Scorito Tour de France 2024

1 2 ... 103 ... 112 113
Canyon72

Voor morgen heb ik nog 3 plaatsen vrij. Welke 3 neem ik best van volgende 5: Cras, Martinez, De Plus, Buitrago en Van Gils?

CAI
Papa Bart
#2544
Bij deze even een welgemeend compliment aan het WF volk. Ik stijg in Scorito algemeen van brons naar...

De Galibier heeft wel stijl vind ik toch 😉

Blundy
HaagseHaas
#2550
Van Gils gaat echt nooit mogen ontsnappen. Die had de eerste etappe moeten winnen, of de eerste etap...

Van Gils klimt goed en morgen is geen superzware klim. Als Pogacar en Vingegaard het niet op de heupen krijgen dan zie ik van Gils best in een uitgedunde eerste groep boven komen.

jessevana

Ploeg voor morgen:

Poga, evenepoel, roglic, Rodri, yates, Bilbao, buitrago, Johannesen, ciccone.

 

Van gils, cras, bettiol, waerenskjold op de bank... 

 

heeft iemand advies? Zo laten staan? Of toch bettiol meenemen als  carapaz #1 blijft?

 

Papa Bart
CAI
#2552
De Galibier heeft wel stijl vind ik toch 😉

Een goed uitpakkende spelfout 😎😎

Zitvlees
jessevana
#2554
Ploeg voor morgen: Poga, evenepoel, roglic, Rodri, yates, Bilbao, buitrago, Johannesen, ciccone. &...

Warenskjold??

Coureurs du Courage
Zitvlees
#2556
Warenskjold??

Ik neem em ook mee - 12 teampunten gegarandeerd.

ProScoritoManager

Ik heb niet eens zo heel veel opstelproblemen, maar zelfs 1 potentiële puntenpakker op de bank voelt al als teveel (oke, ook nog 2 teamgenoten van Carapaz als je met dat scenario rekening houdt). Op dit moment is het Gee die dat ene plekje op de bank bezet houdt, maar lekker voelt toch anders.

D.R.E
Coureurs du Courage
#2557
Ik neem em ook mee - 12 teampunten gegarandeerd.

Gegarandeerd??? De kans dat Abrahamsen 1 of beide truien verliest lijkt mij best groot. Genoeg bergpunten te verdienen vandaag en de tussensprint ligt ook heel vroeg in de etappe. Kan zomaar zijn dat het peloton dan nog compleet is en dan zal girmay ook wel meesprinten.

NielsH97

Welke 3 van de volgemde 4?

Gee, Ciccone, Buitrago en Onley

valowitz

Gaat iemand vandaag Lenny opstellen? Of misschien zelfs Gaudu??

valowitz
NielsH97
#2560
Welke 3 van de volgemde 4? Gee, Ciccone, Buitrago en Onley

Zou Only op de bank zetten 

zomaareens

ciccone mag toch nooit in de vlucht?

valowitz

Weet iemand toevallig hoeveel berg punten er vandaag te behalen zijn? Abrahamsen heeft er 24 en er wordt gezegd dat dat gegarandeerd 12 team punten zijn. 

Titivoeckler

Belangrijk scorito dagje. Pakt pogi het geel en de bergtrui, dan gaan de team- en truipunten flink aantikken van de teamgenoten. Blijft Evenepoel eraan hangen, dan is de kans levensgroot dat hij vanaf de ITT een etappe of 7 in het geel en wit blijft rijden. Ben benieuwd! Heb zelf op laatste scenario voorgesorteerd. 

Mindless

20 op de top van de galibier en steeds 5 op de twee toppen daarvoor. 
Tussensprint ook 20 punten voor de puntentrui.

De kans dat hij de bollen houdt lijkt me behoorlijk groot, als hij de puntentrui net als gisteren verdedigt houdt hij die waarschijnlijk ook wel.

valowitz

Buitrago of Cras? 

Nopper

Volgens mij is het helemaal geen garantie dat Abrahamsen beide truien houdt. De tussensprint is al na 19km en zijn 20punten te verdienen dus Pedersen of Girmay zouden hem kunnen inhalen. Wat betreft de bergtrui ook geen zekerheid want op beide van 2e categorie zijn 5punten te verdienen en op de Galibier 20.

NielsH97

Buiten de toppers staan Onley, Pidcock en Gregoire hoog bij de bookies

ProScoritoManager
NielsH97
#2569
Buiten de toppers staan Onley, Pidcock en Gregoire hoog bij de bookies

Zucht, net toen ik dacht dat ik Gregoire met een gerust hart op de bank kon zetten..

Zitvlees
Titivoeckler
#2565
Belangrijk scorito dagje. Pakt pogi het geel en de bergtrui, dan gaan de team- en truipunten flink a...

Moet Remco wel de gravel rit overleven

Ben Nihilisty

Zoals velen twijfel ik ook over zowel het koersverloop als over de mogelijkheden van monsieur Martinez. Het feit dat Gaudu en hij zó veel hebben verloren, suggereert op mij toch dat ze gewoon flinke achterstand wilden oplopen om wanneer ze ook zouden willen altijd ruimte krijgen voor de vlucht. Maar ja, dan kom je wel weer bij vraag 1: wat voor koersverloop gaan we vandaag nou naar kijken? 

Testen we Vingegaard in de eerste week zoveel als mogelijk?

Is Pogacar nog allergisch voor geel?

Waar raakt EF, toch ook een merkwaardig ploegje vaak, allemaal nerveus van?

Zit ons' Lenny wel bij de kopgroep als die al de kans krijgt? 

Vragen, vragen, vragen. Eigenlijk lijkt me de eerste vraag de meest relevante van het stel. Als Pogacar daar 'nee' beantwoordt, dan denk ik dat alle klassementsmannen het wel welletjes vinden als er een ongevaarlijke kopgroep 8 minuten voor ze zit te ploeteren. Carapaz houdt gemakkelijk het geel, Pogacar mag lekker in z'n clubtenue blijven, Vingegaard hoeft geen excessieve inspanningen te doen, en de rest hobbelt daar wel wat achteraan en gelooft het ook wel zo aan t begin (of zou die gekke Remco nog wat in petto hebben?). Bovendien sluit ik me ook wel aan bij eerdere berichten: zó loeizwaar is deze rit ook niet, uiteraard bepaalt het koersverloop dat ook mede, maar toch. Maw: zulke grote verschillen zullen hier normaliter niet gemaakt worden lijkt me. Of kijkt men daar anders tegenaan? 

valowitz
NielsH97
#2569
Buiten de toppers staan Onley, Pidcock en Gregoire hoog bij de bookies

Las ergens dat vandaag de Henri Desgranges prijs wordt toegekend aan diegene die als eerste boven op de Galibier aankomt. Maar in deze Tour is Cime de la Bonette het dak van de Tour. Ik dacht altijd dat de Henri Desgranges prijs was voor het dak van de Tour. Maybe I was wrong 🤔

Titivoeckler
Zitvlees
#2571
Moet Remco wel de gravel rit overleven

True, maar daar ga ik wel vanuit. Behoudens pech zie ik daar weinig grote verschillen tussen de AK mannen. Remco is daarnaast ook een goede eendaagsrenner, dus zie hem daar wel mee van voren rijden.

Canyon72
Canyon72
#2551
Voor morgen heb ik nog 3 plaatsen vrij. Welke 3 neem ik best van volgende 5: Cras, Martinez, De Plus...

Iemand?

1 2 ... 103 ... 112 113

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.