was blijkbaar wel een goeie zet :)

DennisdeMenniss

Flitsforum ook weer in de top 50 dus ook daar zit een stijgende lijn in, lkkr bezig allen :)

martijncr
DennisdeMenniss
#2509
Flitsforum ook weer in de top 50 dus ook daar zit een stijgende lijn in, lkkr bezig allen :)

Ik zag het ja, onwards en upwards!

tol100

Zit nu op 96 % en heb Bardet de 1e etappe niet opgesteld zit nu twijfelen tussen Johannesen of Bardet komende etappe

 

kevinraar

heb mogen keuze uit 12 renners heb nu dit staan

pogcar

roglic

rodriquez

jorgenson

vlasov

mas

a. yates

s. yates

gee

 

bank

martin

buitrago

powless

Staafmixer

Captain Philipsen met 0 punten helaas, maar 2/3 van de deelnemers had hem als captain. Gelukkig wel prima gescoord met de overige renners. Gestegen naar 99,6%. Pari... Nice is nog ver! 

dr klaas

Sprintequipe op orde, boven de 90.  lekkere onvoorspelbare truien en verrassende winnaars overigens ,  mooi !  Morgen kan het ook weer vanalles zijn. 

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Met Philipsen, Van Aert en Cavendish in de ploeg was dit een dag om snel te vergeten... valt me mee dat ik nog boven de 98% ben gebleven maar er zal wel een aantal teams zonder sprinters hoog hebben gestaan na zondag.

Coureurs du Courage
tol100
#2511
Zit nu op 96 % en heb Bardet de 1e etappe niet opgesteld zit nu twijfelen tussen Johannesen of Barde...

Johannesen. Easy pick, was t alleen al maar vanwege de teampunten die hij sprokkelt voor Abrahamsen (zo goed als zeker beide truien = 12 punten). 

Maarten Koning

Pogacar die de gele trui bewust afgeeft suggereert dat hij hem morgen ook nog niet wilt want dan hoeft hij hem nog best wat dagen niet aan. Tenzij hij veel tijd kan pakken, wat niet perse waarschijnlijk is voor de etappe van morgen. ik zie ook weinig logica voor Jumbo om de koers hard te maken. Ineos zal het initiatief ook niet willen nemen, althans ik zie er geen reden toe. Of pidcock moet denken dat hij het vanuit het peloton kan klaarspelen en dan in de afdaling vooruit te blijven.

 

Normaliter zou ik dan zeggen dat de vlucht vooruit blijft maar de usual suspects staan wel erg kort. Ik acht het niet aannemelijk dat bijvoorbeeld ciccone  of gee echt een vrijgeleide krijgen.

Aan de andere kant, het is ook best denkbaar dat men wil testen hoe sterk ving nu is op de toch typische alpen bergen (al is dat normaliter waar hij het beste is)

Ik heb geen flauw idee. Wat denken jullie?

 

 

Laatst gewijzigd
Oerdewai
Maarten Koning
#2517
Pogacar die de gele trui bewust afgeeft suggereert dat hij hem morgen ook nog niet wilt want dan hoe...

Ik kan me eigenlijk in alles wat je beschrijft goed vinden. Voorgaande jaren zou ik inderdaad een vlucht een erg grote kans geven, mits er geen gevaarlijke klanten voor het klassement inzitten. Met bijvoorbeeld een Ciccone of Gee in de kopgroep wordt er minder ruimte gegeven, maar als dit niet het geval is zou de kopgroep het moeten kunnen redden.
Echter na de giro van dit jaar is mijn vertrouwen in de vlucht flink gedaald. Er blijkt bijna altijd wel een team te zijn dat de kopgroep kort wil houden en dus wil controleren. 

Met ander woorden; ik weet het ook niet

Daan De Jager

Is morgen niks voor van gils?

Ecko

Morgen is echt iets voor Meintjes. Afrika rules! 

Maarten Koning
Oerdewai
#2518
Ik kan me eigenlijk in alles wat je beschrijft goed vinden. Voorgaande jaren zou ik inderdaad een vl...

Mijn vertrouwen in de vlucht is ook wat gedaald de afgelopen jaren maar dat komt voornamelijk om hoe goed vingegaard en pogacar zijn ten opzichte van de rest en de trein van met name Jumbo, die de sky trein van weleer af en toe optisch degradeert tot een speelgoedtrein met een verschroeiend tempo. 

Het is simpelweg moeilijker geworden om vooruit te blijven omdat het niveau in het peloton zo hoog is met 2 renners die met grote concurrentie naar elkaar toe alles en iedereen op de pijnbank kunnen leggen.

En een vlucht moet het in de regel natuurlijk ook een beetje gegund worden. Ik vind het ook wel leuk dat het niet meer, zoals het voor mijn gevoel vroeger vaker was, dat de gele trui het wel prima vond en de ritwinst duidelijk secundair is aan het hogere doel.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Daan De Jager
#2519
Is morgen niks voor van gils?

Dat is wel een renner die kort staat maar ook mag weg blijven van de grote teams, lijkt me tenminste. En op de grand colombier kwam hij al een eind vorig jaar.

Ik heb ook geen idee hoe graag EF de trui wilt behouden

Titivoeckler

Het lijkt mij wel logisch dat EF de trui wil behouden, maar zij hebben er geen belang bij om een vlucht terug te halen als daar renners bij zitten die de trui niet over kunnen nemen. Ik vermoed dan ook een vluchtersrit (misschien iets voor Poels bijvoorbeeld?). Het is niet lastig genoeg voor de ak mannen om hun ploeg aan het werk te zetten. 

Kip

Team en uitleg achter de tactiek van nasibal al gesignaleerd?

encanto

Hoi allen, 


Wat drukke dagen gehad...even nog mijn team

AK: Pogacar, Evenepoel (ivm eerste twee weken), Yates, Almeida, Rodriguez, Jorgenson en Yates

Sprint: Philipsen, Pedersen, Groenenwegen, Bennet, Bauhaus, Coquard,Gaviria

Aanval: Bettiol, van Gils, Bardet, Ciccione, Kelderman (en mocht Vingegaard goed zijn), Buitrago

Helaas geen seconde gedacht dat Bardet nu al goed zou zijn, dus helaas daar wat misgelopen....Toch na drie dagen op zilver en op dit moment aardig uitpakkende keuzes (van gils, gaviria, evenepoel), maar goed Nice is nog ver.

Pogacar hoeft niet de trui morgen, dat kan ook later...Op de klim gisteren zaten enkel Jorgenson, A Yates, Vingegaard, Mas, Carapaz, Pogacar, evenepoel en van gils bij de beste 8. Denk wel dat Carapaz en Evenepoel wel azen op die trui (behouden, of in tijdrit pakken), dus verwacht wel de sterke mannen van het klassement.

Echter als van gils (tuurlijk op een ander soort klim) zo goed was, dan maakt hij ook wel kans morgen, maar denk niet voor de vluchters. EF heeft zo hard gewerkt voor het geel, dat willen ze behouden (en Carapaz hoorde gewoon bij de beste klimmers). Kortom morgen mee

Pogacar, Almeida, Yates en yates, Jorgenson, Rodriguez, evenepoel, ciccione en van gils....

 

Succes allen!!!

 

1 2 ... 101 ... 119 120

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.