Van Gils klimt goed en morgen is geen superzware klim. Als Pogacar en Vingegaard het niet op de heupen krijgen dan zie ik van Gils best in een uitgedunde eerste groep boven komen.
Ik heb niet eens zo heel veel opstelproblemen, maar zelfs 1 potentiële puntenpakker op de bank voelt al als teveel (oke, ook nog 2 teamgenoten van Carapaz als je met dat scenario rekening houdt). Op dit moment is het Gee die dat ene plekje op de bank bezet houdt, maar lekker voelt toch anders.
Gegarandeerd??? De kans dat Abrahamsen 1 of beide truien verliest lijkt mij best groot. Genoeg bergpunten te verdienen vandaag en de tussensprint ligt ook heel vroeg in de etappe. Kan zomaar zijn dat het peloton dan nog compleet is en dan zal girmay ook wel meesprinten.
Belangrijk scorito dagje. Pakt pogi het geel en de bergtrui, dan gaan de team- en truipunten flink aantikken van de teamgenoten. Blijft Evenepoel eraan hangen, dan is de kans levensgroot dat hij vanaf de ITT een etappe of 7 in het geel en wit blijft rijden. Ben benieuwd! Heb zelf op laatste scenario voorgesorteerd.
Volgens mij is het helemaal geen garantie dat Abrahamsen beide truien houdt. De tussensprint is al na 19km en zijn 20punten te verdienen dus Pedersen of Girmay zouden hem kunnen inhalen. Wat betreft de bergtrui ook geen zekerheid want op beide van 2e categorie zijn 5punten te verdienen en op de Galibier 20.
Zoals velen twijfel ik ook over zowel het koersverloop als over de mogelijkheden van monsieur Martinez. Het feit dat Gaudu en hij zó veel hebben verloren, suggereert op mij toch dat ze gewoon flinke achterstand wilden oplopen om wanneer ze ook zouden willen altijd ruimte krijgen voor de vlucht. Maar ja, dan kom je wel weer bij vraag 1: wat voor koersverloop gaan we vandaag nou naar kijken?
Testen we Vingegaard in de eerste week zoveel als mogelijk?
Is Pogacar nog allergisch voor geel?
Waar raakt EF, toch ook een merkwaardig ploegje vaak, allemaal nerveus van?
Zit ons' Lenny wel bij de kopgroep als die al de kans krijgt?
Vragen, vragen, vragen. Eigenlijk lijkt me de eerste vraag de meest relevante van het stel. Als Pogacar daar 'nee' beantwoordt, dan denk ik dat alle klassementsmannen het wel welletjes vinden als er een ongevaarlijke kopgroep 8 minuten voor ze zit te ploeteren. Carapaz houdt gemakkelijk het geel, Pogacar mag lekker in z'n clubtenue blijven, Vingegaard hoeft geen excessieve inspanningen te doen, en de rest hobbelt daar wel wat achteraan en gelooft het ook wel zo aan t begin (of zou die gekke Remco nog wat in petto hebben?). Bovendien sluit ik me ook wel aan bij eerdere berichten: zó loeizwaar is deze rit ook niet, uiteraard bepaalt het koersverloop dat ook mede, maar toch. Maw: zulke grote verschillen zullen hier normaliter niet gemaakt worden lijkt me. Of kijkt men daar anders tegenaan?
Las ergens dat vandaag de Henri Desgranges prijs wordt toegekend aan diegene die als eerste boven op de Galibier aankomt. Maar in deze Tour is Cime de la Bonette het dak van de Tour. Ik dacht altijd dat de Henri Desgranges prijs was voor het dak van de Tour. Maybe I was wrong 🤔
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.